Původně mělo jít Deore na enduro, ale prvně ho radši zkusím na city ebiku.
XTR je kamarádovi na stavbu nového Epica.
(vloženo 25.8.25)
Na deorku je ta pružina fakt slabá, malíčkem se dá pohnout. Sada XT stojí 15k, je to dost, chtělo by to aby cena padla na 10k. Rychlost řazení je naopak skvělá, myslím že sram bude muset brzo zareagovat jeho TT sou dost pomalé.
Jenda: no předtím tam byla brzda/spojka, teď ty nové Shimano bezdráty mají Slim Stabilizer, což jsou dvě přužiny (bez brzdy/spojky):
Jenda: shledni videa, na youtube jich uz xy je a uvidis rozdil v pruzine mezi deore/xt a xtr. Proste deore ma nejslabsi, xtr nejsilnejsi a xt mezi
honzabike – nevím teda jak elektrika ale u mechaniky se deore/SLX a XT liší jen materiálem ramínka a kvalitou kladek. Brzdu mají všechny tři zcela identickou, stejně tak pružiny.
Co jsem četl o elektrice, tak Deore a XT se taky liší jen materiálem ramínka kvalitou (ložiskama) na kladkách.
Deorko bych určitě na enduro nedaval, má nejslabší pružinu ve srovnání s XT a xtr. Brzdy už tyhle sady nemaj takže řetěz bude slušně mlátit. Další věc je jednostranné uchycení na pátku. Předpokládá se, že už to bude montované na udh patky které už se tolik neohýbají. Na starou patku bych tenhle balvan určitě nedával pokud se stím má hopsat. Vím o čem mluvím mám gx axs a při padnutí kola na zem je 50% šance že se ohne. Pokud na enduro elektriku, nejpevnější dvouramenné uchycení má sram axs TT.
Nemôžem si pomôcť, ale strašne sa mi tento ich nový design nepáči. Zlaté staré axsko.
No jenže T-type se tam neplonckaj a u Eagle GX ta větší hmotnost právě bývá problematická – časem na tom dost mlátí řetěz jak se to tam rozdovádí.
Nevim co vas na te hmotnosti deorka tak pohorsuje. GX nebo S1000 transmission vazi bez par gramu stejne. GX AXS ma o 36g mene. To je realita dneska :-(. X0 9s mela asi 195g :-).
Jinak vizualne je za me deorko hezci nez xtr.
Fakt sem zvědavej kolik to bude stát za rok, za dva. Protože i když mám SH fakt rád, tak tohle mi nedává zatím smysl. Možná tak na gravel, kde mám drahý páky.
Ta váha Deorka je fakt strašidelná. Uvažoval jsem nad novým XT s XTR kazetou, ale nakonec jsem vyměnil vedeni a ta stará XT mrcha zase začala řadit…
DEORE: půlkilová přehazka + půlkilová kazeta – to na zadním odpruženém kole „chceš“. Na neodpruženou hmotnost se už asi nehraje :-)
Sehnat jde, někde za cenu za kterou jinde seženeš XT. :D
Já to měl za necelých 10.