28mm silniční plášť co zvládne i kamínky.

70 nepřečtených
  • vasek80

    Manželce jsme objednali gravela a chce jezdit občas se mnou. Chci tedy místo aktuálních 25mm plášťů nasadit něco širšího, nechci dělat ze silničky gravela, ale znám stezky, kde jsou krátké přejezdy po utažených kamínkách, 95% bude stejně převažovat různě kvalitní asfalt. Jaký je nejrychlejší dušový plášť , který se nezalekne i kamínků. Aktuálně mám Vittoria Zaffiro Pro a ty bez defektu vydrží takové ty utažené stěrkové stezky.

    Mohl bych zase koupit Vittoria Zaffiro Pro v 28mm, ale chci něco dražšího. Díky za tip

    0 0
    • skaj  

      Na tour jezdi Pogacar realnou siri 30+ a ten nejspise resi aerodynamiku trochu vic nez my:) Takze fakt neni duvod bat se neceho jeste sirsiho, bude to jen ku prospechu veci i na asfaltu. Duse nevozim, ale bezduse jsem pro tenhle ucel (naper to tam, ono to dopadne) vozil Challenge Paris Roubaix.

      Pokud jedu opatrne, dava mi to v pohode i Schwalbe Pro One – respektive s nimi jezdim opatrne, zatim bez defektu.

      1 0
      • vasek80  

        Já si nejsem jistý jestli 32 vleze přes brzdové čelisti.

        Bezduše mám na biku, na silnici zatím nějak nebylo potřeba, ale je to varianta.

        Ten Challenge vypadá dobře. Akorát to vypadá že už se neprodává a kupkolo má jeden.

        0 0
      • vasek80  

        Teď koukám i na ty Schwalbe. Ta směs je rychlá a co jsem koukal, tak V-guard by měla být dobrá ochrana.

        0 0
        • skaj  

          Ty Schwalbe jedou super, je to jedna z nej silnicnich gum. Jinak ja myslel, zes objednal gravela, to jsem netusil ze se silnicnima brzdama:) Na mestaku udelanem ze silnicky vozim 34 a kdyz brzdy povolim, akorat projde. Bych to zkusil zmerit, nekdy/nekde se vejde hodne (a v nejhorsim ufouknes). Proste projit projde nakonec skoro vsechno:) ale pak spis koliduje na vysku s brzdama a ramem.

          0 0
          • vasek80  

            Jej. Já to blbě popsal. Manželka bude mit gravela a tak chci jiné pláště na svojí silničku, protože bude jezdit se mnou. Mam Conondale Synapse.

            Zkusim Schwalbe 30mm ty vlezou.

            0 0
      • polo  

        Pogačar jezdí 28 mm pláště na extra širokým ráfku, proto pak je naměřená šířka hodně přes 30 mm.

        30 mm plášť ale bude i vyšší a tazatel má ráfkový brzdy, což je právě limitující faktor. Proto bych se v jeho případě klonil k 28. Zvlášť když stejně bude jezdit hlavně po asfaltu.

        0 0
        • vasek80  

          Jo, asi těch 28. Kolikrát jsem i na 25 celkem prasil a 28 budu moci trochu ufouknout když pojedeme spolu. Navíc uvidím co zbyde místa a až je sjedu, tak buď zase 28 a nebo 30.

          1 0
        • skaj  

          Jo a proto pisu ze v silnicnich brzdach vozim s rezervou 34. Fakt zalesi na konkretnich brzdach a ramu, Obecne platne to neni.

          A 28mm na asfaltu neni zadna vyhoda oproti 30mm, takze proc nad tim vubec takhle premyslet…

          0 0
          • polo  

            Podle fotky s 25 tam na extra široký pláště místo mít nebude. Musí tam mít i nějakou rezervu.

            0 0
          • cyklista86  

            Co mas za rafkove brzdy ze se ti tam vleze 34mm past?

            0 0
            • skaj  

              Je tam napis shimano a zbytek kola je na Sore – takze nejspis tak:)

              0 0
              • Honzis  

                Existují delší čelisti co dával třeba Dekáč na kola, klasika s rameny 49mm vezmou max 28, výjimečně 30, 34 ani omylem

                1 0
    • milan.v  

      Jinak k výběru odolnějších silničních plášťů už toho tady je celkem dost, namátkově…

      https://www.bike-forum.cz/…t-na-silnici

      0 0
    • marvit  

      Jezdil jsem Schwalbe g one allround je docela rychlej, ale když máš pod sebou sypký podklad (šotolina, štěrk, písek) tak to vůbec nedrří stopu, klouže jak prase. Na silnici hučí pěkně.

