eRko nebo Deorko?

Přidat foto

Původně mělo jít Deore na enduro, ale prvně ho radši zkusím na city ebiku.

XTR je kamarádovi na stavbu nového Epica.

(vloženo 25.8.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
honzabike
honzabike

dnes 10:52

Na deorku je ta pružina fakt slabá, malíčkem se dá pohnout. Sada XT stojí 15k, je to dost, chtělo by to aby cena padla na 10k. Rychlost řazení je naopak skvělá, myslím že sram bude muset brzo zareagovat jeho TT sou dost pomalé.

Reagovat
novas752
novas752

dnes 10:49

@LM lepší protože levnější na výrobu. :-)

Reagovat
LM
LM

dnes 10:24

Jenda: no předtím tam byla brzda/spojka, teď ty nové Shimano bezdráty mají Slim Stabilizer, což jsou dvě přužiny (bez brzdy/spojky):

  • Shimano tvrdí, že to je lepší řešení (je to kompaktnější a nepotřebuje to údržbu)
  • ale recenzenti si stěžovali na mlácení řetězu v hodně rozbitém terénu („Every so often, I hear a bit of chain slap on a big impact, but otherwise, the drivetrain stays nice and quiet. Any noise from the derailleur seems to stem from large repeated impacts when the bike is at high speed.“)
Reagovat
Lachtis
Lachtis

dnes 10:18

Jenda: shledni videa, na youtube jich uz xy je a uvidis rozdil v pruzine mezi deore/xt a xtr. Proste deore ma nejslabsi, xtr nejsilnejsi a xt mezi

Reagovat
Jenda
Jenda

dnes 10:00

honzabike – nevím teda jak elektrika ale u mechaniky se deore/SLX a XT liší jen materiálem ramínka a kvalitou kladek. Brzdu mají všechny tři zcela identickou, stejně tak pružiny.

Co jsem četl o elektrice, tak Deore a XT se taky liší jen materiálem ramínka kvalitou (ložiskama) na kladkách.

Reagovat
honzabike
honzabike

dnes 05:54

Deorko bych určitě na enduro nedaval, má nejslabší pružinu ve srovnání s XT a xtr. Brzdy už tyhle sady nemaj takže řetěz bude slušně mlátit. Další věc je jednostranné uchycení na pátku. Předpokládá se, že už to bude montované na udh patky které už se tolik neohýbají. Na starou patku bych tenhle balvan určitě nedával pokud se stím má hopsat. Vím o čem mluvím mám gx axs a při padnutí kola na zem je 50% šance že se ohne. Pokud na enduro elektriku, nejpevnější dvouramenné uchycení má sram axs TT.

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

25.8.25 22:08

Nemôžem si pomôcť, ale strašne sa mi tento ich nový design nepáči. Zlaté staré axsko.

Reagovat
novas752
novas752

25.8.25 20:46

No jenže T-type se tam neplonckaj a u Eagle GX ta větší hmotnost právě bývá problematická – časem na tom dost mlátí řetěz jak se to tam rozdovádí.

Reagovat
orm
orm

25.8.25 20:30

Nevim co vas na te hmotnosti deorka tak pohorsuje. GX nebo S1000 transmission vazi bez par gramu stejne. GX AXS ma o 36g mene. To je realita dneska :-(. X0 9s mela asi 195g :-).

Jinak vizualne je za me deorko hezci nez xtr.

Reagovat
Kaire
Kaire

25.8.25 20:05

Fakt sem zvědavej kolik to bude stát za rok, za dva. Protože i když mám SH fakt rád, tak tohle mi nedává zatím smysl. Možná tak na gravel, kde mám drahý páky.

Reagovat
Lister
Lister

25.8.25 19:53

Ta váha Deorka je fakt strašidelná. Uvažoval jsem nad novým XT s XTR kazetou, ale nakonec jsem vyměnil vedeni a ta stará XT mrcha zase začala řadit…

Reagovat
LM
LM

25.8.25 19:03

DEORE: půlkilová přehazka + půlkilová kazeta – to na zadním odpruženém kole „chceš“. Na neodpruženou hmotnost se už asi nehraje :-)

Reagovat
Čuli
Čuli

25.8.25 18:16

Sehnat jde, někde za cenu za kterou jinde seženeš XT. :D

Já to měl za necelých 10.

Reagovat
kocers
kocers

25.8.25 18:07

Deorko už se dá někde sehnat? Jaká je cena (pokud to teda není tajné)?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Čuli 14
káňa 43
Lister 7
fk3 10
Lachtis 36
TJK 19