Umí to někdo v Brně svařit?

Přidat foto

lak to není, prolínala vazelína.

Začíná se párat rám. Ano sedlovka je nad ryskou, vím. Jde mi o to, že rámy nejsou ani jen tak brzy nebudou. Asi mi nezbyde nic jiného než to nechat svařit.

(vloženo 12.5.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
petrun
petrun

14.5.21 11:47

Fran-tic: lepení mám odzkoušené kdysi na Supovi 898. Stejný problém a vydrželo to ještě 2 roky než jsem ho vyhodil. To svařování vzdávám. Když jsem včera viděl jak tenká je stěna té trubky tak už nevěřím, že by to autogen nepoškodil ještě víc.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

14.5.21 11:13

Teďka se dívám, že to je ten Force rám, takže 6× slitina. Je to na pytel pro opravu svarů, protože je uměle vystárnutá pro dosažení vlastností. Za mne bych nesvařoval, ale spíš pobastlil to navrtání a když tak vlepení, co děláš :)

Reagovat
kofejn
kofejn

14.5.21 09:24

Ještě vyvrtat ty dírky na konce praskliny..

Reagovat
petrun
petrun

14.5.21 06:59

Tak vyměněna sedlovka za starší kus z 19" horáka která je o 5 cm delší a nízké sedlo WTB za turistické které je o 2cm vyšší. V součtu to dělá 20cm zásun při 31,6 průměru. Konec sedlovky se přesně opírá o nýt na láhve. Ten jsem ještě vyztužil šroubem. Teď už jen navrtám malé dírky na okraje praskliny a nechám to zatím tak. Pokud to bude pokračovat dál tak lepidlo mám připravené doma. Díky všem za rady :-)

Reagovat
RomanH
RomanH

13.5.21 22:05

@Petrun : on je asi problem v tech Double/Triple butted ALU ramech. V parte nam po par letech porupalo kdekomu, napric znackama.

Reagovat
Jezevec70
Jezevec70

13.5.21 21:38

Mě taky podobně praskl rám. A to tam byla sedlovka 400mm zasunutá zhruba do poloviny délky. Ale byl to nějaký Ultra-lite a najeto měl přes 30kkm.

Reagovat
petrun
petrun

13.5.21 20:43

Tak s délkou v rámu problém nebyl. 13cm mi nepřijde tak málo aby musel rupnout rám.

Reagovat
petrun
petrun

13.5.21 18:28

Nový rám by dlouho nevydržel a praskl prasknul taky. Už mi v těchto místech praskly tři rámy a za posledních pět let jsem přetrhl čtyři řetězy. Jezdim asi moc silově a su línej řadit. Zřejmě důsledek dvaceti let dřepovaní s velkou činkou :-D

Reagovat
petrun
petrun

13.5.21 18:21

Díky všem za tipy. Rozhodl jsem se koupit delší sedlovku a zaslepit ji natvrdo průmyslovým lepidlem na kovy. Udělám ze sedlovky integrovanou. Stejně na tom jezdím jenom já.

Reagovat
Olda Suk
Olda Suk

13.5.21 17:29

Měl jsem stejný problém ale musel jsem pořídit novy rám. Každopádně ta sedlovka je moc vysoko dokonce nad minimum a to je jeden z hlavních důvodů proč to ruplo

Reagovat
Carloss
Carloss

13.5.21 10:55

Vrtnul bych to na obou sranách praskliny a současnou sedlovku 31.6 bych bych říznul, zasunutou vlepil dovnitř jako výztuhu a vozil v tom sedlovku 27.2 ( je třeba to vyzkoušet jestli tam bude pasovat přesně, ale mě tam pasovala ideálně a bez vůle)

Reagovat
RomanH
RomanH

13.5.21 09:32

Sedlovou trubkku na M96 mi svaroval JardaH. No, vydrzelo to 2t Km, pak to prdlo vedle. Sedlovka byla zasunuta dostatecne a na tesno. Opravit se to da, ale za me to nema cenu.

Reagovat
Favorit77
Favorit77

13.5.21 09:16

Takhle to praská né ani tak proto ,že je ta sedlovka moc vysunutá,to tomu jen napomáhá ale hlavně proto,že má přílišnou vůli,ta trubka jak je nařízlá se pak jakoby obroluje kolem toho mešího průměru sedlovky a přitiskne ji k horní rámové trubce, na opačné straně vznikne jakoby kapsa.

No a to je důvod proč je to v tom místě kde to prasklo extrémně namáhané.

Ta vůje se dá vymezit tenkým plechem,osvědčil se mi jako materiál plechovka od piva, tu rozstříhám a obalím s ní celou zasunutou část sedlovky.

Reagovat
vpa007
vpa007

13.5.21 08:54

Jasně že svařit se do dá. Před mockrát moc lety mi to takhle vařil zmíněný JardaH, mrkni sem: https://www.bike-forum.cz/…8-pra-merida

Reagovat
midlander
midlander

13.5.21 08:20

Takovejch už bylo… drobná výztuha, zavařit se to dá. A delší sedlovku.

Reagovat
milan.v
milan.v

13.5.21 07:08

Tak aspoň víš důvod… KO…

Reagovat
matbiker
matbiker

13.5.21 06:57

Na koncích praskliny vyvrtej malinké dírky a nech to tak.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

13.5.21 05:56

Je to 6×xx a nebo 7×xx rada hliníku? Svarit jdou obě, jedna bude mít větší šanci na delší přežití :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

12.5.21 23:36

Vilem. Ja nevim. Proc to prasklo kdyz je to uvnitr vystuzeny sedlovkou? To znamena ze je to kroucenim ramu protoze v tomto miste ta horni trubka tlaci na sedlovku. Ten svar neni dobre tepelne upraveny. Mam strach ze se ta horni trubka vytrhne cela.

Reagovat
Vilém
Vilém

12.5.21 23:27

gravelking: Zrovna u sedlove trubky nehrozi prakticky nic.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

12.5.21 23:25

S tim bych si nehral. Vymena ramu by byla asi nejlepsi metoda jak se nenabit hubu.

Reagovat
ToMášMarný
ToMášMarný

12.5.21 22:49

Záleží na slitině kterou chceš svařovat. Tak či tak ber na vědomí, že si kupuješ čas v řádu měsíců.

Reagovat
Vilém
Vilém

12.5.21 22:01

Zkus poptat uzivatele JardaH.

Reagovat
petrun
petrun

12.5.21 21:31

Spíš příště vyšší rám :-)

Reagovat
novas752
novas752

12.5.21 21:26

Hliník ti brzo prdne hned vedle nového svaru. Je to na vyhození. A příště delší sedlovku.

Reagovat
petrun
petrun

12.5.21 21:24

No to právě nevím. Proto se vlastně ptám. Je to reálné?

Reagovat
kubad
kubad

12.5.21 21:22

a věříš tomu že to bude držet?

Reagovat

Další galerie z kategorie

ufoncz 0
DaD 29
KUBULA 11
Peslezedirou 14
Cavendish 19
čel.A 10