Fotky mi moc nejdou :)
Kolo na závody pro syna. Náhrada za minulý model (viz profil) Nejdříve jsme chtěli jen vyměnit pohon, ale jak jsem v tom tak ležel a počítal, vzniklo z toho toto.
Základ byla rámová sada, kterou jsem hned nechal polepit fólií. Něco bylo co dům dal – (sedlovka, sedlo), komplet sada Sram, brzdy – zatím bez zkušeností, ale průšvih by to být neměl, kola- DT Swiss nové pořád v Otrokovicích neměli a aby se to stihlo do Vánoc, tak pořízeny jiný, podle mnohých taky fajn.
Nad tlumičem mezera, kam ještě vleze orig. nářadí.
Tlumení – nejvíc neznámo a tajemno, není ani koho se na osobní zkušenost zeptat. Chodí to nějak s waťákem, podle šlapání, terénu atd. Za mě je to už celkem úlet kam se to dostalo. Ani nevím kolik má kolo baterií. Plášť přední bude asi 2,35.
Barva rámu na výběr jen jedna a moc se mi nelíbí. K tomu jsem to ještě dojebal barvou brzd a gripů :)))) ale co, je to na závody ne na kafíčka :)
Jedna věc je namontována špatně. Kdo první pozná, má u mě jedno točený :)
Zatím ještě nevyzkoušeno.
(vloženo 3.2.25)
Značka | KTM |
Model | SCARP EXONIC 2025 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,975 |
Rám | SCARP 29 Premium Carbon SLL110mm |
Vidlice | RockShock SID SL Ultimate 29 110mm 15x110 |
Tlumič | RockShock SID Luxe Ultimate FlightAttendant 210x50 |
Hlavové složení | FSA ACR drop/in 1,5" Internal |
Kliky | SRAM XX SLEagle DUB Boost X-Sync 12s Black |
Měnič | SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission |
Řazení | SRAM POD Ultimate |
Převodník | 34z Powemeter |
Kazeta | SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission 10-52z |
Řetěz | SRAM XX SL T-Type Eagle Flattop |
Náboj přední | DT Swiss 180 |
Náboj zadní | DT Swiss 180 |
Brzda přední | Magura MT8 SL Raceline |
Brzda zadní | Magura MT8 SL Raceline |
Brzdové páky | Magura MT8 SL jednoprstové |
Ráfek přední | Thread Carbon 29 |
Ráfek zadní | Thread Carbon 29 |
Dráty | DT Swiss Aerolite |
Pedály | X-Pedo 8 Ti |
Řídítka | FSA KFX SIC 780/105 |
Sedlovka | FOX Transfer SL 30,9 Factory 100mm |
Sedlo | SLR Boost Float Carbon Rails |
Pláště | Schwalbe Racing Ray/Ralph SuperRace |
embi Nene take jiné kolo. Mají to tam blbě. Označení kola je SCARP EXONIC 2025.
Je to 469.
spatny kolo. geo je 474 mm reach v L https://www.ktm-bikes.at/…rp-evo/scarp
Kubánec – kolo celkem tak jak je 10480, odečetl jsem od toho věci, bez kterých to váží výrobce. Jen polep rámu nevím. Nejdřív jsem odečetl i baterky a bylo to 9903, ale bez baterek to nefunguje :))
200g se ušetřilo na sedlovce a těch 25 nevím, brzdy nebo kola.
embi – tady posez je vždy problém, po prvním sednutí na kolo je to fajn, ale kdyby to bylo moc tak mám domluvenou možnou výměnu.
kolo s reachem 474 a na tom predstavec 105 mm ? to je silena delka posedu. a ve sjezdu to taky imho neni ideal.
Se sedlovkou to takto zatím nefunguje. Na korunce přepínáš se zeleného „auto pilota“ do červeného „manuálu“. Když podržíš tlačítko na ovladači tak skočíš do „over modu“, který vlastně přebije zeleného auto pilota a hodí systém do předem nastavené pozice.
blbě se to vysvětluje, když nejsme u kola :)
Jinak moc kolo fajn, ale té hmotnosti se mi úplně nechce věřit :)
Mám obavu, že tady konstuktéři zapomněli na základní Murphyho zákon :-)
Ve vlákně o slevách byl teď AXS reverb za dobrý peníze, tuším okolo 300 euro. Jinak pokud je to tak jak JK_Cookie popisuje, tak při delším skoku by tlumiča vidle vyjela úplně do nuly, tzn SAG 0 a tím pádem by měl systém vědět, že kolo je ve vzduchu a bude dopad, tzn nezamykat. Ale to je jen můj tip.
JK Cookie díky!!!
Pokud by to s tou sedlovou měla být pravda, bylo by to logické a super. Vyměnil bych. Největší obavy jsou delší skoky. Aby to nebylo zamčeno při dopadu.Chce to zkoušet.
