To bych zkusil:-)

Přidat foto

https://www.youtube.com/watch?…

Ta citlivost na konci, to je bomba

(vloženo 24.2.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tonik666
tonik666

26.2.24 22:36

Sady podle různých velikosti jsem měl od Huberbuchsen, mám někde i popsané ty tloušťky igus bushingů. Taky jsem dostal ranu, že když se igus dá na několik dní do vody, trochu nabyde a vymezí vůli.

Měl jsem tlumič co měl každé oko jiné, tažke to co bylo nahoře natěsno, bylo dole volné…ještě že už je ten tlumič pryč..

Reagovat
Atilla
Atilla

26.2.24 12:53

Na ohlinsu jsem s tím měl tenkrát taky problémy.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

25.2.24 18:05

Kulový ložiska jsou ty co mám na ohlins ne? Dělá se tam vůle hodně rychle.

Reagovat
BTom1
BTom1

25.2.24 11:12

TJK:

Ty kulový ložiska u ok tlumičů ano odstraníš si namáhaní, ale mohou mít i nevýhody.Dle uživatelů(nemám s tím svoji zkušenost) ext tlumičů s kulovými ložisky v okách ty ložiska vydávají praskající zvuky.Jakmile se do plochy dostanou nečistoty zlobí to.

Což u porovnání s klasickým řešením není.

Holt vše má svoje pro a proti.

Reagovat
TJK
TJK

25.2.24 10:58

phledne tech toleranci bushingu je to jak rika Tom, je to imho jedina rozumna, funkcni volba… mas sadu po nejakych rozmerech a das tam to co sedi nejlepe, budto pak koupis original presne co tam pasuje nebo standard ktery bude trebs volnejsi nebo naopak uzazenejsi…

treba sveho casu RWC (jehlovy loziska) posilal nebo 3 rozmery vnitrniho valce… podle toho jak natesno se stahly nalisovany jehly tak si tam dal standard nebo volnejsi pripadne tesnejsi (nebo po opotrebeni)

z dlouhodoby zkusenosti mi furt vychazej nejlip 5dily fox nebo DVO (imho je to stejny), chodi to v tom dobre, udrzba rukama za par sekund a kdyz se to vymacka stavi vymenitbty pouzdyrka… vsexhno ostatni byla loterie… treba nalisovany pouzdro s teflonem od CC byla strasna jebacka… neslo s tim skoro otocit ani ve sveraku a nic s tim neslo delat kvuli ty teflon vrstve… a jeste se to blbe lisije i pripravkem…

dfericky loziska asi nej s ohledem na eliminaci vsech sil krom osovych, jen na to musi byt oko doszatecne velke aby to nebylo poddimenzovan a hned se to nevymackalo

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

25.2.24 10:49

Btom: tak já vnímam I hardware jako spotřební díl, proto jsem si říkal jestli by to nebylo tak jednodušší nebo levnější. Ale jak říkám strojařině já nerozumím takže díky oběma za odpověď :)

Reagovat
Pedro404
Pedro404

25.2.24 10:26

Mr. Duck: Podle pinkbike článku to je polymerovej igus, jenom jsem to na videu blbě viděl.

Todle podle mě neni custom problém Intendu, tyhle setinkový rozdíly v rámci tolerance jsou u všech bushingů, intend akorát nabízí řešení, jak tu vůli vymezit. Pokud koupíš standardní 12.70 (nebo kolik maj) vložku, tak to v tom tlumiči bude chodit stejně navolno/natěsno, jako u jakýkoli jiný značky tlumiče. Co si pamatuju, tak jsem taky ladil vložky na soustruhu, protože přesnejch 12.70 nebylo dycky ideální.

Reagovat
BTom1
BTom1

25.2.24 10:19

Mr.Duck: nebudeš přeci kalibrovat spotřební díl.Musel bys to dělat po každé výměně.U kovových s nanesenou kluznou vrstvou by to ani nešlo(malá vrstva).U těch plastových,li­sovaných(igus)ty jsou většinou v oku „navolno“ a oni by se při jakýmkoliv obrábění přímo v oku točily.

Myslím že to řeší správně.Při lisovaní kovového pouzdra do oka tlumiče se oko tlumiče roztàhne(i když se to zdá lidem nemožné je to tak)tím vznikne v nalisovaném pouzdru uvnitř pokaždé " jiný" vnitřní průměr.Takže aby byla vložka nafest.Má vložky různých průměrů

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

25.2.24 08:30

Pedro: No já právě z toho videa nejsem schopný poznat, co to je za bushing. Přijde mi, že to je jednolitý materiál a ne kov potažený vrstvou? Proto jsem si myslel že by se dalo ubrat zevnitř po instalaci.

Jde mi právě jen o to, abych případně nový nemusel objednávat za mnoho někde z Německa a čekat. Ale jak jsem už psal, nevím jaké tolerance má běžně dostupný Hw.

