Trek Rail 9.8 XT 2021

Přidat foto

Moje x-tý kolo (všechny bych za těch 30 let už asi neuměl vyjmenovat).

Můj druhý Trek, ten první byl sjezďák Session 88.

Moje první elektrokolo.

Moje první kolo na RockShox, jinak kdysi dávno Z1 Bomber, pak už jen Fox vepředu i vzadu, většinou na Kashimě.

Dojmy? Na svou hmostnost hbitý a velmi dobře ovladatelný živý kolo. Díky poměru odpružený a neodpružený hmoty je projev odpružení naprosto fantastickej od citlivosti na malý nerovnosti po perfektní průběh při velkých ránách. Čím víc tomu člověk naloží, tím líp pružení funguje. Projevem je to „malej sjezďák“, ale není problém na něm jet po dobrý cestě i bez dopomoci. Jasně, hmotnost kola, tlusté pláště a máselnatost pružení síly berou výrazně (oproti mýmu 11.5 kg allmountainu na 2.3" pláštích), ale lehkost, s jakou se kolo i přes svoje hendikepy pohybuje, mě překvapila. Bunny hop na 30cm obrubník sice vyžaduje nějakou snahu :-), ale dá se.

Nastavení obou pružení bylo bezproblémový, stačily mi 2 vyjížďky a měl jsem nastaveno podle svých preferencí a zvyklostí. Sag jsem si nechal vepředu i vzadu kolem 30 %, takže úvodní citlivost je parádní a pořád zbývá víc než dost zdvihu. Zvlášť zadek působí dojmem, že má zdvih větší.

Čtyřpístky SLX s 203mm kotoučema jsou zcela bez připomínek, skvělý brzdy. Pohon komplet XT hodnotím sice jako úplně ok, ale přeci jen působí jako trochu horší než Sramácký GX, který mám na druhém kole. Ovládání XT je tužší a míň přesný, řazení občas není tak spolehlivý, jako GX.

Původní pláště Bontrager SE5 Team Issue mi vůbec nesedly. Na kamenech a kořenech ok, ale na blátě nebo jiném měkčím povrchu mi přišly vyloženě uklouzaný, což mě vzhledem k výraznýmu vzorku překvapilo. Nahradil jsem Rekonama, který jsou pro moje ježdění celkově vhodnější.

Poslední generace motoru Bosch má oproti předchůdcům mnohem jemnější nástup, menší odpory, větší krouťák a líp reaguje na aktuální styl jízdy. Jeho projev je zas o kus blíž tomu, jako by člověk měl megasilný nohy než dojmu, že mu pomáhá motor. Vypnutí motoru při cca 26.5 km/h si člověk kromě akustickýho projevu ani nevšimne, dopomoc se omezí pozvolna Osobně nechápu smysl dvou nejsilnějších módů, ale někdo pro ně možná využití najde. Za sebe bych bral, aby ECO, tedy nejslabší mód, byl tak na 75 % stávající dopomoci a Tour na 125 % proti stávajícímu ECO. Tzn. ECO slabší než teď a Tour výrazně slabší než teď.

Výdrž baterky úplně na pohodu – například po 46 km s nastoupanýma 1300 m zbývalo 46 %… Poměr dopomoci byl 65 % já, 35 % motor, motor jsem měl zaplej na 75 % trasy.

Jako celek kolo funguje prostě parádně a v téhle kategorii už je toho málo, co by se dalo všeobecně vytknout. Možnosti kola jsou rozhodně dál než možnosti moje. Už se nemůžu dočkat léta, kdy ho provětrám na trailech v Saalbachu, kde je poježdění přeci jen o kus jinde než kdekoliv u nás.

Co trochu kazilo dojem po přivezení biku domů, byla trochu odfláknutá práce mechanika, který kolo skládal – bowdeny byly nesmyslně dlouhý a uvnitř spodní rámové trubky nebyly nacvakaný v držácích a tudíž rachtaly. Pláště nasazený tak, že házely jak zběsilý (ráfky byly vycentrovaný dobře), nedotažený jeden grip, který se protáčel, šaltr bylo třeba lehce doladit (ale to si prostě mohlo jen sednout). Dohromady záležitost na slabou hodinku práce, ale přece jen u kola za 220k z renomovaného cyklo obchodu bych školácké chyby nečekal.

