Již brzy neexistující kombinace -Al rám/mech. sada/ráfk. brzdy

Přidat foto

(vloženo 13.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cavendish
Cavendish

22.8.21 19:19

Kotoučovky? Na co :) na hovno

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.8.21 11:42

Cave, a bereš si ráfkovky nebo kotoučovky?? :-D

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.8.21 10:17

Já snad jo

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.8.21 09:55

Děcka klíííd :-) Kdo dorazí na sraz na Kuks? :-)

Reagovat
miťo
miťo

20.8.21 07:27

Argumenty nedošly. Je to jen čistě obchodní tah, disky na silnici. Není nad to bejt trendy :D (že?)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

20.8.21 07:03

Míťo došly arguenty? Cio, viz obrázek :-)

Reagovat
miťo
miťo

20.8.21 06:01

cioran-m: možná otrava CO² z té roušky na xichtu?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.8.21 19:06

Hovado: O EE brzdách víš, jako ostatně o spoustě věcí stran silniční cyklistiky, kulový. A o tom, kdo a proč preferuje ve vysokých a dlouhých kopcích ráfkové brzdy (pokud je mu tedy dovoleno) rovněž.

Sám však si vybírej a jezdi na čem chceš a jak chceš; akorát tvoje názory jsou takové, jaké jsou a platné jen pro tebe asi. A to je ostatně v pořadku, když už to máš v nicku a v záhlaví. :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

19.8.21 16:29

ps: chci hydr. brzdy a pevný hlavně kuli sobě na ostatní prc*m ;)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

19.8.21 16:27

Míťo, argument, že na tom jel Pogačar je uplně lichej – ty jezdí na tom co dostanou od sponzorů :-) btw na fotografii přistižen na kotoučích. Stejně Pogi vyhrává díky vyndanym vlasům z helmy

Stejně taková kravina je argumentovat koupí EE třmeny za cenu hydr. pák a třemenů 105.

Jak píše kolga podemnou jezdit se dá na lecčems ale já si prostě zvykl na lepší.

Nehledě na to, že neříkam, že něco nejde ale každopádně vybíram silnici s hydr. brzdama a pevnýma osama už jenom kuli zapšklým konzervám viz níže ;-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

18.8.21 10:11

Miťo,

ty jsi jiná liga :-) My jsme navíc prostě z jiný doby, my jsme zažili takový kola, proti kterejm je to, co je tady na obrázku úplně špicovej stroj a vrchol technologického pokroku :-) Ale i tak se nebráním novým věcem, navíc moderní technologie jsou krom cyklistiky taky tak trošku mým koníčkem. Takže mě celkem všechny ty fičurýny baví, i když čas může ukázat, že to byla slepá cesta.

Třeba u aut motorům vůbec nerozumim, stačí mi, když mě to doveze z bodu A do bodu B, ale celkem sleduju pravé ten technologický vývoj a design. I když samozřejmě chápu názor, že co na jakémkoliv stroji není, to se nemůže pokazit :-)

Reagovat
miťo
miťo

17.8.21 12:13

Nečetl jsem to celý, ale na ráfkovejch brzdách a rychloupínákách jsem jel letos sedmikilo, vloni šestikilo.

Popírání pokroku… Pogačar na Olympiádě a na klíčových etapách Tour raději zvolil oser na klasických brzdách a rychloupínákách. Chlapec tomu totiž na rozdíl od zdejšího borce vůbec nerozumí. A že vyhrál Tour? To nic neznamená :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

16.8.21 10:35

@HonzaRez S tím bych se přizabil, obdiv ke každému, který si do toho nasouká botu a utáhne pásek :-)

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

16.8.21 10:13

A co říkají pokrokoví hoši na klipsny…?

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.8.21 22:15

Deekay: Díky, zase vím o Retě více. Před lety jsem koupil jen rám.

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 21:52

slapatko: I tak krasny vykon :) Jo, Rene Taller tu firmu zalozil. Vozil sem Sachs takze tim ty kola byly osazeny (netusim teda jestli vsechny). Ale u nas na chalupe, za meho mladi, kdyz ja prohanel oceloveho Authora, tak ty Rety byly hodne v oblibe.

