3T Exploro racemax 2023

Přidat foto

Pořídil jsem origo blatníky jelikož mi kolo slouží i jako dopravní prostředek do práce a období podzim až jaro je pořád o dešti atd. Sedí pěkně a ani moc neruší vzhled jak to ostatně blatníky dělají.

Po roce a půl spokojeného užívání mého Authora guru jsem začal pokukovat čím si udělat radost a oživit svůj gravel park. Procházel jsem různé weby, eshopy, atd a našel pár kandidátů, které by se mi líbily. Ve výběru byl Giant revolt advanced pro, Colnago GR, Pinarelo grevil, a tohle 3T, které mi tak nějak padlo do oka svým Aero tvarem a hlavně barevným provedením. Pročetl jsem mraky recenzi, shlédl x videí a po prozkoumání geometrie jsem začal hledat, kde ho koupit co nejvýhodněji. Kamarád mi poradil eshop Buycycle a tak jsem začal hledat co nabízí. Recenze eshopu byly většinou pozitivní. Nabídku mají opravdu bohatou a po chvíli hledání mi padl do oka tento gravel 3T exploro racemax v provedení 2×11,ktery mi vyhovuje už z Authoru a i když jelikož je moderní elektrika zvolil jsem na začátek mechaniku. Ano byl tam model v elektru, ale cena byla zase o nějaké to euro navíc. Jelikož kolo je zcela nové s 2letou zárukou a cena byla oproti naším končinám i s dopravou příznivá tak jsem provedl objednávku, zaplatil a čekal na dopravu. Eshop komunikoval zcela bez problémů a kolo dorazilo službou UPS cca do 14dnu domů. Jelikož jsem nebyl doma tak zásilku převzal syn. Bohužel si nevšiml lehce poškozené krabice, kde došlo asi vlivem přepravy k protržení kartonu. Odnesla to páka řazení lehkým odřenim na povrchu. Odřeninu jsem opravil černým fixem a teď prakticky nejde poznat kde to bylo. O tomto jsem informoval eshop s tím že jsem zaslal fotky poškození balení včetně odřené kliky. Postavili se k tomu velice ochotně a nabídli kompenzaci 100e. To jsme přijal a na druhý den byly peníze na účtě. Nečekal jsem takový přístup. Ale kolo bylo nové tak proč to nechat jen tak, že. Jinak vše bylo dobře zabaleno a nic nechybělo. Doma jsem kolo pokládal, vyměnil kola za mé karbony z Authora a druhý den hned musel projet. A první dojmy? Kolo jede na asfaltu neskutečně hladce a dobře udržuje rychlost i když v den výjezdu poměrně foukal protivitr. Zřejmě Aero geometrie kola dělá své. Možná jen první dojem, ale jede to dobře. Kolo je znatelně tužší než Author a to se projeví i terénu kde je Author pohodlnější. Prostě něco za něco. Možná to dělá i sedlo, které má Author o dost pohodlnější. 3T má plochou sedlovku, která tak nepruzi jako kulatá verze. Tam bych kulatinu asi ocenil. Jinak je sedlovka parádní co se týče provedení a uchycení v rámu. Nic nezajíždí, neboť je vepředu zdrsněná a od výrobce byla již nanesena karbonová pasta. Co asi změním je představec, který je oproti Authoru o 3cm delší. Řídítka jsou zase o 2cm kratší. Tam si ještě nejsem jistý neboť jsem najel málo. Ale jinak je nádherné. Aspoň pro mě. Až udělám více fotek doplním.

(vloženo 23.11.23)

tomasz70
Ohodnoť bajk: (4.6  / 49 hlasujících)
Značka 3T
Model Exploro racemax
Modelový rok 2023
Velikost 54
Hmotnost 8,8
Rám Karbon
Vidlice Karbon
Hlavové složení Cane
Kliky Shimano GRX 46/30
Středové složení Shimano presfit
Přesmykač Shimano grx 800
Měnič Shimano grx 810
Řazení Shimano grx 800
Kazeta Shimano 11-34
Řetěz Shimano
Náboj přední Dt Swiss 240s
Náboj zadní Dt Swiss 240s
Brzda přední Shimano grx 400
Brzda zadní Shimano grx 400
Brzdové páky Shimano grx 600
Ráfek přední Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon
Ráfek zadní Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon
Pedály Shimano XT
Řídítka 3T 42mm
Představec 3T 100mm
Sedlovka 3T plochá
Sedlo WTB
Pláště Tufo Thundero 40mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

1.12.23 14:11

Hm… solidní raketa! Tak ať to pěkně líce! ;)

Reagovat
tomasz70
tomasz70

1.12.23 10:11

To bude v dalším modelu. Musí si nechat něco na potom, ať je vidět jaký je pokrok napříč generacemi.