(vloženo 5.5.21)

Tramvajar Tramvajar
Ohodnoť bajk: (2.9  / 83 hlasujících)
Značka Trek
Model Rail 9.8 XT
Modelový rok 2021
Velikost L
Hmotnost 23
Rám karbon
Vidlice RockShox ZEB Select+, pružina DebonAir, tlumení Charger 2.1 RC
Tlumič RockShox Super Deluxe Ultimate RT3, pružina DebonAir, tlumič Thru Shaft
Hlavové složení Bontrager Knock Block
Kliky E*thirteen E*spec Plus, délka 165 mm
Středové složení Bosch Performance CX, 250 W, 85 Nm
Měnič Shimano XT M8100, dlouhé ramínko
Řazení Shimano XT M8100
Převodník E*thirteen, 34 zubů
Kazeta Shimano XT M8100, 10-51
Řetěz Shimano XT M8100
Náboj přední Bontrager, Boost 110, 15mm pevná osa
Náboj zadní Bontrager, Shimano MicroSpline, Boost148, 12mm pevná osa
Brzda přední Shimano SLX M7120
Brzda zadní Shimano SLX M7120
Brzdové páky Shimano XT BL-M8000
Ráfek přední Bontrager Line Comp 30
Ráfek zadní Bontrager Line Comp 30
Pedály Shimano XTR SPD PD-M9100
Řídítka Bontrager Line Pro, karbon OCLV, 35 mm, prohnutí 27,5 mm, šířka 780 mm
Představec Bontrager Line Pro, Knock Block, 0°/45 mm
Sedlovka Bontrager Line Elite, zdvih 170 mm, 31.6 mm
Sedlo Bontrager Arvada, 138 mm
Pláště Maxxis Rekon 29x2.60", bezduše

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

9.5.21 19:12

Ja jsem nikdy neloktoval, delali to jiní, někteří se v boji neumeli ovladat a poradne nevedeli co delaji, jini delali vědomě. Nicméně se tito lidé drive nebo pozdeji vyloktovali sami a to bud ze zavodu nebo z kolektivu. Tramvajar mi tady nevadi, v realu bych jej ignoroval, pokud by mne tedy neloktoval ;).

Reagovat
kiwaf
kiwaf

7.5.21 23:38

Zdendys vyloktuj ho :)

Reagovat
wilda81
wilda81

7.5.21 23:33

Dva uživatelé kompenzačních pomůcek se melou. Vybavil se mi Jimmy s Timmym

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.5.21 21:39

Tak – je to asi vůl, no. A je tak už holt zvyklej. :)

Reagovat
orm
orm

7.5.21 20:33

@mum-on-bike: Ja bych se k popconu pridal. Obcas se tu na BF objevi nekdo s kym je fakt „sranda“. Bohuzel/bohudik nemaji dlouhe trvani :-).

Reagovat
hawrda
hawrda

7.5.21 20:21

Tr35, trochu se nadechni, a nandej mu to.

Tyhle arogantní povýšené šmejdy fakt nemám rád.

Reagovat
esmo
esmo

7.5.21 20:02

Tramvajar: Bohužel to stále stavíš do té roviny.

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

7.5.21 19:22

esmo:

K tem cenam… Precti si vsechny prispevky na to tema a vnimej kontext.

Anjel jakozto prilezitostny uzivatel hardtail ebiku s predchozi neprilis povedenou inkarnaci Shimana se slabou baterkou mi radi, at se nekdy svezu na poradnem ebiku…

Jakoby majitel stare Fabie HTP radil majiteli noveho Eckoveho Mercedesu, at se sveze v poradnem aute…

Vyznam, ktery sis do toho vlozil, je uplne mimo muj svet a uvazovani.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

7.5.21 15:19

;-))

Reagovat
fery18
fery18

7.5.21 14:36

mum-on-bike: :-D

Mamko, chodím k ťamíkům, ty mají všechno :-D

Reagovat
fery18
fery18

7.5.21 14:34

mum-on-bike:

Reagovat
ToMášMarný
ToMášMarný

7.5.21 13:46

Mluví o tom jako o kole a půl diskuze je o baterkách a motorech. Divný..

