Rozměr silničních kotoučů - 140 nebo 160mm?

47 nepřečtených
  • hannawald

    Ahoj,

    jak vidíte optimální kombinaci silničních kotoučů? Cannondale dává 140mm, GT nebo Scott 160mm…

    Pro 140mm mluví asi váha, vzhled a možná i lepší dávkovatelnost (u 160mm je brzdný výkon občas až moc, tenké pláště jdou do smyku), pro 160mm zřejmě lepší odvod tepla a větší výkon.

    Osobně mám zkušenost jen se 160mm a láká mě těch 140, když už bych dával nové kotouče (přechod z CL na 6 děr).

    PS: odpověď žádné kotouče v anketě není úmyslně:)

    Anketa: Jaké kotouče na silničku?

    2x
    22%
    6x
    67%
    1x
    11%
    0 0
    • kubad  

      140 dopředu nejde, a do zadu podle váhy a velikosti kopců

      0 0
      • DaD  

        Nemáš pravdu Kubrte:)

        0 0
        • kubad  

          Může být. Asi někdo zavedl zase nový standard uchycení :(

          Ale na to musí být spesl vidle už od výrobce teda

          0 0
          • Tina  

            Nie je to nový štandard, Davide. Shimano hydraulické silniční brzdy sa štandardne montujú so 140mm rotormi vpredu/vzadu. Jazdím ich už rok. Vidla štandardná silniční na kotúče od Enve.

            To len Sram sa snaží zaviezť 160mm aj na silničku. Je to IMHO dosť zbytočné. Pokiaľ si väčšina bajkerov vystačí so 160mm rotormi na MTB tak nechápem zmysel použiť 160mm aj na silnici. Hlave keď prevažuje názor, že na silnici nechýba väčší brzdný účinok a výhoda kotúčov je v lepšom brzdení za mokra a oveľa lepšej dávkovateľnosti, k čomu prispieva aj menší rozmer rotora.

            0 0
            • Dejv94  

              Na novém CX kole mám možnost nejmenší 160/160. S mechanickými třmeny to brzdí parádně, je ale fakt že jsem nikdy nezkoušel nic se 140 kotoučem.

              Řekl bych že pro hydry bohatě stačí 140, pro mechaniky bych asi volil 160/140.

              0 0
            • kubad  

              Imho je to nový standard úchytů brzdy na vidlici, ale očividně ne tak nový jak sem myslel :)

              Aspoň podle fotek, a i SRAM tam bude na 140mm

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              rozhovoru s novym technickym manazerem UCI

              Q:There will obviously have to be a standardisation of disc brake equipment in the peloton. What standard will we see?

              A:It’s not a standard; that word is to be avoided. It’s a common agreed specification, and the main reason for that is for neutral service. [This agreement is: through-axles, 142mm x 12mm rear axle, 100mm x 12mm front axle and a 160mm rotor]. This common agreement is across both the manufacturers and neutral service. This means that any rider can get service.

              0 0
              • Esi  

                Tak tím je to jasné, pokud někdo poveze něco jiného než neutral servis tak docela riskuje, mimo to 140 kotouč v nějakém horském sjezdu by se mohl přehřívat.

                0 0
              • hannawald  

                Jsou to … O tom standardu 100×12 se povidalo, jen at zas lidi kupujou neco jinyho. Nemuzou proste zustat u QR nebo 15mm osy. Se divim, ze neudelali jeste neco uplne jinyho, treba 150mm kotouc.

                Ad ty kotouce – nekde jsem cetl doporuceni jisteho nemeckeho magazinu, ze do 85kg 140mm, nad 160mm, Alpy tu hranici posouvaj:)

                0 0
              • Tina  

                Čítala som ten rozhovor hneď ako vyšiel. Osobne si však myslím, že ak sa začnú kotúče p pelotóne hormadne používať tak aj profíci zistia, že 140mm úplne postačuje na to aby boli diskové brzdy účinnejšie a lepšie dávkovateľné ako súčasné ráfkové. A teda nechápem prečo odrazu 160mm keď už teraz sa tvrdí, že netreba silnejší brzdný účinok.

                Shimano od začiatku odporúčalo na hydraulike 140mm. Navyše pre kotúčové brzdy neodporúča užšie plášte ako 25mm. Takže 160mm je IMHO zbytočnosť. Menší kotúč sa aj lepšie v rýchlosti pri výmene kolesa centruje a nasadzuje a je menšia pravdepodobnosť, že bude cinkať.

                0 0
                • Dejv94  

                  Mě tak napadá, že by na silničkách mohli najít uplatnění SiCCC kotouče, myslím že ty jsi je testovala a že na bike to bylo slabý. Ve 160mm na silničce by to nemuselo být špatný, važí to prd a zas tak moc to nebrzdí.

