Procaliber EiE

Přidat foto

na sluníčku je ta barva opravdu hezká

v cykloservisu

Když jsem vybíral po 8mi letech nové kolo, tak jsem skončil u TREK Procaliber, který mi nejvíce vyhovoval geometrií rámu s IsoSpeed. Procaliber 9.5 jsem rovnou zavrhl a rozhodoval se mezi 9.6, 9.7 a 9.8. Jako nejlepší kompromis mi přišel model 9.6, protože příplatky za ty vyšší modely mi nedávali smysl, když jsem si chtěl kolo přizpůsobit svým požadavkům.

Nejdřív jsem vyměnil stávající vidlici RS Recon Gold RL za SID SL Ultimate 100mm (novou z cyklobazaru) a zároveň ocelový převodník z 30T na 34T ale aspoň z SLX řady. Carbon sedlovku, sedlo, košíky a řidítka od ověřených Toseek z Aliexpressu jsem si obstaral sám. Jezdil jsem a stále uvažoval o carbon zápletech ale nechtěl jsem KOVEE Elite 23 nebo 30 od Bontrager. Naštěstí jsem kontaktoval Tomáše a pomohl mi nakonfigurovat objednávku na vhodné carbon záplety od EiE (30mm vnitřní šířka) a navíc mi poradil instalovat torzní podložky k nábojům DT Swiss pro RS vidlici a doporučil i vhodné TUFO pláště.

Nakonec jsem z cyklobaru sehnal nové XT brzdy a XT kotouče místo původních MT410.

V cykloservisu vše naistalováno a hozeno na váhu, docela jsem vykulil oči. Musím to zvážit i někde jinde, jestli nemá vadnou váhu:)

EiE záplety s TUFO jedou krásně zlehka, XT brzdy jsou jistota. Další upgrady moc neuvažuji, nevím jestli bych poznal třeba lepší kliky.

(vloženo 19.11.23)

JiriVe
Ohodnoť bajk: (4.6  / 29 hlasujících)
Značka TREK
Model Procaliber 9.6 Blue Carbon Smoke
Modelový rok 2023
Velikost L
Hmotnost 9,6
Rám Karbon OCLV
Vidlice RockShox SID SL Ultimate Charger Race Day 100mm
Kliky Shimano MT611
Středové složení Shimano MT500, 92 mm, PressFit
Měnič SLX SM-CRM75 34T
Řazení Shimano SLX M7100, 12 rychlostí
Převodník Shimano XT M8100
Kazeta Shimano SLX M7100, 10-51, 12 rychlostí
Řetěz Shimano Deore M6100
Náboj přední DT Swiss 350 Straight Pull 2021+
Náboj zadní DT Swiss 350 Straight Pull 2021+
Brzda přední Shimano XT BR-M8100
Brzda zadní Shimano XT BR-M8100
Ráfek přední EiE A29C30D28
Ráfek zadní EiE A29C30D28
Dráty Sapim CX-Ray Brass Black
Pedály SHIMANO PD-M520
Řídítka Toseek carbon
Představec Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stupňů, délka 80 mm
Sedlovka Toseek carbon
Sedlo MIXED carbon
Pláště TUFO XC14 TR 29x2.25

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
wlk
wlk

15.12.23 14:11

JiriVe: měl bys tam mít knock block utahovací/ukon­čovací podložku, která ti vytvoří rovinu na klasický rovný podložky. Pokud jsem zoomoval dobře a máš tam ty rovný podložky na těch zobáčcích, tak to není moc ideální…

Reagovat
JiriVe
JiriVe

10.12.23 19:28

Knock block zůstává plně funkční, není důvod ho vyřazovat.

Reagovat
hannawald
hannawald

6.12.23 23:35

Kolo pěkný, ale to vyřazení knock blocku je trochu risk, ne? Pokud se nepletu, tak u Treku neriskuješ jen kontakt páky s horní trubkou, to se asi dá řešit ne moc utaženýma pákama, ale hlavně kontakt vidle se spodní trubkou. Je tam sice trochu ochrana, ale na webu koluje dost fotek, kde to prostě odpálilo karbon…pravda spíš jsem to viděl na sjezdovějších kolech. Jestli by se nevyplatil alespoň Knock Block Lockring Spacer, moc to sice nefunguje a nevypadá to tak hezky, ale aspoň něco…

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

24.11.23 00:48

Honzabike – Ok díky za vysvětlení. 50z by pro mě bylo málo :-).

Reagovat
honzabike
honzabike

23.11.23 09:01

Cyklofanatic – U mě je to trochu složitější, měl sem na kole od výroby 4 roky XT/SLX 2×11, který chodil bez problémů. Chtěl jsem ale 1×12 s AXS(GX10–52). Tak nějak to sice chodilo, ale asi na třech různých pastorcích to nebylo ono. Seřizování v kolofixu nepomohlo, nové patky taky ne. Mimochodem ty sem měnil asi 2× (každé spadnutí kola je krvavě vykoupeno), takže na příští sezonu jsem zainvestoval do nové kazety X01 10–50 a doufám že se problémy vyřeší.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

22.11.23 21:23

Honzabike – a jaký si měl s GX problém, funkčnost či výdrž? Já mám komplet GX, jezdím na tom od jara a zatím spokojenost.

