Více než třicet let evoluce. Staré XTR jsem fakt miloval, ale zpátky už bych se fakt nevrátil.
Ergonomie půjde nastavit ve třech směrech, ale odřazení palcem mi bude chybět.
Když jsem snad před pěti lety viděl první prototypy, fakt jsem se moc těšil. Teď, při tom, kam se za tu dobu posunul SRAM, jsem trochu rozpačitý. Ale namontuju a uvidíme! Cenovky by mohly být někde na úrovni X0 Transmission, pokud bude. XT pod cenou GX a Deore někde kolem 10tis za upgrade sadu, mohlo by to být zajímavé. Srovnání s první generací je až absurdní.
(vloženo 4.6.25)
Pikacu: pletes si AXS s ttype!!! Ttype je pomalejsi! Takze skutecne shimano je rychlejsi 2× nez ttype
@scalar. To video jsem videl a neprijde mi rychlejsi. Kdyz drzis sram tlacitko tak oreradi okamzite z jednoho kraje na druhy. Tady řadí po jednom. Ano v tom je rachlejsi ale ne kdyz podržíš sram tlacitko. Proste jenom jiny způsob za mě.
Gemini: Naštěstí sehnat náhradní podle čísla nebyl žádný problém, což mě pozitivně překvapilo.
Singl: Tak toto je bohužel smůla…Faktem je, že jsem názor na kabel vztahoval spíš k použití na silnici a na gravel jsem přitom úplně nemyslel…:-)
Singlespeed: přitom stačí jednoduchá stahovací páska a ten kablík přitáhnout k patce, vyřešeno :)
Jen reakce na poslednich par komentu – v cem je teda takovej prinos nemit lanko a stejne tam mit kablik?:) To mi asi tak trochu nedava smysl…
Singlespeed: to by se ti s bowdenem+lankem nejspíš nestalo. A pokud stalo, tak by to pak doma šlo snadno opravit :-)
gemini: Já kablík u přehazovačky v terénu několikrát rozpojil a jednou úplně přetrhl. To docela nasralo :-) .
mathos: tak je otázka, jestli káblík reálně někomu z uživatelů vadí – mě třeba vůbec…
Týmto tempom bude mať Sram 13spd cestnú sadu s nábojom na styl classified a Shimano sa vitazoslavne zbavi kablikov k prehazke…
Kubanec: Tak co si budem, ikdyby ND nejaky byly, tak stejne budou skoro nesehnatelny jako doted :D
jinotaj: Prosím tě jsou k tomu nějaké náhradní díly? Případně jak se Shimano staví k reklamacím? Co jsem slyšel, tak obojí slabota… Ale vlastní zkušenost nemám a asi mít nebudu :)
jIrI: Drátky u Shimano gravelových a silničních sad jsou pořád. Slouží k napájení měničů z centrální baterie uložené v rámu. XTR je první opravdu bezdrátová shimano sada.
Vsak se to nekdo psalo ze ma Sram soje koncepty zabarikadovany patentama (cemuz se nedivim).. takze Shimano asi budto musi vyvinout novej system alternativne jinej od Sramu nebo holt drzet stavajicic klasiku.. myslim ze jedinej vyvojovej koncept oproti sramu kterej maji, je velikost a to ze je paralelogram hazky velmi stihly a schovany temere pod zadni stavbu… zbytek toho systemu asi bude hodne podobnej (servo a kroky…) .. jo a zapomel jsem odrzaeni o vic pastorku na jeden klik… to mi u elektriky uplne nutny neprijde, ale ja to nejak nevyuzival ani u mechanicky sady. Chapu ale, ze pro nekoho to muze byt dobra ficura
to sou kecy o té patce.. díval sem se na mtbiker video. sram to má zapantováno, proto asi nemůžou
třeba udělaji za 10 let i bezdrat teleskop na stejnou baterii jako je v hazce.
Pokud sem pochopil set XTR(bez klik) by mělo být cenou pod top SRAM(taky bez klik)
mathosh: Tím lépe, díky, jdu to prozkoumat :). Nějak jsem Shimano poslední roky nesledoval a měl za to, že elektriku sice mají, ale propojenou drátky k centrální baterii.
Tak teď už jsem aby Shimano vykopnulo na trh bezdrátové silniční páky a šup s tím na XC gravela, kde mi Transmission pije krev.
Jsem zvědavý, co na to řekneš. Fungovat to určitě bude, ale osobně se mi to nelíbí. Cena taky zajímavá. Navíc další extra nabíječka a baterie.
Pokud si pamatuju dobre, tak puvodni predstaveni melo byt na olympiade v Parizi, ne?
@jinotaj: Mas moznost to otestovat se silnicni sadou? Psali, ze by to melo chodit s grx di2. Zajimalo by me jestli to chodi i s durou, ultegrou nebo 105. Ciste zvedavost.
Asi nebýt Covidu a totálního přestřelení objemu výroby aktuálních mechanických sad, bylo by představení bezdrátu už před dvěma/třemi roky. Tady aspoň trochu stáhli náskok SRAMu, ale mnohem zajímavější bude nejspíš nová Dura, ta bude nejspíš hodně jiná, než vše aktuální.