Gios Torino Super Record (mod. Roger De Vlaeminck) 1985

Přidat foto

Začalo to někdy před 35ti lety, nálezem této velké samolepky Gios, kterou jsem si nalepil na kus kartonu a dodnes ji mám pořád v dílně. Když jsem po čase objevil (tenkrát zcela nový) model Torino Super Record, byla to láska na celý život a já si slíbil, že až budu velký, taky si jeden pořídím. Vzhledem k tomu, že mě v brzké době čeká jedno ne moc pěkné jubileum, jsem si řekl, že větší už nebudu a začal jednat. Měl jsem dilema – buď koupit celé kolo a dát dohromady, nebo jít cestou „part to part“, s tím, že to sice vyjde dráž, ale budu si moci vybrat stav jednotlivých komponentů, což nakonec zvítězilo. Zabralo to zhruba osm měsíců strávených na stránkách inzerátů, dopisování, dražení (někdy i ve 3 ráno) a smlouvání. Asi největší „peklo“ jsem si užil s prodejcem z Maroka, který měl gravírovanou sedlovku, kterou jsem strašně moc potřeboval, ale on ji z nějakého důvodu nechtěl zaslat do ČR. Stačilo asi jen 25 mailů a sedlovka mi přistála doma :) A takto bych mohl pokračovat… Lak provádělo Urban Velo, 100% odvedená práce, trochu jsem se obával aplikace zakoupených samolepek, aby vše lícovalo, ale obavy se ukázaly jako liché. Většina komponentů je zcela nová nebo ve stavu nového, ale vybíral jsem s ohledem na cenu a často licitoval, někdy prodejci už ani sami nevědí, kolik si třeba za galusky Clement říci. Plánovaný rozpočet byl ale i tak překročen dvakrát. Jsem si vědom lehkého excesu v případě brzd, Cobalto přišly někdy v roce 1987, ale ony tam prostě sedí … Překvapila mě hmotnost, čekal jsem ji spíš těsně kolem 10 kg, výsledná je komplet tak, jak je na fotkách, vč. košíku a láhve. A budu upřímný, jezdit na něm nehodlám, od toho mám jiná kola, toto je investice. Lehce se projet ano, ale s jinými, staršími koly a na pláštích.

(vloženo 26.8.20)

André Vebr André Vebr
Ohodnoť bajk: (4.9  / 133 hlasujících)
Značka Gios
Model Torino Super Record (mod. Roger De Vlaeminck)
Modelový rok 1985
Velikost 57 cm
Hmotnost 9,35 kg
Rám ocel, Columbus
Vidlice ocel
Hlavové složení Campagnolo Super Record
Kliky Campagnolo Super Record
Středové složení Campagnolo Super Record
Přesmykač Campagnolo Super Record
Měnič Campagnolo Super Record
Řazení Campagnolo Super Record
Převodník Campagnolo Super Record "Gios panto"
Kazeta Everest Nova Extra Leggera 13-21 (7spd)
Řetěz Sedis
Náboj přední Campagnolo Record
Náboj zadní Campagnolo Record
Brzda přední Campagnolo C-Record Record "Cobalto"
Brzda zadní Campagnolo C-Record Record "Cobalto"
Brzdové páky Campagnolo Super Record
Ráfek přední Mavic GP4 (36d)
Ráfek zadní Mavic GP4 (36d)
Dráty Berg Union (1,8/1,6)
Pedály Campagnolo Super Record
Řídítka Cinelli
Představec Cinelli 1R "Gios panto"
Sedlovka Campagnolo Super Record "Gios panto"
Sedlo Selle San Marco Rolls
Pláště galusky Clement Criterium Seta

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Roman64
Roman64

2.9.20 21:57

Kolo je nádherné a perfektně restaurované, kdybych mohl tak dám 6 hvězdiček.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.8.20 18:58

Na poukaz to bylo ale netusim jaky mel poukaz vliv na cenu, vzdy sem si myslel, ze to jen umoznovalo ze si dotycny vubec mohl kolo koupit. Kdyz jsem si od neho kolo bral, tak vse bylo Dura-ace akorat rafky uz byly prepleteny na Bayer nekdy z pulky 90. A co se kvality tyka tak je pravda ze Campa SR co mam na F1 89 chodi lepe, ale otazka je co ma ktera sada najeto.