Právě tyhle custom díly a spotřebák jsou podle mě velký důvod, proč to třeba tady prakticky nikdo nevozí. Stejně jako před 10 lety BOS, každý z toho byl unešený dokud se to nevysypalo. O sezónu později už jsi neviděl skoro žádný a o dve sezóny později v BC po té značce neštěkl ani pes. Exkluzivita je fajn, a kdybych si chtěl stavět kolo abych někoho zaujal tak to je asi dobrý. Ale když chci na kole jezdit, musím vědět že alespoň v okolí pár set km ten jeho setinkový Hw můžu sehnat.

Jestli prodává každý díl tak to je fajn, to cením. Nicméně to seženu na jakýkoliv RS tlumič 5m od domu taky a nemusím na nic čekat.

Vím že to zní kriticky, přitom by mě fakt zajímalo jak to chodí a možná by to byla taková pecka, že bych svoje požadavky dal stranou. Nicméně nic z jeho marketingu mě o tom nepřesvědčilo.

Reagovat
Pedro404
Pedro404

25.2.24 08:23

Mr.Duck: Jak to myslíš, kalibrovat futra po instalaci? Jakože upravovat bushing místo vložky? Nechat si na CNC soustruhu vytočit krabicu 6 rozměrů vložek odstupňovanejch po setinách bude mnohem jednodušší než jakákoli úprava bushingu. Od pohledu tam navíc má nějakej kovovej s kluznou vrstvou, takže ten by musel zase vylisovat a stáhnout vnější průměr, protože do vnitřního s kluznou vrstvou šáhnout nemůže, a to opakovat po kouskách, dokud si to nesedne. Celopolymerový bushingy by teoreticky šly otevřít výstružníkem, ale kdo ví na jakou kvalitu povrchu a furt by to bylo pomalejší a složitější, než zkusit nasunout pár velikostí vložek.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

25.2.24 07:59

U něj je právě super, že seženeš díly na cokoli, ale jasně, je to Evropa a maloserie. Co jsem od něj zkusil vidlici, byla to pecka, nemám důvod nevěřit. Ale nastavit to bude kumšt.

A pouzdra, no to mě taky nepřesvědčilo významem, zvlášť po tom, co jsem vyzkoušel sférická

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

24.2.24 23:20

Presne tak. Zkousel jsem se nad tim vnimanim zamyslet v nejakem tematu, protoze me to docela zajima jestli je tam nejaka struktura kdo co ma rad a proc, ale moc jsem se nedozvedel.

K fotce: Hodne by mne zajimalo jak to chodi. Neumim si ale predstavit, ze bych si to dal na kolo, protoze na to lokalne nesezenu dily, a jestli ma porad cekacku rok tak to mi za to zkratka nestoji. Jediny kousky co jsem videl byly na Rheederove kole, a i kdyby me ho nechal vyzkouset, tak to asi bude mit nastavene trochu jinde :D

Na video jsem se asi nemel divat, ten marketing nejak nechapu. Cenim myslenku, ze to dela jinak, ale nic na tom me nepresvedcuje, ze to bude lepsi nez mnohem levnejsi tlumice. Za to divny to bylo dost, a ani nemam na mysli tu „nerd“ cast.

Libi se mi ten ventil na vyrovnani tlaku +/- komor, to bych asi umel ocenit.

Nevim jestli se dobre divam, ale ty „volume spacer“ o krouzky dava do negativky? Ladeni negativky fandim, to by bylo taky fajn.

Kdyz resit tesnost futer, nebylo by jednodussi futra kalibrovat po instalaci? Nevim jaky tolerance ma bezny HW. Ani nevim, jestli to kalibrovat jde takze jen polemizuju.

Reagovat
BTom1
BTom1

24.2.24 22:53

Mr.Duck: jsem lenivej tyto věci ťukat;-) Ještě že si to napsal za mě je to přesně jak píšeš.

Hlavně to že každý to vnímá malinko jinak a každému může chutnat něco jiného a taky v jiném věku.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

24.2.24 22:47

Tomfree: Pokud si tě tam nepozvou na týden na testování s telemetrií, tak platí co říká btom1. Konec konců I když pozvou, je pár lidí co se tím v mtb živí a umí to, a i v tom případě si musí sednout tuner a jezdec. Někdo vnímá odpružení jinak než někdo jiný a popsat to v nějakém formuláři při objednávce je téměř nemožné.

Reagovat
LM
LM

24.2.24 21:43

Jsem rád, že Part II: The Nerd dělám doma v soukromí :-)

Reagovat
tomfree
tomfree

24.2.24 21:42

Tak ono,když se při objednávce zadává váha a na co se montuje,očekával bych,že to budou mít vychytaný.

Reagovat
BTom1
BTom1

24.2.24 21:36

Krása.Bohužel i ten nejdražší,nej­propracovaněj­ší tlumič(nepíšu že to platí i pro tento) nemusí v konkrétním rámu a u konkrétního jezdce být to nej.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

24.2.24 21:35

to já taky… zajimalo by mě měření proti vzducháčí a pružině

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kubánec 6
theedge 18
TicTac135 36
GrebFuf 4
Janouch 23
otecius 5