 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                Kolo jsem kupoval v létě 2014 a v následujících několika letech se na něj skoro nedostal. Minulé léto jsem si uvědomil, že vypadá trochu obstarožně (např. do výšky hrdě trčící představec nesl úzká řídítka s ladným vlaštovčím obrysem) a jelikož se nerad zbavuji věcí, co ještě pořádně neposloužily, vydal jsem se cestou přestavby. Mj. i proto, že jsem si jí chtěl udělat komplet sám (kromě zaplétání kol), abych se kolo naučil servisovat.
Komponenty byly zvolené jako minimum pro sportovní použití, jednoduchost a rozumnou robustnost, klidně i za cenu mírně vyšší hmotnosti.
Nakonec z původního kola zůstal pouze rám, vidlice (z továrny byla jiná, ale tahle byla měněná hned při koupi) a sedlo.
Velice mi vyhovuje pohon 1×11 (namísto původního 2×10), přičemž 11 rychlostí mi stačí. Akorát na svoji fyzičku potřebuji ještě o trochu víc zubů na nejlehčích pastorcích.
Potenciál možná zůstává pro ladění posedu, zejména co se týče délky a sklonu představce, a šířky řídítek.
(vloženo 31.8.21)
| Značka | Přestavba Giant | 
| Model | XtC Composite 29er 2 | 
| Modelový rok | 2014 | 
| Velikost | 20" (L) | 
| Hmotnost | 11,1 kg (s pedály, antipadačem, ale bez košíků na bidony a pumpičky) | 
| Rám | Karbon (Giant Composite Technology) | 
| Vidlice | RockShox Reba, pevná osa 15x100 mm, zdvih 120 mm | 
| Hlavové složení | FSA Orbit | 
| Kliky | Shimano SLX FC-M7000-1, 175 mm | 
| Středové složení | Shimano Press Fit | 
| Měnič | Shimano Deore RD-M5100 | 
| Řazení | Shimano XT SL-M8000-I, I-SPEC II | 
| Převodník | Shimano 32z. | 
| Kazeta | Sunrace CSMS8 černá 11s, 11-46 | 
| Řetěz | KMC X11 EPT | 
| Náboj přední | DT Swiss 350 Disc IS 6-Hole Hub 15 x 100 mm, 32 děr | 
| Náboj zadní | DT Swiss 350 Disc IS 6-Hole Hub, ořech ocel, 10 x 135 mm, rychloupínák DT Swiss RWS | 
| Brzda přední | Shimano Deore BR-M6100 | 
| Brzda zadní | Shimano Deore BR-M6100 | 
| Brzdové páky | SHIMANO DEORE BL-M6100 | 
| Ráfek přední | Carbonal MX932TR, 32 děr | 
| Ráfek zadní | Carbonal MX930TR, 32 děr | 
| Dráty | Sapim Race | 
| Pedály | Shimano PD-M530 | 
| Řídítka | PRO Koryak 31.8 Low Riser, 780 mm, Gripy Ergon GA2 | 
| Představec | PRO Koryak 31.8, 60 mm, 0° | 
| Sedlovka | Elita One 30,9 mm x 350 mm | 
| Sedlo | Giant | 
| Pláště | Přední: Schwalbe Racing Ray 29x2.25 Addix SpeedGrip Snake Skin TLE, bezdušové provedení, zadní: Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 new Addix Speed Snake Skin TLE, bezdušové provedení | 
Hadato: tak díky moc za inspirativní připomínku. Asi se do toho pustím v rámci údržby na konci sezóny
PatRyck: Nevím, jak to má Slackerizer, ale ty Works Components fungují dobře a jsou pěkně udělané. Akorát se to špatně lisuje do rámu. Vrchní a dolní strany nejsou kolmé na osu díry rámu (jsou kolmé k ose díry pro montáž vidlic – tedy 2°). V servise by to ale měli zvládnout namontovat v pohodě.
Hadato: je tam klasické semi-integrované. V merku mám mám Slackerizer od Superstar Components (T7–3 EC44/ZS56 110–120mm Taper Steerer) nebo obdobu od Works Components (2.0 Degree EC44-ZS56 Angle Headset: SET 3 110–119mm). Ještě vím o Syntace VarioSpin Bearing Cups –1.5° / + 1.5°, ale ty jsou (asi) dodávané bez ložisek
PatRyck: Za mě se na skoro jakémkoli XC kole položení hlavovky vyplatí. Zvláště, pokud je původní kolem 70° (reálně tam teď bude tak 70.5° s tou 120 mm vidlí). Pokud máš integrované hlávko, tak to řeší Slack-R. Pokud máš klasické semi-integrované, tak jedině dobře. –2° bych se vůbec nebál – kolo bude o něco stabilnější a jistější v rychlosti. Úhel 68.5° je pořád ještě hodně odlschool XC.
Hadato: mám už dlouho předvybraný jak Works, tak Slackerizer (i proto je pořád nezkrácený krk vidlice), ale spíš jsem se od té myšlenky nakonec odklonil. Na druhou stranu – úhel hlavy je 71,5 st. a vidlice měla původně zdvih 100 mm a je zvedlá na 120 mm. Kdybych měnil hlavový úhel, tak asi rovnou o 2 st., což by nemělo geo zhoršit oproti výchozímu stavu. Akorát bych to pak musel dokompenzovat o trochu delším představcem se sklonem, který bych dal do negativu.
Takže jako mám, jo? :-D
Vypadá to zajímavě, ale ještě bych tam doplnil redukční hlavové složení. Myslím, že by to příjemně posunulo chování kola.