KROSS Vento 8.0 2020

Přidat foto

Po více jak 25 letech jsem se chtěl vrátit na silnici. Tenkrát jsem si postavil kolo na rámu Favorit s osazením SACHS. Jenže pak přišla jiná doba a jiná kola HT, Full, pak nějaká zdravotní omezení a jsem se rozhodl vrátit tam, kde jsem začal, ale s tím rozdílem, že jsem nestavěl, ale jenom vybíral a zkoušel. Můj plán byl koupit nějaké endurance, ale většinou když mne byl rám velikostně OK, tak mne nevycházela předozadní pozice sedla – musel bych mít sedlovku s offsetem 30 mm. Nebo předozadní pozice byla OK, ale rám mne byl velký. Nakonec to dopadlo takto, ale endurance to úplně zrovna není,

Oproti sériovému vybavení jsem zaměnil omotávku za Fabric Knurl, točím 2 řetězy a origoš tam je samozřejmě SH 601 a asi zaměním převodníky na 50–34, neb už 8 let mám problémy s kolenem a 52–36 občas na koleno není úplně super. Hmotnost kola je včetně pedálů (SPD, mám kloudné boty z MTB a volnější kolena) a košíků na bidony + blikačky pro daytime. Na kolo jsem od svého prodejce dostal rozumnou slevu, takže s nákupem jsem spokojen.

(vloženo 4.7.20)

badys
Ohodnoť bajk: (4.6  / 44 hlasujících)
Značka KROSS
Model Vento 8.0
Modelový rok 2020
Velikost M 53-54
Hmotnost 8,75
Rám carbon T784
Vidlice carbon
Hlavové složení FSA Orbit C-40-CF-ACB
Kliky SHIMANO 105 R7000 52-36
Středové složení SHIMANO PRESS FIT BB72-41B
Přesmykač SHIMANO 105 R7000
Měnič SHIMANO 105 R7000
Řazení SHIMANO 105 R7020
Kazeta SHIMANO 105 R7000 11-28
Řetěz SHIMANO CN-HG901
Náboj přední FSA VISION TEAM 35 pevná osa
Náboj zadní FSA VISION TEAM 35 pevná osa
Brzda přední SHIMANO 105 7070
Brzda zadní SHIMANO 105 7070
Brzdové páky SHIMANO 105 R7020
Ráfek přední FSA VISION TRIMAX 35KB
Ráfek zadní FSA VISION TRIMAX 35KB
Pedály LOOK X-TRACK Race
Řídítka FSA GOSSAMER COMP 420MM
Představec FSA STOS149 GOSSAMER 90MM
Sedlovka FSA ENERGY SBS 27,2x350
Sedlo F'IZI:K ANTARES R5 MAGNESIUM
Pláště SCHWALBE ONE V-GUARD 25-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
karel d.
karel d.

7.7.20 22:00

David-v tom případě jezdit nějaká lehká hlinikova kola, nebo karbony s hlinikovou brzdící plochou. Vahove jsou lehce přes 1400g. Samozřejmě to nelze pokud nekdo trvá na aero-ladění a vyšších profilech. Nicméně za to se ale platí vyšší váhou.

Reagovat
DavidBO
DavidBO

7.7.20 09:21

Podobný příběh, jako ten můj. Moje fávo F1 mělo Campu, slezli jsme z něj asi ve stejnou dobu. O Krossu jsem v silnici neuvažoval (letoš jsem pořídil HT Krosse). Když se na něj koukám, tak bych možná i zaváhal, líbí se mi. Těch 300g za kotouče neřeš, jestli mě na silnici něco točí, tak jsou to ráfkové brzdy na karbonu. Úplně se děsím, že budu muset někde ve sjezdu dobrzdit za autem. Co já bych dal za kotouče. 5*

Reagovat
karel d.
karel d.

5.7.20 17:40

Ta váha je dána primárně temi kotouči. Já mám take hliník (Cube Attain), ale protoze tam jsou rafk. brzdy tak je to pod 8,5 (mám teda trošku lehčí kola než je standard výbava). Je to dnešní trend, karb. silnicky na kotoučích váží se standartní výbavou běžně kolem 8,5kg. Dostat to pod 8kg si pak žádá další nemalé investice, nebo koupi výrazně dražších modelů/řad . Jinak kolo pěkné, dal jsem 5.

Reagovat
badys
badys

5.7.20 11:18

Děkuji všem za pozitivní komentáře a hodnocení.

@mykovec hmotnost, no nevím, nejsem odborník, ale SH 105 předpokládám, že je těžší než SH Ultegra (netuším o kolik), dále pedály mám SPD kvůli kolenům, aby byly volnější a mám sice 8 let staré tretry S-works, ale jsou stále ve výborném stavu, takže fakt jsem neřešil hmotnost pedálů, ale chtěl jsem pohodlnost (na HT a Fullu jsem jezdil XT, ale tam se mne nelíbilo, jak se rychle odíraly i od treter, tak jsem zkusil Look) a ano kotouče dělají také své.

No a toto kolo 100× převyšuje moji aktuální kondici, takže hmotnost opravdu by bylo pro mne zbytečné řešit :).

A zastaralost Tvého kola? Záleží, jak to máme postavené ve svých hlavách. Já jsem se nemohl rozumně poskládat na žádné kolo, které jsem před nákupem zkoušel a už jsem byl objednán na měření a měl jsem zpracovanou nabídku od DURATECu na AL kolo od nich. Nakonec to dopadlo tak, že do prodejny, kam chodím a utrácím své peníze roky, dostali tyto kola a na to jsem sedl a bylo to. Takže jsem dal přednost karbonu, kotouče jsem na silničku nechtěl, ale co už. Ušetřil jsem za 600km do Touškova a zpět domů a ušetřil jsem i za cenu kola, Duratec by mne vyšel dráž a to po mně v případě objednávky kola nechtěli ani peníze za měření, ale co je hlavní věřím, že i s jejich AL rámem a postaveným kolem bych byl nadšený a co je nutné podotknout jejich komunikace byla rychlá, přátelská a po mailu i telefonu na mne působili super a ten AL rám by pro mne byl také v pohodě.

Reagovat
mykovec
mykovec

5.7.20 10:38

Ta vyšší hmotnost je kvůli těm kotoučům? Moje, jak jsem se na B-F dočetl, morálně zastaralé kolo, které jsem před ± 6 lety skládal na hliníkovém rámu a tykadlové ultegře váží míň. Ale vypadá to hezky.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

4.7.20 18:52

Nedavno sem na nej koukal.. Nikdy bych nerek, ze to o Krossu reknu, ale tohle se mi fakt libi :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

4.7.20 18:43

Pěkný to máš. Já jsem silnici zkusil a pak zase opustil a teď si (z různých důvodů) pohrávám s myšlenkou na návrat. Ale já tu uvolněnější geo fakt potřebovat budu – abych vzdálil řidítka od kolen (ve stoje v kopcích) a zároveň na tom nebyl v sedě natažený jak na skřipci (offset kvůli kolenům potřebuji). Prostě řídítka musím mít výš.

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

4.7.20 18:33

Moc pěkné!

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

4.7.20 17:56

Vypadá super, za 5* Líbí dost.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Motokuba-OV 8
Motokuba-OV 9
tsunami 16
Muron 4
vpa007 41
GrebFuf 15