Sonderzug

Přidat foto

Tune...

Tune & elox.

Prostě se mi ty kotouče líbí...

Tune & elox...

aneb jak jsem chtěl jít s dobou, pořídit si grevla a přitom štěrk kolo pomalu nevidělo…

Po nějakém “free cool a in” štěrkoletu jsem koukal, na rady “starších”, celkem dlouho. Načež se na cyklobazaru objevil tenhle kousek, navíc od kamaráda “za rohem”, a za super cenu. Po konzultaci s parťáky, jsem byl přemluven abych neváhal a kolo si pořídil. A tak se také stalo…

Po pár vyjížďkách bylo ale jasné, že jezdit s tímhle po lesňačkách nebude pro mě to pravý ořechový, přestože kolo v terénu sedí líp než moje exhlína ale absence odpružení je fakt džihád a já začal nákupu celkem litovat. Kolo šlo na půdu a já dál drtil HT.

Co čert nechtěl, na jaře jsem se seznámil s místní skupinou silničářů a rázem jsem si na SUPa vzpoměl. Vzal jsem ho teda na výlet. Na sraz jsem přijel s podhuštěnýma Race Kingama a s batohem se svačinou na zádech, všichni ostatní na svých raketách s karbonovýma ráfkama, řídítkama a bůhví s čím vším ještě, v kolech namlácený bomby… Za tři kilometry jsem logicky odpadl (poté co tepovka letěla vzhůru jak když Železný házel svěťák)… kolo jsem chtěl hodit ze skály, do kamen nebo pod vlak. Tak raděj šlo zas na půdu.

Po pár dýcháncích na dílně jsem nechtěl házet flintu do žita a začal jsem pomalu zjišťovat, co a jak vylepšit, aby to hlavně dávalo smysl (mou formou počínaje). Náhoda tomu chtěla, kamarádovi na dílně zbyly krásný oblouky od Dědy. Ale to bych nebyl já, kdyby se neozvalo moje OCD. Takže jsem začal schánět minimálně sedlovku a představec od stejného výrobce. Tak jsem si udělal radost Dedou Superzero. Dlouho jsem věděl, že chci sedět na Fiziku Antares jen jsem řešil jakou řadu – takže jsem sáhnul po střední třídě – M1. Košíky a objímka od Tune, oranžovej elox, ze železných zásob kamarádovi dílny, byly jen třešničkou na dortu.

Na radu zkušenějších jsem začal řešit hladké pláště – koupil jsem tedy Pirelli P-ZERO. Ani by mi těch 25 mm nevadilo (sic v rámu vypadaly jak somálský žížaly), kdybych po nasazení nezjistil, že jeden z plášťů vypadá, že má lepru… Přes 32mm Gatorskiny jsem zatím zůstal u 30 mm Strade Bianche, který valí jako drak a v zatáčkách mi dodávají +30 bodů do nesmrtelnosti (stejně se pořád ještě bojim to do zatáčky víc položit).

Rám

Co se týče rádoby vtipných/chytrých poznámek, že mi rám praskne tak bych podokl, že kolo předemnou jezdil několik let kamarád, kterej po cyklostezkách supa zrovna nevozil. Každopádně pevný osy a kotouče byly silnej argument proč jsem si kolo pořídil a koupě nakonec nelituju. Nicméně co mě malinko trápí je bambilionkrát omílanej neduh SUPů – rachot hadic v rámu (i na asfaltu) – za to by konstruktéři zasloužili jezdit na svých výtvorech do smrti po kostkách! Solidní hell je vedení lanek, díky čemuž seřídit řazení je fakt porod (etap si kuli tomu pořizovat ale nebudu)

O pohon se stará Tiagra s “grevl” 2×10 převodama. Což pro člověka, kterej poslední čtyři roky “drtí” jednoplacku bylo zase “zpátky na stromy”. Každopádně nechá se s tim uviset rozumný tempo v háku ale na nějaký velký závodění, nástupy, KOMy a podobný nesmysle to neni (ale otázkou je jestli to neni spíš o nohou).

Brzdy

Jedinou opravdovou arcislabinou byly mechanický diskovky, který celkem i brzdily byť to nebylo bůhví co… ale po nehodě, kdy jsem při prudkým brždění děvčat na špici balíku (kuli toaletě) poslal k zemi a na neschopenku kolegu. Od tý doby jsem se na kole začal regulérně bát. Tak jsem pro sichr a klid na duši kolo vybavil hydrama leč Tiagrou ale dávat na kolo něco z vyšší sady by byl holej nerozum. Kamarád, kterej mi brzdy montoval, se divil, že Tiagry byly napuštěný a odvzdušněný “na první dobrou” zatímco se stopětkama je to prý solidní porod. Každopádně brzdí jak víno, dávkovatelnost je boží. Důrový kotouče jsou také ze zásob kamarádovi dílny.

