Dlouho jsem si přál titanovou silničku a letos jsem si to splnil. Kolo je nesmírně pohodlné, i po extrémně delším švihu jsem nebyl vůbec rozlámaný.
Tune kola jsou krásný,výška ráfku je fakt už hodně. Boční vítr dokáže své…
No a elektronická DURA je zatím ok,moc jsem ji ještě nezajel, ale věřím, že se s ní sžiji líp než ze Sramem Red co byl původně na kole…
(vloženo 27.9.22)
Značka | Litespeed |
Model | Archon |
Modelový rok | 2011 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 6,9 |
Rám | Titan |
Vidlice | Enve |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | Dura ace 9100 |
Středové složení | Dura ace |
Přesmykač | Dura ace Di2 9070 |
Měnič | Dura ace Di2 9070 |
Řazení | Dura ace Di2 9070 |
Převodník | 53/39 |
Kazeta | Dura ace 12-25 |
Řetěz | Connex |
Náboj přední | Tune Mig |
Náboj zadní | Tune Mag |
Brzda přední | Dura ace |
Brzda zadní | Dura ace |
Brzdové páky | Dura ace di2 |
Ráfek přední | Tune Schwarzbrenner 60 mm |
Ráfek zadní | Tune Schwarzbrenner 60 mm |
Dráty | Sapim |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | Thomson |
Představec | Thomson |
Sedlovka | Thomson |
Sedlo | Sedle San Marco Zoncolan |
Pláště | Challange criterium 25mm |
Moc všem děkuji, za krásné hodnocení …
Kolo mi dělá velkou radost a vím, že ho mám na dlouho. Vždy jsem věděl, že chci titan, karbonové kola jsem měl a krásný, ale po určité době mi přišly už obyčejný…pěkný, ale už tam nebylo to whau…jak na začátku.
Tohle je pro mě splněný sen.
Plňte si své sny a jezděte, na čemkoliv,nebo namkoliv ????
Řekl bych – za dosti dlouhou dobu asi s největším citem poskládané zde objevivší se kolo. A přitom bez vymýšlení nějakých úplně extra věcí či přepečlivého „laděni“ a tak.
Jak z náhledu super, ale v detailu už mě to teda moc nebere (myslim ten rám). Komponenty, barvy atd… sladěné suprově.
Ale v dnešní době, jakýkoliv titan u kulatých trubek a taprd hlavou bych bral víc.
Hogy: Bys moh napsat třeba stručnej mail, žejo…
Jak já se teď nořím do první půlky osmdesátek, tak musím konstatovat, že Shimano udávalo směr vývoje a uměli to udělat opravdu pěkné. Nejlepší věci dělali Francouzi. A Itálie uměla rámy. Ale to je 40 let nazpět a jsme tu dost OT. Jo a jdu po tom nejlepším, kdyby to dva pány tady zajímalo.
bikerman2: Soudím, že mluvíš o Duře AX.
A – ano: Superb Pro -moźná nejkrásnejší silniční sada vůbec.
Vzpomínám si, jak to měl na modrých Colnágách team Buckler…
Sucastou tejto skvostnej sady bola sedlovka,predstavec aj jedinecne barany,ktore sa dotahovali pomocou stredoveho srobu na predstavci.a ano je to nadherna sada,za mna jedina co tvarmi konkuruje starej campe…a potom uz len suntour superbe pro…
kamaro: Zvláště u Tebe, když máš 180mm kliky a velkou „tlapu“ – od osy náboje po patu cca 200mm. 180+200=380, což téměř odpovídá délce zadní stavby (cca 420mm).
Dle fotky to není odřené až u osy zadního náboje, ale právě v těch špatně naprofilovaných „boulích“. Chodidlo není při šlapání vodorovně :-) Teorie podložená výpočtem versus praxe.
Tedy profilování zadní vidle rámu Litespeed smysl má. Že jo Nooski :-)
Ono zalezi i na pozici nohou na pedalech. Ja slapu jak kacena s patama hodne dovnitr. Shimano silnicni kliky mam od paty obrousene, Campy a Hollowgramy jsou v tomhle lepsi. No na RB, kde jsou vzpery rovne si strejcham patama o ram furt, na 1. EVU je to mnohem lepsi a na soucasne cerne jednici nemam problem.
