Vrchařské speciály

Přidat foto

(vloženo 31.10.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

1.11.22 12:12

Honzis: :))

Reagovat
Honzis
Honzis

1.11.22 10:52

nemohu nevzpomenout asi 10–12let zpátky, když jsem jel Glocknerkoeniga a na cestu dolů borci měnili záplety neb ty ultralight byly snad bez brzdné plochy a dolů jeli na druhém páru a ty karbony vezli do Brucku v ruce :-D

Reagovat
JSt
JSt

1.11.22 10:02

asi neni problem poskladat lehke kolo a jednorazove se na nem projet. tyhle zavody jsou, co se bezpecnosti tyce, relativne vpohode – nikdo nesmota balik v kile, pac mu neco prasklo. pravdepodobne zavodnici dospeli k tomu, ze tech ± pet kilo je udrzitelny kompromis mezi odolnosti a hmotnosti. uci jde i o bezpecnost, tak minimalni vahu jeste zvedli. tohle neni prezentace nejlehcich kol na svete, co jsem tak pochopil. ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

1.11.22 08:54

ferlikster: Tak jsem to teda na tvou žadost vysvětlil. :)

I jinak s tvým příspěvkem ve všem souhlasím, včetně toho projíždění devadesáti dvou kilogramů na hnusném a těžkém aerokole – no, snad až na ten něžný přechodníček. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

1.11.22 08:47

Nechci se přít a jak ŕíkám, podrobně jsem ten článek nestudoval. Co jsem zahlédl, tak kola bez šaltrů a bez ničeho dalšího tam měla 5 a 5,3 kilo, což je prostě za těchto okolností moc; jedinej ten Cannon pro dívku v záhlaví 4.05 – skvělý nebo teda v pořádku. A pak ta dalśí´ „lehká“ karbonová kola s jednopřevodníčkem a bez všech zbytečností měla nad šest kilo – což je směšné.

Něco málo nad šest kilo se v klidu postaví normální univerzální silnička s pevným karbonovým rámem, těžkými dvěma převodniky, omotávkou, košíky a s bežnymi galuskami. Tolik ke zmíněné prezentaci ultralehkých speciálů do vrchu.

Ale jinak hochům, kterým dávají pocit spokojenosti jejich kapotovaná aerokola s odkládacími skříňkami v rámu, kotouči etc. s váhou kolem osmi kilo jej samozřejmě nechci brát. Zvláště pak těm z nich, jejichž průmery na bězném švihu se pohybují mezi 25–28 kilometry. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

1.11.22 07:09

je to trochu úlet kde se jede do extrému na jednu jedinou trať… ale proč ne.. nějakou inspiraci tam pro sebe vidím :)

Reagovat
Hogy
Hogy

31.10.22 23:14

Ono fakt není problém postavit kolo pod 5 kg včetně přesmykače, košíků a pedálů a i té omotávky. Zajímavé to začíná být pod 4,5 kg v konfiguraci viz výše.

Reagovat
ferlikster
ferlikster

31.10.22 22:10

Tak jasně, cio ti vysvětlí že není problém kolo kolem 5kg s běžnými konfekčními díly. Von to teda vysvětlil i jeden z těch magorů v tom odkazu…jak píšeš i ty.

Za mně je to trochu jiná disciplína než provozuju já se svými 92kg… a tak jen obdivuji z povzdálí, projíždějíc se na těžkém (a hnusném) aerokole :)

Reagovat
Micey
Micey

31.10.22 21:16

Nadhera.

Uplne nechapu komentar od ciora -m, ze je to tezky – publikovany vahy vidim 4,05, 5 rovnejch s kotoucema, kolo pod 30k CZK vazici 5,3, a 6,1kg silnici s kotoucema a elektrikou. To je blby?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 20:13

Ale tak – z pevnýho karbonovýho rámu, kterej se fakt nekroutí a váží, dejme tomu, třeba kolem osmi set gramů se přece bez šaltrů, kazety a víceméně i bez brzd dá snad dnes postavit opravdu lehký kolo do vrchu, nebo ne?

A ne ty věci přes šest kilo, co tam taky jsou.

