Cotic končí s titanem, protože...

Přidat foto

(vloženo 22.2.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
roud
roud

27.2.24 11:59

Ať se jdou bodnout s takovejhlema kecama :/

Reagovat
TK75
TK75

24.2.24 22:21

Fugas…Jo, všechno sebral DMR na reinkarnaci Trailstara :)

Reagovat
Fugas
Fugas

24.2.24 22:03

Třeba brali titan v Rusku. Když tam teď musejí zase vyrábět Tu160, na kola už nezbývá.

Reagovat
Metrick
Metrick

23.2.24 17:17

x-let už mají v nabídce jen ocel takže spíš marketing než reálná změna.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

23.2.24 10:52

jako vim no, proste je to totalni íčovina, specielne pokud to tak jako tak resej v cine. Proste takovej ten hipsterskej ekoskřek. Pro me je tohle duvod proc firmu ignorovat.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

23.2.24 10:19

Jako nevim no, jestli není lepší si koupt titan na celý život nebo generovat tuny ocelových/hli­níkových pleček jako v holandsku co vydržej 2 roky, pak je hodit z mostu do řeky a pak je recyklovat.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.2.24 23:33

Nic.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

22.2.24 20:00

zblbl…

Reagovat
ufoncz
ufoncz

22.2.24 16:36

Odkaz přímo na článek je:

https://www.cotic.co.uk/…ore-titanium

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

22.2.24 16:33

Je to superbezvýznamná značka, která rámy vůbec nevyrábí, ale odebírá komplet od dodavatelů včetně laku (většinou z Tchajwanu), takže ať si kluci objednávají co chtějí.

Reagovat
Qeex
Qeex

22.2.24 15:32

MirosPikos: já myslím, že určitě má. Jen jsem nad ní nepřemýšlel u 2,5kg rámu :-).

Jsem pro snižování dopadu našeho života na prostředí, jen se často setkávám s „ekologii“ za učelem marketingu stylem:

můžeme ten plast rozemlít, roztavit, přidat nějaké plnivo, napeletovat a pak ho znova roztavit a přetvořit v něco co ani nepotřebujeme, ale je to recyklované… a už nikdy se to nebude dát zrecyklovat protože z toho to plnivo nedostanem (ano, takto funguje i karbon).

Jsem pro smysluplné projekty, bohužel v práci mám často ty nesmyslů plné :-D

Reagovat
TK75
TK75

22.2.24 15:21

Mě teda přijde ze z titanu dělal naposled Sodu…a to už je dlouho.Veri v ocel…takže vše v normálu )

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

22.2.24 15:20

Qeex: A což takhle začít s tím, jestli má vůbec nějaký smysl řešit uhlíkovou stopu?

Reagovat
andrewn
andrewn

22.2.24 15:09

…a kravam zakazeme prdet :) Jejich rozhodnuti muzeme respektovat, nic vic, nic min. Ono nejaka mini firma Cotic svet nespasi, stejne tak jak je naivni cela EU, ktera tvori jen kapku v oceanu. Na druhou stranu, nejaky ram od Reynoldsu te stejne prezije a uprimne, nedokazu si predstavit, mit jeden ram z titanu ceny zivot. Moralne proste casem stejne zestarne a nakonec drtiva vetsina kolo vymeni. To co se mi libi dnes, se mi nemusi libit zitra…Ale porad plati, „za penize v Praze dum“. Nebude Cotic, clovek sahne jinam kdyz bude mermomoci chtit titan. Ale jinak me ta zprava ze zidle nezvedla :) … asi jako Anca od vedle jezdi pro rohliky do vedlejsi vesnice :))) Howgh

Reagovat
kamaro
kamaro

22.2.24 15:06

To nevadí, budeme jezdit na oceli. Já jsem na to zvyklý…

Reagovat
Qeex
Qeex

22.2.24 15:05

Trochu mi to příjde jako marketing, nebo zástupný důvod proč jiné materiály opustit. A tím neříkám, že je to špatně. Cotic mám v hlavě jako výrobce z oceli, a jejich produkce se mi líbí. Ani jsem titan nezaznamenal.

Ale pokud vezmu v potaz, že CO2 stopa je ± 2× vyšší než hmotnost rámu (± 5kg), tak cesta pro rám 50km(co2 100–150g/km) autem zanechá větší uhlíkovou stopu než samotný rám.

Chápu, že se někde začít musí, ale věřím že existuje mnoho mnohem efektivnějších způsobů, jak snížit uhlíkovou stopu výrobku, než je změna materiálu.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

22.2.24 15:02

Protože ekologie, super :D Takže.....kdy se ukončí výroba karbonových rámů?

Reagovat

Další galerie z kategorie

PTPH 15
bmx20 2
bmx20 5
bmx20 3
bmx20 4
hawrda 20