Nový rok na mě nastoupil ostře. Někdy přijde výzva, kterou musíš pořádně uchopit. Tuto jsem si nenechal ujít, na začátku bláznivá fikce, pak šílená jízda, dnes úžasný příběh k pivu :)
A tak se stalo, že unikátní silniční diskové Morati již z počátku milénia, tedy minimálně 10 let před všemi ostatními světovými výrobci, skončilo v mé garáži. Vše má na svědomí Bob Štícha, z jehož dílny pochází i tento kousek postavený pro původního majitele. Originální katalogový stav ve skvělé kondici. Ano, s rovnými řídítky Morati, nabízené jako Morati Speed Bike (vzniklo jako jedno ze 16kusů). Mně stačilo už jen vyčistit hlávko, generálka bŕzd, nafoukat gumy, doladit gripy, doplnit rohy Morati a plastový košík na láhev nahradit titanovým KingCage.
Datum dokončení: 2021
Náklady projektu: některé „klukoviny“ je lepší nepočítat :-)
(vloženo 31.1.21)
Značka | Morati |
Model | Speed bike |
Velikost | 56cm |
Hmotnost | 8.21 |
Rám | Morati SC 1.2 disc Ti |
Vidlice | Morati Road disc Ti |
Hlavové složení | Ritchey Scuzzy Logic Pro |
Kliky | Shimano Ultegra FC-6503 |
Středové složení | Shimano Ultegra BB-6500 |
Přesmykač | Shimano FD-R443 |
Měnič | Shimano Ultegra RD-6500 |
Řazení | Shimano SL-R440 |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-6500 |
Řetěz | Sachs PC59 |
Náboj přední | Hope |
Náboj zadní | Hope |
Brzda přední | Hope Mini |
Brzda zadní | Hope Mini |
Brzdové páky | Hope Mini |
Ráfek přední | Mavic CXP33 |
Ráfek zadní | Mavic CXP33 |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | Shimano PD-M530 |
Řídítka | Morati Classic Ti |
Představec | Morati Ti |
Sedlovka | Morati Ti |
Sedlo | Ritchey Vector plus rail |
Pláště | Michelin Axial Bi-sport |
Dobře tak nezkrachovalo ale zaniklo,docela rozdíl.
orm: neznám důvod, takhle to bylo pořízeno… ještě se na to doma podívám, nějak jsem si toho rozdílu neuvědomil, myslím že vliv to nebude mít žádný
Tak ta šílená trubka monostaye dávala smysl, když byla zakončena trubičkou se závitem pro klasické ráfkové silniční brzdy. Tady to je trochu navíc.
@Kamaro: No jestli za tím nebyl sám pan Zatloukal… jako je to šílenej špalek titanu, ale zase je to takové poznávací znamení :D
@Nakolenakole: Morati nezkrachovalo, tuhle leteckýmu průmyslu přidruženou výrobu spolkl jej nadnárodní výrobce a ten to zařízl, páč se to mu nechtěl věnovat. Tak si něco přečti a nebuď za hlupáka ;-)
Tohle by si zasloužilo moderní osazení a silniční řidítka.
Tu šílenou trubku monostaye tam vymyslel kdo? Ta mi tam prostě strašně nepasuje.
KUBULA: existuje takové – CR 1.1 disc, bohužel je to ještě o level vyšší jednorožec :-)
Take bych omezil zlutou, ale u me je to hlavne tim, ze zlutou rad nemam. Jinak je to krasne a je skoda ze tam nejdou sirsi a hrubsi plaste protoze by z toho mohl byt nadherny cyklokros modernich parametru a pritom s nádhernými tvary z dob minulich.
Jsem trochu rozpolcenej. To je takový atypický Morati. Na první pohled jsem si říkal co je to za prasárnu, ale pak jsem si to přečet a vlastně už mi tam ani ta žlutá nevadí. :-)
Learita: řidítky a použitým systémem řazení vynechali nejslabší článek Ultegry, páky. Ty se totiž vůbec nepovedly (platí pro 9 speed).
Vážně nádhera. Na první pohled jsem si říkal jak ten rám někdo zbastlil těmi řídítky:-), ale na druhý pohled jsem pochopil.
Líbí se mi to a začínám být čím dál více titanový :-)
Etrata: dělat kliky z titanu, samozřejmě, že byla blbost. Rámy byly v klidu.
Jenom ty kliky, pokud vím. Ono se tenkrát ještě nebědělo, že dělat kliky a vůbec malý díly se spoustou svarů je pitomost. Támy byly stran tohoto ok. Se divím, že jim víc nepraskaly i ty jejich titanový vidlice.
Vzpomínám si, jak mi v pětadevadesátým pan Ugo de Rosa říkal, že také zvažovali dávat na své titanové rámy vidlice z titanu, dokonce vyrobili ve spolupráci s PMP nějaké prototypy, ale pak od toho s ohledem na bezpečnost ustoupili, že to bylo příliš riskantní. A dávali tam vidlice ocelové, dokud se nezačaly běžně dělat z karbonu.
nádhera, asi bych dal jiné brzdy, ale aj tak 5*
Tak o konci morati jsem četl v nějakém cykločasopise pokud vím a určitě jim praskly nějaké kliky to ano.
velice pěkné, na to jak mi obvyklé barevné pláště dost vadí, tak tady vzhledem k žlutým prvkům na rámu a gripům mi to nevadí, pěkně se to doplňuje s titanovým odstínem. Nějaký žlutý nápisek by se pro vyvážení šikl i na sedlu. Škoda, že brzdy nemají banjo a by se dala aspoň trošku směrovat ta hadice z třmenů…
@Nakolenakole: Co zkrachovalo? Morati nezkrachovalo. A praskaly jim jen některé díly – rámy byly celkem OK. Radši si o tom něco přečti…
Škoda že to zkrachovalo,no asi to mělo důvod když jim všechno praskalo.
Na můj vkus je tam moc žluté. Dal bych nějaké 35mm carbony a dvouplacku. Jinak po dlouhé době opravdu zajímavé kolo.
Krásný… ale dal bych na to berany a udělal z toho plnohodnotnou silničku k nedělnímu kafíčku s dortem:)
jak uz tu padlo, takhle na fotkach mozna moc zlute, zase s cernou by to bylo asi nudne… takhle tezko soudit, ale nutno rict ze z tech oslednich staveb tahle opravdu super! krasny za 5*
Krásný. Závidím. Toto bych fakt užil, ideálně s trochu vyššími karbonovými ráfky a dvojplackou.
Ach jo, škoda, že už tahle značka není…posílám pět hvězd :-)
Krásnej kus historie, líbí se mi to i se žlutou.
Pěkný, jen tu žlutou bych vynechal, gripy i gumy se stejně zašpiní a nevypadá to hezky.
Tyhle historicky kousky moc rad nemam, nicmene tenhle ma neco do sebe. Mas to hezky !
krásné
Na můj vkus lehce přetuněné tou žlutou, s černou by to bylo zase možná nudné :)
Trojplacka tomu trochu ubírá lehkosti. Zadní hadice lehce ruší. Ale to sou drobnosti.
Každopádně je to parádní za 5*
Ještě Morati kliky (pak teda jezdit opatrně!) a je to perfektní. :)
Myslím, že tohle se vyplatilo, i kdyby to stálo moc … má to duši, historii prostě vše. Gratuluji!