Nová kola na jaro

Přidat foto

Tak zapleteno už jen vycentrovat.

Ráfky Dt Swiss R 460, náboje Novatec -váha setu 1 628 g,

Bylo by míň kdyby ráfky měly skutečně 460 g a ne 476, ale je to pár gramů.

Teď poraďťe nějaký lehký duše 700/35.

(vloženo 13.1.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

15.1.21 11:47

Ale tohle slovní spojení se ujalo ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.1.21 11:33

RIP Jolanda

Reagovat
miťo
miťo

15.1.21 11:30

Kamaro, z pozice zákaznika, co se řídil jejich doporučením mám jen dvě slova: velký špatný.

Reagovat
kamaro
kamaro

15.1.21 10:51

Na koloshopu málo chodí na B-F… Jinak by to všechno dávno věděli, znali by trendy které zde budou za pár let, utříbili by si i svůj estetický cit pro tvarové řešení rámů a jejich barevné sladění s doplňky a pod. Prostě místo školení by měli mít povinnost pročítat vlákna na B-F. Myslím si, že by je to celkově obohatilo :-)

Reagovat
miťo
miťo

15.1.21 10:43

Udělal :-( Tak jsem jim to napsal, že to nejde.

Ventilky a tmel jsem použil na bajka :-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.1.21 10:09

miťo: Tos neudělal, že ne :D

Reagovat
miťo
miťo

15.1.21 10:07

Kamaro: no já si nechal poradit od specialisty :D

Reagovat
kamaro
kamaro

15.1.21 10:02

miťo: pokud to nejsou TLR ráfky, tak bych ani do nějakých experimentů nešel. Ono to nějak může fungovat v dílně, ale v reálu při případném problému v terénu to může být k vzteku…

Reagovat
miťo
miťo

15.1.21 08:56

Grafik: ráfek viz foto

Kamaro: ostatní kola (kroska a silnička) jsou na obyč. ráfkách, tam to nepůjde. Viz pokus s Alcyonem na krosce. Nicméně krosku na bezduších bych si dokázal přědstavit.

Reagovat
kamaro
kamaro

15.1.21 08:34

miťo: A budeš zkoušet i bezduše na ostatních kolech? Nevím jestli tam máš TLR ráfky, takže spíše jen takový dotaz na možný upgrade při výměně plášťů.

Reagovat
grafik
grafik

15.1.21 08:31

Miťo: Super, ne že bych to nečekal ; ), ještě vychytat tlak a bude to wau. Osobně vnímám bezduše jako strašně návykové; to jak se plášť odvaluje třeba po štěrku no to je něco, nejen žehlení nerovnosti, ale i zvuk to má … takový moc hezký : ). Loni jsem jezdil na biku i dlouhé štreky po silnici.

Ještě dotaz, jakou máš šířku ráfku?

Reagovat
miťo
miťo

15.1.21 06:40

Grafik: první dojmy z jízdy na bezduších. Večer to pěnilo kolem patky, ale kola byla ráno v pohodě. Nechal jsem tam vyšší tlak a jel. Znát byla menší hmotnost, lepší valivý odpor (ale nemám přímé srovnání se stejným pláštěm a Pythony jedou), a lepší komfort. Sem tam sníh, kola drźela dobře. Myslím źe s bajkem k sobě zase najdeme cestu ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

14.1.21 19:56

Sklopenou přírubu dovnitř má třeba DT minimálně na 240s.

Reagovat
jecnak
jecnak

14.1.21 19:53

Zrovna včera jsem v tom předním Novatecu měnil ložiska. Zadní jsou už také na cestě do věčných lovišť. Najeto do 10 tisíc.

Reagovat
grafik
grafik

14.1.21 19:23

Mito: tak zitra napiš jak se ti jelo. A co, drží tlak? Pokud jo, tak bys mohl mít do rána vyhráno : )

Reagovat
Cen da H
Cen da H

14.1.21 15:40

@doubeq: dik za reakci, kouknu na youtube, docela mne to zajímá, někdy bych si chtěl zapletení a vycentrování kola se správným vypnutím drátů zkusit

Reagovat
miťo
miťo

14.1.21 15:39

Grafik: duše vozîm všude, silnice, kroska, bike. Ale dnes změna, právě jsem nahodil první bezdušáky na bajka.

