Konečně nový gravel. Volba padla na Ridley Kanzo Adventure, hodně kvůli geometrii, čistotě provedení a barvě, která je v custom provedení. U spousty nových kol je pořád bohužel hodně retro geo. Ridley je délkově podobné předchozímu stroji, ale má hlavový úhel kolem 70 a zadní stavbu 435mm. Mírně nižší střed kompenzují 44mm pneu- reálně 46mm. Hodně nízké středy nejsou na moje využití vhodné. Poskládané je to relativně úsporně, zkouším bezdrát, nezničitelná kola jsem si nechal, sedlovku jsem zase dal pružící z časů Canyonu Grail a je to moc fajn. Klasika jsou titanové šrouby, antislip sedlo je super. Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání ultimátní, trochu jen bojuju s ergonomií bezdrátu díky prohozeným brzdám. Více třeba v diskuzi. :-) Fotky trochu v punku z různých prostředí.
Krátká ukázka na mém Insta: https://www.instagram.com/p/CpiYN1-uXRs/
(vloženo 16.3.23)
Značka | Ridley |
Model | Kanzo Adventure |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M, (realne spise L), 520mm vyska, 570mm |
Hmotnost | 8kg |
Rám | Ridley Kanzo Adventure, custom Burgundy Red barva |
Vidlice | Ridley Kanzo Adventure, 12mm osa |
Tlumič | Sedlovka, pláště a tělo :-) |
Hlavové složení | FSA/Forza integrované |
Kliky | SRAM Red DUB 172,5mm |
Středové složení | SRAM DUB Press Fit |
Přesmykač | Naštěstí už nikdy. :-) |
Měnič | SRAM GX AXS |
Řazení | SRAM Force AXS |
Převodník | SRAM Red/Force XPLR |
Kazeta | Garbaruk 12sp 10-48T |
Řetěz | KMC X12 Aurora, limited edition |
Náboj přední | Bitex Road SP, 28H |
Náboj zadní | Bitex Road SP, 28H |
Brzda přední | SRAM Force, kotouče SRAM Red 160mm, CL matice Wolf Tooth |
Brzda zadní | SRAM Force, kotouče SRAM Red 160mm, CL matice Wolf Tooth |
Brzdové páky | SRAM Force |
Ráfek přední | Nextie Premium, 25mm int, 303g |
Ráfek zadní | Nextie Premium, 25mm int, 305g |
Dráty | DT Swiss Aerolite SP předek a Aero Comp SP zadek, alu niple DT |
Pedály | Favero Assioma nebo Shimano XT |
Řídítka | FSA A-WING Pro AGX 440mm s integrovaným vedením, omotávka Zipp |
Představec | Easton EA70 100mm, 7 sklon, Ti hardware |
Sedlovka | Ergon CF Allroad Pro, 27,2mm, 25mm offset |
Sedlo | Prologo Dimension NDR TiroX CPC Airing, Antislip, 143mm |
Pláště | Tufo Swampero 44mm |
Deadlift: Isaac bude u kolegy slouzit jako zimacek, fajn kolo, udela jeste spoustu radosti. :-)
Cipera, theedge: Nejaky bordel lita a obcas se to vycistit musi, ale v podstate staci to po jizde vyfoukat kompresorem a mit ty dosedaci plochy namazane nejakou pastou. Jinak funguje velmi dobre, proste vec ktera na gravel patri, oproti nesmyslnym kombinacim s pruzenim ramu a sedlovky.
Davit: Ano komplet interni vedeni- nastesti jen brzd. :-) Skrz riditka do predstavce a kolem D-shape sloupku+ vstup do krku vidle. Tak snad to vydrzi.
Sedlovka funguje v pohode, mel jsem na MTB a ted na graveloj a parada. Zvuky se nekonaj, teda aspon zatim, kdy na gravelij je 1500km a na horacoj byla cca 3000km
Ta prezentace, to je lahůdka
Kudy to má vedený hadice? Nejspíš komplet vnitřkem? Řídítka – představec – krk vidlice
Na DT vidím nevyužitý vstup…
Máš to perfektní… Moc hezky stroj a hlavně ve správných rukou a nohou:-)
Predtim na 42T jsem hodne motal 14–12T, coz odpovida nejakym 250W a 35 po rovine v rozumne kadenci kolem 80–85. Ted jezdim pomaleji a mam 44T, takze tolik tu kazetu netrapim a jsem o pastorek az dva vys. Pritom mam ale tezsi i lehci prevod, nez na starem set-upu. Je mi jen lito, ze SRAM neudela manualni lehkou 12sp Eagle gravel v kvalite Force. Myslim, ze na trhu je pro to porad misto.
