Hledal jsem 160 kliky (DUB wide, linka 55) za rozumné peníze a docela bída. Nakonec jsem zkusil ALI, které jsou ještě více Acto5 než samotný Acto5 originál, protože jsou lepené a sešroubované ze dvou CNC obrobků.
Na hodnocení klik je ještě brzo. Montáž údajně oser, bohužel na 3šrouby a ne na 8, ale Garbaruk děla 3-šroubové převodníky T-Type compatible.
Každopádně přechod 170 → 160 vnímám jako malý zázrak :-)
(vloženo 8.8.25)
Díky za komentáře, hlavně ty konstruktivní :-) Kliky jsou to bohužel ty stejné.
@Kubanec – fotka na kole. Kdyby výrobce nebyl debil, tak k 37mm BB drop dá kratší kliky (katalogové 165) rovnou.
Najeto přes 2km vertikálně (2× „Řeka“, 2× pojezd po Brdech), teď již pravidelně kontrolováno.
Každopádně jdu hledat bytelnější160ky.
Na první pokus s krátkými klikami jsem nechtěl nic drahého, teďka už vím, že nic delšího na kolo do terénu nechci, takže nějaký pozitivní stránku to mělo.
Ja cekal ze to elektricky Deore bude tahak…zatim jsem zaregistroval jen ve videu, ze nema brzdu raminka (ani vyssi rady) a zrovna u toho Deore to litalo jak odemcena mechanika.
Snad ten neduh dotahnou, nebo jestli jde saltr rozdelat a dotahnout jako u mechanik..nevim
Kubanec: jsi zly, nebal bych se pouzit slova, ze az zakerny… :D :D :D A u rybaru nebudou mit co zrat :D
Sorry, posunul jsem to na X0. GX je hmotnostní killer s garbaruk ramínkem.
Když k tomu shimano vs sram přičteš i řazení, je to rozdíl dalších 30g. Shimano je k hmotnostem dost neuctivý a kvůli čemu jinému si kupovat XTR.
@tomxxx: Na to jsi prisel jak? Sram GX Eagle AXS 463g, Shimano XTR SGS 415g.
Nepisu, ze je to nejaka hitparada, jen to, ze to co jsi napsal je lez ;-).
@kubánec: Protože smutná skutečnost je, že Shimano XTR šaltr váží víc jak Sram GX AXS a taky funguje, za ty prachy není o čem špekulovat a kazetu si pak už můžou dát jakoukoliv.
Tak to je výrok měsíce Brouku Pytlíku.
Otázka mimo soutěž, čím se živíš ty? Doufám, že ne okrádáním ostatních spoluobčanů jako třeba místní prodejci a evropští výrobci čehokoliv.
Teď, teď, teď tu byl, museli jste se potkat na schodech.....nemáte tam ještě něco jiného? Že bych zkusil něco dvoudilného, lepeného, třeba řídítka, sedlovku, ráfky?… tak sem raději dejte jen ty dvoudílné plavky.
kandik: Až evropští výrobci začnou nabízet za ceny jako jako čínští výrobci, pak v klidu budu nakupovat lokálně. Mzdy na to máme dodatečně nízké, ale na ceně finálního produktu to vidět nejde.
@orm :)))
Jen pro zajímavost. Po představení XT a Deore šly prodeje GX AXS výrazně nahoru :)) Asi to na kole nechtějí ani skalní fanoušci modrého týmu :)
Montáž údajně oser, ale přechod na kratší kliky je zázrak…
Tak už jsi je namontoval nebo ne?
Jinak bych se styděl dát si tohle na kolo, sorry jako.
Zirecek, ja na to budu myslet, až budu zase objednávat nějaké lanka, omotávky nebo blikačky, že to nemám posílat rovnou do Číny, ale nějakému rebrandovači jako Force
gersa: Nejde o to, kde se o vyrábí, ale kdo to prodává a kam jde zisk z prodeje. Podporuješ raději Čínu nebo Evropu/Ameriku.
Avšak kraktozrací čeští kolenovrtové chrochtají blahem nad lepenými klikami, které brzy prdnout.
Wow!
gersa- byl to patecni beznadejnej vykrik na zaklade frustrace z debilniho klienta – okamzite se vylucuji na 5minut plus do konce utkani.
@gersa: co vím, tak sram red jsou na 8 šroubů a existují 160 mm. Neříkám, že to bude snadný je sehnat (nehlwdal jsem), ale sram to vyrábí.
Samorost – a jak se vypořádat s tím, že tam většina světa vesele vyrábí? Myslíš, že soudruzi na lince u výroby mají zavřené oči?
kupujte to z Alika jeste vic. Aby se to cinani doucili a pak zlikvidovali spolecne nasim vrelym nakupovanim zbytky veskeryho prumyslovyho umu co tu byl.
No pane. Buď jízda v sedě někde na měkoučkým greenu než to rupne, nebo rovnou do vitríny jako maketa :-(
Vypadá to jako ty samé kliky, Začlo se jim to rozlepovat a pak z toho vypadnul pedál i se závitovou vložkou :-)
Nechci ti kazit radost, ale kdyz vidim ty kliky a slysim aliexpress, tak si vzpomenu na nedavne video na GMBN Will AliExpress Let Us Down? …, od 10 minuty. Tvoje kliky vypadaji napadne podobne :-).
Nehodnotím kvalitu, ale čistě vzhledově, kam se na to hrabou nový X0 nebo dokonce GX. Jsou fakt pěkný.
Tak ty NSB nebo Garbaruk stoji 3× tolik.
170->160
= zásadně méně padal strikes, hlavně u kol, co mají nízko BB a nebo co chodí ochotně do zdvihu. Nebo jinak, není potřeba na pedal strikes tolik myslet.
= menší namáhání kloubů při šlapání v terénu ve stoje nebo v sedě se sedlem dole.
= v terénu mi to obecně přijde větší pohoda nahoru i dolů.
Menší páka bude as nevýhoda pro trialové prvky aka příšlap.
Na výkon žádný efekt nepozoruji, tuhle tématiku přenechám silničářům.
Tipuji, že mainstream uděla další krok, tedy ze 170->165, co jsem koukal na bike-checky enduro závodních kol už převažuje 165.
Povedené. Snad se to nerozklíží :-)
kratky kliky dela NSB.. koupis u Revolutioncycles.. kamos ted jedny 160ky vozi