Cavendish: bajk teď najede víc, do největšího marastu místo vyřazeného Šméčka.

Zítra to prubnu cestou do rachoty. Snad bajk nebude ráno stát na ráfkách :D

Majkee: díky za kola a rady ohledně bezduší.

Reagovat
doubeq
doubeq

14.1.21 15:13

Jo a teď jsem dodělal kolo na trenažér a u levných drátu je brnkání zavádějící, porovnal jsem tón s naměřenou hodnotou a některé měly překvapivě nižší tón, ale vyšší napětí, než druhý s vyšším tónem a nižším napětím.

Reagovat
doubeq
doubeq

14.1.21 15:11

Cendo, tenhle princip myslím používají u Eastonu, ale normálně funguje na principu měření odchylky při stlačení drátu v kolmém směru. Metody odečtu jsou různé, buď předdefinované stupnice nebo úchylkoměrem. Mrkni na net a YouTube.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

14.1.21 15:02

chápu to správně, že ty záběrové dráty co jsou vnitřkem příruby jsu namáhány na tah, zatímco ty vnějškem na tlak? Jak funguje ten tenzometr? Akusticky jako když brnkám na strunu na kytaře a mám eletronickou ladičku?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.1.21 13:58

grafik: Jenže míťo najede na tom biku za rok 800–900km. To jsou bezduše celkem zbytečný. Tmel vysychá, pásky trpí..

Reagovat
grafik
grafik

14.1.21 13:57

miťo: Na biku budeš mít pocit z jízdy na úplně jiném levelu. (Chápu to tak, že jezdíš s dušemi … s tvým nájezdem?)

Reagovat
miťo
miťo

14.1.21 13:19

odik: zkoušel jsem Mitas X- Road na Alcyon bez duše, ale nešlo to vinou ráfku.

Na bajku mám TL ráfky a čekám na TL pneu, tak to prubnu na bajku. Jelikož vozím obyčejný duše, na každým kole to bude –200 gramů :D

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 11:39

odik: Zkus to na bezduších, ráfek je na to připravený. Sám mám vyhlídnutý stejný ráfek na krosku. Kdyby ti to neštymovalo, tak to v nejhorším můžeš provozovat klasicky. Pokud to chceš ale někdy zkusit, máš ideální příležitost.

Reagovat
odik
odik

14.1.21 11:10

miťo – jezdíš bezduše? Přemýšlím o nich.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.1.21 11:08

To sem ještě neviděl…Stačí použít Polyax niple a ráfek vrtaný pod úhlem a máš to v klidu

Reagovat
grafik
grafik

14.1.21 11:03

Tušil jsem, že to tak nějak bude. Vyrábí někdo přírubu, která není kolmo na osu náboje, ale jakoby sklopená do směru špic výpletu?

Reagovat
miťo
miťo

14.1.21 09:32

Grafik: zde jsou kola pro rafkovou brzdu. Tah při záběru nese jen polovina špic a ty by se neměly lámat přes přírubu. Mně třeba popraskala příruba náby Novatec na setech Prolog Race One. Kombinace záběrových špic venkem a příliš velké napnutí výpletu.

Reagovat
odik
odik

14.1.21 08:51

Na to jsem vůbec nemyslel ani netuším jakej je v tom rozdíl.

Reagovat
grafik
grafik

14.1.21 08:49

Jaký je rozdíl zaplést záběrový drát vnitřkem/venkem?

Reagovat
odik
odik

14.1.21 08:17

No zamotal jsem to podle y tube nějakýho poláka.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.1.21 06:33

Jinak opravdu pěkně zapleteno. Správný výběr drátů a počet drátů. Správně zapleteno, hezká práce :)

Reagovat
miťo
miťo

13.1.21 21:52

doubeq: v kevlaru fakt dělaly problémy, mimo patky i házivost. Drátová verze byla v pohodě.

