Pepíno

Přidat foto

První full…

Po několika prasklých rámech HT a jednou blbě zvolenou velikostí jsem si řekl, že by chtělo tunning kol zase trochu posunout. Vzhledem k tomu, že do loňského roku jsem měl spotřebu co rok, to nový rám a reklamace končily vždycky slovy – rám byl upnut v servisním stojanu (ikdyž nebyl, ale to je jiný příběh) jsem se rozhodnul, že chci připlatit a koupit kolo s celoživotní zárukou na rám. Brigáda celkem pěkně nesla, tak jsem si taky řekl, že se mi nechce cpát peníze do dalšího HT, takže jsem šel do fullu. Požadavky byly karbonový rám se zárukou a solidní osazení. Do užšího hledáčku mi padla Orbea, která je krásná, ale pro mě cenově mimo , Scott, který jsem po projetí hned vyloučil – něco v rámu vrzalo a bouchalo, prostě jak postel v bordelu na Václaváku, Trek – projel jsem sice fuel exe, ale kýval se tak, že jsem si připadal, jak když se ve 4 ráno vracím z hospody (a ty locky se smyčkou jak kdybych pytlačil srnce…fuj), Canyon a Spešl. Bazar dlouho dobu mlčel a tak jsem objednal Luxe, jenomže čekací doba 2 měsíce… A v těch dvou měsících se objevil na bazaru Pepa. Cena lepší než Lux na GX, tak jsme se jeli podívat do Plzně. Vím, že si někdo řekne, jak jsem mohl dát přednost kolu z roku 2014 oproti novému kolu 2019, že geo je přece jenom jinde. Myslím, že na to moje ježdění to je celkem jedno, okolní kopce jsou stejně akorát zavřít oči, pustit brzdy a pak se modlit, ideálně na konci KOMu zastavit :D

A měl jsem kolo.

První pocity – XTR brzdy – první sjezd, strom, zabrzdil jsem o strom. Hrůza, oproti XT jsem myslel, že mám tectro gemini. Takže jsem dal na rady zkušenějšího parťáka a XTR páky šly asi po týdnu pryč a byly vyměněny za Sainty. ÚŽASNÉ.

Další upgrade nebyl třeba jen gripy a blbiny. Ikdyž hodně lidí nadává na Brain, tak mi sedí, kolo se nehoupe a vidla chodí parádně i přes mou muší váhu 63kg a ten uplně čistý kokpit má taky něco do sebe.

Co se mi na kole strašně líbí je skrytá pojizdná dílna. Nýtovačka s rychlospojkou v hlávku, imbusy nad tlumákem, v rodlech Samhurai. Původní case od SWATu jsem vyhodil, vypadalo to hnusně, první slova taty byly, proč si kupuju elektrokolo.

Servisu na Pepovi bylo celkem dost, ložiska, lanka, kapaliny, niple…ale všechno si už dělám sám, výměna ložisek teda byla metodou pokus omyl, omyl, omyl, ale co, žádný učený z nebe nespadnul a když jsem viděl taxu servisu 15kč/minutu práce a hlavně to hraní si s kolem baví.....

Takže teďka je Pepa ve 100% kondici a dělá jenom radost :)

(vloženo 23.5.20)

Pedo Pedo
Ohodnoť bajk: (4.6  / 67 hlasujících)
Značka Socialized
Model Epic
Modelový rok 2014
Velikost 19"
Hmotnost 10,8 s pedálama, košíkama ´, nýtovačkou, imbusama a samhuraiem
Rám Fact 11
Vidlice Rock shox SID World Cup Brain
Tlumič Fox Kashima Brain
Hlavové složení bych taky chtěl vědět
Kliky Sram Eagle XX DUB
Středové složení DUB
Měnič Sram Eagle XX
Řazení Sram Eagle XX
Převodník 34z Eagle
Kazeta XX
Řetěz XX
Náboj přední Roval by DT
Náboj zadní Roval by DT + 52t rohatka
Brzda přední Shimano XTR
Brzda zadní Shimano XTR
Brzdové páky Shimano Saint
Ráfek přední Roval Control SL
Ráfek zadní Roval Control SL
Dráty Ostnaté
Pedály Shimano xt
Řídítka S-Works
Představec Socialized
Sedlovka S-Works
Sedlo Phenom Expert
Pláště FastTrak

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
venkovan
venkovan

26.5.20 22:12

Zas ty zahradní fotky. Jako by na tom kole nikdo nikdy nikam nejel. škoda no. Vím, že musím dát pět hvězdiček protože je to specialized ale vůbec se mi nechce.

