Klasický pravoboček - rodla proklatě vysoko
Žlutý proužek zatím nechávám
Komínek zůstane, představec dostal titanové šroubky
Pláště na 23mm ráfcích mají necelých 42 mm - místa ve vidlici je dost
Vzadu je to taky na pohodu
Ocelový převodník půjde pryč, jen co si ujasním převody
Jednoduché, levné a hezké kolo
Kazeta 10/44... Jsem těžký, starý a šedivím, aspoň že mi nepadají vlasy
Chybějící bowdeny řazení jsou návykové
Předek
Barvička je fakt nádherná
Apex v elektrice, to je paráda
Čínská sedlovka a hodně polstrované sedlo oblíbeného tvaru
Zadek
Pedály budou mít brzy 12 let a stále slouží
Krásná barvička a nové logo na starém rámu
Fakt se mi líbí
Všechny úchyty jsem zaslepil pomocí nylonových stavěcích šroubků - nevypadnou, těsní a nejsou vidět win, win win situace
Košíky Cannondale GT40
Móda vyhnutých rodel mě míjí
Mé nové kolo, poslední komplet nový kus byl v roce 2015. Dost věcí se za tu dobu změnilo, cyklistika se posunula jiným směrem. Když jsem v roce 2012 stavěl cyklokrosku, lidi si ťukali na čelo, proč berany do terénu. Mezitím popularita gravelu neuvěřitelně vyrostla a samozřejmě se objevila obrovská kvanta nových kol.
Dosud jsem polňačky vesele projížděl na custom rámu RB, který však má svá omezení – ráfkové brzdy, geometrie převzatá ze silničního SuperSixe a průchodnost pro max 36mm pláště. Nastal tedy čas poskládat nový kus na to moje šmrdlání kolem Brna.
Zadání bylo jasné: za co nejméně peněz, co nejvíce muziky. V hlavě jsem si rozpočet stanovil do 30 000 Kč a nakonec jsem jej překročil jen o pár stovek. Všechny komponenty jsou nové, mimo pedálů. Jelikož jsem konzerva a všechno mi vydrží hrozně dlouho, tak průměrné stáří mého vozového parku je kolem 12 let, když započítám i tohoto novorozence.
Je to mé první kolo, které má: kotoučové brzdy, hydrauliku, elektrické řazení, pevné osy, kazetu větší než 30 zubů a řídítka fakt vysoko. S jednopřevodníkem jsem koketoval už před mnoha lety na zimáku.
Co tedy napsat o tomto kole? Je tak čerstvě postavené, že jsem na něm ujel asi jen 5 km po dědině, na větší recenze a zkušenosti je brzo. Zatím se mi na kole jezdilo fakt příjemně, posed je hodně pohodlný, délka představce je přesně, sedlo je plně kompatibilní s prdelí… Na jaře bych chtěl pořešit hliníkový převodník se 42 nebo 44 zuby, to se uvidí – s tím se bude pojit řetěz z vyšší řady. Dále si nejsem jistý košíky, když se mi nebudou líbit, nebo s nimi budou problémy, tak tam půjdou karbony. Jsem rád, že se mi podařilo sehnat původní generaci hliníkového Topstonu – snížené vzpěry a nelakované vidlice s hromadou úchytů u nové generace mi nejsou po chuti. Navíc tato barva je naživo opravdu hezká.
(vloženo 17.11.23)
Značka | Cannondale |
Model | Topstone ALU 1. generace |
Velikost | MD |
Hmotnost | 9,815 Kg tak, jak je na fotkách |
Rám | Cannondale Topstone 1. generace Alu |
Vidlice | Cannondale Topstone 1. generace, full karbon |
Hlavové složení | 1 1/4" / 1 1/8" |
Kliky | Sram Apex DUB, 175 mm |
Středové složení | Sram DUB BSA 68mm wide |
Měnič | Sram Apex AXS XPLR |
Řazení | Sram Apex AXS |
Převodník | Sram 40z, ocel |
Kazeta | Sram Rival XPLR XG-1251 10/44 |
Řetěz | Sram Apex Flattop |
Náboj přední | Mavic Allroad S |
Náboj zadní | Mavic Allroad S |
Brzda přední | Sram Apex |
Brzda zadní | Sram Apex |
Brzdové páky | Sram Apex AXS |
Ráfek přední | Mavic Allroad S |
Ráfek zadní | Mavic Allroad S |
Dráty | Mavic Allroad S |
Pedály | Shimano XT PD-M780 |
Řídítka | Zipp Service Course 70 Ergo, 42 cm |
Představec | Zipp Service Course + Ti šrouby, 90 mm |
Sedlovka | Toseek karbon |
Sedlo | Selle Italia SLS |
Pláště | Michelin Power Adventure 42 mm |
Kua to je ale krásný! Cenu taky nechápu :-) To jsi sehnal za super peníz někde pod plachtou tenhle archivní rámec? :-) Fakt pěkný! Představec se mi taky zamlouvá :-)
Kolo celkově super a barva naprostá paráda. Vzhledem k materiálu rámu, by se tam hodila sedlovka něco jako Canyon VCLS.