Systém bude několik jízd načítat jezdce než si automaticky nastaví ty zóny, takže to chce v prvních dnech nejezdit jen vytrvalost, ale zařadit i silovější úseky aby poznal i max. watty. Systém z toho pak dělá průměr, nevím přesně za kolik jízd jestli 5–7 to vždy přepočítává. Nebo to lze všechno nastavit ručně ty wattové zóny. Pak si ještě nastavíš od –2 do +2 jak chceš aby to rychle zamykalo tzn. –2 nechává nejdéle odemčené a je to nejvíce pohodlné a naopak +2 hned zamyká, takž odpružení je hned v režimu pedal nebo lock podle povrchu.
Bohužel odpružení nevidí do budoucnosti, takže nevidí do čeho narazí a teprve odemkne až když vidlice narazí, ale než na to najede zadní kolo tak tlumič už je odemčený např. zpomalovací prahy na asfaltu, kdy následuje zase hladký asfalt tak ihned přepne do režimu lock. Dá se nastavit jestli chceš zamknout jen vidlici, nebo jen tlumič, nebo komplet, no prostě tech možností je dost.
Někde jsem četl, že když máš teleskopu AXS a dáš ji dolu, tak by to snad mělo automaticky dát odpružení do režimu open, jelikož systém přepokládá, že bude něco těžkého. Ale nejsem si jist jestli už to funguje, nebo to teprve uvolní nějakou aktualizací. Sponzorované teamy už to prý loni měli k dispozici.
Někoho ten FA bude bavit a vyhraje si, já zjistil, že mě to nebaví a sundal to po pár kilometrech :-)
JK Cookie díky, tak za 14 dní se to bude testovat.
mirrorek2 Ta AXS byla do poslední chvíle v řešení, dříve s ní jezdil. Ale věděl jsem, že ji nechtěl ani na předchozí kolo, tak jsem nechal tuto, je perfektní, funguje výborně. Je lehčí o 200g. Bohužel kokpit to nijak nevylepší…
I na SP jezdí s drátama k sedlovkám a šaltrům. Vložky jsou nachystány, bohužel se na ně zapomnělo a dají se trošku později.
Jinak jestli budete mít s mladým cestu někam na Vysočinu, můžeme se sejít v aréně v Novým Městě. Mladej tam teď bydlí a já ti dlužím ještě pivo. Ale není to tam jen o sjezdech :))
Proč řešíš pár gramů. když fumkčně to posuneš tou wifi sedlovkou o řád a tím pádem sekundy letí dolů…
Někdy se stačí inspirovat u profíků, to platí imho obecně… vložky, gumy a tlaky, atd
co já mám ale co radit, xc jde ůplně mimo mě :-)
Vlevo na páčce jedno tlačítko nastavíš na manuální ovládání odpružení – lze nastavit délku stisku a pak to přepíše automatický režim do polohy uzamčeno, odemčeno a myslím ještě něco. Když top pak zmáčkneš znova, tak se opět systém přepne do automatiky. Druhé tlačítko pak máš na AXS sedlovku. Až vyjde nový model, tak snad bude o něco lehčí.
J1RKA je to vytáhlý na fotku. Teď se bude čistit kazeta a řetěz od toho svinstva co tam je z výroby.
honzabike Komplet stojí 340, poskládat to vyšlo zhruba o 110 míň. Přesně nevím, dokupoval jsem ještě náhradní řetěz a kazetu na náhradu. Ale zhruba tak nějak.
Tady se peníze moc nerozebíraj, ale hádám dobře že sme cca kolem 200?
mirorek2 To máš pravdu, ohledně sedlovky šlo o váhu.
Jinak se omlouvám všem kdo hledá, není to vidět. Naštěstí neumím fotit :) byla otočená naopak sponka řetězu (řetěz jsem tam dal narychlo kvůli fotce)
Sedlo je trochu nakřivo (špička nemíří na představec), viz poslední fotka :-)
Hlavně když dáš axs sedlovku, bude ta letuška fungovat zas o chlup lépe a přizpůdoví se rychleji siituaci…Jako bonus o jednu debilní páčku a bowden méně :-)
Zajímavé, to poletí.
Dotaz ten levý ovladač je na co? (tlumič a vidle ?) Myslel jsem, že to funguje automaticky.
objimku sedlovky? sroub davam dopredu, a transfer ma vzadu stupnici ne?
kazdopadne na levy strane je razeni proc, jednim radis nahioru a druhym podrazujes? tohle jsem uz jednou videl, ale bylo to na sedlovku
diikes
Moc krasy to nepobralo, ale funkcni to bude. Ta vaha je extra dobra.
Lepsi fotky udelas, kdyz budes fotit z o neco vetsi dalky se zoomem – blizsi casti kola nebudou o tolik vetsi nez ty vzdalenejsi.