Reagovat
esmo
esmo

7.5.21 13:45

A propo, Tramvajar několikrát nezapomenul zopáknout, že Ghost Lector Hybride je „levné kolo“.

Teď se citíš jako macho samec, když jsi dal za éčko 220? To opravdu není žádná závratná částka ;)

Reagovat
esmo
esmo

7.5.21 13:42

To je sranda, jak se chlapi na kolo fóru hádají o motorech a baterkách :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

7.5.21 13:09

Tohle je regulérní motorka, ale vypadá to pěkně, jezdit bych na tom nechtěl :-)

Reagovat
hawrda
hawrda

7.5.21 13:03

Tak teď už jsem si zcela jistý, že s tímhle tramvajarem bych se potkat nechtěl.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

7.5.21 12:29

Kam to chodí fery18 pro ten popcorn?

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

7.5.21 10:23

Mne lito neni ;-) . Naopak mam radost ze spickovyho ebiku a ze se nemusim drkotat na nejaky slaby sunce s tristnima zdvihama nebo dokonce bez :-D se smutnym dojezdem…

Ale ano, potvrzuju, ze i nejnovejsi Bosch se 625 baterkou se da vystavit na 30 km, pokud bych jak pitomec pouzival Boost a jel na max (Bosch dava tim vic, cim vic dava clovek). Ale to neni styl jizdy, kterej vyhledavam. Radsi jen Eco, jehoz dopomoc je i tak sakra znat, a delsi trasy prevazne za svy sily (pomer mam kolem 35 % W z motoru a 65 % W z nohou), kde potom v klidu jde dat 70 km s nastoupanim kolem 1500–1600 m.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.5.21 10:02

Jezdil jsem vsechny motory. Nejvice mi vyhovuje Shimano, proto jej mam na dvou kolech. Kdyby sel koupit samostatne Ep8 uz bych ho mel.

Spotrebu baterky ze vseho nejmene ovlivnuje levny nebo drahy karbon.

Sve neverim mam odzkousene v praxi, takže je mi líto… ;).

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

7.5.21 09:47

Ja ti neberu tvou zkusenost se slabym Shimanem na levnym kole. Na Shimanu jsem jezdil, tak ti to verim, protoze mam zkusenost.

Zatimco ty mas jen hloupe a nicim nepodlozene „neverim“.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.5.21 08:34

Nebudu se s tebou dohadovat, nevim na kolik baterek jsi ty metry dal. Jinak Shimano ma paradni aplikaci ke ktere jde poridit jeste licence za cca tisicovku a rezimy lze ladit plne k obrazu svemu. Jak procenta pripomoci tak kroutici moment po malych hodnotach. Za sebe mam male skoky mezi Eko, Trail a Boost. Ovsem to nic nemeni na mnou zminovanem a v praxi odzkousenem :).

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

7.5.21 07:49

Jen dokola opakuješ stejný nesmysl. Chápu, že ti chybí teoretické znalosti, jak jsi napsal. Nicméně analogie se spotřebou auta by měla být snadná pro pochopení pro úplně každého.

Shimano, které máš v tom levném Ghostu, jsem zkoušel. Je sice výrazně slabší než 4. generace Bosche, má malou baterku a neseděl mi ani styl dávkování výkonu motoru v kadenci pod cca 65 otáček, zvlášť na těžší převody. Ale rozhodně není zase až tak slabý, aby při jízdě do kopce při stejném záběru nohou udělal rozdíl 1 km/h oproti ECO,

Tím se i vysvětluje tvé pomýlení ohledně spotřeby energie. Základní pravidlo při zkoumání vlivu čehokoliv je, aby všechny ostatní možné působky byly nezměněny. Tzn. když tě zajímá výdrž baterky na různé režimy, jediné, co můžeš změnit, je ten režim. Vše ostatní, zvlášť výkon od nohou, musí zůstat stejné.