                  0 0
                  • madik  

                    To jsou mi veci, zase jsem o neco chytrejsi :) Skoda jen ze to stoji tolik penez na meho Grejda by se mi ty kotouce hodily :)

                    0 0
                  • Tina  

                    Presne to isté ma napadlo keď som ich mala požičané na test. Bohužiaľ sa na silničku moc nehodia. Nie sú dostatočne rovné, aby neškrtali v silničních brzdách. A to na silničke vadí viac ako na bajku. Nebola som ich schopná vycentrovať. Aj boli o nejakú desatinku hrubšie ako oceľové kotúče.

                    Siccc je IMHO totálny prepadák. Veľmi som im fandila, ale tie kotúče sa nedajú používať.

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Tak to je škoda, budou muset víc ošéfovat výrobní proces, pak to možná bude použitelný.

                      Nebo se ty kotouče zkroutili časem/teplem?

                      0 0
                      • Tina  

                        Kotúče hádzali už od začiatku. Neboli moje. Mala som ich iba požičané. Ale moc najazdené nemali. Boli ako nové. Bohužiaľ ich brzdný účinok by som porovnala so silničními ráfkovými brzdami a mokrými karbonovými ráfkami.

                        0 0
                  • JakeF  

                    Chtěl jsem je na silničku koupit, ale co jsem našel zkušenosti, tak na to všichni nadávali… Takže jsem si to zase rozmyslel :D.

                    0 0
      • hannawald  

        Proc ne? Mam tam ted 160mm pres redukci, tak by to melo klapnout, ne? Vzadu je pak flat mount, tak tam se misto redukce na 160mm post mount da redukce na 140mm..nebo je v tom hacek? Kotouc bych dal neco s al unasecem pro lepsi odvod tepla.

        Mam 80kg.

        0 0
        • kubad  

          Jop

          Tohle je pro mě novinka do teď sem to neregistroval

          Můžeš dat 140mm

          0 0
    • madik  

      Já bych bral 160/140 ale mám kalipry přímo na rámu bez jakéhokoliv nástavce. Zůstává tedy na 160/160.

      0 0
      • DaD  

        Já mám vpředu i vzadu 140mm a brzdí to skvěle.To lze ale použít jen u hydraulických brzd. Mechanické mají vpředu vždy 160mm kvůli menšímu účinku brzdy.Zadní dáš do smyku i podrážkou a tak i tady stačí 140mm.

        0 0
        • hannawald  

          Ja mam prave taky pocit, ze clovek na te silnici spis se 160mm pribrzduje nez brzdi (jinak bych to neustal) a ze by teda mohly 140mm stacit..

          0 0
          • DaD  

            Na beton stačí.Ono na to hamtáš jen na začátku když to zkoušíš.Po chvilce ti to přijde jako samozřejmost.Na lepší se zvyká okamžitě.Horší je to obráceně.

            S brzdami,se tady u nás,snad ani na limit nemůžeš dostat.To by jsi musel mít echt hodně přes 80kg.I když samozřejmě záleží na stylu jízdy.

            Taky je paráda,že nemušíš řešit počasí.Teď nemyslím brzdný výkon,to je jasné,ale poškození brzdné plochy na drahých karbonových ráfcích třeba při dešti.Mě se nalepil nějaký bordel při závodě v dešti na špalek a po dojetí do cíle jsem měl na nových karbonech krásné rýhy zřejmě od kamínků,To byl super den,tři hodiny v dešti,občas lehce kroupy,foukalo jak prase,bednu jsem nedal a ještě zničené ráfky:( Bylo to hodně motivační,kua :)

            0 0
    • JakeF  

      Jaký máš brzdy, kolik vážíš, kde jezdíš, co preferuješ… Na to prostě jednoznačná odpověď není… Já mám 160/160 a dozadu půjde 140ka, protože zablokovat zadní kolo jde teď až moc snadno.

      0 0
      • McBlacky  

        mám 160/140 na XC bajku, takže 140/140 na silnici úplně na klid. Kdyby někdo vymyslel jak tam dostat menší, dal bych klidně menší dozadu ;)

        0 0
        • JakeF  

          Ale na hydraulikách… Já si od toho slibuju, že když dám kvalitní bowdeny a lanka, tak by se 160/140 mohlo jít celkem dobře brzdit i z úchopu za páky, což by byla fajnová fíčura… Ale na hydrauliky to časem vidím, teď jsem dořešil ergonomii, na jaře bych to viděl na nějaký 1500g záplety a potom už přijdou na řadu brzdy :).

          0 0
          • Dejv94  

            Tak ja mam 5800 paky a BB7 trmeny (160/160) a vklidu brzdim z horniho uchopu, z oblouku brzdim minimalne. Jasne, hydrauliky brzdi jeste lip, ale oproti klasickym brzdam to jen „lechtam“.