Miťo, udával jsem tu nejhorší možnou situaci. V reálu nenastane.
Schválně jsem si to byl porovnat na všech svých 6 kolech. Na ocelácích mám mezi patou tretry (přikloněnou na doraz SPD) a vzpěrou v nejhorší možné kombinaci natočení kliky a tretry mezi 2–4 cm místa. Nejméně místa mám na sériovém 26" HT hliníkovém Rock Machine, kde je to cca 1 cm. Ano, má hodně divoké tvarování řetězových vzpěr se třemi ohyby. To se naštěstí u ocelových trubek nevyskytuje, obvykle bývají jeden nebo dva ohyby (ale i se třemi se dá sehnat).
Čili do toho, abych šoural tretrou o rám mám hodně daleko. Ale je to dáno i mou „velikostí“. Kliky 170mm a tretry vel. 40.
kamaro: to je teorie, v praxi je pata při jízdě výš než pedál, někdy až pojedeš na kole si toho všimni.
Narážel jsem na „vyduté boule“ na zadní vidlici u CX DC Rebel. Q-faktor klik prošel, pata již ne. Prostě eegonomie je věda no… Myslel jsem, že jako stavitel rámů máš o tomto přehled.
ja me ocel na 7,66 a taky to nebyla stavena primarne gramarina na standardni Force sade… nejpohodlnejsi silnicka co sem kdy mel…
Ale stejnou Duru, co zde kolega (koneckonců i ty Thomsony a zlatej řetěz a patrně i košíky) mám na jednom svém titanovém silničním kole také. Ale protože je rám, stavěný na míru, schválně ukrutně předimenzovaný a těžký a není tam Tune ani další lehké věci, tak to celé váží 7,6.
fajnový, moc :-)
přijde mi zajímavé, jak tu všichni chválí „starou“ duru a přitom pro mě je to už ta ošklivá dura (pravda, pro mě je poslední opravdu hezká včetně klik 7700), stejně jako xtr 960
Parádní kolo. Světlé boky gum krásně rozbíjí tu velkou černou plochu. A Tady se mi i ta Dura líbí.
Krásné kolo, „stará“ Dura R9000 pro mě navždy zůstane nejkrásnější silniční sadou od Shimana.
Miťo, to prohnutí je spíše kvůli klikám, aby nemusely mít větší Q-faktor. Pata Ti prochází až kousek před zadní osou a tam je to v podstatě dané šířkou náboje a nezúžíš to v těchto místech.
Zvláště u Tebe, když máš 180mm kliky a velkou „tlapu“ – od osy náboje po patu cca 200mm. 180+200=380, což téměř odpovídá délce zadní stavby (cca 420mm).
To prohnutí je ale spíše kvůli průchodnosti klik.
Na první fotce mimo Dury 9000 upoutá i anatomicky tvarovaná zadní vidlice, aby se do ní nekopalo patami. Dobrej počin. Člověku to nedojde, dokud nezkusí kolo, kde tento prvek chybí, či dokonce jde naproti patám.
Hogy: Dean je něco jiného, tam je skoro každá věc jiná, jak je striktně dělanej do lehka, ten to nepotřebuje. Tady však je vizuálně Dura, Thomson, Tune a dost. Je fajn, že to ten nápis na vidlici takto viditelně (i tou velikostí) trochu ruší.
Cio: je to zas trochu jinde, ale představ si, že je ten nápis na vidlici u Deanu. I vidlice na „Ždímáku“ o něj svého času přišla a rozhodně bych to nebral jako krok k horšímu. Je to prostě krapet přehnané co do velikosti.
Mimochodem: ty košiky jsou King Cage?
Hogy: Nápis na vidlici je ok (stejně, jakóten zlatej řetěz). Ten tam musí být, protože – no,´protože. Co bych ti to zas vysvětloval. :)
Ale ta váha mne, pravda, taky trochu zarazila. Když jsem uviděl fotku, odhadl jsem to zřetelně nad sedm, možná mezi sedm a sedm a půl.