A pokud ty máš při jízdě na ECO a na max rozdíl v rychlosti jen 1 km/h, je jasný, že při jízdě na max výpomoc dáváš nohama mnohem míň než při jízdě na ECO. To je ale srovnávání jablek s hruškama.

Jinak měl jsi pravdu, že se těma 1300 nastoupanýma metrama je to chyba. Bylo jich 1390 :-). Se svými nesprávnými dojmy o nepravdivosti údajů z Kioxu a SportsTrackeru se prosím obrať na Bosch a Sports Tracking Technologies Ltd. a vysvětli jim, že to dělají blbě :-).

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.5.21 05:34

Nemluvim o momentalni spotrebe ale spotrebe z bodu a do bodu b. S mensi pripomoci ten usek pojedes dyl a s vetsi pripomoci kratsi dobu. Ve vysledku je ubytek z baterky téměř roven. Vyzkousej si to v praxi na nějakém kvalitnim ecku. Sice tam mas 625wh ale i tak ty tebou naměřené hodnoty jsou nerealne, musel bys vazit tak dvacet kilo. Jinak rozdil v odporu vzduchu pri rychlostech cca 10 a 11km/h je minimalni si myslim a na 10km useku se projevi v nasem pripade nulou :).

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

6.5.21 22:41

Ani Ghost Lector neumi zmenit fakt, ze jizdni odpor je ve vyssi rychlosti vetsi nez v nizsi. Takze baterka musi na stejne trase odevzdat vetsi vykon. Uplne stejne jako to auto spotrebuje vic benzinu, kdyz na to dupes. Je to shodny princip.

Navic jako kazdy pohon ani elektropohon kol neni dokonale efektivni. Proto na kazdou jednotku prirustku odevzdaneho vykonu pripada cim dal vetsi jednotka odevzdane energie z baterky.

Ale mozna, ze prave pro tvuj kus Shimana fyzika neplati :-D . Dobre pro tebe :-D .

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

6.5.21 21:23

Jezdim mimo jine Ghost Lector hybride, teorie jdou mimo mne. Ozkousej v praxi a potom vypisuj, nic složitého. Za sebe : stejna trasa od chalupy 10km do gradujiciho kopce na vsechny tri rezimy stejny ubytek energie / v baterce :) / v rozdílu par desitek metru. Taky mam pocit, ze nevis jak progresivne ubyva energie baterie na jejim indikatoru.

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

6.5.21 21:11

„Kopec treba 10km na Eco nebo Boost je ve vysledku na spotřebu fuk“

Tohle je samozrejme holy nesmysl. Do celkovyho odberu z baterky mluvi natolik vzajemne se ovlivnujicich promennych, ze se to neda takhle smahem zevseobecnit. Je to v principu uplne stejna kokotina, jako bys tvrdil, ze auto spotrebuje stejne benzinu na nejake trase bez ohledu na to, jak akcelerujes, kam motor tocis a jak rychle jedes.

Jizdni odpor s rychlosti neroste linearne ale jasne exponencialne. Odber z baterky zavisi na prevodu, kadenci, sile z nohou…

Delas radoby chytre zavery, ale podle toho, co za blbosti pises, nemas o fungovani elektrokola sebemensi anung…

Reagovat
kovar
kovar

6.5.21 21:07

Pouhých 30 let na kole a už kompenzační pomůcka.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

6.5.21 20:10

Konkrétně to plati pro motor Shimano Steps e8000. Kopec treba 10km na Eco nebo Boost je ve vysledku na spotřebu fuk. Na eco jedes za min ale delsi dobu a u Boost zase naopak. Nekdy v praxi ozkoušej :). Jenom jsem se minule upsal, tak na cca 45– 50km/ 800m vyskovych na 75kg. Tech 1300m je nesmysl.

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

6.5.21 11:12

Ty údaje o 90 % využití baterky platí pro jaký e-bike? Nebo je to jen fantazie?