Petr Ch: Hele treba ne, ale zkusit bych to chtel, hlavne jak se to chova, kdyz to DaD tak vychvalil, ze te to nuti jet :)

Budu sledovat, uvidime co zvoli. Ale je fakt, ze kdyz dneska existuje kolo jako Tarmac SL7, kterej je lehkej, aero a neni to kostitras, tak proc mit ty jednoducelove aeromasiny. To mas asi recht.

Ty rafky me docela prekvapily. Jediny, kde jsem poznal zhorseni je kdyz si clovek chce stoupnout do nake kratsi prudsi stojky a vyletet si ji, nebo akcelerace za kruhacema, ze zatacky atd. Proste ty vyssi me jakoby vice tahaji za nohy. Ale jelikoz mam maly hruby vykon tak mi prave pomahaji na rovnejsich usecich a ve slapavych sjezdech, coz jsou moje slabiny.

Ad moje kolo. Diky za chvalu, ale je to suplikac, zbytkac a bazarac a spousta veci je tam znouzectnost, nebo takovy ten „docasny“ komponent, co uz tam ale zustane :D Vymazlenou jednici si chci postavit uz asi 2 roky, ale nejak jsem zatim nevybral ani ram ani osazeni. Takze kilaky vyjma zimy, kdy je na silnici snih, brecka apod (to vytahnu CX) nabihaji vyhradne na tehle S6.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

14.8.21 21:40

deekay: Obávám se, že S5 tě nezrychlí, ale pokud by jsi instaloval kozy na rovné švihy, tak to ano. Jinak já tvrdím, že aerosegment úplně zanikne, je to jen otázka času, výrobci se vydají „Unicestou“. Např. Specialized, Colnago již tyto rámy zařízli. Když jsme již u Cervela, tak ted' sleduj celou Vueltu, Team Jumbo-Visma, kolik borců zvolí S5 a kolik R5. Věřím, že do toho marketing nezasahuje a kluci si mohou rám, dle svého uvážení, zvolit. Navíc Wout Van Aert, který by S5 smysluplně využil, spíš častěji volí R5, včetně některých rovinatých jednorázovek.

Co se týče výšky ráfků, tak to si nedovolím komentovat. Každý si je musí vyzkoušet a zvážit všechna pro a proti. Osobně i přes to, že v sezoně nesnáším jízdu po rovině a volím víceméně zvlněný a kopcovitý terén, tak vozím předek, zadek 50 a nedovedu si v sezoně představit nic jiného. Tento profil ale není pro každého, je to opravdu na zvážení.

Jo, a máš moc pěkné kolo.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.8.21 21:29

Dekay: René Taller byl majitel značky Reta? Moc toho o Retě nevím.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.8.21 21:27

Dostane nový kabátek a hotovo:-) Delší trasy kolem 200km jezdím cca 25km/h. Vždy záleží na profilu traťe. Občas si vzpomenu na čistokrevnou silnici, ale velký provoz na silnicích mě vrátí zpět na polňačky, okresky a staré lesní cesty.

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 21:20

Jojo, pamatuju kdyz tyhle stroje od reneho tallera byly velky hit :)

Reagovat
TK75
TK75

14.8.21 21:16

Slapatko: si to malujes moc na růžovo…Reta totiž nikdy nepraskne:-) a máš to do důchodu

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 21:05

Na tomhle jezdit prumery 30 uz je slusny oddil :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.8.21 20:59

202km na prasopsu a baví mě to. Převody 2×7 a 40mm pláště. Na mé toulání ideální stroj. Brzy mi dojde nový crossový rám na Včka. To až reta praskne:-) Snad mám na 10 let vystaráno. I na takové potvoře lze jezdit průměry 30 km/h.

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 20:31

Petr Ch: Hele vicemene souhlasim. Nicmene s tim zrychlenim to nemusi byt az tak pravda. Me by treba zajimalo, jak moc by me zrychlilo kolo jako ma treba DaD – cervelo S5. Sice e mi vubec vzhledove nelibi, ale jako test by me to zajimalo.

