Pěkný počin, vlákno majitele na WW zde: https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…
(vloženo 15.12.20)
Tak jo.
To kolo na obrázku je prostě fakt strašně škaredý! :)
DejfSejf: Je to uzoučký relativně vysoký ráfek s ostrou horní hranou v kombinaci s velkou plochou karbonových drátů, což je asi nejhorší možná kombinace. Po přechodu na karbonové 55 s U-shape profilem a šířkou 30mm jsem byl velice mile překvapen jejich chováním ve větru. Chovají se v nárazech větru skoro jak nízké hranaté ráfky.
Výška ráfku není to jediné, profil drátů dělá zásadní rozdíl. Můžeš mít nízký ráfek a ploché dráty a boční vítr bude problém.
Kulaté dráty a 50mm ráfek pak na tom může být přibližně stejně. Sčítá se kompletní plocha: dráty + ráfek.
Jecnak dík za info čím je to způsobeno? Taky nejsem žádné pírko ale boční vítr mě dokáže slušně rozhodit. Ty ráfky jako takové se mi líbí nechci je měnit…
DejfSejf: Zrovna Cosmic SLR jsou na boční nárazový vítr extra citlivé. Přešel jsem z nich na ještě vyšší široké u-shape karbony a připadal si rázem, ze jezdím na nízkých ráfcích.
Zaplaťpánbů! :)
Hogy: Čekal jsem troělivě, až to konečně někdo takto
napíše, bez těch mých opatrných keců; Zdeno nebo ty.
Já už jsem holt takovej hodnej, ostýchavej.
TK75: No jo, co už. Mně zas připadá směšný, jak jsou dnes všude vzadu ti monstrózní ježci a vpředu dětský převodníčky. Už jsem starej. :)
nooski: Jojo. :)
Cioran: to je pěkný, moc
Okem zkaženym dnešníma gravelama mne bere ta minikazetka:-D
Teda ten komín podložek v kombinaci s –17° představcem je věc tuze nepěkná :-) Jinak teda musím uznat, že ty kliky 7800 ve své době působily jako totální hnus a v kontextu dnešních komponentů by člověk za něco podobného byl rád…
DaD: Jo. Jsem jsem k nim nějak před pár lety přišel a dal si je na tohle kolo původně jako takovou trochu atrakci, ale tak se mi tam líbily, že už nešly dát pryč…
Tak Mario mohl být vůbec rád, v té době, že má na kole kosmický materiál, a tedy karbon! To, že stál za hovno, v tomto produktu, bylo vedlejší:) Poté to naštěstí, myslím kvůli ostrým hranám loukotí, zakázali. Ale jako jo, dnes bych je asi koupil znovu a na kole na pivo bych je zkousnul. Vypadají totiž stále neuvěřitelně a mě se stále neuvěřitelně líbí. Sice stojí za *****, ale efektu mají na rozdávání…
ram se mi libi.. sice trochu mensi velikost, ale design je dobrej :)
vysoky rafky ocenuju nejvic jak vedou pri sjezdu.. to se s tema nizkejma hlinama, co jsem mel driv, neda srovnat
Ohledně těch vysokých ráfků podle mě hodně záleží na posedu jezdce. Kdo sedí jak paní radová, má odlehčené přední kolo, to je potom citlivější na poryvy bočního větru. Jezdíval jsem vpředu profil 88mm a díky hodně položenému posedu to bylo celkem stabilní.
Toto je verze čislo tři. Ta už mepraskala a byla jakž- takž pevná.
A Mario? Ten byl tehdy zcela nadšenej, že to mohl mít. Nikdo druhej to neměl. On ostatně jezdil ty špurty často v sedle, takže co. A jelo to – ne, že ne.
Jo a mimochodem – doteď ta kola jedou jak sfiňa. :)
Jo a měl jsem tu první verzi bez spojovacího můstku mezi protiběžnými loukotěmi. S tím můstkem už by to opravdu fungovat mohlo.
Oni to museli jezdit a také museli držet hubu:) Já to koupil jako vintage model na nedělní vyjížďky s klukama. Bohužel, nebo spíše bohudík, se to vždy zvrhlo na regulérní závod a spurtovalo se na značky vesnic. Dostával jsem na prdel a mohla za to ta kola. Jo, určitě to bylo těmi koly… myslím tedy:)
Wou
Moc hezký. Z těch rotorů bych sundal/přelepil to logo, co tam jinak moc nesedí. A ta „naleštěná“ omotávka taky moc ne.
cio: tohle nechceš ani za absolutního bezvětří! Ve spurtu to mlaská a kroutí se to jak žížala:) Nejhorší kola, co jsem kdy měl, fuj tajbl…
No, a docela velká sranda bývá na větru s tímhle. Jasně, je to antikvární záležitost, ale stejně… :)
Těžko říct. Kdybych měl na novějším kole (nedovedu si to teda představit!) tu dnes už kuriozní rumunskou sadu, asi bych chtěl Bory, ale bůhví vlastně. Jinak s tou citlivostí (dejme tomu polovysokých ráfků) na boční vítr je to asi různé. Třeba Zippy třistatrojky se chovají ve větru podle mne velmi dobře.
