Pozdější vítězka kategorie žen
Start závodu mužů. V popředí ředitel Regionálního muzea ve Vys.Mýtě Jiří Junek.
Start
Pánové se s tím ani na mokré dlažbě nijak nemazali…
Hlavní “hvězdou” letošní přehlídky byl autobus Š 706 RTO-LUX zrenovovaný do podoby autobusu z filmu Florenc 13:30
ŠL11 “Evropabus” s obytným přívěsem LP30 “Rotel”
Aero 50 Dynamic, přezdívané také Arizona
Na akci se prezentují také různé stacionární motory a stroje.
Některé veterány na renovaci teprve čekají.
Ještě jednou Evropabus. Autobusy určené pro tahání přívěsu byly vybavené šestistupňovou převodovkou ZF a zadní nápravou Leyland. Údajně zvládly jet až 150km/h, takže se někdy s nadsázkou říkalo, že nejrychlejší auto na československých silnicích je autobus…
Na závěr trocha swingu v podání Originálního pražského synkopického orchestru.
Akce zaměřená převážně na automobilové a autobusové veterány zahrnuje už tradičně také přehlídku historických kol, zakončenou závodem okolo vysokomýtského náměstí.
Pánové jedou tři kola, dámy dvě. Letos to bylo ještě okořeněné deštěm, takže někteří zvolili sice nestylově, ale velmi rozumně novodobé přilby. Na náměstí jsem v době závodu byl víceméně náhodou, takže fotodokumentace není nijak super. Ale trocha atmosféry první republiky tam snad je :-) Překvapila mě informace, že v Mejtě údajně za první republiky fungovali tři(!) výrobci kol.
(vloženo 9.6.25)