Prechod z 38mm cina kol na 50mm dura ace, na stejnych galuskach, na stejnem kole mi zvedl prumerky vyjizdek o cca 1kmh… dat uz na to mam dost. A to jsem je bral od kolegy, abych je mel jako druha kola (jsou uz dost jete) za pul darma. Nic jsem od toho moc necekal, tim spis ze me rikal, ze do kopce nejedou.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

14.8.21 20:24

Lidé by si měli přestat lhát do vlastní kapsy, nebýt tupé stádo a uvědomit si, že jak pro profíka, tak hobbíka, není kolo nic víc, než sportovní náčiní a výkon jezdce ovlivňuje jen minimálně. Myslet si, že koupí repliky kola Tadeje P., začnu jezdit rychleji, s vynaložením méně energie, je úsměvné. Ano, tohle kolo si pořídit, proč ne, ale jen z důvodu, že po něm toužím a chci udělat radost. Kopec s ním ale rychleji nevyjedu, jak s mým předchozím.

Pokud zůstanu u cyklistiky, tak se mně líbí vývoj v oblasti oblečení, obuvi. Má to hlavu a patu a za více jak 35 let, co jezdím pravidelně na kole, je tam znát velký a smysluplný progres. To samé platí v oblasti výživy, dlouhodobého tréninku a všech věcí s tím souvisejících. V tomto se, dle mého, vše ubírá správným směrem. Co se týče dnešního silničního kola vyšší cenové kategorie (nejen), tam mám názor zcela opačný. To již není jízdní kolo, ale odporné monstrum, které nepřináší uživateli žádné výhody – myšleno jako celek. Na druhou stranu je tam plno věcí, které by chtělo přepracovat.

Co napsat na závěr? Výrobci by si měli uvědomit, že jízdní kolo je jednoduchý stroj poháněný lidskou silou, tudíž by měl být co nejjednodušší a co nejvíce praktický. I za těchto podmínek je tam neustále co k vylepšení, bez toho, aby se komponenty stále více stávaly nesmyslně komplikovanými – proč dělat vše jednoduše, když to jde složitě …:(

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.8.21 20:16

Deekayi, moc pěknej dinosaurus, odpouštím ti i to Shimano :-D

Honzisi, Olpran Professional?? Tak to jsem v životě neviděl ;-) Olpran dělal i něco jinýho než kola do Penny Marketů? :-D

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 20:02

No sranda je, ze to nemusi mit 700g vic. Tenhle ram neni zadny pericko, 1100 to mit bude. Spis jde o to, ze ten karbon se fakt chova na ty silnici tak nejak zpusobne. Nebo aspon ten muj :D

Reagovat
Honzis
Honzis

14.8.21 20:00

Nech si svařit hlinu na míru, akorát to bude mít +700g a stát jako karbon -D

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 19:58

No, nevypada to hezky, souhlas. Takovej Quasimodo. Ale holt je pro me dulezitejsi, aby se me na tom dobre jezdilo. Bohuzel ramu, kde by muj posed nevypadal kuriozne je jako safranu a stale ubyvaji.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

14.8.21 19:56

TK75 tak zavodaci maji jeste horsi posedy. Kdyz se pak podivas na videa s predstavovani tech kol. Tak ono to vubec nevypada hezky. Extra malej ram, k tomu ten obri prevodnik. Ty berany fakt proklate nizko…

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 19:26

karel.d: tak jak to je, akorat bez garmina to ma 7.5 skoro presne. Na 38mm karbonech z ciny 7.3. Ty dury nejsou nejlehci a valstne na tom kole jsou same tezke veci. Vyjma klik asi.

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 19:24

Honzis: To uz zahod, na tom se preci neda jezdit uz vubec! :) A uz vubec ne jezdit takovy bomby treba na Trubu :D

TK75: Hele prave ze ne, jak mam fakt dlouhe ruce a ne trup, tak kdyz mam kolo hozene moc dopredu tak se me hur zatizi (s tim jsem trochu bojoval na caadx, kde byla hlava 71 a 55 offset…takze predek jak autobus a k tomu kratky CX zadek.

Reagovat
karel d.
karel d.

14.8.21 19:24

deekay-kolik to v té sestavě váží?

Reagovat
TK75
TK75

14.8.21 19:21

Deekay by potřeboval rám z horského kola a k tomu berany…pak by mohl mít normální představec a nebejt bradou před kolem :-D

Reagovat
Honzis
Honzis

14.8.21 19:18

Jsem si teda taky dovolil výkřik techniky začátku milénia a něco ještě z let 199X.

