Tohle bych si nechtěl zaseknout do lýtka :-)
V závislosti na točivém momentu se převodník zmenšuje a pastorek zvětšuje.
Jsou potřeba dva napínáky řetězu (nahoře i dole).
Když už jsme u těch složitostí high pivotů, mechanická automatická převodovka je next level :-)
(vloženo 28.11.23)
Strojařské srdíčko mi zaplesalo. Ale hrozná blbost. Hlavně tolik předem propáleného úsilí :-)
BSA: jj, já takhle kdysi ladil Babettu – poladil jsem motor a pak potřeboval aby ho to pustilo do vyšších otáček, tak jsem brousil závažíčka a dával jiný pružinky :D
Tak to je vlastně princip variátoru ze skútru, jen naprosto nesmyslně slozite vyresenej a v praxi asi absolutně nefunkční…
Ale vidím tam mnoho prostoru pro ladění. Jen si představte ty diskuse o tom, jaký pružinky dát dopředu a dozadu! To by se mohlo chytit. :-D
Na městská kola by to mohlo být dobré. Pokud se tedy podaří dosáhnout spolehlivosti a výdrže :-)
Už vidím, jak na tom nastupuje MVdP do spurtu těsně před cílem, :-D.
To je moc pěkné, ale převodový rozsah bude hodně malý. Nicméně zajímavý design.