Reagovat
honzabike
honzabike

21.11.23 20:43

Cyklofanatic – Možná i lepší než GX. Sice není tak lehká, ale funkčnost GX kazety 10–52 mě nemile překvapila. Po roce ježdění jde pryč.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

21.11.23 18:08

JirVe – Deore, narozdíl třeba od SX a NX u Sramu, je podle mě také už plně dostačující, dobře funkční a má plnohodnotný rozsah.

Reagovat
honzabike
honzabike

21.11.23 14:24

Jak ty Tufa jezdí po asfaltu?

Reagovat
JiriVe
JiriVe

21.11.23 14:15

Všechno jsem neměnil, právě že pohon XT/SLX je u 9.6 naprosto dostačující narozdíl od 9.5.

Reagovat
Cyklofanatic
Cyklofanatic

21.11.23 13:22

Moc pěkný a ta váha i s pedálama mě až překvapila. Přece jen Procaliber patří k těžším rámům. Akorát, když si takhle měnil všechno, tak bys možná ještě pár tisíc (cca 6–7 tt) ušetřil, kdybys upgradoval z 9.5. Je o 10t levnější a to ti ten rozdíl ve vidlicích a brzdách nepokryje. Teda za predpokladu, že by ti nevadilo Deore, který je ale dle mě cajk.

Reagovat
grafik
grafik

20.11.23 19:51

A to původní sedlo máš? Koupil bych ho : )

Reagovat
Miles90

20.11.23 19:05

Za mě top 5*

Reagovat
JiriVe
JiriVe

20.11.23 09:42

Ano, proti Procaliber 9.6 mi ta 9.7 (+16tis příplatek) a 9,8 (+35tis přípl.) nedávala finanční smysl. Na kole řeším 4 zásadní díly:

  1. rám (je stejný pro celou řadu Procaliber)
  2. záplety (Elite 23 ani Elite 30 se s EiE za 24tis nemohou srovnávat ani náhodou, jo PRO 30 (až teď ve výprodeji za 25tis) už asi ano ale ty nejsou ani na 9.8)
  3. vidlice (Recon vs Reba vs FOX Perf.SC) – takže až ta FOX je srovnatelná se SID Ultim. (novou SID jsem koupil za 11tis a původní Recon prodám tak za 5tis)
  4. brzdy (až 9.8 má XT 8100, které jsem nové i s XT kotouči koupil za 4,5tis a původní MT4100 prodám za 1tis)

Navíc na tom 9.8 je pro mě nepoužitelné RSL carbon kombo s 13°neg. sklonem, takže bych to taky musel řešit.

Ta 9.8 má tedy i karbonové kliky E13 a přesto celé kolo váží víc než ta moje 9.6, kde jsem komplet pohon nechal jako plně dostačující.

Co se týká carbon dílů z Alíku, Toseek mi podle ohlasů přijde dost kvalitní a stále za zlomek ceny než stojí obdobné slogem Bontrager (který se v Číně/Taiwanu vyrábí taky). Samozřejmě fejky s logem věhlasných značek bych si nekoupil.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.11.23 08:19

Vyladěno k obrazu svému, Čína neČína, ať to líce! Za pět! ;-)

Reagovat
jIrI___
jIrI___

20.11.23 05:57

Gru: Měl jsem úplně stejné myšlenkové pochody, zvlášť tu Činu od řidítek po ráfky na tomto rámu absolutně nechápu. Ale když to majiteli vyhovuje, tak proč ne.

Reagovat
Gru
Gru

19.11.23 23:44

Tvl. Tak to je něco. Koupit 9.6 protože 9.7 ani 9.8 nedává smysl. Následně z 9.6 zůstane jen rám, a na ten rám naházet komplet Činu z alíka. Beru EIE. Ale zase je potřeba si říct že kovee Pro 30 stojí 25 táců cca a jsou lehčí než ty EIE co uvádíš. Navíc cena bude totožná si myslím. Nehodnotím každý strujce svého kola. Jen tomu nerozumím

Reagovat
JiriVe
JiriVe

19.11.23 22:43

seatik – Bontrager Elite 30 jsem nechtěl a tak bych musel uvažovat o Bontrager Kovee PRO 30 a ty jsou zase dražší. Prostě ty EiE mají skvělý poměr výkon/cena včetně osvědčených DT Swiss 350 nábojů a Sapim plochých drátů. Jinak váha mých EiE zápletů je 675g přední a 800g zadní.

Reagovat
seatik
seatik

19.11.23 19:41

Kolo pěkně upgradováno. Některé věci bych teda volil trochu jinak (sedlovku, řidítka) ale jinak nemám výhrad. Proč jsi nechtěl Kovee30? Nepřijde mi to jako zlá volba. To se bojíš nábojů?

Reagovat
scalar
scalar

19.11.23 19:40

Ještě by to chtělo XT řazení, to je znát. A SLX kliky s dutým jádrem budou lehčí a nejsou moc drahé.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Jetson 2
Jetson 5
prague77 6
Leba 3
pavelxy 26
Dawy 11