Rockrider a řazení "Noname-China"

Přidat foto

Na zimu jsem pořídil už třetí kolo do sbírky a drásalo mi nervy, že s trojpřevodníkem vepředu mi největší pila trhala džíny. Ano, jsem barbar, dojíždím do práce kousek přes 4 kilometry a často jezdím v pracovních kalhotách, pokud počasí dovolí. Zimáka letos dělá Rockrider ST520, kterého jsem pořídil za celé 4000 korun jako téměř nejeté kolo. Pán na něj nakoupil světýlka, blikátka, držák pití, jednou vyjel, zmrzačil se o řídítka, dostal od doktora zákaz jezdit a prodal ho za půlku.

Začal jsem zkoumat, co s tím. Cíl byl zbavit se vepředu dvou převodníků ze tří a vzadu udělat rozsah aspoň 11–40, na rovinky po Praze to stačí. Nájezd minimální, denně 9 km od listopadu do února, pak přecházím na lepší kola. Vyhlížel jsem něco na dojetí tady v bazaru a v příslušné diskuzi, kde by mohly jít najít levné díly, ale neuspěl jsem. I totálně sjeté Deore tu má cenu zlata (Deore > moje výsledné řešení).

Po třech týdnech zoufalství jsem zamířil tam, kde se dají sehnat levné polofunkční krámy, které Česká pošta nezřídka doručuje ve stavu DoA (Dead on Arrival). Na Aliexpress.

Vybral jsem kliky Bucklos „NY“ na čtyřhran, potiskem nápadně podobné jistému NX od známého výrobce a k tomu 32z pilu od značky, o které rozumný cyklista ani neuvažuje, v souhrnné ceně 400 korun. Následně jsem se pustil do kazety a „příslušenství“. Na Rockrideru je ořech pro Shimano 8–10, 11 už se bez úprav nevejde. Našel jsem L-TWOO A7 páčky, přehazovačku stejného jména, neznámou 10s kazetu 11–46 a řetěz, v akci dohromady za 1150 korun. Celková cena nákupu 1550 korun.

Oba balíčky přišly po třech týdnech, přes celníky prošly bez povšimnutí. Montáž byla rychlá a snadná, žádný rozdíl proti zavedeným značkám.

Kazeta je celá v kuse až na poslední dva převody + dotahovací matici. Působí na mě, že by mohla chvíli vydržet, pevnost materiálu samozřejmě ověří až provoz.

Přehazka je komplet v plastu, ale troufám si ji drze přirovnat k SX Eagle. Celé v plastu, podstatné části kovové, žádné vůle, působí pevně, bytelně, kroutit se mi ji do špatných směrů nedaří.

Páčky tvoří kovový rám překrytý plasty. Uchycení na řídítka je poctivý kus kovu na kov.

Kazeta je do mírně zvlněného terénu rozumně odstupňovaná, páčky mají poměrně lehký chod, SLX M7000 i M7100 mají daleko tvrdší kroky. Řadit jde po jednom na těžší, po dvou (možná po 3, vyzkouším) na lehčí. Přesně, žádné kroucení a zoufalé drnčení řetězu ve snaze najít převod.

Přehazovačka má měkkou pružinu, žádnou brzdu. V terénu bude volnější, ale s ohledem na zpracování by jí to příležitostně nemělo dělat problém. Na traily bych to každopádně radši nebral.

Co to celé váží? Kliky jsem bohužel zapomněl zvážit, kazeta s přehazkou, řazením, patkou a 10s řetězem před zkrácením mají dohromady těsně nad 1200 gramů.

Rozbiju se někde? Vydrží kazeta týden? Rozlámou se plasty? Netuším, zatím to dělá, co má.

(vloženo 9.2.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cavendish
Cavendish

11.2.21 07:16

Sorry, je to Deore M610 bez brzdy. Brzdu jsem nechtěl, ku*ví to řazení. Asi na to jebu. Složím to z toho, co mám doma.

Když mě to bude chybět na stavbu MTB, tak tu čínu prubnu tam.

Kliky jsou Ultegra 6600, starší ale vypadají ještě solidně. Jen musím vypodložit šrouby, ale 8mm podložky jsou malé, musím je malinko víc provrtat. Krátit je nechci, kdybych někdy vracel druhý převodník zpět. NW převodník zatím nemám. Na test je tam původní 39z.

Kazeta je jasná, tam asi problém nebude. Ale přemýšlím co řetěz. Mám klasiku KMC X10. Nechce to spíš něco směrového?

