Dcera chtěla silnici, tak jsem ji jednu postavil :) Rám čína, kliky a převodník čína, řazení Shimano 105, sedlo čína, kombo čína, výplety Shimano (strašný těžítka).
(vloženo 30.3.25)
kajto: Se nediv, že na to hodila bobek – silnička je nuda a dřina. Zábava je na bajku. ;-)
Dcera taky jezdila žákovské převody 50/34 16/30 a ta kazeta Miche je super na kadenci. Zkusil jsem ji při kole udržet karbónovými výplety ,ale nepomohlo ,hodila na to bobek.
Moji dva synatori (12 a 15) už jezdí po rovině víceméně stejně rychle jako já a bez velké pily by slapali vodu, v kopci už je nestíhám. Takže bych dvojtac nezatracoval.....
Nám trenér v kadetech velkou placku i se smykem taky sebral a pak nás nechal jezdit úseky za autem a spurtovat na značky abychom se naučili šlapat do kruhu.
Pheek: po úpravách to vypadá parádně! Řekl bych, že teď se na tom musí cítit komfortněji. I ten jednopřevodník tomu sluší.
@pheek Dost dobrá práce, myslím, že už to je značka ideál, teď už jenom jezdit, jezdit, jezdit! ;-)
Sedlo je nějaké Ryet 3D karbon co bylo doma. Dcera se pochvaluje, že je příjemné. Ale ještě na tom prakticky nic neodjela. Takže uvidíme až na to pořádně sedne.
Jak jsem psal, převodník je na přesmyku zablokovaný. Rodla u tohoto rámu neovlivním.
Pěná stavba, ale ten velký převodník je dost nesmysl, stejně tak rodla. Mylsím, že by tomu slušela nějká 36 cm a neintegrovaný představec – ať se dá měnit podle potřeby. Jaké je to sedlo?
Ano, natažená na tom trochu je. Ideálně to vidím dostat se s pákami o dva, možná tři cm. blíže k sobě. Je to též vidět, jak ji trčí zadní část sedla – podvědomě se snaží zkrátit předozadní pozici. Na druhou stranu ale tvrdím, že ji to po zdravotní stránce nemůže ublížit. Je ve věku, kdy roste jako z vody a navíc je „jak z gumy“. Stačí jen hlídat správnou výšku sedla.
Kombo je to nejmenší co prodejce dělá. 400 s délkou představce 80. Navíc u děcko kola, které neustále roste to není úplně easy změnit cokoliv když je to vedený hlavovkou. Hadice jsou zkráceny na délku aby se to tam poskládalo a pokud se cokoliv změní, tak se to musí celé předělat. Ale toto jsem všechno věděl a zkusil to dotáhnout, tak aby na tom mohla jezdit.
Komba nejsou úplně cajk. S tím jsem to i bral, že to nebude OK. Ale bohužel tam nejsem schopný dát něco jiného. Vedení kabeláže hlavovkou. Nejsou k tomu krytky na jiný představec než tento v kombu.
Děkuji všem za postřehy a rady. Páky jsou už o dost víš než na fotce. Smyk je zablokovaný, ať ho nemůže zařadit. Hned to vypadá všechno líp.
Za mě palec nahoru. Silnička je pro takhle malou postavu je o dost větší výzva než MTB a každý, kdo se do toho pustí, zaslouží uznání.
Ja poznamenali někteří níže, tyhle komba jsou obecně pro děckokola moc omezující. Dvoudílná klasika by byla o mnoho flexibilnější. Docela by mě zajímala i fotka zepředu, protože tipuji, že to na ní bude i dost široké.
Úzké juniorské berany s malým dropem sehnat lze, třeba tady, ale chápu, že to je docela velká komplikace, když je to kombo dizajnované k rámu. Na svém gravelu/silničce na rámu z Číny to mám taky takto a vůbec si nedokážu představit, že bych to předělával.
A možná bych trochu zvednul sedlo.
Vypadá na tom dost natažená, ale když posuneš ty páky nahoru, tak to bude cajk. Ono to udělá hodně. Na YT tomu jedno video věnoval Neil Stanbury, kde říkal, že páky by měly být mírně do kopce pod úhlem 10 až 20° pro přirozenou polohu zápěstí a ramen. To stejné říkal i fitter, když jsem byl naladit posed. Nevnucuji, ale myslím že to je dobrá věc k zamyšlení a naladění ;-)
S tou omotávkou fakt pěkný, to řídítkový kombo je fakt sice pěkný ale neprakticky a dlouhý, radši klasika a koupit tři délky představců
Podle proporcí kola soudím, že holčina je věkem v kategorii žákyně, tudíž stále roste. Aby měla správná řídítka a délku představce, tak by se tohle muselo řešit každých deset měsíců. Navíc předpokládám, že se na kole bude prozatím jen tak vozit a měsíční nájezd bude maximálně v nižších stovkách km. a držet se bude jen za páky, nebo nahoře. Proto bych kokpit zatím neřešil. Zdravotně
ublížit si v žádném případě nemůže, tedy pokud se bavíme o malých nájezdech a intenzitách. Co bych u dítěte v růstu řešil, tak průběžně přenastavovat výšku sedla.
Pravda, teď když se na to dívám, tak to přemotám a páku dám výš. Opravdu jsou hodně dole. S dropem u toho moc neudělám, je to combo k rámu, pro vedení lanek uvnitř rámu :( To mi přišlo moc, hned když jsem to viděl po vytáhnutí z krabice.
Mně zase přijdou ukrutně velký ty rodla vzhledem ke zbytku kola. Buď to dělá ta fotka nebo omotávka. Možná menší drop by tomu pomohl. Páky nejsou kolmo k zemi :-)
Moc hezké kolo, ale to nastavení pák takhle z kopce rve za oči, nehledě na to jak blbě se to musí držet (a vliv na trapézy/krční páteř).
Díky. Silnice nepřichází v úvahu, snad jen přejezdy k cyklostezkám :) Přemýšlím, že nastavím doraz na přesmyku tak, aby ho nezařadila.
Povedlo se. Palec nahoru. Vepředu opravdu jezdit jen 32, možná bych demontoval přesmykač. Pro tvou představu, na zimákovi již dvě zimy vozím 1 × 12, kliky klasika na dva převodníky, převodník na pozici malého a vše krásně funguje. Nepozoruji zvýšené opotřebování řetězu ani převodníku. Záplety jsou sice těžítka, ale to je kvůli těžkým nábám. Hlavní je obvodová hmotnost a ta je srovnatelná s dobrými hliníkovými ráfky. Nechal bych vše tak, jak je. Možná by stálo za úvahu pořídit dceři radar a kompatibilní budík. Provoz na silnicích přeci jen narostl.
Jak jsem psal, 46 neřadí. Bezduše nejsou, přemýšlím na jinými výplety. Možná seženu něco lehčího na silnici a na tyto obuju něco širšího, a bude to jezdit i jako gravel :) Dle specifikace tam jdou hodit 32c. S tou 46 mě štvete, ty převody snad překopu :)
Pěkné. Jen 46z mi přijde ideál na zku_vení kloubů a jestli vidím bezduše nic ?.
Placky tam jsou 32–46. Vzadu má 11–34. Zatím jezdí jen tu 32. Šlo by to řešit jednopřevodníkem a větší kazetou vzadu, ale tohle bylo doma. Tak jsem to tam dal. Kliky jsou 150.
Luxus