            0 0
            • JakeF  

              Já si tím přibrzdím nebo dobrzdím na křižovatce, ale na nějaký ostřejší brždění to není… Ale přijde mi, že přední brzda jde víc ztuha, než by musela, tak možná zkusím nějaký ty jiný bowdeny nebo aspoň promáznout tyhle.

              0 0
              • DaD  

                Na mechanikách to cítím stejně. Při držení za páky se dobržďování dá, ale pro nějaký vysoký účinek musím jít do spodního úchopu. Kotouče 160/160 67kg.Brzdy Spyre s novými pákami Tiagra 10sp.

                Na hydraulikách stačí 140/140 a stojím na fleku kdy si vzpomenu.Je tam opravdu velký rozdíl v účinku i citlivosti na stisk.A chod pák ani neporovnávám.

                0 0
                • TJK  

                  no ja jsem zvedav…cekam ze prave ten horni uchop bude na brzdeni 160/160 vpohode…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Kombinace Shimano 5700 pak a BB5 nic moc, kombinace Rival pak a BB5 ale brzdi silneji jak hydraulicke Shimano RS685.

                    0 0
                    • TJK  

                      mam Force paky, BB7 trmeny a superstar kotouce 160/160… ale sem tlusty prase a mam kompletne vybavenej s batuzkem skoro 100kg :)) ale na moji obhajobu me ubrzdily v hornim uchopu i kantiky s korkovejma spalkama na karbonovym rafku.

                      0 0
                      • jecnak  

                        U hydrauliky vidim hlavne vyhodu v modulaci a nezasvinujicich se bowdenech. Vykon je u dobre mechaniky dost podobny hydraulice – jestli je ten pakovy pomer docilen prepakovanim bowdenu a nebo hydraulicky je skoro jedno – vychozi sila a delka chodu je celkem stejna. Zas mechanika je fajn, kdyz menis kola s nestejne uchycenymi kotouci – zakroutis dvema kolecky a mas serizene desticky a nemusis stredit trmen.

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Tak staci pouzit bovden vcelku od paky az ke trmenu a je klid. Skoro nesmrtelne reseni dokut se bovdeny nevydrou.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Pokud je na zadni brzde bowden ke trmenu vodorovne nebo zespod, tak po volnem nezakrytem lanku mezi tahlem a telem trmenu steka do bowdenu bordel a voda. Typicky problem u kol s trmenem mezi vzperami zadni vidle.

                            0 0
                            • Dejv94  

                              Na BB7 to mam zakryte pod gumou a nikde nic nezateka. Ale tak zatim to je necelych 700km a vse je jak nove.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Jestli myslis takove to gumove jako tesneni, tak to je k nicemu – uvidis, jestli budes jezdit v zime a nebo v blate.

                                0 0
                        • TJK  

                          jasny ale to bych musel menit paky… to jsem nechtel… na pracanta mi mechaniky bohate staci.. kdyby stavel jednici, tak asi sahnu po hydraulice ale uprime mi to bylo lito menit jen tak…

                          0 0
                • Peslezedirou  

                  Tak to je docela zklamání ze spyre, musíš brzdit stejně, nebo spíš hůř než na ráfkových silničních brzdách, tam brzdím z horního úchopu (držím se za tělo páky).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Na silnici mi stačilo brzdit z horního úchopu i s cantíkama, natož teďka z Bengalama, není problém jít zvrchu do smyku, ono taky záleží na poloze pák…

                    0 0
                    • jecnak  

                      Taky zalezi jestli siroky podhusteny CX plaste a nebo uzky nabuseny silnicni.

                      0 0
                  • JakeF  

                    Já na klasických ráfkových brzdách (Ultegra páky, Tektro čelisti) z horního úchopu prakticky brzdit nemohl, na Spyre to jde určitě líp. Ono tam bude hodně o tom, jak má kdo dlouhý prsty :D.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      dost to je o brzde. Z dnesniho pohledu starý sh brzdy nebrzdí vubec, nový dual pivot uz brzdí parádne . Nevím jaký tektro myslíš, já mel v ruce jedny a nic velkýho, Smes spalku taky rozhoduje, stačí třeba porovnat korek proti zlutýmu swissu atd. U ráfkových se o dobrým brzdení dá mluvit jen za sucha

                      0 0
                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Martin  

                    přijde mi, že na Spyre musím vyvinout méně síly než na čelistech ultegra. páky stejné, Ult 6700.

                    tam, kde jsem na ultegrách musel brzdit silou, si na spyrech decentně přibržďuju

                    0 0
    • USPS  

      No, a mě právě ta chybějící odpověď chybí… :-)

      0 0
      • DaD  

        Toho, koho kotoučovky neberou,by tady v tom vlákně přece nikdo nečekal.Proto to tam zřejmě chybí…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.