Favorit F2SS dráha

Přidat foto

To kolo mi tady leží v dílně na patýrku už pár let. Tento týden jsem konečně zachytil impuls a kolečko oprášil, dostrojil a nafotil.

Průměr sedlovky není překlep, skutečně má 27,2mm. Soudím, že rám bude z trubek Columbus. Uvítám případné podněty k tomuto rámu.

Má na Favotita velmi nezvyklé mufny, někdo by mohl říct, že to ani Favorit není, ovšem výrobní číslo hovoří jasně.

Řidítka a představec se tenkrát jistě dávali jiné, ale tyto se mi váleli doma, tak jsem je použil. Myslím, že v roce 1978 nebylo kolo lakováno tak jak je dnes. Toto provedení dělali v Brně někdy v devadesátých­.....?

Takové kolo jsem nemohl nafotit nikde jinde, než na dráze:-)

(vloženo 13.6.20)

learita learita
Ohodnoť bajk: (4  / 21 hlasujících)
Značka Favorit
Model F2SS
Modelový rok 1978
Velikost 58
Hmotnost 8.4kg
Rám Zřejmě Columbus-patky Campagnolo
Vidlice Columbus.....patky Campagnolo
Hlavové složení Campagnolo Pista
Kliky Campagnolo Pista 165mm
Středové složení Campagnolo Pista
Převodník Campagnolo Pista 49z
Kazeta Pastorek 16z
Řetěz ČZ Velo
Náboj přední Campagnolo Pista 28 děr
Náboj zadní Campagnolo Pista 36 děr
Ráfek přední Nisi Pista Speciale 28 děr - výplet trojí křížení
Ráfek zadní Asi Favorit 36 děr - čtvero křížení
Dráty 2-1.5-2 DT Swiss
Pedály Campagnolo Pista titanové osy
Řídítka Nitto ocel
Představec Nitto ocel
Sedlovka Campagnolo Super Record 27.2mm
Sedlo Asi Štika......
Pláště Galusky Wittoria

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Romaskov
Romaskov

2.7.20 21:42

Pěkný kolo, berany vcelku odpovídají. Na podobném jsem jel v 1979 roce z Karloviny na klopenou dráhu u zimáku. Měl jsem ho doma na seřízení a chvilku jsem na něm dráhu i jezdil. Když pak po letech cyklistickou dráhu zbourali aby tam postavili další zimák, zanevřel jsem navždy na pardubický hokej. :-)

Reagovat
learita
learita

21.6.20 21:30

Jojo, trochu jsem googlil a v Americe mi přijde že je nejlepší výběr mufen a ostatního sortimentu pro stavbu rámu. Ještě by to chtělo muster pro stavbu rámu.

Občas vyměním můstek zadní brzdy, patky či dorazy bowdenu, ale rám to bude jiná liga…

Mám tady dvě sady trubek SLX. Tak ještě ty mufny.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.6.20 21:08

Takže SL.

No, momentálně možná nejprestižnější mufny dělá (a prodává) v Americe Richard Sachs, pokud teda vím… :)

Reagovat
learita
learita

21.6.20 20:44

To bych musel vyndat středové složení a to se mi nechce:-)

Neumím anglicky , ale u SLX zmiňují ročník 1980. Že by začátek produkce?

U SL 1970–1980......no a můj rám je 1978.

Když jsme u těch trubek, hrozně mě láká postavit si vlastní rám do mufen:-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.6.20 19:54

Learita: ta šroubovice by měla být v místech spojů.

Třeba tady

https://www.millfieldvelo.com.au/…ng-timeline/

o columbuskách něco je, včetně porovnání hmotností. A dole pod článkem jsou ještě různé odkazy.

Reagovat
learita
learita

21.6.20 15:44

CIO- že bude rám pevný, usuzuju pouze dle hmotnosti, je těžší než jsem čekal. Teď už si to nepatuji, ale váží přes 2100g. Tak třeba to bude SLX…

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.6.20 10:37

Dráhovka fajn, v Brně jich bylo poměrně dost, pokud vím.

A jen poznámka: Columbus SL byl sice dobrej a lehkej materiál a takovej „zlatej standard“ firmy (podobně jako u Reynoldsu sada 531), ale pevnej moc nebyl, resp. vypráskal se poměrně rychle. (Vim, o čem mluvím- mám z něj jedno starý Colnago). Proto taky udělali SLX s vnitřní šroubovicí – ten byl zřetelně pevnější, ale taky těžší. A konkrétně Colnago začal experimentovat s Conicama, Esamexicem, pak si nechal udělat Gilco design těkýho Mastera atd…

Reagovat
Lukvo
Lukvo

20.6.20 18:02

Tak proto je třeba ten " lehký" převod,jak psal Kubula, přibržduje zadní kolo:-)

Reagovat
learita
learita

20.6.20 13:05

Jo a má to patky Campagnolo.

Reagovat
learita
learita

20.6.20 13:05

Aktuality – pokřtít? Pojedeme na dráhu? Aby se mi nezamotala hlava :-)

Lukvo – uvažuji podobně, ty mufny jsou na Favorita nadčasové. Zřejmě vzaly celý set – mufny, trubky atd. a postavili drahovku. Málo komentářů – drahovka je asi na okraji zájmu místních.

Co se týká rámu, tak to bude Columbus SL. Rám není nejlehčí, ale bude sakra pevný. Má velmi krátkou stavbu. Sedlová trubka je oslajfovana od zadní galdy.

Ta Liberta mi unikla…

Reagovat
Lukvo
Lukvo

19.6.20 22:29

Moc pěkná dráhovka, sice tomu prd rozumím,ale jestli je rám z roku 1978, tak byl tehdy asi docela nadčasový. Trochu mě mrzí, že u takového kola je docela málo komentářů ve srovnání s „Tuningovou“ Libertou vydávanou za Favorit:-(

Reagovat
aktuality
aktuality

14.6.20 19:43

Bezvadný fotky (konečně taky), bezvadný kolo, vtipné spojení dráhy a dráhy. Musíme to pokřtít :)

Reagovat
learita
learita

13.6.20 21:26

Kubula – neřekl bych, ale nevím, nejezdím na dráze.

Je tam origo campa pista převodník a ten se blbě shání. Bereš co se naskytne.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

13.6.20 20:58

learita: nema to nejak lehky prevod?

Reagovat
learita
learita

13.6.20 20:52

MD1972– ten bude starší jak ten můj že?

Ono se jich bude tu a tam ještě válet…

Reagovat
MD1972
MD1972

13.6.20 20:41

taky se mě tady jeden válí.........

Reagovat

Další galerie z kategorie

pitos 3
CharlieZlin 10
KULIHRÁŠEK 5
Čuli 7
Kejdik70 6
kolobezec 3