Šedesátky na Madoně jedou pěkně i při bočáku a na hrazdě. Jak to nemá alespoň 50mm, tak to nejsou pořádná kola a nejedou:)
DejfSejf: jako nejsem žádné pírko a roky jsem vozil 50mm ráfek na silnici i na krosce a teď 45. Vím co to obnáší, normálně je to pohoda, ale v poslední době taky na JV od Brna v té poušti fouká naprosto šíleně.
Nooski k vysokým rafkům přičti ještě 2cm plášť a rázem jsi na 7cm… Tady stačí když tě těsně mine **** v autě a už to cítíš. Nejhorší je boční nárazový vítr je třeba s tím počítat… Ideální výška pro mě je kolem 3cm…
Nooski: tak to jsem si přesně nedávno v tom větru při sjezdu říkal, že když někdy třeba silničku, tak ale nízký ráfek.
Kliky budou zvoleny vzhledem k, pro mě nepochopitelné, oblibě šišatých převodníků, třeba mu zbyly ze Cervela :-) Zrovna ty THM kliky by tam sedly lépe. Rodla mě neurážejí, sám bych je nechtěl, ale mají sympatický profil z boku. Červená je tam navíc, s tím souhlasím. Výjimečné to kolo je, už právě díky konstrukci. Hezké? To je v očích každého, existují lidi co si koupili třeba PT Cruiser.
A k tomu prvoplánovanému: Přemýšlím, že bych na jednici pořídil nová kola, samozřejmě od Campy, rybářství mě nebere. Jen se nemůžu rozhodnout, zda li by Cannonu slušely Bory One ať už v 35mm provedení nebo v padesátce. Nebo jít dokonce do WTO 60 vzhledem k profilům co jezdím. Momentálně mám obutá levná hliníková kola s nízkým ráfkem a až nečekaně se mi na nich kolo líbí a absolutní netečnost vůči bočnímu větru je taky návyková. Co by z daných kol nepůsobilo „první na ráně“? ;-)
nooski: Každou radu či naopak korekci k vhodnému užívaní „sloviček“ od uživatelů bf (bčetně tebe tedy) – vřele uvítám! :)
A pokud ti k tomuto kolu nepřipadá volba klik THM jako jedna z „prvních na ráně“ , tedy prvoplánová, pak se opravdu v názoru rozcházíme. Ostatně, kdoví, s jakým vybavením prezentuje tato kola třeba firma, sama, že…
Ale tipoval bych, že Rotory tam asi nebudou.
No, žejo. :)
A navíc, když bych (teda já osobně, ostatní kolegové jistě mohou mít preference lepší a jiné) chtěl lehké a pevné karbonové kolo, asi bych si je nepořizoval do (navíc kobových) mufen, že.
A kdyby člověk chtěl zas kolo hlavně vyjímečné a pěkné, tak možná sáhne po jiném materiálu, než je tento strakatej bakelit. O směsce vybavení, co na tomto konkrétním je, už teda nemluvě.
Tak zajímavé to rozhodně je, to ano. Ale nějaké takové divné, fakt divné…
cioran-m: důvody pro Ultegru jasně popsal v odkazu. A jen pozor na nadužívání slovíček jako je např. prvoplánově ;-) Ztrácí to pak váhu.
cio: když je člověk chud, nepropadne chlastu jeko většina, tak si dost často ze zoufalství pořídí kolo Bastion… to má poměrně logiku :)
No, napadlo mne – možná je dotyčný chud, proto ta Ultegra. A kliky zas možná sundal z toho Cervela. :))
nooski: Z mého (ryze subjektivního) pohledu je pozoruhodné, když si týž člověk, který měl S5 a RCa teď pořídí – tohle. A ještě ke všemu s Ultegrou.
A to, že ačkoli jinak proto Rotorům nic nemám, se zrovna na toto kolo a zrovna tyhle geometrické kliky nehodí vůbec, je rovněž zjevné. Když už, tak zcela prvoplánově nějaké to THM nebo cokoli podobného…
Kliky rotor se mi až na tu grafiku 5letého děcka líbí. Spider a šišoidy už ale vůbec.
pěkné, Bastion je zajímavý koncept výroby a i vzhledově velmi vyladěné, řekl bych… jen ty rotory jsou šišaté a ještě k tomu hnusné :)
p@x: Naprosto souhlasím. Zaujme – to je ten správný výraz. :)
Kolo jistě parádní, ale na můj vkus docela dlouhá zadní stavba. A nemůžu si pomoci, silničky pro malé lidí vypadají tak nějak zvláštně. Jako by na normální rám nasadili o dva palce větší kola.
Rám parádní, krásně udělaný spojky. Cely kolo pěkný, jen kliky mi tam trochu vadí. Tenhle 4-ramennej spider se mi nelíbí.
Super metlošský kolo, zaujme, narozdíl od stovek vkládaných fotek od uživatele pode mnou ;)
Pěkný kliky. :)
Jinak raději nekomentovat.