Reagovat
standoslav
standoslav

27.8.20 18:37

Všechny tyto kola byly na poukaz, o který oddíly žádaly, něco jim bylo přiděleno a něco se muselo i zaplatit. Ta Fava se Sh. v roce 85, to byl tuším začátek Shimano a na rámu F1 byl jen střed, náboje, saltry a japonské pedály Kio....., nic moc kvalita. Ostatní bylo Favorit, vše asi za 4500, když i brzdy, tak to stalo víc. Pak se začalo Shimano zvedat a materiál byl lepší a lepší, ale trvalo to než dohnali Campu.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

27.8.20 16:38

KUBULA: Úplně si jistý nejsem, ale v případě tofo F1 na SRecord šlo o doplatek k poukázce, kterou jsi mohl jako jezdec svazu cyklistiky obdržet. Normálně se ta kola neprodávala, šla jen pro repre (a lidi kolem toho)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.8.20 15:41

S tou původní cenou je to mazec, ale proč ne, dnešní „super“ kolo také stojí x platů. Já jsem například před několika lety byl pro favorita F1 na Dura-Aca a pán mi říkal, že v roce 1985 za něj platil 9500 Kč a na Campagnolo SR byl dokonce za 10 500, což byly 4 platy. A když to převedu na dnešek tak v tom moc rozdílu nevidím.

Reagovat
jardalee
jardalee

27.8.20 14:56

jj ceny byly hrozny,dneska je to levnejsi ale takovej retro ocelak typu cinelli supercorsa taky neni nejlevnejsi :)

Reagovat
Mig_all
Mig_all

27.8.20 13:43

porno!

Reagovat
André Vebr
André Vebr

27.8.20 12:55

Ještě jen pro zajímavost k těm cenám – narazil jsem na ceník silničky (Columbus trubky) z roku 1978 s výbavou Nuovo Rec, za ca 1000 USD (jen rám 445), v případě S-Record to klidně mohlo být 1500 USD (ještě byla sada Record). Zjišťoval jsem kurz dolaru z těch let, oficiálně to sice bylo ca 6 Kčs, ale k tomu se žádný smrtelník nedostal. takže jen od vexláků na černém trhu za 60 Kčs/1USD…Takže Italská silnička „jen“ na Nuovo rec. ca 60t Kčs při měsíčním platu (když to hodně přeženu) 3500,– Takže asi tak :)

Reagovat
Vilém
Vilém

27.8.20 12:39

standoslav: Tak to je nadherne zatisi :) S tim bych na verejnost nelezl.

Reagovat
standoslav
standoslav

27.8.20 10:33

Za 80 t. velká paráda a troufám si říci, že prodávat to, klidně můžeš chtít i 160 t, lidi mají peněz jako s…k a toto je fajn do obýváku. Krásný doplněk ke kožené sedačce :-))). Já mám doma něco modernějšího:

Reagovat
André Vebr
André Vebr

27.8.20 10:14

Řetez je zatím jen silikonem a nový lak vysvětluju dole. Kolo jsem neomladil, tohle je 3.gen Torina, ´80–85. První Torino bylo tuším ´78, bylo s jinou přední vidlicí a lakováním

Reagovat
JSt
JSt

27.8.20 09:52

trosku jsi to kolo omladil. vsude ho radi na konec 70. let. ;-)

Reagovat
JSt
JSt

27.8.20 09:46

proc novy lak?

Reagovat
bernie
bernie

27.8.20 09:41

Díky André za reakci a hlavně i ostatním velice ochotně a otevřeně reaguješ a to jen prodlužuje ten nádherný příběh. S „fusakem“ z Lídla – OK. Taky některá kola, která nesedlám často halím pod různé přikrývky, takže i tak trochu děkuji za typ.

A ještě se zeptám, čím pro výstavní účely mažeš?

Opravdu musíš mít hodně silnou vůli si na to nesednout.

