První testy

Přidat foto

Tak zatím z 3D tisku, zanedlouho už snad v hliníku s pár úpravami…

(vloženo 12.1.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
hmm
hmm

14.1.21 19:59

Pěkné pěkné ale slunce na řídítkách nikdy lasery na přilbě nepřekoná.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

14.1.21 18:35

Super, jste šikovní, to se musí nechat.

Reagovat
Darkson
Darkson

14.1.21 06:41

skvělé, podobné kutilské počiny mne fascinují, sám na to nemám buňky a jsem odkázán na katalogové výrobky :-)

Reagovat
Georrge
Georrge

13.1.21 18:54

Honza03: ale pokud bys tiskl 10ks (nebo kolik se jich vleze do komory) tak by to vyslo jen o trochu draz, to uz by mohlo byt zajimave :) tedy pokud bys nasel kupce :D

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 18:30

Jen tak pro zajímavost tisk z hliníku by vyšel na 20 k jeden kus. Takže ne díky. :D

Reagovat
roud
roud

13.1.21 18:28

3d tisk z titanu jasný volba :D ;)

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 16:02

Děláme to s kámošem, já dělám elektro on dělá mechaniku. Ano bude to frézované s eloxem.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

13.1.21 16:00

Pěkná práce, designové rezervy jsou dostatečné :). Hliníkové tělo budeš frézovat z bloku a pak eloxovat do černa?

Reagovat
mirorek2
mirorek2

13.1.21 15:27

Výborný počin, dej pak pls fotky i potmě, ať si udělám obrázek co to dokáže.

Já mám teď nově na řídítkách 3klm a na helmě 1,6 a už konečně vidím ve sjezdu :-) malý problém je, že oba fenixy se po cca 10 minutách začnou z nejvyššího modu pakovat. Na druhou stranu na ty naše mini „dh“ sekce to stačí až až :-)

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 14:59

Kouba_2005: Popravdě ani v současné době jsem nenarazil na podobné světlo. Ano dnes existují silná světla. Existují už dokonce i světla s dobrou optikou (nejdál je asi Lupin). Ale zatím toho není moc co dokážou kombinovat oboje. Navíc cena takového světla je kolem 20 000 kč.

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 14:56

Georrge: Elektroniku jsem dělal já. V mých fotkách mám její fotku.

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

13.1.21 14:56

Zajímavej počin v době, kdy se dá snadno pořídit něco, co je vyzkoušený a dostačující. Ale pěkná práce! Číslo 5 žije!

Reagovat
Georrge
Georrge

13.1.21 14:54

Honza03: jinak elektroniku nekde kupujes, nebo si delas vlastni? Nebo ti nekdo dela na zakazku? :)

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 14:46

Georrge: Ok trochu jsem se sekl ta účinnost se trochu různí dle teploty LED, ale mělo by to být kolem 60 W LED + elektronika a cca 2× 3,2 W v optikách.

Reagovat
Georrge
Georrge

13.1.21 14:35

Honza03: 8klm pri 92W je 87lm/w, teoreticka 100% ucinnost je myslim 320lm/w, takze mas ucinnost 27% a chladis 67W tepla. Tedy pokud dobre pocitam :) velke to mas uz ted a hodne nevyuzite celni plochy, takze pokud bys to trochu roztahl do stran a zmensil na vysku, tak se ti tam 4 led vlezou pri stejne celni plose. A siroke nizke svetlo vypada na riditkach lepe nez uzke a vysoke.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 14:13

Honzo sorry, ztratil jsem se v popisu, nerozeznal jsem sériově-paralelní spojení článků, jsem ze staré školy a tyto zkratky jsme nepoužívali.

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 13:07

Kocour Mikeš: Máš to o pár příspěvků níže.

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 13:05

Těch 92 W je příkon, chladíš cca 55 W. Jasně to tento režim není pro trvalé použití, jednak to při něm nemá tak pěknou účinnost a jednak to ani není potřeba je to prostě na technické sjezdy, kde oceníš něco navíc… Z té velké baterky by to mělo svítit hodinu a čtvrt při tom turbu a 2h při necelých 6 klm a na 3 klm to dá 5h.

Pokud bys tam dal 4 tyto diody tak to bude velké jak kráva. Menší optiky se hůře chladí a budou dělat více viditelné světelný kužely v atmosféře. Tyhle diody mají lepší účinnost než ty menší, takže je to něco za něco. Vždy je to nějaký kompromis.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 12:56

Honzo, ještě dotaz. Kolik těch článků tam plánuješ. Nebylo by výhodnější, si vyrobit akupack z komerčně dostupnějších 18650? K sobě ti je naboduje každý zdatnější modelář…

Reagovat
Georrge
Georrge

13.1.21 12:51

8klm zni prehnane, ale s sirokym kuzelem (ktery je v lese nutnost) to zas tak prehnane neni. Navic vetsinu casu to pojede na nizsi rezim. 92W je sileny narez pro chlazeni a baterie, takze to asi nepujde pouzit na moc dlouho. Osobne bych sel spise do 4× led ktere nepojedou naplno. Budou mit mnohem lepsi efektivitu a 8klm das pri rekneme 60W, coz zlepsi chlazeni a vydrz na baterie. To plati i pro nizsi rezimy.