Výplet

Na jaře jsem řešil karbon i na ráfky. Bohužel v době kdy se rozjížděl na plný koule koronacirkus a nikdo nevěděl co bude. Kamarád mi poradil abych raděj počkal na to kolik na kole najedu, než vysypu “pětadvacet” za výplet… Každopádně na jaře asi budou aktuální “téma” pokud si nepořídím rovnou novou mašinu.

Pedály

Poslední co kolu chybí jsou pořádný silniční pedály – tam už začínám cítit slabé místo. Každopádně zimu přežiju s mtb pedály. Abych si nemusel kupovat dvoje zimní boty.

Sumasumárum

Čistokrevnýho grevla (což X-Road díkybohu neni) bych si už asi nepořídil, ale jako silnice mě kolo neuvěřitelně baví, baví mě taky pohodlí na rozbitějších cestách, přestože na velkou zábavu mimo silnice to pro mě moc neni, ale “pracant” je skvělej.

Závěrem bych rád poděkoval Rudovi (za vše co pro mě udělal), Johnymu za vyhecování, Kubovi “NEBRZDI!!!” a Vojtovi “BLÍŽ!!!” za intenzivní cykloškolu a za péči o moje kola a Kolimu za kolo.

FOTO: Radek Matoušek

PS: neberte toto jako kritiku gravlů obecně – každýmu sedí něco jiného… A ano pokud se jmenujete Fikejz nebo Prokop dá se s grevlem jezdit i na trailech :-)

(vloženo 17.10.20)

hovado_cz hovado_cz
Ohodnoť bajk: (4.8  / 104 hlasujících)
Značka Superior
Model X-road team comp
Modelový rok 2017
Velikost 54
Hmotnost Ujde
Rám Karbon
Vidlice Karbon
Hlavové složení FSA
Kliky Shimano Tiagra
Středové složení Presshit
Přesmykač Shimano Tiagra
Měnič Shimano Tiagra
Řazení Shimano Tiagra
Náboj přední DT Swiss R24 Spline Disc 15x100mm
Náboj zadní DT Swiss R24 Spline Disc 12x142mm
Brzda přední Shimano Tiagra 4725, Shimano Dura-Ace 160mm
Brzda zadní Shimano Tiagra 4725, Shimano Dura-Ace 160mm
Brzdové páky Shimano Tiagra 4725
Ráfek přední DT Swiss
Ráfek zadní DT Swiss
Pedály iSSi Flash
Řídítka Deda Pressa
Představec Deda Superzero
Sedlovka Deda Superzero
Sedlo Fizik Antares
Pláště Challenge Strada Bianche

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kubiczech
Kubiczech

21.10.20 16:45

Parádní!

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

20.10.20 12:45

Děkuji všem za reakce. Jardulee můžu ubezpečit, že fotky dojmu malinko přidávají (spíš ta podzimní atmoška). Jinak uznávám, že to není žádnej „Rolls-Royce“ ale svou práci odvede a až na ty zmíněné karbonové ráfky (chtěl jsem DT ale nalomili jste mě s těma oranžovejma TUNE) jsem s kolem spokojenej co se poměru cena/výkon týče :-)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

20.10.20 02:53

Pěkné to máš, za 5, černá a občas oranžová vypadá dobře, hvězdičky na omotávce jsou už trochu odvážné, ale proč ne. Těch 5 i za Challenge a Strady k tomu, ty jsou fajn, jestli tam máš duše, tak časem dej latexové od Michelinu (zelené), s těma to jede luxusně, drží taky (ale nefoukat aby byly tvrdé jak beton) a defekty absolutně výjimečně

Reagovat
jardalee
jardalee

19.10.20 16:22

je tam peknej filtr skutecnost bude horsi :)

Reagovat
doubeq
doubeq

19.10.20 16:10

Sakra, to je tak hezky nafocený! Už jedu druhý kolo.

Reagovat
PatrikKalista
PatrikKalista

19.10.20 10:58

Pecka kolo…!