Reagovat
Janes
Janes

27.8.20 09:19

Nádhera, mám zvlhlé oči…

Reagovat
midlander
midlander

27.8.20 08:03

no, soukromě jsem si odhad 70 tis, to jsem se celkem trefil. na takovou perlu a plnění snu mi to přijde zcela přiměřený. je to určitě levnější než se zamilovat do auta. ;-)

Reagovat
petryk
petryk

27.8.20 06:57

Bellissimo!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.8.20 06:55

Priznejte se kdo nedal 5*, to je škandál!!!

Reagovat
fery18
fery18

27.8.20 06:36

Nemám slov ;-) 5*

Reagovat
kopejda
kopejda

26.8.20 22:48

Porno!

Reagovat
kubad
kubad

26.8.20 22:30

super splněný sen :D ať dělá radost

Reagovat
André Vebr
André Vebr

26.8.20 22:27

Ale já to projedu :) Bylo to asi špatně pochopeno – mám na to připravené staré záplety s pláštěmi a jinou kazetou, ale na KK to nevidím (alespoň zatím). Vzorem nebylo nic jiného, než originál, který se takto prodával, ono v té době toho z komponentů (vyšších řad) na výběr zas tolik nebylo. Ano, některé díly jsou tak nové, že 30 let ležely opravdu někde v šuplíku, např. brzdy a ráfky si poprvé o sebe škrtly u mě v dílně :) Na sedle žádný zadek ještě neseděl (ani můj). Nálepky se dělají stále, není to z výrobny Gios (Colnago, De Rosa…atd), ale je spousta firem, co se tím zabývají a dodržují původní „recepturu“.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

26.8.20 21:59

Snad jsem na tabletu trefil full 5*, protoze tohle je fakt parada. Ohledne ceny lze jen konstatovat ze je vzdy primo umerna touze dany artefakt vlastnit, a pokud si to investor ospravedlni je to zcela oK.

Kdyz clovek koune na takove steel vintage a dalsi weby, tak je nakonec cena prizniva, doufam ze to nekdy vezme na KK abych to videl na zivo. Reci o eleganci ktera se uz nevrati se zase znovu potrvzuji, chapu ze nelze vyvoj zastavit, ale proporce kol z modernich materialu jsou proste slabota oproti tehle vyvazene nadhere.

Reagovat
jamaco
jamaco

26.8.20 21:59

Tyhle staré stroje mě obvykle moc nezaujmou, tu dobu jsem nezažil, ale tenhle je parádní..

Doplňující otázky:

Co bylo vzorem? Nějaká přesná specifikace nebo je to stavba volněji dle vkusu autora?

Co znamená že díly jsou nové? To měl někdo 30let v šuplíku.?

Kde se vzaly samolepky? Taky původní?

Diky

Reagovat
nooski
nooski

26.8.20 21:58

No krása nesmírná a díky za odpovědi. Rozumím, že to dalo hromadu práce a času, ale opět musím trvat na občasném projetí. Život je sakra krátký a pak někde z postele čumět na krásné a netknuté kolo, se kterým se nebudou pojit žádné krásné chvíle v sedle, by byla škoda. A že se opotřebuje? Však ho opotřebuješ Ty a každý šrám bude mít svůj příběh. Na investice je zlato, baráky nebo bezduchý Rolex v oceli :-) krásná kola nebo auta musí jezdit, aby dělaly radost i ostatním.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

26.8.20 21:36

Všem moc děkuju za pozitivní komentáře a hodnocení, aspoň kolo nedělá radost jen mě. Pokusím se odpovědět na dotazy, takže to vezmu svrchu…

