Gx axs aka garbaruk style= vaha jako xx1. X01 10-52 je na lejno skokem, ale 52z se u burta vzdy hodi a Garbaruka jsem nechtel.
Xx1 kliky s 30z prevodnikem, jo 490g komplet bylo citelne znat, nez puvodni RF ride s vahou 750g
Burt osobne v plne krase :-). Je to radost na nem jezdit.
Ze zavodu jedna akcni :-)
Zdar, to ze fatbike miluji a jezdim na nem vic, nez na klasickem biku je uz zname. To ze s nim absolvuji i dlouhe maratony, typu Sudet, apod. beru jako samozrejmost :-). Proste me to bavi. Letos jsem se rozhodl, ze na nej dam, co mozna nejvic karbonu a snad i dostanu vahu pod 12kg se vsim. Byl jsem doted se vsim kolem pod 13kg. Nove jsem nasadil xx1 kliky (misto RF ride) a nahodil x01 kazetu (misto xt) a bude retez x01 (na foto provizorni gx). Nyni je vaha se vsim kolem 12,6 kg a budou nasledovat Nextie karbon rafky, a asi Look xtrack race ti/karbon pedaly a pak snad pujdu pod vysnenych 12 kg. Cvakam par fotek cisteho burta
(vloženo 5.6.25)
Anatol J.: ano, s bezdusemi na fatbika, kdo nevi a nema nacviceno, tak potvrzuji, ze to je pak porod neskutecnej :-). Ja zadek vozim celorocne stejny, nedovedu si predstavit se tahat s 1,5 kg Gnarwhalem. Ale na predek prave prehazuji letniho Barbegazi za Gnarwhala.
Postup, ktery funguje a dokazu to nahodil za rekneme 15–20 minut.
Musis plast nahodit s dusi. Takze nafoukas s dusi, aby obe patky k rafku perfektne zaskocily. Pote vypustis vzduch. Opatrne sundas plast od jednoho rafku a ten druhy si hlidas, aby nevyskocil. Vyndas dusi. Nasadis bezdusovy ventilek. Nahodis sundanou patku plaste zpet do rafku. Rukou povoleny plast u rafku nacvakas co nejbliz k rafku- rukou proste posouvas, co to jde. Dusi nasadis na kolo zvenku, cili duse ti pritlaci plast k rafku. Tohle je nejtezsi pac pruznost duse dela odpor, ale jde to. Opet zkontrolujes vizualne pripadne velke diry mezi plastem a rafkem. Pres kompresor pustis tlak.
Tohle se mi vzdy bez mlika behem chvile chytne. Nechas zaskocit patky plaste do rafku a mas hotovo. Pres jadro ventilku nalejes mliko a jezdis :-). Nekdy to stopnu ale za 20 minut do myslim dam.
Lachtis: Ano, SU-Mo mi kdysi dávno v rámci víkendu prošlo taky rukama, ale v té době už jsem měl za sebou testovačku od Spešla, a to prostě opravdu byl šrot (to Su-Mo…).
K těm bezduším – určo chápu, jen já mám 3 páry gum (hroty, horské zubaté a slicky silniční) a to si nějak neumím představit se fifrat s bezdušema, takhle to mám za 15min přehozené dle chuti a počasí… Blbě se zeptám…čím to nahazuješ? (KDyž si vezmu, jak volné ty gumy jsou, že tam prstrčím loket :-)
„Prostě kolo, které podrží“.
Když jsem měl půjčený na pár dní fatbike, tak jsem s ním díky tomu, jak to drželo, dělal stále větší číčoviny a když jsem ho pak jel po zmoklé asfaltové cyklostezce vracet, tak mi v zatáčce v náklonu podklouzlo přední kolo na zmoklé koleji a byl jsem pak dodřenej jak pes :-)
Anatol J.: JJ, pod to se podepisuji. A doplňuji, že teda záleží i na konkrétním fatbiku, geometrii, pevných osách atd. Jezdil jsem více fatbiků a třeba Author Su-mo byl za mne šrot a pak chápu někoho, kdo vyzkouší špatný fat a pak řekne, že je to o ničem. A s tou univerzálností to říkám furt, že fat je nejlepší univerzál, který zvládne vše. Já i s fatam závodím, ale jasně, časy nikdy mít nebudu takové, jako kdybych vzal DC raketu, ale prostě mě to baví :-). No a tlaky jsou alfou a omegou, stejně jako nutnost vozit bezduše.
Těm, kteří se podivují nad odporem fata – jeden vzkaz (vynecháme diskuzi v porovnání s Tour de France). Rychlost a kouzlo kola spočívá v naprosto pohodlném šlapání a neuvěřitelné stabilitě, čímž se člověk nebojí a dovolí si víc, navíc s neskutečnou adhezí, kdy projede v podstatě vše, ať už klouzavého nebo šutrovitého..... To je prostě věc, která mě na fatu okouzlila a je to prostě ideální kolo na cesty cestou necestou :-) Prostě kolo, které podrží… V tom je jeho síla a kouzlo… A neskutečně moc ale záleží na konkrétních pneuškách a tlaku… stačí malá změna, a je z toho jiné kolo… Nabombit znamena skoro lepší jak klasika horák i na silnici, totál podhuštění je zas crawler že nikdo okolo nechápe…Asi tolik…mohu jen doporučit. Ale musí se člověk na tom naučit, nemá logicky rád prudké změny rychlosti (pokud jde o rozjezd) naopak krásně drží rychlost, pokud nějakou už máte… takže de facto přesný opak nějaké cx rakety… ale na dlouhé nezávodní cesty lesy a poli je to luxus.
Okulahodící bajk, prostě takový trošku obézní fešák :-) .
Plysovykozisek: kdyz koupis poradnej, tak to tak hrozny neni. Ale samosebou drina to proste je, ale je to krasa. Jen teda asfalt proste nechces :-)
O fatbikovi taky dlouho uvažuju, oproti horákovi to bude o dost větší dřina.
Adi: diky. A samosebou na buckovi. Zavody jezdim uz jen vyhradne na nem.
Jo a ta akční fotka je suprová, ač z kola není vidět vůbec nic, takže můžeme jen hádat, na čem to vůbec jedeš! :-D