Jinak určitě není pravda, že pro využití baterky je vesměs jedno, jakou sílu dopomoci do kopce člověk použije. Je sakra rozdíl v reálném dojezdu při ECO a při TURBO.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

6.5.21 07:44

Pěknej íbejk :)ale trochu se zdráhám věřit… „Výdrž baterky úplně na pohodu – například po 46 km s nastoupanýma 1300 m zbývalo 46 %“… reálně bych to viděl při 500Wh na 46km/1300m a spotřebě 90% z baterky pokud bys vážil cca 75kg a všechny kopce jezdil s přípomocí a vesměs jedno s jakou.

Reagovat
Ondra P.2
Ondra P.2

6.5.21 07:20

Treky jsou pěkný všeobecně… a tohle je kupodivu moc pěkný ebike, oproti jinejm.

Reagovat
wilda81
wilda81

5.5.21 21:49

P. S. Ten protaceci grip měl simulovat plyn z opravdové motorky.

Reagovat
orm
orm

5.5.21 21:45

Vadi mne, ze o tom pises jako o kole, ale jako ekolo ok. Profil take dobry i s povidanim. Z toho by si meli vzit priklad nekteri majitele kol.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

5.5.21 17:16

V saalbachu jezdit eckem nahoru, to bude chtít hodně baterek

Reagovat
Lachtis
Lachtis

5.5.21 16:09

Asi odpovi majitel, ale vem si, ze e-bike ma nekolik rezimu, tedy “pomoci” . A predstav si situaci, kdy jedes do prudsiho terenniho kopce, ale das si tu nejmensi nebo dokonce zadnou pomoc motoru. No, pak mi 34/51 dava smysl jednoznacne. Dale pak 34/10 se bude hodit nekde na asfaltu, kor kdyz motor pomaha tusim jen do 25 nebo 30 km/h, a pak se vypne.

Reagovat
enzzo69
enzzo69

5.5.21 14:50

Mě by teda zajímalo, jestli ta kazeta není zbytečný luxus. Opravdu se to užije nebo tam stačí nějaké šestikolco??

Reagovat
Lachtis
Lachtis

5.5.21 13:46

jen teda víc fotek a popis o jízdních dojmech atd. by neuškodilo :-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

5.5.21 13:45

Moc pěkný. až budu stár a kolena KO, tak si taky jednou pořídím. Zatím naštěstí stále za své. Ale kolo opravdu fajnové, dávám 5*. Věřím, že za 5–6 let budou e-kola pomalu k nerozeznání od klasických.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

5.5.21 13:38

Designově jedno z lepších, ale doma bych to nechtěl.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

5.5.21 12:51

Mopedy nebrat :-)

Reagovat
Kubánec
Kubánec

5.5.21 12:39

Hezký to máš :) Ať slouží.

Reagovat
wilda81
wilda81

5.5.21 12:37

esmo
esmo

5.5.21 12:36

Já nevím, na tomhle bych se i rád projel…měknu :( :D

Reagovat
dedek55
dedek55

5.5.21 12:04

Hezký ! Taky sem po něm pokukoval :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

5.5.21 11:47

Fajn profil a hezká fotka. Když na éčku jezdí někdo s mozkem a umí v terénu slušně pozdravit a poděkovat, tak s tím nemám problám. Škoda jen, že tu není víc fotek, o tomhle bych byl už ochotnej říct, že je to pěkný… ;-)

Reagovat
HT Adam
HT Adam

5.5.21 11:45

Moc pěkný kolo, co ale nějaký povídání

Reagovat
DaD
DaD

5.5.21 11:42

Rail se mi líbí i když to je E-bike. Tahat do schodů to nechceš a dávat na střechu auta už vůbec ne, ale jinak fajn. Sere mě, když to dávám do stojanu, ale jinak kolo na pohodu a umí i v terénu. Když se to používá s rozumem, proč ne…

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

5.5.21 11:34

Pěkný to máš. Ani to nevypadá na L, ale spíš S, to bych potřeboval pro ženu.

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

5.5.21 11:15

Pěkný!

Reagovat
saintjv
saintjv

5.5.21 11:09

Mas to pekny ale za Ecko te tu zhejtujou:D

Reagovat

Další galerie z kategorie

princ 12
princ 7
rosicky 2
rosicky 3
andyapo 6
LM 16