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 19:17

honzis: No v mem chabem vykonu to je sotva na ty prumery 30 :D

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 19:16

cyklista: Sem opicka, dlouhe ruce, takze se to jen zda. A sedlo vozim relativne nizko na svoji vejsku (sedim na nem dost vzadu)

Reagovat
Honzis
Honzis

14.8.21 19:15

Teda krutej posed na dinosaurovi, to je setup na průměr 40 -) takovou novotu bys ještě pěkně udal , asi tak za cenu karbonů z Číny –

Reagovat
cyklista86
cyklista86

14.8.21 19:14

deekay spodek beranu na urovni plastu. To je hodne prisnej posed. :D

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 18:47

Jeste pridam fotku cyklodinosaura :D V galerce ho nemam. Stylove jem ho dnes vyfotil na hrbitove ;)

Omluvte kvalitu, je to nokii 5110 :P

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 18:36

deekay
deekay

14.8.21 18:33

Clovek se vrati ze sebemrskacske vyjizdky na rafkovych brzdach, galuskach (a to jeste gatorskinech s dvojitou obrnenou vrstvou), non-aero ramu a pozor – s riditkama s neuveritelne nepohodlnym classic dropem!

Akorat nevim, proc me uplne vsechno neboli, nejsem naklepanej jak rizek, jediny co je lehce unaveny sou nohy. Asi neco delam hrozne spatne. Ale prece to vubec nejede, nebrzdi a tak nejak povsechne je to vlastne spatne, protoze je to stara hajtra. Uz se tesim az budu mit nove diskove kolo a prumery aspon jak DaD :P Zatim me ta technika hrozne brzdi.

No a co jsem se tu docetl? Ze mam pry nazor, ktery jsem nikdy nevyrkl (ze rafkovky jsou lepsi nez kotoucovky), ze Hovado_cz ujel 100km na rafkovkach a titanu a ze pry vlastne vsichni tady vyjma nej melou kraviny :)

No, na kole mi bylo lip.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 18:09

MiKED: No, tak jestli tě to zajímá, tak se na obé podívej. Na ty Magury (třeba ve i spojení s Rotorem) a hlavně na EE – ty jsou, stran účinnosti, váhy i funkce skoro geniální. Obě ty věci ostatně nejsou žádná novinka, ale maji docela dlouhou tradici. Akorát to není nějak levná záležitost.

Reagovat
MiKED
MiKED

14.8.21 17:13

Cio: Ráfkové hydry se používají především na trial, ne? O EE dneska slyším poprvé.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 16:54

Jo – a existují teda aji hydraulický ráfkový (a poměrně lehký) brzdy. Stran toho dávkování a velmi dobrého brzdného účinku.

A hlavně – existují EE brzdy, že… :)

Reagovat
MiKED
MiKED

14.8.21 16:47

Jezdil jsem na ráfkovkách, teď mám pár let kotouče a vlastně mi pořád chybí pocit ráfkových brzd. Ano, hydry možná brzdí líp, ale ráfkovky mají pořád něco do sebe.

Reagovat
Jano86
Jano86

14.8.21 16:45

velmi krasne kolo!

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 16:27

Aduld.: Však o to nejde, jen snad o ty blbý kecy. Klid je – tohle není sparta-slavia. A pokud (stran brzd teda) preferuješ lepší brzdný účinek, pak jsou kotouče a zvlášť za mokra ok. Hlavně krz u hydrauliky to precizní dávkování. Akorát by to neměl být opravdu dlouhej a chvílama prudkej kopec někde v Alpách, pokud by bylo teplo, že. A taky je potřeba se na ten kopec nějak dostat. A pokud na kole, je to na tom o kilo lehčím takový příjemnější… :)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.8.21 15:47

Hoši, hoďte se do klidu a každý jezděte na tom, co vám vyhovuje, čas teprve ukáže, zda ráfkovky budou již jen okrajovka, ale dle mě nikdy úplně nevymřou. Taky sem byl odpůrce kotoučů, ale osedlal jsem socka silničku z Dekáča na semihydraulikách a hned byl nadšenej, jak to pěkně brzdí. Jelikož jsem značně opatrný sjezdař, tak preferuji opravdu lepší brzdný účinek, nemluvě o zhoršených povětrnostních podmínkách ;-)

V dnešní době mě fascinuje to, jak se lidi vůči sobě vyhraňují a za jiný úhel pohledu se téměř kamenují :-(