Reagovat
vpa007
vpa007

25.5.20 13:23

Mno, hezky pěkně! Na něčem podobným jsem se vozil na testfestu a paráda! Jinak schovaná dílna je super, Samuraje mám taky, ale už jsem teda jeden špunt vytřepal při převozu na střeše káry a pak jeden ustřihl v lese o strom… a dycky tu zapichovací vidličku :-/, takže bacha a dát ji na tu stranu, co míň padáš ;-)

Reagovat
morso
morso

25.5.20 10:55

no já jelikož jsem kupoval před měsícem nového spešla, tak jsem se po tom trochu pídil. Myslím, že u spešla to bude podobné jako u jiných…na vidlice a tlumiče záruka 90 dní i při koupi nového kola. Co se rámu týče, tak je to čistě na individuálním posouzení, není to záruka, která by byla podmíněna nějakou legislativou, takže když řeknou ne, je to ne a nelze to vymáhat. Ten poměr závodní jsem použil v tom smyslu, že na rámu prostě poznáš, že je „ošlehaný“ od ježdění a dle toho se oni řídí. Záruku na rám posuzují pouze v u dovozce, tedy v Holandsku a těch háčků je tam poměrně dost…originální osazení rámu (…výrobce se zaručuje, že po dobu životnosti kola v původní specifikaci opraví, anebo vymění na své náklady rám, pokud se na něm vyskytla závada, jejíž příčinou je výrobní nebo materiálová vada. Životnost kola je závislá na mnoha faktorech (intenzita, způsob a podmínky používání kola, kvalita a pravidelnost servisu, váha jezdce atd.). Takže jak je patrné z citace jejich záruky, tak prostě musí oni uznat, že tam byla výrobní či materiálová vada. Bazarového sworkse jsem si také byl projet, ale právě na něm bylo vidět, že je prostě ježděný, byť byl 3 roky starý. Jelikož jsou doby, kdy jsem jezdil xc maratony už za mnou, tak jsem nakonec opustil myšlenku na jetý TOP model a koupil za velice suprovou cenu nový bajk. Já jsem šel do špešla především kvůli tomu, že mi maximálně sedí jejich geometrie rámů. Prostě mi ta kola od nich seděla pocitově vždy nejlépe. Jinak servis u spešla je asi dost individuální, ale byl jsem nezávisle upozorněn, že je dobré dávat kolo servisovat po sezóně, byť na malý servis do spešla, že je to jedna z podmínek záruky rámu, že je servis pravidelný a odborný a je to zapsáno v záručáku. Takže těch 1150 za kompletní kontrolu (velký servis) a seřízení prostě po sezóně dám. To mi zase taková raketa nepřijde.

Reagovat
Rubi
Rubi

25.5.20 09:24

@embi: saint ma jen paky ;-)

Reagovat
Pedo
Pedo

25.5.20 09:20

morso – tak jasně, že záručák a všecko mám, kolo jezdil starší pán, tak tomu asi zrovna velkou bídu nedával. Nevím, jak zrovna u rámu poznáš, jestli byl ježděný závodně, nebo se k němu prostě jenom choval jako prase? Ale to je jedno. Co jsem si tak četl, tak spešl řeší reklamace celkem solidně, ne jak cube, který píše univerzální odpověď – chyceno v montážním stojanu. A hlavně když už doživotní záruku dávají, tak bych očekával nějakou kvalitu zpracování a doufám, že to nikdy nebudu muset řešit, ikdyž za takových 5 let by nový rám docela potěšil :DD

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

24.5.20 20:26

Máš to suprový, takže za 5*

Reagovat
morso
morso

24.5.20 19:21

a samozřejmě základ je kupovat i jetého spešla s doklady a záručákem.

Reagovat
morso
morso

24.5.20 19:05

První krok je záruka, která je opravdu jen pro prvního majitele. V záručáku musí být jeho jméno, atd. Dokonce musí být v záručáku i garanční prohlídka, atd. Ovšem sám výraz doživotní záruka je dosti neurčitý a je dána životností rámu, tedy doživotní záruka po dobu životnosti rámu. A ona životnost není přesně definována a záleží na posouzení, jak hodně byl rám použiván a zda v době reklamace není již za jeho životností. Takže když koupím jetého spešla, který byl za hubičku, ale lítal závody, je to myslím trochu poznat a záruka nemusí být uznána ani po 5 letech. Když ovšem přivezu voňavku, která obča byla v lese a je jako nová…uznat to mohou i po 10 letech.

Reagovat
Konzervák
Konzervák

24.5.20 19:00

Lachtis: Ok, děkuji moc za cenné informace :)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

24.5.20 18:55

Přesně tak, to je jediný způsob, jak obejít tu tzv. doživotní záruku. Prostě doživotní záruku má (oficiálně) pouze a jen první majitel. Takže, když přijdete do krámu s prasklým rámem po 2 letech, měli by se podívat do papírů, kdo byl prvním majitelem a Vás si ověřit, že to jste stále Vy, pokud ne, tak smolík. Ale když se domluvíte s prvním majitelem, že tam přijde on, tak je vše dle podmínek a OK. Ovšem, třeba by některý krám na to kašlal a vyšel vstříc i druhému majitele…? To by bylo pak už o přístupu konkrétního autorizovaného prodejce (který obchází podmíneky Specialized).