  • Investice se vrátí/nevrátí, rozhodně ne mě, ale co pár let sleduju tento trh a nepřijde nejaká pohroma nebo nepřiletí z vesmíru „delete stone“, tak myslím, že je to dobrá investice
  • osy (pedály, střed) jsou ocelové, titan je už fakt u staré Campagnolo komodita, navíc se jedná o takové „unicorny“. Už tenkrát jim to začalo praskat a vrátili se k oceli. Stejně jako náboje – sice je všichni prezentují jako Super Record, ale jsou „jen“ Record. Ptž. SR měly titanové osy a také praskaly. Na bazaru jsem nikdy nenarazil na opravdové SR náboje…
  • zakryju to plachtou na kola z Lídlu :))) . Opravdu, mě se tahle věc za 99,– maximálně osvědčila a mohu ji jen doporučit!
  • rám musel do laku, ptž. jsem ho koupil obouchaný, to nebyla patina, spousta amatérských oprav, na druhou stranu nebyl nikde vyrezlý, jako podobné rámy na Ebay. A hlavně – byl celkem levný :)
  • červeným Colnagem to právě začalo, chtěl jsem ho (Master/C-Record/Delta), ale nikdy mě nenapadlo, že tomu člověk tak propadne
  • cena…netuším, kolik to kolo stálo ve své době, ale přesně vím, kolik stály kliky SR v Tuzexu ve Skořepce v roce ´85. Osobně jsem chodil tu výlohu olizovat. 350 bonů, což bylo x5,– a průměrný plat byl tuším někde 2500–3000? Jestli vůbec.

Dobrá. V kole je investováno ca 80 000,– jen za materiál a lak. Prostě jsem si splnil sen z klukovských let a nelituju toho.

Pokud si teď někdo říká – no jo, zazobanec, šáhnout do kasičky umí každý. Omyl, měl jsem na to něco našetřeno, ale se zvyšujícími se investicemi jsem si ještě půjčil od kamaráda (ale už to mám skoro splacené). Jedinou činností, kterou dělal někdo jiný byl lak a samolepky, vše ostatní je má práce. I rám pro lak jsem připravil, pískoval jsem jen záhyby, kam šlo špatně se dostat, zbytek jen horkovzduška a smirek. Díly, co nebyly zcela nové do šroubu rozebrat, vče vyčistit, silichrom, vazelína, smontovat, vyplést kola …Takže hodin práce nepočítaně

Reagovat
learita
learita

26.8.20 21:11

Tak ta radost z dokonaneho díla, pocit uspokojení po dobře odvedené práci mnohokrát za tu investici stojí.

Nějak bylo, nějak bude. Uvidíme.

Ten vopruz se sháněním dílů dobře znám, i když přiznávam, že shánět díly Campa značené Gios bude ještě náročnější.

Krásný a dotaženy kolo. Já trefil 5 * hnedle :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

26.8.20 20:25

Doyle: nevrati, respektive nevrati za celek, kor jestli platil profi lak. Ale tady bych rekl ze to je uplne jedno, protoze cim vic na to koukam tim vic jsem nadseny.

Reagovat
Doyle
Doyle

26.8.20 19:54

Nic proti, ale jen by mě zajímalo, jestli se tato „investice“ do budoucna vyplatí.

Reagovat
couffy
couffy

26.8.20 19:07

Kolo nádhera a jubileum taky,to je doba,kdy si chlapi plní dětské sny.

Reagovat
bernie
bernie

26.8.20 18:26

Jasně, že to jezdit nebude, ale čím to zakryješ?

Taky jsem měl nervy, abych klikl čistě petihvězdu.

Reagovat
bara2
bara2

26.8.20 18:22

Na tom se nesmí jezdit :-))

Reagovat
Hogy
Hogy

26.8.20 18:03

Stavět po šroubku dle vlastní představy je správná cesta. A cíle zde bylo velice úspěšně dosaženo.

Reagovat
Pilane
Pilane

26.8.20 17:43

Vážně moc pěkný výsledek snažení,.. já vim, to shánění je tak trošku pakárna a na druhou stranu i zábava a taky dost challenge..

Zajímalo by mě, zdali ve středu a ve šlapkách jsou ocelové nebo titanové osy ?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.8.20 17:23

Jojojo! :) A ty Cobalta k tomu! Nádhera.

Přidávám jednoho „aero“ Giose kamaráda.

Reagovat
makimaki
makimaki

26.8.20 16:32

Měl jsem jedinou obavu, abych se neuklik a nedal jen 4* … Tady není co dodat.

Reagovat
trpaslik72
trpaslik72

26.8.20 15:38

Teda to je pecka! Trochu se za tu otázku stydím a asi ani nedostanu odpověď, ale, kolik cca je ten 2× přestřelenej rozpočet? Vůbec nemám šajna..