Reagovat
TK75
TK75

14.8.21 15:08

Ferlikster: :-D

Reagovat
cyklista86
cyklista86

14.8.21 15:06

morrows hlavne na aerodynamiku ma zasadni vliv posed na tom kole a odpor tveho tela. Odpor kola jestli je nebo neni aero je v porovnani s tim naprosto zanedbatelna vec. Takze kdo ma aero kolo a sei na tom jak Franta na hajzlu, tak je to fakt smesne. Naopak zavodak na MTB, ktery nema problem se na tom polozit bue mnohem vic aero…

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 14:31

Už nic nepište jen čísla:

1/ je to zlý marketing

2/ chtěj nás všechny okrádat

3/ … ale profíci na tom taky jezdí

4/ nemáš 6 Wattů na Kg tak kušuj

5/ naši otcové, strýcové…

6/ je to sice nahovno ale mě to vyhovuje

Reagovat
morrows
morrows

14.8.21 14:24

Parádní počtení tady:)) Úplně souhlas s Deekayem. Z měho pohledu se na silnčních kolech za posledních 100 let zase tak moc v principu nezměnilo. Je víc převodů a lepší materiály. Od vynálezu nízkého kola bych jako největší přínos zhodnotil řazení na řídítkách. Zbytek jsou celkem marginálie.Většina šlenů BF nejspíš běžně nedosahuje průměrek atakující 40 km/h, takže těžko budou těžit z benefitů aero rámů a kotouče ještě taky nikoho na silnici nezrychlily, jelikož jejich účel je přesně opačný.

Konstrukce silničního kola je poměrně fest svázána pravidly UCI, takže nějaké dramatické změny nelze očekávat. Jak bylo řečeno, výrobci se soustředí na kokotiny, které běžnému uživateli zbytečně komplikují život. Firmy chtějí prodávat a nejlepší způsob, jak k tomu lidi donutit, je změna zaběhlých standardů. Marketing to nacpe profíkům a lidi to chtěj taky, pak se to přestane vyrábět a nemáte šanci. Lidi to nechtějí, protože Sagan na tom taky nejezdí. Kotoučovky brzdí určitě líp, ale dokud to půjde, tak se budu rád trápit na ráfkovejch. Pevné osy neocením ani na MTB, jelikož prostě nejsem schopnej poznat zásadní rozdíl.

Je to samo jenom moje subjektivní hledisko a nikomu to necpu, ale tvrdit tady, že jsou lidi staromilci a konzervy, jen proto, že nejdou s diktátem trhu je blbost.

Hovadu přeji spoustu šťastných km na čemkoliv a hlavně ať ho někdo nepředjede na Fáčku.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 14:21

Cyklista86 á argument “grand tour” tu fakt chyběl :D

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 14:20

Cyklista86 kraviny meleš sám, hydrauliku vozim už celkem dlouho za tu dobu jsem to nechával párkrát odvzdušnit, semtam výměna matroše nikdy žádná “fatálka” dokonce kamarád chvíli jezdil s totálně prodřenýma deskama z loudání tak chtěl bych vidět tu fatální poruchu hydrauliky, kuli který nedojedeš do servisu

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 14:19

hovado-cz: však nikdo asi nepředpokládá, že zrovna tobě by, sportovče, chyběly. :)

Reagovat
cyklista86
cyklista86

14.8.21 14:19

hovado_cz nepouzitelne rafkove brzdy, ktere stale vyhravaji Grant Tours ze? Pro lidi jako jsi ty klasicke silnicni kolo muze byt opravdu nebezpecne. Spis bych sti doporucil E fat bike s brzdama z okruhove litrove motorky..

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 14:11

cio tys tu chyběl, ať či tak jezdi si na čem chceš mě ráfkový rozhodně chybět nebudou HOWGH!

Reagovat
ferlikster
ferlikster

14.8.21 13:48

jdu si udělat popcorn…

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.8.21 13:36

Hovado: takřka všechno, co jsi napsal, je nesmysl. Vypadá to (mohu se mýlit, ale to by sis z nás musel dělat – asi podle svého nicku – jenom srandu) na někoho, kdo jen trochu sportovněji a pro radost ani na silničním kole ani v autě nikdy nejel.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