16.3.23 15:01
Jojo asi jako v XCO/XCM. Proste nepouzitelny kola pro bezny jezdeni. :-)) 90% myho casu na kole je nudny jezdeni. Rozdil mezi 46 a 42mm je dost maly na stejne pneu, jsou to jednotky wattu. Vyraznejsi rozdil je az po nasazeni top slicku. Jinak ty kola jedou samozrejme uplne stejne.
@JFtryall: Ty kola jsem hlavne myslel – sirsi plaste, hrubsi vzorek a to uz z principu nemuze jet jako to co jsi mel na isaac. O geo se s tebou prit nebudu. Ty vis co jezdis a co ti vyhovuje. Ostatni jezdi neco jineho a vyhovuje jim neco jineho :-).
orm: Prave proto je nutny ty kola jezdit a zkouset, aby clovek nevychazel jen z katalogovych predikci. To kolo ma jizdni dynamiku uplne stejnou i kdyz ma 70° hlavu a je skvele pouzitelny na normalni svihani, pritom v bombach je to posun hodne dopredu. Nechapu, proc se porad ty geosky neposunuji viz ostudny pruzici Spesl. Swampero 44 je nejtezsi set-up, co tam bude. Silnicni pedaly pouzivam porad i na traily a pohoda. Mix mi taky nechutna, ale sel jsem po nejlepsim pomeru cena-vykon. Byla hodne silna koruna, tak jsem to z Nemecka namixoval podle dulezitosti. :-)
Kolo vypada moc pekne. Trosku odklod od predchozich kol (isaac, canyon) a navrat k monstercrossu (rock machine mtb s beranama) co jsi vozil predtim. Vzhledem k tomu co jezdis a jak „gravel“ pouzivas je to urcite krok spravnym smerem, ikdyz pak nechapu ty silnicni pedaly (vim, ze tam mas wattmetr). Trosku mne rusi ten mix force, red, gx.
esmo: GX bohuzel no, mam jeste XX1 doma, ale ta pujde jinam, tak jsem to chtel nejdriv vyzkouset a kdyztak ji pak presunu na ebike. Je to fakt tezkej saltr, ale zase neco malo usetrila kazeta a kabelaz, takze jsem plus minus na stejne vaze jako Force 1×11. Je skoda, ze neudelali XPLR variantu pro nejakou 10–46/8 kazetu na standartni retez. V tomhle Sram moc nechapu.
kalimer0: Chtel jsem vyzkouset s AXS a Garbaruk ma fajn vahu, vzhled a i dobre zprevodovani. Navic ma specificky cinkavy zvuk pri razeni. :-) Radi to fakt super, jen na prechodu 12–14T jsem mel trosku ladeni. Mam spis trosku problem, kdyz se jede fakt kudla a je nutne si odradit do prudsi zatacky, tak si musim prehmatavat prst ze zadny brzdy(mam naopak). Jeste to ladim smirglem. :-)
Cyklista86: Bezne jezdim docela pohodu po asfaltu a pak pushuju na trailech a v nejake trochu technice+ sjezdech obecne. Mam rad, kdyz to jede. Ty jednodussi traily jsou na gravelu super. Jednoznacne nejlepsi univerzal, kdyz chci letet kudlu v nudnym terenu, horach a na asfaltu. A pak si i uzit flowtrail.
16.3.23 13:24
Pěkná barva. A konečně nějaký gravel, na kterém není moderní nesmyslný 40 mm vysoký silniční ráfek :)
Luxusní!!!
16.3.23 11:29
Spíš to vypadá, že se to řeší vzájemným posunem přední a zadní části vůči sobě a pak se to utáhne objímkou sedlové trubky.
16.3.23 10:46
nastavení sklonu sedla se u tý sedlovky řeší nějakejma excentrama na těch šroubech?
kolo za pet, plus barva a video celkove za 9
Ridley prodáváme, Kanzo Adventure je za mě momentálně jeden z nejlepších gravelů na trhu, ta barva musí být naživo fakt pecka! Dávám pět, kdybych mohl, tak za video ještě jednu přidám.
16.3.23 08:09
To je parádní a za mě ultimátní stroj, na tom bych se i svezl, akorat by mi to bylo bohužel malý :-) Promo video taky luxus! Nemohu jinak než za pět, dal bych i šest ;-)