A díky za tip na ty nylonové šrouby :)
Mazec jak ten cisty vzhled s tou elektrikou a bez presmykace udela s „prumerneho“ kola na pohled spickovou raketu.. Fakt pekny..
Parádní topstone, původně jsem tohle kolo v sérii málem koupil, jen kvůli té barvě, naživo je fakt boží! A takhle hezky poskládané na té elektrice, vypadá fakt pěkně čistě.
Jen ty košíky mi tam nějak barevně neladí.
K těm záslepkám, mám to odsud: https://www.aliexpress.com/…5999061.html?… velikost M5×10 mm
Jo a nevím který cerviky to přesně máš ale mě se to vysroubovavalo, takže jsem potom prešel na tenhle plastkryt
Fakt moc pěkný…barva skvělá a celkově mi prijde tenhle jednoduchej recept na grevl neporazitelnej
Na mezeru staci dat víc omotavky nebo vrstev…vypodlozit.Potom ten tlustoch ale nemusí sedět jezdci do ruky :)
Máš to pěkný. Cena se podepsala trochu na váze, ale ve finále si na tom užiješ tak jako tak.
ZIPPáckej představec mám v hledáčku. Vypadá dobře. Tu omotávku chápu. Příště to bude lepší. Taky s tím bojuju, zejména s tou mezerou.
Zeptám se na sedlovku, všechno v pořádku? Sedí průměr a není v průřezu oválná?
Barva boží, tiše závidím
Stavím teď pro juniora gravel na ICAN rámu od Tomáše a budu rád za podobnou cenu na mechanice
BTW kam se podělo Campagnolo?
A přidám se s dotazem, kde sehnat nylon vložky do závitů pro košíky?
Polka: Záleží na tvaru řídítek a způsobu omotání. Někdy jsou odchlíplé, jindy ne. Stejný tvar má i Rival a Force novějšího typu. Někteří profíci dávají těmto pákám přednost před Redem, neboť se lépe drží (např. Jonas Vingegaard vozí Rivaly s vyměněnou pohyblivou částí páky za karbon).
nooski: A jak ty zdroje teda fungujou?:) Na čem jsi nejvíc ušetřil oproti cenám pro běžné smrtelníky?
Jsem rád, že se líbí. Nečekal jsem tolik kontroverze kvůli ceně, ale je to dáno tím, že jsem u zdroje :-)
Parádní stroj. Ale ta cena, to bude rybář naopak :-) .
Moc hezke! Jen nechapu cenu… To byla cast komponentu z nejake corky ukradene v nejakem sklepe? :D
To je veliká krása, líbí moc, dávám jasných 5 a za 30kolíků bych to bral z fleku! ;-)
Pěkné ale chtělo by to trošku dotáhnout pásku kolem pravé brzdové páky (viz foto 12).
Vyhnutý rodla jsou lepší do terénu.
Čím máš zajištený konce pásky u představce? To je nějakej suchej zip?
Libi moc! Ty sroubky se daji sehnat kde? To nutne potrebuju na checkpointy doma.
Na barvu kolo nejezdí, ale tahle hezká je. Dát na to dvoupřevodník, normální kazetu a blatníky, tak by z toho bylo dobré kolo na ježdění do práce.
Parádní kousek, barva luxusní a za ty prachy je to geniální. Ty nylonový šroubky, to je super nápad! Bohužel mám v černým rámu nalisovaný stříbrný hliníkový vložky, tak by to vypadalo blbě i s těmahle červíkama :-(