Reagovat
Fanda-S
Fanda-S

26.8.20 14:55

Skutečně nádherný.

Já až budu velkej, tak si taky něco podobnýho postavím. Vidím to, ale na ranná 90. léta.

André, proč musel rám do laku? Možná je to v popisu uvedeno a já to jen nepochopil. Díky

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

26.8.20 14:52

Dokud nepochvali Cio, tak hodnoceni neplati :) Ale ijá davam 5 :)

Reagovat
vik
vik

26.8.20 14:51

Fantazie! A příklad toho, že když si jde člověk za svým, že?:-)

Reagovat
milan.v
milan.v

26.8.20 14:08

Wow, wow, wow…

Reagovat
oberleutnant Weiss
oberleutnant Weiss

26.8.20 13:44

Tak tohle nejde jinak než za plnej počet – jak kolo, tak příběh. A Viktor a spol. si taky dali záležet (ostatně to oni umí)…

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

26.8.20 13:37

a za 5*

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

26.8.20 13:37

Opravdu nádhera, se vším všudy.

Reagovat
vitan
vitan

26.8.20 13:34

Paráda!

Reagovat
esmo
esmo

26.8.20 12:51

Nádhernej projekt! :)

A co cena, stále tě to nyní více, než když to v roce 1985 vyjelo z fabriky? Zajímá mě jen poprovnání, nepotřebuji přesnou částku :)

Reagovat
Edwin
Edwin

26.8.20 12:26

Krásnej splněnej sen. Super. Já se takhle před 25 lety svezl na červeným colnagu a řekl jsem si to samý. Ale u mě ta doba ještě nedozrála. Tak uvidíme.

Reagovat
va-bo
va-bo

26.8.20 12:25

Nejsem znalec silniční techniky, ale podle mne také prostě paráda. Dal jsem 5 hvězdiček. Blahopřeju.

Reagovat
bikerman2
bikerman2

26.8.20 12:20

Za mna najkrajsie klasicke kolo co tu kedy na bf bolo…

Reagovat
vpa007
vpa007

26.8.20 12:13

No teda parádička, klobouček! Celkem chápu, tu radost s projektu, ty noci, ta malá vítězství, velké prohry, nalezené cesty, finalizace… a hejčkání, až to bude viset na stěně! ;-)

Reagovat
jardalee
jardalee

26.8.20 11:59

jj bomba,zazil sem slavu tehle kol a jako kluk sem je hrozne chtel ale tedka uz bych na tom jezdit nemohl :) pomalu aji zjistuju ze ocel asi nebude uplne idealni material na kolo :)

Reagovat
karel d.
karel d.

26.8.20 11:55

Jedním slovem, NÁDHERA. Až se člověku zastaví dech, kdyz na tohle kolo pohlédne.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

26.8.20 11:54

Kubula: jj, nový, současný, ale úplně stejný jako ten starý :)

Reagovat
miťo
miťo

26.8.20 11:54

Nádherňajs!!!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

26.8.20 11:53

Nádhera, prostě nádhera. Umím si přestavit to sra… se sháněním dílu. Ten Rolls je úplně nový současný?

Reagovat
nooski
nooski

26.8.20 11:49

Nádhera a nepředstavitelná hromada času a peněz. Já se však přimlouvám za občasné projetí, ve slunnou neděli za pěkného počasí v kochacím tempu :-)

Reagovat
RUSH
RUSH

26.8.20 11:46

Opravdu nádhera!

Reagovat
morrows
morrows

26.8.20 11:45

Meganádhernej kousek. Gios jsou pro mě nejhezčí oselové rámy, co jsem viděl. Ještě víc by se mi líbil modernější compact. A ta modrá je boží. Takže gratuluju a ještě bych mu pořídil vitrínku:)

Reagovat
Richards
Richards

26.8.20 11:43

Co na to říct – napsat ? Prostě krása.

Reagovat
bara2
bara2

26.8.20 11:40

Na takové krásné věci se nemůžu vynadívat, každý detail perfektní. Prostě skvost…

Reagovat