Reagovat
LM
LM

1.12.23 09:38

Všechny dráty ne. Provázky místo špic jsem tam neviděl :-)

Reagovat
tomasz70
tomasz70

1.12.23 09:29

Přesně a ten umožňuje právě použití velkých 29 plášťů. Také jak je vidno ukryli všechny dráty.

Reagovat
TK75
TK75

1.12.23 07:40

To je novej model…teď pár dnů, jmenuje se 3T Extrema

Reagovat
tomasz70
tomasz70

1.12.23 07:04

No ty 29kola na větších rozměrech pláště jsou pro model Racemax ultra. Mají větší prostor. Kokpit ještě nemám, protože je kolo nyní na polep ochrannou folii s příměsí keramiky kvůli lepší údržbě. Údajně se z toho lépe smývaji nečistoty. No uvidíme. Hlavně ochrana, já totiž pořád padám. Stejně budu dávat kratší představec tak kokpit později.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

29.11.23 15:51

@TK75 To máš pravdu, Pepča by měl vyřešeno! ;-)

Reagovat
TK75
TK75

29.11.23 15:46

Adu tak aspon by Pepa nemusel davat berany na ht…a přitom mít svoje oblíbené 2 2 pneu )))

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

29.11.23 15:28

@TK75 Kokpit za mě paráda, ale 29×2,2" není to málo? :-)

Reagovat
LM
LM

29.11.23 15:01

Jen teda místo na bláto tam pro ty 29×2.2 nějak nedodali :-)

Reagovat
TK75
TK75

29.11.23 14:40

A uz to ma hadice schovaný

Reagovat
TK75
TK75

29.11.23 13:58

Jsem koukal že 3T uz ma i novej model pro 29×2.2..doted furt na 27.5 kolech a tady to je teda už dobrý zvire))

Reagovat
Deadlift
Deadlift

25.11.23 09:22

Moc hezký gravel

Reagovat
tomasz70
tomasz70

24.11.23 18:51

Možná na to časem dojde, ale jak jsem psal níže vyhovuje mi rozsah a odstupňování

Reagovat
MichalOld
MichalOld

24.11.23 17:13

Kolo moc pěkný. Škoda, že si nešel do tý elektriky. Já preferuju u gravelu jednoplacku, ale plně chápu, že každý to má jinak.

Reagovat
tomasz70
tomasz70

24.11.23 12:50

Asi tak. Ano také mi to přišlo na 650 kach a 2,25 a místa vzadu mraky, až jsem to nečekal.

Reagovat
2Vmoto
2Vmoto

24.11.23 12:26

Spižírna na 3T je v pohodě, pravda je trochu blíž k jezdci.

Kabeláž se dá ještě trochu poladit, ale ano asi to není ta nejhezčí část kola.

Na zimu 650 kola a nacpeš tam v pohodě i blatníky :-) …

Reagovat
tomasz70
tomasz70

24.11.23 09:35

No já tašky nikdy moc nebyl. Jednou jsem měl na rámové trubce malou Apiduru na suchý zip a vrátil ji protože při šlapání vestoje jsem koleny o ní občas zavadil a to mi vadilo. Takže to mi až tak nevadí a na řídítkach už místo je

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

24.11.23 09:18

Parádní kolo, dávám pět, i když ta kabeláž též mému oku vůbec nelahodí, až to zkrátíš tak to bude zřejmě o něco lepšejší ;-)

Navíc se tam bude asi blbě instalovat pro mě celkem oblíbená fuel bag brašnička :-(

Ale za selfko samozřejmě bod navíc! :-)

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 20:58

Ty bowdeny vypadají hůře na obrázku než ve skutečnosti, ale chápu že pro někoho zrovna tohle může být překážka. Ale bowdeny nejezdí a tohle opravdu jede jako po másle.