Reagovat
xtonda
xtonda

11.2.21 00:51

Tak Sensah třeba tady

https://www.aliexpress.com/…2383123.html

Ale všude uvádí jen 1:1 Technology, žádné vyjádření kompatibility vůči Shimanu nebo Sramu.

LTWOO třeba tady

https://www.aliexpress.com/…7679293.html

https://www.aliexpress.com/…3539809.html

Výrobce na webu kompatibilitu neuvádí, prodejci na Ali uvádí kompatibilitu se Shimanem i Sramem.

microNew třeba tady

https://www.aliexpress.com/…2152147.html

Žádný info o kompatibilitě, v popisu fotky dvou zjevně odlišných přehazovaček z nichž jedna má na vodítku napsáno 1:2 actuation, tohle na mě působí asi nejhůř.

Ale jelikož je Deore M615 s brzdou za 750, tak je otázka, jestli tu čínu stojí za to zkoušet, když si dal skoro litr za Shiftmate a kliku máš Ultegru

Reagovat
Booker
Booker

10.2.21 18:02

Trochu mimo téma-koupil jsem cinu hazku, řazení a kazetu 12sp. 9–50, nejprve nýtovanou nejlevnější. Funkčně zcela v pohodě, ale rupla v nytech asi po 800km-reklamace zcela v pohodě přes Aliexpress, doplatil jsem rozdíl na vyšší řadu (4500,–/kazetu:-(),s tou jezdím doteď zatím v pohode… Uvidí se co vydrž, jinak spokojenost… (Proč Čínu? Potřebuji rozsah 9–50… Původní plán cena za kazetu 1500,–) když ta za 4500,– vydrží, tak jsem taky spokojen… Levnější není

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 16:18

No zatím ne, ale chystám se na to. Původní myšlenka byla použít páky Veloce 10sp (Shimano mě prostě nesedí do ruky), kliky Ultegra 40z, šaltr Deore 615 a kazeta Deore HG-500 11–36.

Jenže ta šaltr je nová (uloženka) a nechce se mi ji na CX trápit :) radši bych si ji nechal na stavbu biku. Proto bych klidně zkusil nějakou Čínu

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 16:10

Cave, už jsi Jtek někde zkoušel? Celkem mě to láká.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 16:04

Řazení je Campagnolo. Ale mám doma Jtek 5 pro převod tahu lanka na 10sp MTB Shimano :)

Reagovat
xtonda
xtonda

10.2.21 14:56

A řazení máš teda jaký? Zrovna u desítky sou tři různý tahy lanka – MTB, stará silnice a nová silnice.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 14:43

Ahááá, nevšiml sem si. Zřejmě ano :) Skoro celá z hliníku za dobrý peníz. Na šikanu by mohla stačit. Ale jen pro zajímavost. Kdyby někdo odhalil u Sensah nebo LWT00 tak to sem dejte :)

Reagovat
wilda81
wilda81

10.2.21 14:39

Cav: a ten Dekac z odkazu níže by nefungoval?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 14:31

Je to na 1×10 pohon na cyklokros. 40z převodník a 11–36 kazeta

Reagovat
xtonda
xtonda

10.2.21 14:21

A total capacity? Předpokládám MTB?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 14:08

Pro kazetu 11–36 :) Sensah má někde tabulku jaká sada je s čím kompatibilní…ale všechno je v sadách

Reagovat
xtonda
xtonda

10.2.21 13:56

Cavendish, pro jaký rozsahy? Blbý je, že tam málokde explicitně uvádějí, jestli to mají kompatibilní se Shimanem nebo nějak po svém.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.2.21 13:45

Hodila by se mi na vyzkoušení nějaká 10s šaltr kompatibilní se Shimano :) jenže samotnou ji nemůžu najít

Reagovat
xtonda
xtonda

10.2.21 12:25

Taky sem rád, že to tu je a sem zvědav na zkušenosti z provozu, nic nemaž. Cokoliv, co naruší duopol Sram/Shimano, je dobře.

Nechápu ty pindy o kopírování. Všichni ti výrobci mají vlastní značku a co sem si prohlížel jejich produkty, nikde sem neviděl že by něco vypadalo identicky jako produkt Sramu nebo Shimana, tedy nejedná se o padělky. Že všechny přehazovačky vypadají podobně je jaksi dáno principem jejich fungování. Stejně tak někdo kdysi vymyslel kulaté kolo a všichni to obšlehli, protože to prostě funguje nejlíp :-)

Reagovat
kycis
kycis

10.2.21 11:17

Potkane ja jsem naopak rad, ze jsi to sem dal. Nejak nerozumim tomu ze neco obslehli. Co konkretne tady? Ze nevynalezli prehazovacku? To ani Amici. Co treba hazky s brzdou? Nebyl to uplne Japonskej napad, a uz ji maj taky, mam prestat kupovat Shimano? Tak to v prumyslu bezi od jakziva, dobry napady se ostatni snazi napodobit bez poruseni patentu.