      Přezul jsem na Specialized Pathfinder na silnici letí, v terénu drží maximální spokojenost. Šířka je 38c.

      Nedovedu si představit jak na gravelu s 28c jedu terénem.

      0 0
      • vasek80  

        Já to hloupě popsal. Protože bude mít žena gravela, tak chci na svou silničku jiné pláště

        0 0
        • marvit  

          Jasný, tak co TERRENO DRY dělají 33c a na silnici svižné, a lehký terén to dá. Otázka je co dostaneš do rámu za šířku.

          0 0
      • McBlacky  

        Akorat na Pathfindera nesmi v terenu zaprset ;) pak budes s laskou vzpominat jak drzel G one.

        0 0
    • roupik  

      Jezdím na silničce Continental GP 5000, občas i přes stěrky, polní cestu apod. a bez problémů, nebo třeba Pirelli Cinturato co mě tak v rychlosti napadá, jen ty tvoje brzdy budou asi limit, když jsem míval ráfkový brzdy tak jsem ještě vozil Continental Ultrasport, 28mm se vešly a taky toho vydržely hodně

      1 1
      • vasek80  

        Měřil jsem brzdy. Záleží na výšce. 32 pokud budou výrazně vyšší než 25 tak ne.

        0 0
        • DDDD  

          Hlavě bude záležet na vzorku a reálnému rozměru. Mě do rámu v pohodě vleze Conti GP5000 28mm ale Conti 4season 28mm už ne. Oboje na stejném ráfku

          0 0
          • vasek80  

            Rám má ten Synapse široký. Limitujou mě brzdy. Asi zkusím objednat zatím jeden plášť 30mm těch Schwalbe a uvidím.

            Pokud je to jako u MTB plášťů, tak Conti bylo vždy širší než Schwalbe při stejné šířce. Tedy alespoň moje zkušenost.

            0 0
            • cyklista86  

              Nebo jeste poresit jine brzdy kdyz mas dostatek mista v ramu.. Ale ty 28mm contiky by mely stacit i na obcasnou sotolinu..

              0 0
              • vasek80  

                Jaké Conti myslíš? Ty GP 5000 nebo třeba Gatorskinn. Ty Gatorskinn by asi byly najistotu, ale zase na silničce většinu času jezdím a budu jezdit bez manželky a kvůli občasné horší cestě pořád vozit 60g na kole navíc se mi nechce.

                Asi zkusím 28mm nebo 30mm GP 5000 a nebo ty Pro ONE. Ještě se poptám na eshopu jestli se dá vyměnit nasazený plášť 30mm pokud se nevleze za 28mm.

                0 0
                • cyklista86  

                  Jo normalni GP 5000.

                  0 0
                • polo  

                  Asi bych neexperimentoval a šel do 28. Pokud ty přejezdy po šotolině budou opravdu jen krátký, tak nemá cenu řešit širší pláště.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Jo, už jsem psal teď výše. Určitě 28 a pokud bude místo, tak příště klidně mohu zkusit 30. Když vím, že pojedeme opravdu hodně hraniční terén pro silničku, tak vezmu raději MTB.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Když pojede tvoje žena na gravelu, tak ji budeš na bajku snad stíhat. Ledy by měla fakt dobrou fyzičku. :-)

                      0 0
            • skaj  

              To s sirkou platilo v predchozi generaci Contiku, ted pry uz sedi na psanou sirku.

              0 0
      • pospec7  

        GP 5000 vozím taky, první 4tis km bez problému, pak škuba na boku pláště, dal jsem nový a po pár stovkách km už jsou ty boky zase odrbaný… příště beru jiný.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pirelli Cinturato má perfektní odolnost, šotolinu zvládá bez problémů ale na asfaltu moc nejede. Někdo ten rozdíl ani nepozná a já bych ho třeba kvůli odolnosti na špatném povrchu klidně jezdil. Hlavně jestli se jedná o ježdění se ženou, kde se dá malá ztráta rychlosti oželet.

        1 0
        • scota  

          Pirelli Cinturato Gravel M jsou super odolné pláště a na špatném povrchu (písek apod.) nemají problém. Dělají se ale jen v rozměru 35, 40, 45 a 50 mm.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na silniční kolo s ráfkovou brzdou jsem pochopitelně myslel Pirelli Cinturato Velo. Tazatel píše hned v prvním příspěvku, že gravela má manželka a on s ní chce jen občas projet cestu pro gravel na silničce. Do práce na nich jezdím po dvou delších šotolinových úsekách a fungují.