Reagovat
koko0925
koko0925

23.11.23 19:46

No vždyť taky píše, že to víc drncá…

Reagovat
Alojs01
Alojs01

23.11.23 19:20

Vidis…a clovek by rekl, ze gravel a tvrdy aero ram nebude idealni spojeni…:-)

Reagovat
Prasopes
Prasopes

23.11.23 19:10

ta kabeláž je vážně divná… Jinak hezký, extra palec nahoru za dvoupilu, ke kolu s berany to prostě patří:-)

Reagovat
gemini
gemini

23.11.23 15:47

Pěknej gravel, a dvojplacku plně chápu – sám ji vozím a nechtěl bych jinak…

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 15:18

Ale jak vidím v tvém profilu dvojpila ti asi není cizí, takže tak hrozné to zase nebude.

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 15:02

Tak vím že čistota jednoprevodniku je dnes módní, ale mi vyhovuje rozsah a jemné odstupňování převodů.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

23.11.23 14:51

designově mě tak rozčiluje ta dvoupila :)

hadice v reálu jsou celkem ok, nebo teda dá se na to zvyknout

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 14:51

Jako také jsem byl na vážkách poslat balík peněz aniž bych ho viděl atd. Ale recenze nebyly nijak negativní a moje zkušenost včetně kompenzace a komunikace byla na výbornou.

Reagovat
Reacher
Reacher

23.11.23 14:13

Parádní stroj, i ty „zlatý“ karbony tomu sedí :)

Obdivuju odvahu nákupu přes Buycycle, ale je supr, že fungují takhle dobře.

Tak ať to jezdí ;)

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 11:53

Váha je s pedály. Ono to na fotce možná nevypadá ale místa tam je poměrně dost. A navíc já se vyhýbám bahnu celoročně takže neřeším. Je to gravel a ne horák. Já si terén vybírám a hnůj objíždím. Jen když není zbytí. Komín ještě uvidím protože mi to docela i sedí jak je to teď. Ale budu zkoušet různou výšku. Nepotřebuji za každou cenu jít až k hlavku kvůli vzhledu. Pohodlí je pro mě primár, i když jsem poměrně ohebný a nevadí mi to. Ale při delších vyjezdech nemusím být ohnuty až k zemi. Přece jen to není silnička i když vzhledem asi jo.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

23.11.23 11:34

Váženo s pedály nebo bez? To vedení hadic je asi víc aero ale míň eye :) Soudě dle zadní stavby bych se raději vyhýbal blátu. Jinak proč ne, polomáčená neurazí. Komín pod představcem budeš ještě řešit?

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 10:42

Omylem jsem se upsal znova.

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 10:42

No vedení je věc pohledu, také se mi líbí více uvnitř, ale bohužel. Půjdou zkrátit tak to nějak uhladim. To je jediné co mohli zakomponovat dovnitř.

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 10:33

No vedení je věc pohledu, také se mi líbí více uvnitř, ale bohužel. Půjdou zkrátit tak to nějak uhladim.

Reagovat
LM
LM

23.11.23 10:10

rybička: furt lepší jak vedení hadic hlávkem :-)

Reagovat
rybička
rybička

23.11.23 10:06

Jsem rád, že jsi spoko. Ale to vedení bowdenů a hadic je teda dobrý bizár a vypadá to hrozně.

Reagovat
funkatron
funkatron

23.11.23 10:01

Velmi pekne!

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

23.11.23 09:58

na živo je to pecka, potkal jsem to tady u nás onehdá, jen to mělo jednopřevodnik a elektriku

Reagovat
tomasz70
tomasz70

23.11.23 09:54

Ve skutečnosti je taková bronzová, i když vypadá na oranžovou

Reagovat
LM
LM

23.11.23 09:46

Ta barevná kombinace je taková „polomáčená“ :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

ovcebe 9
Skorn 2
Ondrejst 30
vasour1988 3
Janicek 3
jimiAJ7 16