Pokrok

Přidat foto

Jeden nemá nálepky protože měl jít na jiné kolo, ale nakonec jsem nechtěl mít na dvou kolech vzadu schrader a vepředu presta, tak jsem změnil plán a ráfky už byly na cestě.

Svět objevuje nové ventilky a přitom řešení je tak jednoduché..

Nechápu proč více výrobců nenabízí díry v ráfku na schrader, sjetý gumy jsem nahodil úzkou HP Lezyne pumpou a šlo to asi nejlíp v historii nahazování gum.

Ventilky jsem koupil z Aliexpress asi za CAD$7, věděl jsem že asi budou krátký ale zariskoval jsem, no už jsou na cestě delší o 2 cm, nic mezi jsem nesehnal aby to bylo dokonalý :)

(vloženo 16.11.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
goofy
goofy

19.11.21 11:19

Klasický věčný boj… :-D Já vždycky vozil auto a galuskáče jsem moc nechápal, kde by jako měla být výhoda. Teď vozím už asi 5 roků galuskáče, bo bezduše, a stále jsem žádnou výhodu nenašel… :-) Akorát musím dvakrát ročně měnit vnitřky, bo se mi ulomí ta kulička, a při každém foukání musím jak blbec povolovat a dotahovat tu hlavičku, což se v rukavicích dělá skvěle. Takže jediný plus je možná v tom, že vypadá subtilněji? I když je to vůbec výhoda? :-)

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

19.11.21 11:10

Bimjeam: A při tom venku jezdí auta bez čepic stovky tisíc km, a asi jsem ještě neviděl ventilek kterému by to ublížilo :)

Reagovat
bimjeam
bimjeam

19.11.21 10:19

Na šrédri musíš voziť čapičku, na preste to nie je treba :P

Reagovat
Rubi
Rubi

19.11.21 09:53

na ali stoji vnitrek ventilku cca 6kc…

Reagovat
Pedro404
Pedro404

17.11.21 18:09

Když nad tim přemejšlim, tak já vlastně neměl klíč na jádra, tak byly utažený jenom tak rukou / nešikovně kleštěma, to asi nepomohlo.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

17.11.21 17:57

Přesně tak, stačí tu pumpu utáhnout o něco míň než ten ventilek a za ty roky s Lezyne pumpama se mi ti snad stalo jednou dvakrát. Nicméně s revolučním schrader to už nebude problém! :)

Reagovat
Pedro404
Pedro404

17.11.21 17:40

Mr.Duck: Mně to právě u tebe myslim udělala. Nesmí se to na tom ventilku moc utáhnout.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

17.11.21 17:26

Pedro: ha! Další + pro schrader :) Nicméně já mám jen šroubovací pumpy (3× Lezyne) a problém s tím nemám. Jedna z nich je tvoje :D

Reagovat
Pedro404
Pedro404

17.11.21 11:53

Na galuskovejch s vyndavacim jádrem je nejhorší, že pumpy se šroubovací hlavou jádro rády povolujou.

Reagovat
DaD
DaD

17.11.21 11:02

mirorek2? přesně a je to naprosto v pohodě. Brousit, či vrtat třeba karbonový ráfek? Jako jen kvůli nahození bezduší, navíc když to jde naprosto v poho i přes prestu s dílenskou pumpou?

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

16.11.21 22:38

Tak já nemám problém s tím že presta nefunguje, ale nevidím žádný přínos a schrader mi prostě přijde lepší. Můžu doplnit klidně Stans Race přes ventilek, zkontrolovat tlak jakýmkoliv tlakoměrem bez povolování nějaký blbosti a foukání je o poznání lehčí. Proud vzduchu je mnohokrát lepší než i u vykuchaného jádra presta, a rozhodně lepší než ten fancy nový ventilek od santa Cruz za Cad$80.

Jediná nevýhoda co vidím je větší díra v ráfku, ale je to opravdu problém u širokých ráfků?

Včera jsem zapletl 4 kola a nahazoval na ně gumy – 2× presta a 2× schrader. Všechno šlo pumpou v pohodě, ale ten odpor co pumpa klade když to rychle fouknu je nesrovnatelný, nečekal jsem že to bude tak znát.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

16.11.21 20:08

AleZ80: proč něco uštipovat? vyšroubuju vnitřek, naducnu, našroubuju a dofouknu

Reagovat
AleZ80
AleZ80

16.11.21 18:57

Pokud má někdo problém s nedostatečným prouděním vzduchu při nahazování, tak stačí u jedné vložky uštípnout tu osičku. Sice se to hned po odpojení kompresoru zase vyfoukne, ale v patkách plášť zůstane a našroubovat jinou vložku a znovu to nafouknout není zase tak časově náročné.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

16.11.21 14:05

Jsem asi divnej, když koupím ventilky z alíka za pár kaček, normálně mi fungujou, měnit nic nepotřebuju… no v záloze mám kdyžtak nějaký ventilky z odepsaných duší.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

16.11.21 13:55

Sistematix: Pro takové věci chodím zásadně do obchodů, kde se zastavil čas (včetně cen) a nejmodernější věcí uvnitř krámu je plakát Tour de France z roku 2002 :)

Reagovat
rybička
rybička

16.11.21 13:51

Jiří: Díky za tip, nějak mě nenapadlo, že to půjde koupit samostatně. Na kološopu sice 28 Kč/kus, ale pořád lepší, než nové ventilky za x set.