Pokud to neni vylozene fake Brand nebo obslehlej design, vzhledem k tomu ze tam „svetove“ firmy stejne vyrabi nemam duvod nekoupit neco primo od nich, kdyz to pro me dava smysl.

Typicky obyc NW prevodniky na dojizdedla a detska kola.

Reagovat
Marek.Kv

10.2.21 11:04

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Tydlii
Tydlii

10.2.21 09:53

p@X – klidně si koupím napodobeninu čehokoliv z Číny, vadí mi pouze klasický fejk – kdy na to číňan lepí západní Brand. Nemám potřebu vypadat jako socka co nemá na originál, ale vůbec mi nevadí že číňan kopíroval, když si na to dá vlastní brand.

Proč? Měl bych přeci bránit západní značky ne? Dle tvoji logiky. No to bych s chutí udělal, pokud by nepresunuly svoji výrobu do Číny. Od ty chvíle nemají nárok na nic. Viz. Pokrytectví škodovky Bělorusko vs. Čína.

Západní značky navíc strašně rejzujou. Netvrdím na cyklokomponetech – u frézovaný kazety ty kila oceli prostě neokecáš :). Ale takovej typickej příklad jsou brejle – rayban např vyrábí v číně továrna která jede na 3 směny, na 2 vyrábí originály a na třetí fejky na Alík, včetně certifikátu pravosti. Ty se prodávají za desetinu. No a stejně jako je kapitalismus že bude výrobce rejzovat tak je kapitalismus, že já si koupim kopii/fejk a seru na něj. Důležitá je užitná hodnota, ne brand :)

Potkan007 – naprostej souhlas, kdo by nevěřil tomu mohu vyfotit co zbylo z ložisek zadní stavby po 9 měsících allseason provozu (moc ne). Hlávko taky komplet zhrdzlý (byť ložiska prej ok)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 09:44

Smaž a dej to znovu, omlouvám se, už ti do toho nepolezu. Nikdo mě nepochopil.

Reagovat
Potkan007
Potkan007

10.2.21 09:31

p@X: Jestli to tu tak šíleně vadí, můžu celou galerii smazat a tvářit se, že se nikdy nic nestalo. Mám dvě kola na komponentech Shimano/RS/Fox. Do práce jezdím na kole za každého počasí i v blátě po kolena, v 30 cm sněhu nebo dešti, že leží 3 centimetry vody, tak jsem si pořídil stejně jako loni finančně dostupné kolo na dojíždění, u kterého počítám, že po dvou až třech zimách skončí. Tahat do soli RB za cca 60 a Canyon za 35 mi přijde škoda, navíc na zimním kole můžu mít trvale odrazky, blatníky a blikačky. Chápu, že pro někoho jiného to jsou za kolo drobné, co nechá za večer v hospodě a na kolo pod 200 by nesedl. Vadil mi největší převodník, když se potkal s nohavicí, zároveň rád zkouším, vymýšlím blbosti, tak jsem zkusil tohle. Zatím to funguje nad očekávání a přišlo mi, že by mohlo klidně zajímat někoho dalšího, jak se dá z kola s 3×8 a čtyřhranem udělat relativně moderně osazené kolo s použitelným rozsahem kazety za nízkou cenu. Ostatně dotazy jak zmodernizovat desetileté kolo se tu občas objeví a standardní odpověď je „vykašli se na to, šetři na nové“. Nikde nepíšu, že noname díly z Číny jsou správná cesta, nepíšu, že od teď na ně přecházím u všech kol. To šlo snad vyčíst z věty „Rozbiju se někde? Vydrží kazeta týden? Rozlámou se plasty? Netuším, zatím to dělá, co má.“

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 09:07

S výrobou „pod dozorem“ jsem už smířený, mně vadí věci obšlehnuté.

Reagovat
Yatza
Yatza

10.2.21 09:05

A jak davas smutnou skutecnost, ze u vyrobku „bezne spotreby“ se neda koupit nic bez podilu Ciny?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 08:59

S tím se teda nesmířím :) Nástup noname rámů se zlatým Sensahem asi nedám.

Reagovat
Yatza
Yatza

10.2.21 08:39

p@X: Cine se nevyhnes, pokud se nechces vratit nekam do 18 stoleti. Sestimsmir. A neni z toho nutne vinit Cinu, zapadni svet se jim sam naserviroval na zlatem podnose.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 08:24

Tady by si 90% uživatelů s klidným svědomím koupilo např. napodobeninu minibiku Blata, tohle mě vnitřně užírá.

