11z je fakt zbytečných, 40z na druhé straně bych využil rád :)
Jen 522 nových čtverců, v podstatě jsme objížděli můj rajon :D
Když jsem zjistil, že Poláci budou letošní ročník směřovat do Čech (oni to mají s lokacema závodu a názvem akce pomotaný, loni jeli třeba do Maďarska…), tak bylo jasné, že to bude vhodný test formy. Závod je to nonstop, selfsupported (v jedné z těch extrémních variant – během závodu můžou závodníci využívat jen komerční služby). Organizátor udělal na čtyřech místech checkpointy, které každý musí navštívit pro získání razítka do průkazky a kolem těchto CP je kus trasy, kterou musí každý povinně projet (parcour). jeden byl hned po startu (Polanica – Zdroj, za Náchodem), druhý v Jizerkách, třetí v Kruškách kolem Klínovce, třetí na Šumavě, čtvrtý v Jeseníkách. Mezi parcoury si každý trasu připravoval sám (nesmělo se na silnice první třídy a jejich zahraniční ekvivalenty a pár vybraných výpadovek kolem velkých měst). Čas se samozřejmě měří nonstop od startu do příjezdu do cíle.
Z parcourů jasně plynulo, že silnička na 25 mm v sestavě 53×39 a 11–28 nebude úplně to pravé, což bylo vidět i na startu, kde byly kola této kategorie (au, au), až zase po druhý extrém v podobě jednoplackových gravelů s odpruženou vidlí.
Zjistil jsem, co jsem potřeboval, potvrdil si svoje slabé i silné stránky a nakonec z toho bylo DNF asi 130 od cíle. Ale tím, že jsem nedělil aktivitu po dnech, je z toho longest ride na Stravě :D
(vloženo 28.5.25)
Slušná porce a každá zkušenost se hodí a posouvá nás dál, GJ.
Ofiko vydrží spíš méně a chtěl jsem otestovat kolik v takovém závodě + pak se teda povedlo najít počet přeřazení, třeba v AXS apce, Garminu.
Na ultra je to časem tak, že každý kopec = nejlehčí převod = řazení je méně, prostě když se kopec trošku srovná, je lepší točit vyšší kadencí, než tam cpát těžší převod a za chvíli ho vracet.
Prodloužit to jde, že se páky spojí kabelem s centrální baterkou > přehazovačkou a na přehazovačce se vypne bezdrátová komunikace.
@Raf: Zapomnel jsi nabit, nebo to opravdu vydrzi jen tech 1500km? Myslel jsem, ze di2 baterka vydrzi vice.
Mechaniku ne, tak 1/4 času se válím v hrazdě a přehmatávat na páky pro každé zařazení… to bych nedal.
Navíc to mám nastavený tak, že i kdyby jedna ruka byla nepoužitelná, tak jednou rukou můžu vzadu řadit na lehčí i těžký pastorky.
A řadit se zmrzlýma rukama jde taky na elektrice lépe :D
Škoda, i tak smekám velice, jsi bourák! Toto je nevýhoda elektriky, ale chápu její užití, je to prostě návykové! ;-)
To nasere:) A není na závody tohoto typu mechanické řazení nejlepší řešení?
Jj, byla prázdná Di2 baterka. Nabíječku jsem prostě zničil… Sice to v místě skreče už nějakou dobu řadilo jen vzadu, ale do cíle bylo ještě cca 120 km, dlouhá noc a zvlněný terén. A aby mi to přestalo řadit při zařazeném „těžkém“ převodu někde z kopce, když to na těch 120 km bylo pořád nahoru a dolů, to se mi nechtělo řešit. Už předtím jsem v podstatě jakýkoliv kopec jezdil na nejlehčí převod… V silničních tretrách se blbě pochoduje a kolena na nízké kadenci protestovaly už dva dny předtím :D
Miros: myslíš, že by Milan vytuhl po 130km? :-D Na Stravě píše disk kvůli nabíječce obdržené proti pravidlům (předtím zalomil USB-C konektor).
Slušná dávka. Došly síly nebo proč DNF?