14.8.21 13:03

hovado_cz Placas hrozne nesmysly. Klasika s rafkovyma brzdama je funkcne dokonala a prave takove kolo bych si do zahranici vzal. Protoze se na tom nema co ****** a kdyz uz. Tak si vsechno vymenis, postelujes, opravis temer okamzite. Na novem kole s komplet vedenim hadic vnitrkem jak se ti neci vysere, tak jsi v prdeli. To same kdyz ti prdne sedlovka, ktera je nejak vytvarovana na specifickej ram a nemuzes proste koupit jakoukoliv v mistnim krame, tak si taky v prdeli. Ze se prestavaji prodavat kola s rafkovyma brzdama je spatne…

Reagovat
Honzis
Honzis

14.8.21 12:51

Jo, do 5let budou nynější 7–8kg silnice na ráfkových brzdách mrtvé, co se dá dělat. Určitě půjde si nechat udělat rám, sehnat sadu na bazaru apod. Já můžu být v klidu, moje hlíny s BSA středem, bowdeny venkem a páky s opratěma mám doufám na víc jak 100tisíc km :-) A nevím proč by i lepší hobby jezdec nemohl v budoucnu jezdit na soře s aksiema. Teď jsem jel pár jízd na 32drátech v Mavic Open Pro s Ultegra nábama řady 6500 a nemůžu si pomoct, že ta kola mají krásně předvídatelné vlastnosti, výbornou tuhost a dobré zrychlení, nedosahuji rychlostí, abych aero nějak ocenil, radši ať to zatáčí.

Reagovat
Zdyn
Zdyn

14.8.21 11:41

Hovado_cz: jaké fyzikální zákony při porovnání ráfkové brzdy a kotoučové máš na mysli? Ptám se jen tak pro zajímavost. Jinak za mně zrovna na silničním kole je přínos kotoučových brzd oproti ráfkovým poměrně malý. Na rozdíl od MTB. I vzhledem k tomu, jak málo se na silničce obvykle brzdí. Max. síla je skoro stejná (často i na ráfkové je vyšší), lepší dávkování sice je, ale to na silničnce není až tak potřeba, v silném dešti brzdí výrazně lépe, ale jak často v takových podmínkách jezdíš?

Osobně jsem na silničce s ráfkovými brzdami nikdy neměl potřebu vyššího výkonu nebo lepší funkce, ve smyslu, že bych se dostal do situace, kdy by mě brzdy zklamaly. Na rozdíl od MTB. Nepočítám situace na zimáku ve sněhové břečce a pod. Tam jsm pár horkých chvilek zažil.

Reagovat
doubeq
doubeq

14.8.21 11:37

Hele to bylo jen takové rozšíření diskuse, ani ne reakce na tu o autech níže :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 10:29

Deekay, nejsem ale netvrdim, že ráfkový brzdy jsou víc než hydraulika – na to nemusim bejt Sagan abych věděl co líp funguje. To poznaj i dvanáctiletý děcka. A to že se najde pár konzerv, který budou sveřepě hlásat, že fyzikální zákony přečuraj – na to zvysoka kašlu :D

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 10:15

hovado: No hlavne, ze ty jsi berna mince toho, co je pravda a co ne ty experte :)))

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 10:14

Doubeq a nesrovnávam autoprůmysl co se týče všemožných “ekonařízeních” ale stejně raděj pojedu na služebku/dovolenou moderním byť lidovým autem než nějakou “plnou palbou” z devadesátek :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

14.8.21 10:06

Deekay to, že píšeš nesmysly založený na pseudodogmatech jsem si už zvykl :-) takže dál si kupuj kola s ráfkovýma brzdama :-)

Doubeq, kilo na ráfku jsem dal v pátek a je to fakt na hovno kotouč je kotouč :)

Reagovat
deekay
deekay

14.8.21 10:03

Fazzy: Tak ja jsem s tim tak nejak vnitrne smirenej, proto mam hroznour adost kdyz dneska nekdo vytvori nakej funkcni vyrobek, se kterym clovek muze byt spokojen.

A sere me, ze dneska e kazdej ohani udrzitelnosti a ekologii, ale jaksi se zapomnelo na to, co je krasne zmineno v clanku od TK75 nize:

„As a rule, it is better to buy right and buy once! A high-quality product that you can enjoy for a long time instead of having to replace at regular intervals contributes to a better balance sheet.“

Akorat to nehraje do noty vyrobcum, jejichz idealem je chrlit kupy sracek, ktere si lidi budou muset znovu a znovu kupovat.