TJK: mě to právě přijde stejně jako ten helix, prostě rám s jednou podělanou trubkou… já mám na svém taky trubky prakticky skoro všechny nějak profilované, ale na oko to skoro nepoznáš, toto mi prostě připadá, jako by tam někdo v garáži navařil hranatý jekl… moje oko to prostě nebere jako pěkný rám :)
Baterky jsou zlo. Sundat nápisy z vidlice. Řetěz zcela ok. Galdy bych dal příště celočerné. Špatné to rozhodně není.
Ta váha je tak jak je to na fotkách? Je na tom dost těžkých věcí…
Tak – jsou asi i hezčí titanový rámy. I některý ty americký. Ale tohle je prostě svébytná záležitost od tradiční americké firmy, krerá má také (jako možná jediná) ze bšech těch výrobců titanových rámů i úspěšnou závodní historii.
Dovolím si připomenout, že i Velkej Čistej Lance vyhrál v Oslu mistrák na titanovým Litespeedu.
Podle mě pořád hezčí než Helix od Lynskey… Tomu jsem nikdy na chuť nepřišel. Tohle je super
Honzis: Jasně: elektrika na jizdní kolo nepatří, ale tohle je – jako jedno snad ze sta silniček tady! – jinak opravdu moc pěkně postavené a nechtěl jsem o tom proto mluvit. :)
za mě to je vyladěno víceméně bez výhrad, bílé logo Enve, tak mě neruší ani nápisy na ráfcích ani logo na rámu :-) A tahle Dura jak píše Miťo je asi poslední co má trochu nějakej „nápad“ a není černočerná, jen bych tu viděl radši mechaniku.
Parádní zbytkáček :-)
Za mě vše v pořádku i řetěz, super silnička, ať dělá radost.
Horní trubka… To je Archon, takhle vypadal a na tomto hranatém deaignu byl postavenej. Pokud se to někomu nelíbí, může si vybrat jiný Litespeed. Nebo Seven a spol.
Nebo třeba Dean, žejo. :)
Mám to podobně jak kamaro. Ten jekl místo trubky mi to kazí, jinak je to ale pěkný a to nemám titanový kola rád :)
Pěkné to máš. Dura 9000 byla poslední sada od Shimana, která se na první pohled odlišovala od ostatních. Ať to lítá. Jo a celkem krutopřísný převody ;-)
Nelíbí se mi ta poměrně masivní a tvarovaná horní rámová trubka. Při bližším zkoumání mi vadí to venkovní vedení Di2 kabelů. Chápu, že rám byl na klasiku – ale to je v tuto chvíli jeho nevýhoda.
Ale to je viděno mým vybíravým okem a jsou to věci na které já vždycky koukám – profesní deformace.
Ale jinak je to moc pěkné.
Výšku ráfků chápu správně 60mm? Opticky mi tam sedí…
ram pro me svym tvarem trubek popira titan. z dalky to vypada hlinikove. ;-P
krásný, i ten řetěz k těm skinwallům sedne. Jen by to chtělo vyfotit se zařazenou „velkou“ :) Co se týče polepů kol asi bych je nechal udělat v tmavší v tmavě zlaté :) ale i tak za 5
eeech.. to je sen tohle… přesně takhle by vypadala moje Titanova silnicka kdybych ji chtěl… tady i ta Dura sedi jak prdel na hrnec… byt hnidopich tak bych dal pryc bily Tune loga z rafku (nechal bych je cerny) a na ram dal poze cerne logo Litespeed ve starsim designu, tenhle novy cerno bily se mi nikdy nelibil… jinak sakra neni co vytknout… bikovej sen tohle!
Krasavec, trošku mi nesedí ta zlomená sedlovka, ale to je věc preferencí a ideálního posedu, máš to bez diskuze za pět! ;-)
Je to supa…i kdyz R9100 by se k tomu hodilo vic .....cerna leskla + mat. titan…ale fakt velmi pekny bike :)
No – a jak je to vlastně jednoduchý. :)
Gratulace!
Super.
Jen bych tam dal hezci sedlovku, treba Tune Leichtes Stuck by tam sedela, nebo neco od Darimo kdyz potrebujes offset.
jen nějak tu hranatou trubku nahoře nemůžu zkousnout… jinak super kolo