Invalidovna v Karlíně. Byla postavena podle vzoru pařížské Invalidovny v letech 1731–1737. Stavba však nebyla v původním rozsahu nikdy dokončena.
Starý tunel pod Vítkovem, postavený v letech 1870–1872 jako součást Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy. Vlaky tu přestali jezdit v r.2008 , od roku 2010 tudy vede cyklostezka.
Tunel je pro cyklostezku trochu předimenzovaný...
Náměstí Míru s novogotickým kostelem Sv. Ludmily postavená v letech 1888 až 1892 podle návrhu architekta Josefa Mockera.
Nuselský most dokončený r. 1973 je 485 metrů dlouhý a 26,5 m široký. Dvě pole mostu mají rozpětí 68,5 m a tři 115,5 m. Průměrná výška mostu je 42,5 m nad údolím. Ve spodním tubusu je trať metra.
Jeden z pilířů, před vybudováním nového vysokého zábradlí byl most častým místem sebevražd.
Původně gotický kostel Nanebevzetí Panny Marie a svatého Karla Velikého na pražském Karlově byl založen Karlem IV.
Kostel Zvěstování Panny Marie Na trávníčku, založený r. 1360. Jeho věž vysoká 38m má dnes odklon 63 cm směrem do ulice Na Slupi.
Železniční most pod Vinohradem, stavba proběhla v letech 1900–1901. V říčním korytě byly od roku 1900 vybudovány dva nové, kamenné pilíře.Tvoří ho tři příhradové parabolické nosníky, každý o délce 72 m a hmotnosti 560 t.
Vyšehrad
Vltava pod Vyšehradem
Sbírka na Zvon 9801, který má stát na pražských Maninách, v místě, kde byly za II. sv. války shromažďovány rekvírované zvony před odvozem do Německa.
Náplavka
Palackého most, postavený v letech 1876–1878 podle projektu Bedřicha Münzbergera a Josefa Reitera. Je v Praze třetím nejstarší dochovaným mostem přes Vltavu
Ulice Dukelských hrdinů, pohled na stavbu nového železničního mostu a pokračující opravu Průmyslového paláce.
Nová konstrukce vyhořelého křídla Průmyslového paláce. Zajímavé je, že původní podpůrná konstrukce byla zděná, dnes to bez železobetonu nejde postavit...
Ještě jeden pohled na novou konstrukci střechy.
V sobotu jsem si vzhledem k počasí vyrazil objet Prahu. Celkem jsem ujel 41km. Jde to, ale tramvajové koleje, náhle mizející cyklopruhy a davy lidí na cyklostezkách z vyjížďky dělají trochu adrenalinový zážitek.
(vloženo 19.2.24)
Ty překáží hlavně na náplavce. Nejlepší je to v létě brzo ráno, pozorovat ty vypité, všude možně močící zahraniční mátohy.
keymaker: Ty nejsou špatné, ale u mě vítězí průjezd Karlovými lázněmi u Karlova mostu. Malá úzká díra, koleje, auta a tramvaje, co víc si přát.
Je to celkem zabava :-) nejradsi mam kostky kolem nemocnice Na Frantisku :-)
To ti úplně nezávidím, do vnitřní Prahy se vypravím jen jednou za čas, jako na stezku odvahy.
Vyšehrad, náplavku, a Dukelských hrdinů mám pokaždé, když jedu do práce. Ten most pravidelně podjíždím a frčim do Stromovky. Chvíli to bylo komplet zavřené a muselo se objíždět. Tam jsem s sebou také šlehnul, když mi do cesty vlezla nějaká dáma a já chytil kolej .-)
Vapsi krásná práce! Spousta zajímavých míst a parádní popisky, dalo by se říct, že je to „vapesní“ report.
Však začátek sezóny ;-)
Vapes ideál, report jak víno, parádní Vapesi.
Janouch, Bonebiker: Konečně si někdo všimnul, tu fotku jsem tam strčil schválně, je o dva dny starší, než ty ostatní. Borec v protisměru se s tím moc nepáral (ta ulice je sice zavřená, ale stejně tam jezdí místní doprava). Je to focené z pracovní plošiny,zhruba tak 5,5m nad zemí něco jsem tam byl servisovat. (a tahle fotka se hodila)
Odkud je ten most u Výstaviště focený? Že by létající kolo Jana Tleskače?
s tím mostem u výstaviště celkem pohnuli :() jinak tam týpek jede v protisměru :))))
jo a u toho požáru levého křídla jsem byl osobně a dokonce i v tom stánku ve kterém to údajně chytlo. Ne že bych v tom měl prsty :)))) ale dělal jsem tam tenkrát technickou realizaci a vyhodnocovali jsem stánky do soutěže a tenhle to vyhrál :)))
jinak jsem tam tenkrát zažil šok z ohně, nejen u sebe všichni kdo tam z kolegů byl a viděl to celkem síla to vidět :(
jojo.
Ja byl celkem vlackar a tak jsem si vzdycky v Libni tipoval jestli „horem“ nebo „spodem“ tj. Hrabovskou spojkou
bara2: Ještě šikmější mají v Ústí nad Labem a pěkná je taky v Domažlicích.
kandik psi zub: Já taky vzpominám, jak jsem tam jezdil vlakem, není to zase tak dlouho. Jak ten čas letí.
Vůbec jsem netušila, že v Praze máme šikmou věž :-)
Děkuji za pěknou prohlídku hlavního města, tunel pod Vítkovem se mi líbí.
Vitkovskym tunelem jsem jeste jezdil do skoly vlakem..... to byly casy
Pěkná exkurze po Praze. Také už mám v deníčku:-)
Též bajka nevlastním, musel bych mlaďochovi zabavit starou rozvrzanou šestadvácu! :-)
Stando, vím, o čem mluvíš, jezdil jsem dříve od Zličína přes Strahov přímo na hlavák, ale už fakt radši zalezu do toho krtka! ;-)
HonzaRez: Díky, světlo je vlevo, protože si myslím, že je tak lépe vidět.
Aduldinho: Je to změna, jet rovně po silnici umí každý. Nejvíc mě vadí ty tramvajové koleje, ten žlábek, to je dokonalá past.
hawrda: Bajk by byl určitě lepší, ale já žádného nemám.
Adu, zastav se někdy, a my tě po té Praze povodíme :).
Jen asi lepší bajk než silnička.
Stando, jako vždy bezchybný report, já to řikám furt, po Praze jedině krtkem! Ale to se samozřejmě člověk moc nepokochá, od toho tu máme však tebe! ;-)
Ten dům pod Vyšehradem je jeden z mála domů postavených v kubistickém stylu…hezký výlet po Praze:-)