Reagovat
odik
odik

13.1.21 21:52

Bych si je koupil v kevlaru, ale našel jsem jen drát.Teda 700 × 35

Reagovat
doubeq
doubeq

13.1.21 21:48

Hmm, to mám asi pech, 35mm kevlar mi nenajely ani 500km a nemám v tu patku důvěru.

Reagovat
odik
odik

13.1.21 21:39

Na druhým kole je mám v kevlaru 700 × 42 a drží. Najeto cca 3 500

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 21:30

Když už diskuse zabředla až sem, jaká je šance bezduši opravit, pokud to není trhlina velikosti fazole?

Reagovat
doubeq
doubeq

13.1.21 21:25

No ty mám v kevlaru a páře se patka, v drátu snad budou lepší na výdrž ;-)

Reagovat
odik
odik

13.1.21 20:56

Nevím nikdy jsem bezduše nejezdil. A mám pláště Continental Cyclocross Speed drát 35–622 šel by na bezduše?

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

13.1.21 20:51

Není škoda dávat duše když už máš tl ráfky?

Reagovat
doubeq
doubeq

13.1.21 20:48

Bude to to sice tip na bajk, ale mám tam Schwalbe odlehčené a drží i tlak! Jesli dělají menší, tak třeba budou v pohodě taky.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 20:47

Perceptio: tak tohle mě úplně minulo, seděl jsem v životě jen na Pionýrovi, jako spolujezdec a nijak mě to neoslovilo a dodnes mám k motorkám obecně, nepřekonatelnej od­por.

Reagovat
odik
odik

13.1.21 20:44

A nějakej tip na lehký duše? Pláště 35 mm.

Reagovat
perceptio
perceptio

13.1.21 20:26

Kocour Mikeš : já jsem si vždycky vypletal jen kola na jáwce :-). Ale tam to bylo řekl bych mnohem jednodušší… :-).

Reagovat
odik
odik

13.1.21 19:59

JJ PILAR

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.1.21 19:57

To bude Pillar PSR TB 2018 a 2016 :)

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 19:48

Perceptio : párkrát jsem to viděl na vlastní oči, ale opravdu nechápu, jakým způsobem se kola zaplétají, jen vím, že strana u kazety se zaplétá „naplocho“ a jak tady bylo zmíněno různou délkou drátů. Tyhle zkušenosti mám z doby před více než 20 lety, kdy jsem měl silničku…

Reagovat
Vilém
Vilém

13.1.21 19:30

Odik: A co to teda je za draty? Zvlastni kombinace prumeru.

Reagovat
odik
odik

13.1.21 19:23

Tak ono to zas není nic světobornýho.

Dráty zadek 2,2/1,8/2předek 2,2/1,6/2 niple mosaz.

Reagovat
perceptio
perceptio

13.1.21 19:16

Kocour Mikeš : jsem stejného názoru :-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.1.21 19:15

Jaký si použil dráty a niple :)

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 19:04

Obdivuji lidi, co si tohle umí udělat sami, wau!

Reagovat
odik
odik

13.1.21 18:58

Tenzometr nemám, zkusím to a uvidíme.

Reagovat
doubeq
doubeq

13.1.21 18:57

A mám tu samou kombinaci…

Reagovat
doubeq
doubeq

13.1.21 18:56

A máš tenzometr? Aby tě nezaskočilo, že bude velký rozdíl v napětí mezi stranami…jinak mám stranu kazety napnutou na cca 120kg aby strana proti byla alespoň na 60kg a ráfek drží, niple se nederou ven ;-)

Reagovat
odik
odik

13.1.21 18:41

Tak to jsem ani nevěděl :-)

Reagovat
miťo
miťo

13.1.21 18:40

Kola pěkný, zadek dobře zapletenej, záběrový dráty vnitřkem :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Olda Suk 2
miťo 50
Mr.Duck 13
mirorek2 39
mpIII 9
comac 3