Reagovat
Tobyfree
Tobyfree

10.2.21 08:09

P@x: co tu zase prudis s Cinanama. Pokud se něco nevyzkousi, tak to nelze hejtovat! Já teď testuji na mem projektu Trek VRX kazetu ZTTO a převodník Deckas. Zatím musím říct, ze ohledně funkce je vše super. Teď obalene sněhem a blátem a porad to facha dobře. Řazení mi obstarava sice klasická X.0 hazka a packy, ale kombinace zatím na 100% . Jedine co tedy budu řešit je životnost, ale tu se můžeš dozvědět jenom když na tom jezdíš. Potom dam reference.

Jinak jsem ale od Číňanů vyzkoušel už hodně. Musím objektivně konstatovat, ze ne všechny věci z Činy jsou stejně kvalitní jako od origo výrobců! Například riditka, sedlovkyz karbonu! Ty mi všechny popraskali. To rozhodne nedoporučuji kupovat!

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.2.21 06:07

Microschift mi nevadí, tam trochu invence je: silniční páky k Alfině, 12s barend… Ty silniční páky mi dokonce seděly lépe než rybářský.

Reagovat
xtonda
xtonda

9.2.21 20:46

xtonda
xtonda

9.2.21 20:02

Když poradíš, kde koupit sadu českého nebo evropského výrobce, tak to zvážím. Ale jestli to bude americký, japonský nebo čínský už je mi fakt jedno.

Reagovat
abc
abc

9.2.21 19:55

„Na Rockrideru je ořech pro Shimano 8–10, 11 už se bez úprav nevejde“.

Jak se upravuje Shimano ořech na 11??? Na 10s jsi si mohl koupit v tom" Dekáči hazku za 6 kil (11–42) …":https://www.decathlon.cz/…8402926.html

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

9.2.21 19:26

Jak bude vypadat svět až v Améru a Evropě nikdo nic nebude vymýšlet?

Reagovat
jIrI___
jIrI___

9.2.21 19:20

p@X: A který ze známých výrobců v Číně svoje díly nevyrábí?

Reagovat
Vilém
Vilém

9.2.21 19:19

p@x: A ten SRAM, ten urcite delaji americani v USA :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

9.2.21 19:10

xtonda: je to v každým pátým vlákně, o důvod víc sem nechodit. Je mi z toho špatně, ovce nakupující čínské produkty v čínskochřipkové totalitě.

Reagovat
antuch
antuch

9.2.21 19:01

Tak ja myslim, ze letosni a pristi sezona ukaze, ze spousta vyrobcu kol budou tyhle komponenty z nutnosti pouzivat

Reagovat
xtonda
xtonda

9.2.21 18:54

Zajímavý report, se současnou dostupností komponentů ještě rádi vezmeme zavděk komponenty jako je tohle nebo Sensah, Microshift/mi­cronew apod.

Tady na tomhle kanálu jeden týpek testuje různé levné silniční sady i další věci

https://www.youtube.com/…eVelo/videos

Možná by si tohle téma zasloužilo vlastní vlákno na fóru

Reagovat
antuch
antuch

9.2.21 18:53

S-ride a LTWOO jsou cinsky tovarny, kery vyrabi pro sram…

Takze funkce bych se nebal…

Reagovat
Potkan007
Potkan007

9.2.21 18:40

Vilém: Našel jsem tohle, to by dost vysvětlovalo:

„LTWOO is a company founded by a former SRAM R&D engineer. And you can see from the design of the RD and shifters that they have similarities with SRAM group sets.“

Reagovat
Vilém
Vilém

9.2.21 18:32

Jiri: Prijde mi ze se xost inspirovali Sramem a to vcetne tech vrutu.

Reagovat
Potkan007
Potkan007

9.2.21 18:20

Uvidím, co to vydrží. Nečekám zázraky za málo peněz a beru to spíš jako pokus ze zvědavosti.

Koukal jsem na ně. Na jednu stranu mě to lehce překvapilo, na druhou stranu základní SX Eagle není jiný a lidi na tom spokojeně jezdí.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

9.2.21 18:11

Ty vruty místo stavěcích šroubů na přehazce působí poměrně hrozivě…

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

9.2.21 17:53

Rozjíždí se nám tu takový nešvar: čínské komponenty pohonu :/

Reagovat

Další galerie z kategorie

Livina 26
Reyinstashot 32
gemini 7
Doyle 19
Atilla 46
kubajs mtb 10