Reagovat
JSt
JSt

31.10.22 20:07

na zavod do vrchu s porad vzestupnym profilem je festka se spravne zvolenym kvaltem nejlepsi volba. ze se lehky kolo bude vic kroutit je mozna mensi problem nez kilo navic. problem by nastal, kdyby neco kvuli dimenzovani na hrane prasklo. ale do kopca zas zadna hruza. ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 20:05

jonti: Jasně, souhlasím. Proto je tam karbon. A o to lehčí by ta kola měla být.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

31.10.22 19:41

jonti: jedinci co oblouky nevyužívaj, je jak vidno rovnou uříznou :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 19:06

To máš jak s triatlonem: vzpomínám si, jak marně jsme (spolu s kamarádem, kterej dělal a dost úspěšně dálkový plavání a taky triatlon a krom toho jezdil s náma na kole a měl ten závod vlastně nějak na povel) přesvědčovali triatlonisty, aby se poté, co vylezou z vody (byla totiž fakt dost zima) na to kolo oblékli, vzali si něco s dlouhým rukávem. Že jim to na kole pomůže. Nikdo nechtěl, byli ztuhlí, klepali kosu, rozjet se nemohli.

Reagovat
jonti
jonti

31.10.22 19:03

Fazzy: predpokladam, ze do maji posed na drzeni za paky a dole v oblouku se nemusi drzet, proto jim ta omotavka nechybi.

Cioran-m: tam se jezdi super prudke kopce, tuhost ramu a klik je o dost dulezitejsi, nez ciste jen hmotnost. Titanovy ram se bude pri nejakych 600W hodne kroutit. Podle me zadne kolo pod 6 kg neni tezke :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

31.10.22 18:44

Jasně, psychika hraje a pocit, že sem udělal maximum je důležitej. Ale právě by mě zajímalo, jestli to tak berou i oni. Ve finále by ten člověk byl třeba rychlejší, kdyby obětoval pár gramů za omotávku a moch ty rodla aspoň pořádně držet :) Doufám, že alespoň nošení svršků maj nějak zafixovaný v pravidlech, aby se to ještě nějak nezvrhlo :)

Reagovat
nooski
nooski

31.10.22 18:19

Hehe, na jedom kole jsou i moje brzdy :-) Nejstarsi komponent na jednici, maji snad 11 let.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 18:00

Ono to k tomu asi patří.

To musíš znát trochu podobně i z těch aut. :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

31.10.22 17:44

JJ to jako vim o co jde. Viděl sem z toho pár videí. Jen (aspoň z toho mála co sem viděl), mi přišlo, že výsledky bejvaj celkem jasný a obroušenej lak z rámu tam asi nikoho nevytrh :)

Mě to spíš připadá, jako takovej závod v závodě, kdy závodníci bloumaj „paddockem“ a porovnávaj jaký odlehčení kdo zas vymyslel, aniž by to reálně mělo nejakej hmatatelnej smysl :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 17:32

Fazzy: Tohle má v Británsku opravdu velkou tradici. Jezdí se to snad od počátku existence nízkého jízdního kola. :) A je tam na to opravdu hodně kratśích a velmi peudkejch brdů.

Taky se tam jezdi cyklokros na festkách (ten jezdil i G. Obree) a taky třeba, jak asi víš, závody speciálních aut v terénu do vrchu. A plno podobnejch blbostí. :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

31.10.22 17:14

Ono, aniž bych se chtěl kohokoliv dotknout, bude taky hodně záležet na metodice vážení :)

A celkově by mě zajímalo, jestli by se výsledky těhdle závodů nějak měnili, kdyby si tam třeba kluci tu omotávku dali. Ve sportu, kde je alfou a omegou stejně lidská síla, to na mě působí trochu pozérsky. Ale nevim, tuhle disciplínu absolutně nesleduju, třeba se tam opravdu běžně závodí v setinách a tisícinách a každej gram je znát.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 16:43

Kdyby ta holá kola (z bakelitu, bez šaltru, s lehkýma kolama a bez všeho kolem) vovážila 4–5 kilo, bylo by to samozřejmě v pořádku – to by ospovídalo. Ale jak jsem to tak zběžně prolétl, tak tolik tam váží snad je to jedno kolo, nebo ne? (Detailně jsem to nestudoval).

Reagovat
Cavendish
Cavendish

31.10.22 16:37

Cio a jeho gramařská nemoc…..Nevím co ti na kole s váhou 4–5kg přijde těžkého. Ale tobě se člověk stejně nikdy ničím nezavděčí ;)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.10.22 15:16

Fajn článek, nicméně mi přjdou ta publikovaná kola (krom tohoto zobrazeného čtyřkilového Cannondalu) opravdu dost těžká – přes ty mnohdy exkluzivni lehké komponenty.

Když si pomyslím, že tady má jeden kolega vlatne normálni a titanovou silničku, co váží tesně nad 5,2…

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

31.10.22 14:49

To je fakt úlet, některý kousky jsou absolutně oku nelahodící ;-) To budu radši vozit pár kg navíc, než toto :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Livina 35
Reyinstashot 32
gemini 7
Doyle 19
Atilla 46
kubajs mtb 10