Reagovat
deekay
deekay

19.10.20 07:06

Na SUPa fakt pekne! A palec nahoru za pouziti komponent SUPerzero :D Jinak jak pises, kazdy mad pod kolonkou gravel neco jineho. Je to zhruba jako dohadovat se, jak ma vypadat MTB :) Za sebe musim rict, ze po zkusenostech razim taky spis tvou gravelovou cestu, nez cestu sirokych plastu. S gravelem, potazmo CX se da jezdit na trailech i pokud se clovek nemenuje fikejz nebo prokop. Ale bud musi mit clovek prasopes (MTB s beranama jako fikejz), nebo excelentni techniku a nebo holt furt meni material :D

Reagovat
jarouš2
jarouš2

19.10.20 07:04

S tím řazením je to naprosto jednoduché, stačí odvrtat hliníkovou zarážku na hlavně, zvětšit o 3mm průchody pod středovou osou a vytahnout hliníkovou zarážku pro bovden u patky a natáhnout bovden celým rámem. Mám už druhého xroada a toto je první věc kterou na kole dělám. Nemám vůbec problém.. A mlátit to nemlátí.

Reagovat
cagalam
cagalam

18.10.20 19:45

..paráda, jak Hovado!

Reagovat
PucalkovicAmina
PucalkovicAmina

18.10.20 18:23

Ještě oranžový čepičky ventilků a mě snad jebne :) 5*

Reagovat
Tomik_S
Tomik_S

18.10.20 18:07

Tak to se mi líbí i ty barvy paráda.

Reagovat
DaD
DaD

18.10.20 13:36

Máš to opravdu moc pěkné! Jak kolo, tak popis. Jásná 5*

Reagovat
doubeq
doubeq

18.10.20 12:36

Moje OCD se vyléčila nedostatkem financí na její ukojení :-D

Reagovat
vpa007
vpa007

18.10.20 10:49

Velká paráda! Krásný kolo, luxusní fotky a příběh, co chytne za srdíčko. Trochu mi to připomíná moji stavbu RX a Rudovu zásadní roli v něm. Takže plnej!

PS: pár věcí na odladění ti pošlu přes SZ, nejsi totiž jedinej, co má OCD… :D

Reagovat
Deadlift
Deadlift

18.10.20 10:36

Smekám pomyslný klobouk a zavírám spadlou čelist. Parádně nafoceno. Kolu to sluší.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

18.10.20 10:06

doubeq, já vim dokonce tam i nějaký jsou nicméně se mi s tím nechce moc trápit ale třeba se do toho přes zimu ještě pustím

Jardalee, chtělo… jen teď mam 3 týdny doma novýho bajka tak teď tunim bajk ;-)

Reagovat
JachymP
JachymP

18.10.20 09:54

Myslím že by tě v Supu mohli zaměstnat i s kolegou fotografem. Na tuhle značku mám averzi, ale tohle je zkrátka paráda! Nejkrásnější profil bf v posledních měsících a poměrem cena výkon snad i celkově ;)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

18.10.20 09:32

Hovado (teda trochu mám s Tvým nickem problém :-D), zase jsi pobavil, dobrý čtení :-) Fotky od tvého dvorního fotografa snad ještě lepší než u černo-růžového stroje tvojí ženy, šikovnej moc!

Hezký, jak ses k tomu kolu postupně prokousal… :-)

Reagovat
jardalee
jardalee

18.10.20 08:23

chtelo by to oranzovy naboje od tune :)

Reagovat
doubeq
doubeq

18.10.20 06:48

Kolo se velmi povedlo. A na hadice uvnitř rámu se dají opatřit takové pěničky, jako se dávají na trubky s vodou, pokud to průchod v rámu dovolí. To by mohlo zmírnit klepání.

Reagovat
Catcomp
Catcomp

18.10.20 03:22

5* já totiž oranžovou až chorobně můžu :o)

Reagovat
Marušák
Marušák

17.10.20 23:26

Na fotky jsem se díval už několikrát dokola. Dík za ně. Kolo ale na bůra neni, sorry.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

17.10.20 23:16

TK75, jde o to, čemu kdo říká gravel :-) pro mě nedává smysl vozit na gravelu 38mm a víc to už raděj nějakou XC HT střelu (-)

Ale jak píšu výše rozhodně se tu nehodlám dohadovat o tom co komu sedí a jak kdo danou kategorii vidí. O tom bylo už napsáno moc písmen napříč internetem :-)

Každej si musí najít to své co ho baví ,–)

Reagovat
TK75
TK75

17.10.20 21:57

Hezký to máš.

