Cervelo a stará Reba
Po prvních závodech, kde mi v prudkých výšlapech nevyhovoval trailový setup se 120mm Sidem, jsem chtěl vyzkoušet jak to pojede s nižší vidlicí. Ze starého kola jsem sundal neboostovou Rebu a přední kolo na ZTR Crest.
Ve výšlapech bylo o dost lepší i chování zadní stavby, takové ostřejší. Ve sjezdech to bylo výrazně horší, něco málo udělalo zvednutí HA o stupeň a půl, ale zásadní bylo, jak je ten předek ve srovnání s podobně těžkou současnou vidlicí a karbonovým 30mm ráfkam málo tuhý. Vůbec to nedrží stopu.
Výsledek je jasný, 35mm Sid s kratším 100mm shaftem.
(vloženo 13.5.25)
Chápu…taky si s tím hraju.Platformy,výška riditek,pneumatiky…jen cíle jsou jiné :)
TK75, Krabica – mě baví to zkoušet a ladit. Takhle je Cervelo super když zasunu sedlovku a jede se směrem dolů, po rovině a do kopce tam těch 120mm cítít. Budu teď nechávat dělat servis, tak me napadlo vyměnit shaft a vyzkoušet to. Přinejhorším ten shaft prodám.
Krabica: nebo obracene…muze zkusit riditka výš, jako tajnou zbraň a novej směr pro XC.Natrhne konkurenci zadel ve sjezdu a nahoru se to naučí holt nejak vykompenzovat :D
Když už to řešíš takto do detailů. Je poznatelný rozdíl mezi race day a charger patronou?
krabica: do kopce zásadně pomůže napřímení sedlového úhlu. Ten typ konstrukce, kde je je reálný úhel sedlové trubky vysoký a efektivní se snižuje předsazením, nefunguje úplne dobře když mám delší nohy. Taky se zvednutím nebo snížením celého rámu mění kinematika zadní stavby.
easyrider: to postavení sedlového úhlu je pro mě přínosem
Osobně bych to řešil úpravou posedu než kvůli jednomu/dvěma cm měnil vidlici a rozhodil si geometrii a posed. Pokud dáš nižší vidlici, postaví se ti sedlovej úhel…
Tak se o 10–15mm víc aero přikrčíš ne? :D
Sorry, dělám si jen srandu, o závodění vím prd
TK75: narážím na problém, že potřeby závodníka na maratonech a místních XCO se docela liší od potřeb jezdce na lehkých místních trailech a výletech. Na výletech ani na trailech nejezdím vysokým tempem do prudkých kopců ani moc neřeším aero pozici. Těch závodů je ročně 5–10 a většinu času zabírají ty traily a výlety.
Tuhost se hodí v obou případech, ale nastavení odpružení i posed to chce jiný.
Chápu, ze nerozumím potřeba xc závodníka…ale pevnej předek mi přijde jako základ, když chci rychlost.Myslim ze těch 120–130 na tuhý vidlici s 35 nohama bude do budoucna na xc kolech uplnej základ
Pepe72, Azmir: dělá se ve dvou verzích, 120mm s normálním Sidem a 100mm se Sidem SL na 100mm zdvihu. Osazuje se tlumič 190×45 nebo 40mm.
Na svěťáku se vozí ostřejší verze na 100mm ale se Sidem 35. Sid 35 je na stejném zdvihu o 5mm vyšší než Sid SL, bude to pořád o něco víc zvednuté než ta prodávaná 100mm verze. Tuhost je u 35mm nohou výrazně vyšší, nerozumím, proč se vůbec SL verze pořád vyrábí.