Reagovat
doubeq
doubeq

14.8.21 09:49

Jak už bylo napsáno, článek se týká vyšších modelů, takže nevím, co tady hovado cpe nám sockám :-) .

A jestli neujede pan hovado kilo, tzn vzdálenosti 100 km na ráfku, tak ani na kotouči, to je o hlavě a nohách, společně a když jedno chybí, tak to nejde ;-)

Proti pokroku nic nemám, takže ať se to hýbe tam, kam chce zákazník, zrovna cykloprůmysl se řídí podle mě požadavky trhu, narozdíl od autoprůmyslu, kde ho znásilňuje politika penalizací namísto pozitivní motivace a podpory rozvoje i navázaných oblastí. Ani tam by mě osobně nevadilo se přesunout k elektrickým pohonům za přirozeného vývoje, ale má to jeden zásadní problém, prostě to není pro masy a chybí praktičnost a infrastruktura jak v podobě nabíječek, tak dostatečné dimenzovaných přenosových sítí energie.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

14.8.21 09:40

deekay: souhlasim, nicméně ty by ses měl prostě smířit s tím, že už si nový kolo nikdy nekoupíš :) Výrobky jednoduché, funkční a praktické v dnešní době neprorazej. Takže buď budeš muset přistoupit na konzum a komerci, a najít si v tom něco hezkýho nebo budeš jenom smutnej :)

Reagovat
TK75
TK75

14.8.21 08:19

deekay
deekay

14.8.21 08:15

hovado: Tak kilo jako rychlost bude urcite prijemnejsi na modernim aero stroji, uz jen tim, ze je to cele tezsi a stabilnejsi.

Ale jako napsat, ze ujet kilo na kole s rafkovyma brzdama je sebemrskacstvi… to uz je jinej level :)) Uz jen cekam az napises ze ujet kilo na kole bez elektromotoru je sebemrskacstvi – to uz je totiz jen dalsi level toho co pises ;)

Takze jediny, kdo je tu vinen demagogii jsi mozna tak ty.

Ono prirovnat obecne kolo rafkovyma brzdama k embecku je vrchol demence. Tohle prirovnani by mozna sedelo, kdybychom se bavili o Favoritu (kolo).

Predstav si ze klimatizaci maji auta uz desetileti. Stejne tak airbagy, posilovac rizeni a brzd, ABS, vsechno mozne v elektrice.

A ono to casto po tech desetiletich i funguje s mene zadrhelama, nez novy auta, kde jde vse pres sbernice a je rizene SW. Vicemene npamatuju poslednich par let firemni auto, kde by se nemusel resit uz v prvnim roce nejaky pruser.

Takze klidne si pouzivej svoji demagogii typu absence klimy , nokii5110 apod. Na realite to vubec nic nemeni.

Reagovat
karel d.
karel d.

14.8.21 07:53

V tom článku se mluví o těch "lepších " modelech. Něco jako byl CAAD nebo Emonda ALR na sadě 105 a výš s dobrými koly na rafk. brzdy. Vývoj a investice se v tomto směru ve velkých firmách zastavil. Laciná hliníková kola na mech. Clarisu zůstanou, ale i tam budou kotouče. Za silnicku pod 8kg se tak dá pořádný balík. Ale váha už dnes, jak sleduji, moc výrobců ani spotřebitelů nezajímá …

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

13.8.21 22:31

Deekay, s těma autama mluvíš jako klasickej demagog – co nemá minimálně V6 a manuál je “na hovno”. Klidně se vař v autech bez klimatizace, volej Nokí 5110 a trestej se na kolech s ráfkovejma :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

13.8.21 22:28

Deekay, v embéčku do itošky dojedeš i dneska ale jsem asi už moc zhýčkanej abych podstupoval sebemrskačtví… Kilo jsem myslel vzdálenost ale i tak když valíš z kopce tak to nenavháš rozjet tak jako na kotoučích atd… proto ani ty maximálky nebudou takový jako na něčem “modernějším” :-)

Jak píše nooski tak si myslim uplně to samý. Hlína a ráfkový tu budou pořád stejně jako je hlína stále v mtb i ty ráfkový jsou taky sem tam vidět :)

Reagovat
deekay
deekay

13.8.21 22:19

Jo a jeste k tomu -kor kdyz jsi zvykly na lepsi – ja bych si rad na lepsi zvykl, kdyby se neco rozumne lepsi dalo koupit.