Reagovat
kamaro
kamaro

16.11.21 13:04

Sistematicx: Pěkný kousek, tam bude spíše problém aby to při startu nevyhodilo jistič, ne? Soused si koupil velký Orlík (motor cca 7,5kW) a vyhazovalo mu to hlavní 3×25 jistič. Dodělával tam plynulý rozběh. Ale tlačí teda neskutečně, ten se nezadýchá.

Já mám Orlíka o výkonu 2,5kW – na nahazování bezduší mi to stačí :-)

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

16.11.21 13:02

jIrI___ vlozka za 7kč??? Tak tomu se mi ani nechce verit. Normalne stoji u nas vsude od 35–40kc. A ted jsem nasel ze Caffelatex je ma v sacku po 10ks za 180.

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

16.11.21 12:59

Pri cene 18kc za pajšl ventilku to v sezone radeji vymenim nez to pucovat. Celej ventilek se mi ucpal jen jednou zatim. S nahozenim nemam problem. Vzduchu je dostatek :D

Reagovat
jIrI___
jIrI___

16.11.21 12:57

rybička: Já jednou, dvakrát do roka vyměním celou vložku. Je to korunová položka (naposledy jsem v místním kameňáku kupoval 10 vložek celkem za 70 Kč).

Reagovat
rybička
rybička

16.11.21 12:55

Osobně jsem na ventilcích ubrousil konec závitu, takže se dá rozebrat a vyčistit od mlíka i vnitřek. Funguje to dobře a je to práce na pár minut. Níkdy jsem neměl problém nahodit gumu dílenskou pumpou.

Reagovat
Kaire
Kaire

16.11.21 12:16

Prutok, neni tak náchylnej na utrhnutí a nezalepí se tak lehce mlíkem. Toť teorie.

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

16.11.21 12:10

Proc teda vlastne? Jako ze pres autoventil ti jsou lip nahodit plaste, vetsi prutok vzduchu?

Reagovat
goofy
goofy

16.11.21 11:33

No už jsem nad tím nejednou uvažoval, ale na nic jsem vlastně nenatrefil, a moc se mi nechtělo vrtat ráfky… No asi si v zimě pohraji, bo ty presta mě už štvou…

Reagovat
kubad
kubad

16.11.21 10:57

samp v rozměru, Schrader – autoventil

Reagovat
kubad
kubad

16.11.21 10:55

smysl mě uniká, ale pokud to někdo potřebuje, NoTubes nabízel UST ventilky už před 10 lety

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

16.11.21 10:48

nemáš kompresor? :-)

Reagovat
roud
roud

16.11.21 10:40

nemáš vrtačku ?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

16.11.21 10:26

Mr.Duck: p@x jen dělá ******. Neřeš ho :)

Reagovat
TK75
TK75

16.11.21 10:13

Já tenkrát kupoval https://www.dookie.cz/…auto-ventil/

Ty mají 33 mm

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

16.11.21 10:10

P@x u ráfků kolem 30mm bych doufal že ten rozdíl bude zanedbatelný, nebo to máš vyzkoušený?

Kaire: Vím o tom, a právě mi to přijde trochu zbytečný když už existuje daleko lepší ventilek než presta :)

Stavím si další kolo kde budou hliníkový ráfky, tak je odvrtám a dám tam tyhle krátký ventilky, uvidíme jestli najdu nějakou nevýhodu.

Reagovat
wilda81
wilda81

16.11.21 09:59

Všechny ráfky jdou přece předělat na autoventilek ;)

Reagovat
Kaire
Kaire

16.11.21 09:57

Reserve začal dělat alternativu na rozměr presta. Se mnou zatim nikdy ventilek nevyjebal, tak neřešim.

Reagovat
baboon
baboon

16.11.21 09:50

Tahle otázka mě provází vždy, když šroubuju ohnutou zajišťovací matici na presta a přemýšlím, kdy se to celé rozpadne :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

16.11.21 09:44

Větší díry významně snižují tuhost :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Reyinstashot 28
gemini 7
Doyle 17
Atilla 45
kubajs mtb 10
Tobyfree 18