stav 04/2023
Původní stav
Původní stav
Původní stav
Původní stav
Původní stav
UPDATE 04/2023:Něco jsem najezdil, něco upravil, něco vyměnil, a je to čím dál tím lepší. Proběhlo zkrácení řídítek na 660mm a jejich umístění o něco níže, výměna sedla za výrazně lehčí a pohodlnější, nová karbonová sedlovka, přechod na SPD, trochu detailů do mé oblíbené oranžové barvy…Ještě na jaře bych chtěl přejít na bezduše, nicméně výběr plášťů je děs :-D je toho tolik že pořádně nevím co vybrat…
2022: Letos v létě jsem se rozhodl po několika letech začít zase trochu jezdit na kole. Z garáže jsem vytáhl svoje kolo z Dekáče, a zjistil jsem že jezdit se na tom nedá. Takže do servisu – nechal jsem tam asi 7 tisíc celkem za nové díly a práci. A ani tak se na tom moc jezdit nedá – pořád nejlevnější pružinová vidlice, pořád V-brzdy, pořád 26" kola nevalné kvality, pořád 16,5kg na váze… No i tak jsem na něm najezdil asi 200km, a aspoň si ujasnil jak by mělo vypadat nové kolo.. Moc hor a trailů kolem nemáme, zato je tu přehršel polních, lesních, panelových, kostkových, štěrkových a dalších různých cyklocest. Volba teda padla na XC kolo.
No ale vyber něco z té záplavy na trhu, když tomu rozumíš jak koza petrželi :-D . Měsíc jsem se plahočil na internetu, a nakonec jsem si aspoň ujasnil že chci kvalitní rám, vzduchovou vidlici s aspoň 32mm nohama a pevné osy. A vykašlal jsem se na nákupy a výběry online. Objel jsem prodejce, ojel nějaké kola, a pak jsem sednul na Mondrakera. A byl jsem hned jako doma, skvělý posez, jak na mně dělané. Nafasoval jsem nějakou slevu, a jelo se domů :-)
Vím že osazení SX Eagle nejspíš nebude dlouhodobě superzázrak, ale teď tam je a funguje slušně. A dokud to tak bude, tak to nebudu řešit, a budu vesele jezdit. Až něco začne haprovat, budu to řešit průběžně a za pochodu.
Letos už kolo asi nechám v sériovém stavu, pojezdím si, pořádně si na něj zvyknu, a nějaké úpravy bych začal dělat asi až na jaře. Výhledové mám v plánu jako první bezduše, a pak se uvidí.
(vloženo 23.9.22)
| Značka | Mondraker |
| Model | Chrono |
| Modelový rok | 2022 |
| Velikost | M |
| Hmotnost | 12,9 |
| Rám | Chrono 29 6061 Xtralite Alloy butted |
| Vidlice | X-Fusion RC32 29 |
| Hlavové složení | Onoff Saturn tapered |
| Kliky | Sram SX Eagle |
| Středové složení | Sram DUB BSA, sealed bearings, 73mm |
| Měnič | Sram SX Eagle, Type 3 |
| Řazení | Sram Trigger SX Eagle |
| Převodník | Sram 34z |
| Kazeta | Sram PG-1210, 11-50T, 12s |
| Řetěz | Sram SX Eagle, 12s |
| Náboj přední | Formula DC20LW |
| Náboj zadní | Formula MST148S-4SB |
| Brzda přední | Sram Level TL + SRAM Centerline Rounded 160mm |
| Brzda zadní | Sram Level TL + SRAM Centerline Rounded 160mm |
| Brzdové páky | Sram Level TL |
| Ráfek přední | MDK-XP1 29 TLR |
| Ráfek zadní | MDK-XP1 29 TLR |
| Pedály | Shimano PD-M520 |
| Řídítka | Onoff Sulfur 0.2, 740mm, zkráceny na 660mm |
| Představec | Onoff Sulfur, 60mm |
| Sedlovka | Profil 3K carbon |
| Sedlo | SELLE ITALIA NOVUS BOOST EVO X-Cross Superflow |
| Pláště | Maxxis Ikon 29x2.20 |