PS: sviceni v lese a zver je vecna diskuze a je mi jasne, ze to myslivci nevidi radi. Nicmene zver uz je podle me trochu zvykla za ta desetileti, co jezdime v autech po silnicich skrz lesy. A uz jsem videl par zajicu, kteri sedi pod lampou a cumi do svetla :) takze treba to ve vysledku maji radi :)

Reagovat
kovar
kovar

13.1.21 12:29

A není to málo, Antone Pavloviči?

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 12:20

Napájení je řešeno li-ion články jak už sem psal podporuje to 2sXp až 6sXp samozřejmě s odpovídajícím výkonem. Já v plánu používat velký 4s2p a malý 2s1p z článků Sanyo 20700b. Má to i BT modul pro vzdálené ovládání zatím, ale není ještě v provozu. Ovládání na světle je přes rotační enkodér a módů můžu mít kolik chci. O využití výkonu se netřeba bát, je to v pohodě, jak už sem psal svítí to dost jinak.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

13.1.21 11:05

Honzo vypadá to dobře, klobouk dolů před konstrukcí… Těch 8000lm je strašidelný číslo, čím to hodláš napájet? Na u hlazení těch čipů, budeš muset jezdit hodně rychle xD, mám pocit, že to pouzdro, byť bude z hliníku to nepobere… V horším případě se o to popálíš. Jinak palec hore, jen bych se zamyslel nad tím, jestli takový výkon vůbec využiješ (i regulovaný), záleží na tom, kolik stupňů regulace tam budeš mít…

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 11:03

Je to samozřejmě do lesa, je třeba si uvědomit že to svítí trochu jinak než běžná světla s hotspotem, nikdo nikoho nenutí ten výkon používat lze to ztlumit. Očekávám že běžně se to bude používat na 4–6 klm. Ve městě stačí tlumené na pár stovek lm. Co se teploty týče omezení plánuji na 85°C potom to bude omezovat výkon. Takže na to turbo se to uchladí jedině za jízdy, ale to se bude muset zkusit.

Reagovat
MatS
MatS

13.1.21 10:49

Když si zajdeš na operaci šedého zákalu, tak nebudeš potřebovat tak silné světlo :-D

Jakou teplotu bude mít ten chladič při 8000lm? Mi přijde celkem poddimenzovaný.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

13.1.21 10:44

Chápu, že to má někdo jako hobby. Mně na silnice a šotky stačí 700lm Smart za litr. Les si za tmy odpustím už kvůli zvěři – taky by mě nebavilo, kdyby mi s tímto někdo v noci lítal po bytě.

Reagovat
HT Adam
HT Adam

13.1.21 10:30

Tak to jsem zvědav na test

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

13.1.21 10:23

Na co je 8000 lumenů?

Reagovat
saintjv
saintjv

13.1.21 08:29

@pepe na sviceni?:))

Reagovat
Honza03
Honza03

13.1.21 08:04

Světlo má samozřejmě regulaci. Dálková je vypínatelná a je určena do oblastí bez lidí podobně jako u auta. Tlumené není úplně 100% neoslňující protože má úhel 3° nad horizont jedná se o kompromis, mělo by to být lepší než běžné jedno optikové světlo nižšího výkonu, které se svítí více nahoru.

Reagovat
Pepe72
Pepe72

13.1.21 07:00

K čemu to ke dobré ?

Reagovat
GULIN
GULIN

13.1.21 05:53

Svítit to bude určitě neskutečně, designově je to ale mega hnus

Reagovat
andy97
andy97

13.1.21 00:12

8000lm ty kráso tak tebe bych nechtěl potkat v lese.

Ale předpokládám, že budeš jezdit na max výkon?

Reagovat
Kuba78
Kuba78

12.1.21 23:07

8klm? Hodlas v provozu simulovat lodni majak nebo sestrelovat z nocni oblohy zeppeliny?

Reagovat
Honza03
Honza03

12.1.21 22:50

Jsou tam LED 2× Cree XHP70.2. Čočka široká 40×20° a dálková má 20°, průměr 30 mm. Rozdíl bude 7°. Na turbo by při cca 92 W příkonu mělo dát 8klm. Podpora baterií 2s-6s. Design mechaniky dělal kámoš.

Reagovat
Georrge
Georrge

12.1.21 22:44

Pani to je hnusny :) proc je to tak velke? A proc na te hrazde?

Reagovat
HT Adam
HT Adam

12.1.21 22:29

Hustý. Nějaké bližší upřesnění LED, čoček a zdroje. Proč je zamračený?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Olda Suk 2
miťo 50
Mr.Duck 13
mirorek2 39
mpIII 9
comac 3