Při výběru grevlu si dostal špatný rady no

On si to každý představuje jak na 38 mm pneumatice projede to co na ht.Projede, ale není to nic příjemného.Já měl štěstí že jako první štěrkolet jsem pořídil Sequoiu, která je opravdu hodně funkční díky 42 mm pneumatice a crmo rámu s takovou příjemnou geometrií.Tam jsem zjistil že jde vše, ale musí mít pneumatika pořádnej objem :-)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

17.10.20 21:10

Povedlo se! Za 5*

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

17.10.20 20:25

Fotky vážně krásné…rachocení by mě také štvalo…s mlokem souhlasím a máš tam ode mě za pět :)

Reagovat
perceptio
perceptio

17.10.20 20:19

Čoveče, nechceš psát a s Rudou fotit do časáků :-)). Perfektní práce.

Reagovat
Dejv0
Dejv0

17.10.20 20:13

povedený, jako silnice ideál.

Reagovat
Chose76
Chose76

17.10.20 20:09

Máš to moc parádní

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

17.10.20 20:08

Marušák, já vim ;-) . Navíc nechtěl jsem to právě kuli pořízení karbonových mtb kol páč jsem se právě bál jak bych to řešil :-)

Reagovat
Špatnýsportovec
Špatnýsportovec

17.10.20 20:03

Kolo za kterým bych se otočil. 5* decentně vylazené barvy.

Reagovat
Marušák
Marušák

17.10.20 20:02

Hovado – neboost vidle je daň za jejich spolupráci s DT, kde mají jak známo delší vedení. Teď už zase dělají pouze boost vidle, asi aby to dohnali:-). Jinak – rozdílné osy jsou problém při prodeji kol, ale když budeš kupovat nějaká lepší většinou jde koupit každé zvlášť, takže to zas tak velký handicap neni.

Reagovat
Fran7
Fran7

17.10.20 19:56

Fotky dokonalé, barevné sladění kola taky, příběh vyčerpávající a tak co jiného než 5*****

A jelikož mě ve vztahu zasáhla i nová tedy již ztracená známost, pořídil jsem si profilovou fotku jako ty.

Reagovat
karel d.
karel d.

17.10.20 19:56

Krásně nafoceno, suprova prezentace. Krásná omotavka co ladí nejen s kolem, ale i s těmi podzimními barvami.

Reagovat
INSP.TRACHTA
INSP.TRACHTA

17.10.20 19:47

pěkné a super fotky … podle barviček spíš mlok než sup :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

17.10.20 19:45

Marušák, chtěl jsem SUPa i jako bajka ale tam mě odradila neboost vidlice v kombinaci s boost rámem – ale počkej na příběh o mym novym bajku až ho doladim :-D

Reagovat
Marušák
Marušák

17.10.20 19:40

Když jsem naposled vybíral silnici taky jsem koukal po Supovi. Jejich design se mi prostě líbí (viz můj horák:-), filozofie jeden rám pro všechno ale ne:-((.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

17.10.20 19:11

Míťo, kazetu a ramínko mam tak jak jsem to pořídil, a funguje to a neřešim to. Kamarád akorát ladil řazení po přechodu na hydry a maká to :-)

Reagovat
miťo
miťo

17.10.20 18:57

Super popis, zasmál jsem se. Koukám, žes přemluvil krátkej šaltr na velkou kazetu (32z?). Ono to lze.

Reagovat
enzzo69
enzzo69

17.10.20 18:48

Pěkně barevně poladěné. Mám Supa 2019 x road issue. Jak píšeš, není to úplně gravel, ale pro mě ideální. Akorát slabé místo byl zadní výplet. Praskaly dráty (1.8 mm) a nebyl jsem sám. Přepletli to na 2 mmm, od té doby OK.5*

Reagovat
Radovan84
Radovan84

17.10.20 18:47

A dopr…

Krásný! 5☆

Reagovat
Kubajzik
Kubajzik

17.10.20 18:44

Fajn silnice, krásně nafocená a supr příběh k tomu. Paráda :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

17.10.20 18:29

nafocený – plus plno dalších překlepů

Reagovat
cioran-m
cioran-m

17.10.20 18:28

Tohle je nádherně narocený, s krásnou omotávkou a celekmvypadá naprosto fantasticky. Vůbec se mi nechce zkoumat co na tom třeba je a tak.

Gratuluju – skvělá prezentace! :)

Reagovat
Prasopes
Prasopes

17.10.20 18:25

btw., jezdil bych na tom asi tak s 1000× větší chutí, než na tom bílým předraženým nonamu:-)

Reagovat
Prasopes
Prasopes

17.10.20 18:23

to je fakt moc parádní

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

17.10.20 18:10

Ubrus: už vybíram :-D

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

17.10.20 18:04

Jestli tě to chytne, do roku kupuješ plnotučnou silnici, taky jsem si tím prošel, kolo pěkný.

Reagovat
Lucase
Lucase

17.10.20 18:03

Líbí! 5*

Reagovat