            0 0
      • Peslezedirou  

        Yes, jen pozor u Ultrasportů na šířku, na mém uzoulinkém ráfku jsem naměřil 32mm, teď vozím na ráfku 23pmm Ultrasport race v šíři 28mm a ty mají 30mm reálně.

        0 0
    • Krejza  

      Víceméně každou jízdu mám 1km po šotolině, kolikrát i více.

      Zatím jsem zkoušel Schwalbe One, Pro One a Pirelli race 4S, rozměry od 23 do 28 mm. Schwalbe občas chytily nějaký defekt, Pirelli zatím bez.

      0 0
    • vasek80  

      Tak jsem nakonec nahodil Schwalbe Pro One 28 mm. Teda dostala mě skutečná šíře 26.5 mm.

      No, gravel to není, ale jako pozitivum je snížení hmotností 2 × 90g na pláštích a latex duších.

      Takže to bude dál silnička a s manželkou budu jezdit na fullu. Příště zkusim 30 mm.

      0 0
      • Hrabex1  

        jak siroky je rafek?

        0 0
      • nomecz  

        neboj roztahnou se, u me po nahozeni maji standardne 27 mm po par set km 30mm na 23mm rafku

        0 0
        • vasek80  

          Máš pravdu. Včera jsem naměřil lehce přes 26.5, tak jsem je fouknul na max 8. A ráno už tam bylo už 26.5

          0 0
          • Aduldinho  

            Takže žádná změna? ;-)

            0 0
          • gerrard  

            Tak jen doufám, že to měřils pořádně. Několik pokusů, započítaná odchylka měření a bylo to nejmíň mikrometrem a ne žádnou blbou šuplerou. :)

            Ten nový gang širokých silničních gum z širokého silničního pláště udělal nový svatý grál.

            P.S. Neřešit a jezdit.

            1 0
            • psbiker  

              Pořádné balony to chce, šířka na širokém ráfku je jenom takové šidítko.

              0 0
              • Hrabex1  

                a navic s balonama na uzkym rafru clovek zazije vic dobrodruzstvi

                0 0
    • easton  

      Vozím teď na stejným kole jako ty Michelin PRO 4 Endurance v šíři 28 a zatím úplně bez problémů i s kamínky, přejezdy po drobném štěrku apod.

      0 0
      • Fazzy  

        Ono by to možná chtělo zeptat se opačně. Už jste někdo zažil silniční plášť, kterej by nebyl schopen přežít občasné přejezdy po drobném štěrku? Já totiž žádnej takovej nezažil. Nezkoušel sem teda bůhví kolik typů a značek, ale pár už jich přecejen bylo. Ať je ten plášť takovej nebo makovej, pořád je to kus gumy, kterej lecos snese :)

        Jinými slovy, třeba mě by spíš zajímala zkušenost člověka, kterej těm plášťům dává na tom štěrku opravdu kouř, ne, že ho jen občas projede. Protože to by měl vydržet prakticky úplně každej :)

        0 0
        • mart910  

          Ja jezdim rok ten plast od Tribanu v 28mm, a uz jsem s tim jel mockrat ne jen sterk ale celkem huste sutry a podobny bordel a zatim bez defektu. Jezdim s dusi. Chystam se ho menit za Conti GP5000 tak snad bude drzet stejne.

          0 0
          • gregorus  

            Conti GP5000 sice může na slušném štěrku dost vydržet, ale zároveň je snadné říznout bok i nového pláště a defektů jsem na něm měl taky dost. Mnohem odolnější je Conti GP 4-season, ten mi drží ve všem, co jsem schopen na silničce projet.

            4 0
            • DDDD  

              Kromě toho, že řízneš bok, tak hladký pláště ani nedrží v zatáčkách. Na občasný přejetí krátkýho úseku ok, na nějakou gravel projížďku bych to teda nebral

              0 0
          • keymaker  

            Na CXu jezdím GP5000 32mm a relativně v pohodě. Jezdim s tím všechno bez rozdílu :-) jen na mokru to kurwa klouže :-D

            0 0
        • Aduldinho  

          Zažil a to Maxis Detonator, od té doby mi tato značka nesmí přes práh, po 1000km asi 11defektů při pouhém vození po asfaltu, kde se občas vyskytl nějaký ten kamínek, ano jsou i horší pláště, které nic nevydrží ;-)

          0 0
    • Fran-tic  

      No kdybys měl zájem testnout – vozil jsem Specialized Robaix Pro 30/32 – mám dva pláště, co jsem střídal na gravelu, když jsem drtil spíš vzdálenost :). Nechám klidně na zkoušku za pár kaček.

      https://www.spectrumbike.cz/…roubaix-pro/?…

      0 0
    • plzakj  

      Rychlej, pohodlnej dusovej 28mm jsem vozil Challenge ParisRoubaix v te nejlevnejsi vulkanizovane variante (ty drazsi, rucne delany jdou blbe nasadit). Postupne se roztahl az na nejakych 30mm na 17c rafku. Byl fakt super a krasne pohodlnej.