Je to fakt jak s autama, nekdo potrebuje asistenty a infotainment a povazuje takove auto za lepsi. Nekdo radsi kdyz auto nema sekundovou odezvu na plyn a neni kvuli ekonesmyslum pridusene.

Reagovat
deekay
deekay

13.8.21 22:16

hovado: Tak primarne nechci jet na dovolenou do chorvatska nebo italie, ze. A smutny je, ze ten veteran tam pravdepodobne dojede a taky zpet. Na novou octu 4 bych po zkusenostech z firmy uplne nesazel :D

Nepopiram pokrok, pral bych si aby si vyrobci vyndali hlavu z ****** a soustredili se na dulezite veci a ne na kokotiny (A to plati jak u kol tak u aut).

Jestli myslis kilem rychlost v kilometrech za hodinu, tak to je mozne, tam nemohu slouzit, protoze na tolik se mi to pri me hmotnosti nerozjede a takovou kadenci neutocim, abych to dal na 52–11.

Pokud myslis kilo, jako vzdalenost 100km, pak nevim kde je problem.

Reagovat
nooski
nooski

13.8.21 22:16

Kecy, levne silnicky budou na alu ramu a levne sady budou pokracovat na rafkovych brzdach v mechanice. Lamat se to bude u 105, ktera bude v budoucnu i v Di2 verzi.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

13.8.21 21:43

deekay zrovna tak jako nechceš jet s veteránem na dovolenou do chorvatska/itálie stejnětak jet na ráfkovejch s rychloupínákem “kilo” je celkem óbrvoser :-) kor když seš zvyklej na lepší… to raděj kilo na bajku… Tohle popírání pokroku je fakt k směšný :D

Stejně tak si nemyslim, že levný kola tohohle typu vymizí :)

Reagovat
Sulka
Sulka

13.8.21 21:28

S bambulema na hydropakach souhlasim. Manzelky sora paka mi sedi daleko vic. Ale darovanemu koni…

Reagovat
deekay
deekay

13.8.21 21:03

Honej aero a picoviny a pak to dopada jak sedlovka u canyonu, autodestrukcni cervelo S5, to same u noveho supersix, vnitrni vedeni jsou nedomyslena, specialne ty kde je tazeno skrz predstavce, vymejsli se picoviny jako sloupek vidlice prurezu D misto kulaty, nekdo zase ma podel sloupku tazene bowdeny takze se carbon sloupek muze prodrit. To je co se ramu tyka.

navic skoro vsichni ted pouzivaj proprietarni sedlovky, takze si nemuzes vybrat jakou chces s funkcnim zamkem.

Vyjma Di2 maj vsechny hydropaky hrozne hovadsky a obri tvar s bambuli na konci, docela to pak rozhazuje fitting, pac jsou treba u shimana skoro o centak delsi. Funkce kotoucovek me taky uplne neuchvatila, mluvim teda za shimano, ktery sem vozil na minule CX a vozim i na soucasne s Hope trmenama. Biting point neni stabilni, navic nejde nastavit kde to zabere, coz me u silnicniich pak hrozne sere. Na rafkovkach si to presne nastavim. /jasne musim pak dycky o klik pootocit kdyz ojedu o kus spalky). navic to furt cinka, kdyz to zahrejes, nez se to zase srovna. Za mokra kdyz je bordel na silnici tak mezera mezi deskou kotoucem nevelka a jak se tam dostane pisecek ze silnice tak to zase skrta…

No a novy kola se hlavne delaji furt kratsi s vyssi lavou a na to se nejsem schopen poskladat. atd atd

Reagovat
snas89
snas89

13.8.21 20:51

Sracky? V cem?:)

Reagovat
deekay
deekay

13.8.21 20:42

No co teprve lidi, co na tom maji jeste galusky :)))

Nejhorsi je ze ty novy kola jsou takovy sracky ,ze nevim co si koupim, komponenty jakbysmet :(

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

13.8.21 20:30

Ti chudší budou opečovávat staré vraždy tak jak to dělám já

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

13.8.21 20:08

No jo, ale to se o hodně zvedne cena silniček a co budou dělat ti chudší?

Reagovat

Další galerie z kategorie

maajkee 4
jardalee 6
DaD 28
antuch 22
Sulka 1
cyklista86 9