Po Covidovém období jsem nějak neměl chut na kolo a sport obecně, svůj horák jsem nechával čím dal častěji ležet ve sklepě a tak jsem se rozhodl, že zkusím silnici.
Před rokem a půl jsem si pořídil bazarového Tribana RC520 a začal jezdit. Zase mě to chytlo a tak jsem si k tomu přibalil trenažér, protože nemám rád zimu :P
Plán pro tento rok byl jasný, pojezdit Tribana a přes zimu sehnat něco lepšího.
Delší dobu se mi líbil design Emondy, co se mi nelíbilo byla jejich cena :D. Dlouho jsem zvažoval, jestli počkat a vzít něco se 105 di2 a časem dokoupit lepší kola nebo vzít nějakou Emondu nebo něco podobné. Nakonec jsem se rozhodl sledovat trh a nikam se nehnat…
Osuduvým dnem se stal 7.3., den před mými narozeninami, kdy se objevil na bazaru tento stroj. Byl to jednoznačný signál, který se nedal ignorovat (nebo spíš prodejce, který ho prodával věděl, že hledám Emondu, protože jsem jednu u něj už odmítl, a jedno kolo jsme tam už brali :D).
Na kole nejsou žádná velké odřené místa, spousta malých škrábaněčků, kterých si člověk ale nesmí všímat. Z funkčního hlediska se zdá být vše v pořádku.
Oproti Tribanu samozřejmě velký skok, váha klesla hodně (i když hmotnost samotného kola v této cenové relaci nic moc), posed se stal víc agresivnější a stále jsem ve fázi hledání optima. Překvapivě seriové sedlo co k tomu bylo mě sedí dobře a tak teď zkouším dvě. Jede to až moc pěkně, nutí mě to jet rychleji než mám natrénováno :D Byl k tomu i držák na Garmin a tak budu nucen koupit Edge 840 který byl stejně v plánu (snad se tam vejde). Bál jsem se, že oproti compactu mě budou chybět převody a tak jsem pro jistotu nahodil 11–32 kazetu (uvidím až se vydám na obávaný kopec :D)
Líbil by se mi integrovaný cockpit ale upgrade asi nebude nejlevnější a tak spíš v budoucnu pořídím wattmetr.
PS: červené kola se mi nikdy nelíbila a nechapál jsem, jak si je někdo může koupit :D ale tohle mě nadchlo
(vloženo 20.3.24)
Značka | Trek |
Model | Émonda SL 6 Disc Pro |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | neváženo cca 8,5 |
Rám | Karbon OCLV 500 |
Vidlice | Celokarbonová Émonda SL |
Kliky | Shimano Ultegra R8000, 172,5 mm. |
Středové složení | Praxis, T47 závitované, vnitřní ložisko |
Přesmykač | Shimano Ultegra R8000 |
Měnič | Shimano Ultegra R8000 |
Řazení | Shimano Ultegra R8000 |
Převodník | Shimano Ultegra R8000, 52/36 |
Kazeta | Shimano 105 R7000, 11-32 |
Řetěz | Shimano CN-HG601 |
Brzda přední | Hydraulická kotoučová Shimano Ultegra |
Brzda zadní | Hydraulická kotoučová Shimano Ultegra |
Brzdové páky | Shimano Ultegra R8000 |
Ráfek přední | Bontrager Aeolus Elite 35, karbon OCLV |
Ráfek zadní | Bontrager Aeolus Elite 35, karbon OCLV |
Pedály | Shimano Ultegra PD-R8000 |
Řídítka | Bontrager Elite VR-C |
Představec | Bontrager Pro |
Sedlovka | Karbonový sedlový nástavec Bontrager |
Sedlo | zatím testuji |
Pláště | Continental Grand Prix 5000, 700x28 |
Tak jsem rad, ze jsou tu lidi co v tom maji prehled/zkusenost a az to bude aktualni tak se rad ozvu o rady :)
Ad Švícko: Vision teď navíc má nové kombo řidítka představec s krytkou, co má přímo pasovat na Emondu. Paradoxně bude pasovat asi lépe, než origo SLR kokpit. Hmotnostně je ale SLR kokpit velmi lehký a pohodlný, protože příjemně pruží.
Ahoj ať ti slouži mám ho druhým rokem a naprostá spokojenost.
integrovaný cockpit jsem dělal zas taková investice to není
Moc pěkný, pro Emondu jsem měl vždy slabost.
Moc mi tam na oko nesedí ty zlaté ventilky, ale to je jen detail. Ať slouží.