Cervelo a retro Reba

Přidat foto

Cervelo a stará Reba

Po prvních závodech, kde mi v prudkých výšlapech nevyhovoval trailový setup se 120mm Sidem, jsem chtěl vyzkoušet jak to pojede s nižší vidlicí. Ze starého kola jsem sundal neboostovou Rebu a přední kolo na ZTR Crest.

Ve výšlapech bylo o dost lepší i chování zadní stavby, takové ostřejší. Ve sjezdech to bylo výrazně horší, něco málo udělalo zvednutí HA o stupeň a půl, ale zásadní bylo, jak je ten předek ve srovnání s podobně těžkou současnou vidlicí a karbonovým 30mm ráfkam málo tuhý. Vůbec to nedrží stopu.

Výsledek je jasný, 35mm Sid s kratším 100mm shaftem.

(vloženo 13.5.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

14.5.25 18:51

Chápu…taky si s tím hraju.Platfor­my,výška riditek,pneuma­tiky…jen cíle jsou jiné :)

Reagovat
jonti
jonti

14.5.25 18:34

TK75, Krabica – mě baví to zkoušet a ladit. Takhle je Cervelo super když zasunu sedlovku a jede se směrem dolů, po rovině a do kopce tam těch 120mm cítít. Budu teď nechávat dělat servis, tak me napadlo vyměnit shaft a vyzkoušet to. Přinejhorším ten shaft prodám.

Reagovat
TK75
TK75

14.5.25 15:01

Krabica: nebo obracene…muze zkusit riditka výš, jako tajnou zbraň a novej směr pro XC.Natrhne konkurenci zadel ve sjezdu a nahoru se to naučí holt nejak vykompenzovat :D

Reagovat
ceo
ceo

14.5.25 14:47

Když už to řešíš takto do detailů. Je poznatelný rozdíl mezi race day a charger patronou?

Reagovat
jonti
jonti

14.5.25 14:28

krabica: do kopce zásadně pomůže napřímení sedlového úhlu. Ten typ konstrukce, kde je je reálný úhel sedlové trubky vysoký a efektivní se snižuje předsazením, nefunguje úplne dobře když mám delší nohy. Taky se zvednutím nebo snížením celého rámu mění kinematika zadní stavby.

easyrider: to postavení sedlového úhlu je pro mě přínosem

Reagovat
easyrider
easyrider

14.5.25 14:25

Osobně bych to řešil úpravou posedu než kvůli jednomu/dvěma cm měnil vidlici a rozhodil si geometrii a posed. Pokud dáš nižší vidlici, postaví se ti sedlovej úhel…

Reagovat
krabica
krabica

14.5.25 13:37

Co otáčet představec do negativu, odebrat podložky…

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

14.5.25 10:02

Tak se o 10–15mm víc aero přikrčíš ne? :D

Sorry, dělám si jen srandu, o závodění vím prd

Reagovat
jonti
jonti

14.5.25 09:34

TK75: narážím na problém, že potřeby závodníka na maratonech a místních XCO se docela liší od potřeb jezdce na lehkých místních trailech a výletech. Na výletech ani na trailech nejezdím vysokým tempem do prudkých kopců ani moc neřeším aero pozici. Těch závodů je ročně 5–10 a většinu času zabírají ty traily a výlety.

Tuhost se hodí v obou případech, ale nastavení odpružení i posed to chce jiný.

Reagovat
TK75
TK75

14.5.25 06:51

Chápu, ze nerozumím potřeba xc závodníka…ale pevnej předek mi přijde jako základ, když chci rychlost.Myslim ze těch 120–130 na tuhý vidlici s 35 nohama bude do budoucna na xc kolech uplnej základ

Reagovat
Pepe72
Pepe72

13.5.25 22:36

jonti: díky za info

Reagovat
jonti
jonti

13.5.25 21:38

Pepe72, Azmir: dělá se ve dvou verzích, 120mm s normálním Sidem a 100mm se Sidem SL na 100mm zdvihu. Osazuje se tlumič 190×45 nebo 40mm.

Na svěťáku se vozí ostřejší verze na 100mm ale se Sidem 35. Sid 35 je na stejném zdvihu o 5mm vyšší než Sid SL, bude to pořád o něco víc zvednuté než ta prodávaná 100mm verze. Tuhost je u 35mm nohou výrazně vyšší, nerozumím, proč se vůbec SL verze pořád vyrábí.

Reagovat
Pepe72
Pepe72

13.5.25 19:30

U těhle výměn se bojím o bb drop.

Reagovat
Azmir
Azmir

13.5.25 18:20

Nedělá se to kolo náhodou ve dvou verzích 100 a 120 mm?

Reagovat
jonti
jonti

13.5.25 11:26

Kvůli 10mm změně bych to nedělal.

Reagovat
J1RKA
J1RKA

13.5.25 10:43

diky za info, tohle dam precist kamosovi

Reagovat
rejdy
rejdy

13.5.25 10:36

Nebyl by lepší 110mm shaft?

Reagovat
Jan D.
Jan D.

13.5.25 10:35

Co kompromis Sid 35 s shaftem na 110mm?

Reagovat

Další galerie z kategorie

hovado_cz 3
Kubánec 12
kubajs mtb 7
Kamilac 12
jonti 18
TenOdPrahy 19