      0 0
    • vasek80  

      Šlo mi o takové cesty. Dnes cca 5km přejezd. Ufoukl jsem to trochu a dá se. Příště ale 30mm. Nejspíš se vlezou a mohlo by to být na takovém povrchu ještě jistější.

      0 0
      • keymaker  

        To jezdim klidne i se silnickou. Tam mam – S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm. Jen je potreba trochu pecliveji vybirat stopu ;-)

        0 0
        • vasek80  

          Jasný, já mám na silničce najeto jen 2 tis. km. Sice ji mám už nějaký rok, ale z mnoha důvodů jen pár let visela na zdi a okolnosti umožnily až toto léto začít jezdit. Takže se pořád seznamuju. Celé roky jsem jezdil jen na MTB a toto je moje první. Schválně jsem si kupoval Endurace model a tak teprve zjištiji co si k tomu můžu dovolit.

          0 0
          • keymaker  

            Ja si k tomu dovoluju to samy co k CXu a minuly vikend jsem jel cast trasy spis uz na bika :-D

            0 0
          • Hrabex1  

            seznamovat se budes tak dlouho, az plast riznes, urcite to jednou prijde. A zakon schvalnosti chce, aby ten plast byl novy, nesjety. Ale tyhle maly kaminky celkem nevadi – jsou prilis maly, abys proriz bok.

            0 0
        • ladys  

          :D trasování silnice mapy.cz . Kdo pozná :)

          0 0
      • PLATYPUS3  

        Na takovým povrchu nejde o pohodlí jako spíš o cvaknutí duše, jako do kopce to nevadí. Na todle mám horáka.

        0 0
        • vasek80  

          Mě ani nešlo o pohodlí. Chtěl jsem něco, co letí na silnici a když občas vyrazím s manželkou, tak to takový povrch přežije. Naivně jsem si myslel, že silniční pláště nepřežijí makadam aj. Kdysi jsem měnil kola na MTB a druhou sadu jsem měl 26×1.5 slicky. No a ty jsem tedy lepil dost často právě na rozsypaném makadamu a to jsem jezdil jen po asfaltu. S manželkou nebudu jezdit po silnicích kde jezdívám, ale spiše stezky s podobnýmy přejezdy. Také to bude tak, že když bude plán horší trasa, tak MTB a když jen třeba 10km kamínků, tak klidně silničku.

          Jsem rád, že se manželka rozhoupala na nové kolo a doporučil jsem jí gravel jako druhé kolo k jejímu letitému MTB. Chce jezdit víc se mnou, tak jsem chtěl být připraven a né hned první vyjížďku 5× lepit své kolo:-)

          0 0
          • Honzis  

            Tak pokud manželka pojede na gravelu a není na tom výkonnostně líp jak ty, tak bys měl spíš solidárně makat na mtb a neřešit šotky na silničním plášti. Stačí ostrý kámen z boku a vyhodiš plášť za litr klidně druhou vyjížďku když budeš mít smůlu …

            2 0
          • Jezevec70  

            Jestli ty slicky byli Maxxis Detonátor, tak se nedivím. Taky jsem je měl a defektů nepočítaně i na hladkém asfaltu.

            0 0
            • vasek80  

              Přesně. Kolikrát jsem lepil i 2× za vyjížďku. Proto jsem si myslel, že lehké silniční pláště jsou na tom podobně.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Super jsem v tomhle Continentali Grand Sport, za tu cenu na tréni k siper, hlav ě odolnost na špatném povrchu.

                0 0
    • ZDRI  

      Jezdil jsem rok a půl lehký fitness Focus Arriba (v podstatě silnička s rovnými řídítky), pláště Schwalbe Lugano 622 × 28. Čekal jsem na nové MTB, takže používáno celoročně úplně všude (hrubé šotolinové cesty, lesní cesty, bahýnko, sníh, zmrazky). Kolo jsem fakt nešetřil (průměry kolem 30 km/hod), přesto bez jediného defektu. Největší limit byla zima a ledová roleta na cyklostezce, to jsem se bál sáhnout na brzdy… Takže podle mé zkušenosti slušné 28-ky vydrží opravdu hodně. Pravdou je, že mám jen 62 kg, u 100 kg chlapa to bude jiné…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.