Reagovat
Konzervák
Konzervák

24.5.20 18:48

lachtis: Ahaaa, takže pokud to chápu správně, mám 2 roky záruku, ale když mi skončí záruční doba, musím jít za prvním majitelem, aby udělal reklamaci.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

24.5.20 18:45

Konzervák: no, já když měl stumpjumpera, tak v záručáku bylo uvedeno moje jméno jako majitele, takže asi tak… z podmínek specialized: "Pokud jste druhý, nebo další majitel produktu Specialized nebo Roval máte 2letou záruku od původního data nákupu prvním majitelem.!

Reagovat
Konzervák
Konzervák

24.5.20 18:37

Lachtis: Ale o tom se nepíšou nějaké dokumenty kdo je první majitel a kdo ne, ne ? Myslím to tak, že se nikdo nemusí dozvědět, že to máte z druhé ruky, stačí mít doklady o koupi atd, nebo se pletu ?

Reagovat
Lachtis
Lachtis

24.5.20 18:06

WASDxD: Ano a ne! Záruka se vztahuje vždy a pouze jen k prvnímu majiteli. Tzn., že pokud si koupíte Spešla z druhé ruky a rám praskne, musíte jít reklamovat s prvním majitelem. Asi tak…

Reagovat
WASDxD
WASDxD

24.5.20 17:28

Dobrý den, jak to je u spešlu se zárukou na rámy když je z bazaru? Platí to ještě ?

Reagovat
embi
embi

24.5.20 11:10

Sainty na kole bez teleskopy pro cloveka, co ma 63 kg… zajimavy minimalne no

Reagovat
bathed
bathed

24.5.20 09:31

Toť na valašsku sa takej “muskulatůře” praví že hajzlový pavůk!

5*

Reagovat
Pedo
Pedo

24.5.20 09:17

Michalvoli – odsud jsem to bral, akorát kapku podražili :D

https://www.ebay.com/…132266460219?…

Reagovat
Michalvoli
Michalvoli

24.5.20 08:58

Pls jaky jsi koupil na ali ten lis na loziska? Diky

Reagovat
morso
morso

23.5.20 21:36

Super stroj a myslím, že se vyplatí oželet i tu záruku na rám, která je u nového stroje výhodou, když je to sworks a je za dobré peníze. Jasná 5*

Reagovat
Pedo
Pedo

23.5.20 21:04

Konzervák – cyklobazar.cz

Reagovat
Konzervák
Konzervák

23.5.20 20:39

Dobrý den, mohu se zeptat na jakých bazarech jste hledal ?

Reagovat
Pedo
Pedo

23.5.20 20:01

Novas – měl jsem předtím SIDku a žádný rozdíl. Je fakt, že když jsem kolo koupil, tak kolo nebylo delší dobu v holandsku na servisu, tak to byla trochu bída, ale teď ji mám 3 měsíce po servise a paráda.

tomfree – to je sazba asi ve všech prodejnách specialized, respektive jsem nenašel levnější. A když si spočtu, že jsem dokurvil „jen“ jednu věc za 500 a musel koupit sadu na vylisování a nalisování ložisek z ali za 500, tak jsem v tom fest dobře :D

Reagovat
tomfree
tomfree

23.5.20 19:49

15kč za minutu je 900 za hodinu,kde je takový servis?

Reagovat
Lance
Lance

23.5.20 19:44

Tvl tak ty si vrchar. Masakr pomer vaha vyska

Reagovat
novas752
novas752

23.5.20 19:43

Tvrdit že vidlice s Brainem chodí parádně je docela odvážné.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 19:34

Epic je raketa a kdyz Ti brain sedi neni co resit, za mne 5*.

Reagovat
Pedo
Pedo

23.5.20 19:28

Kysky – měřím 188cm

Jachym – nojo, hodinky…nechtělo se mi cpát dalších 10 klacků za nový garmin a Fénixy prostě využiju víc. A pásek není reflexní, je to z rychlebek, na původních kolech jsem jich měl nsnad 10 :D. Je to taková vzpomínka, když je člověk v totálních ho*nech, že na kole může být i sranda :D

Reagovat
JachymP
JachymP

23.5.20 19:23

Tohle je jednoznačně lepší než Lux! Udělal jsi dobře.

Ale ty hodinky na řídítkách a reflex páska na představci to má do čistýho kokpitu teda dost daleko… Nechceš ještě nahodit zrcátko? :)

Reagovat
Kysky
Kysky

23.5.20 19:14

Paráda! Krásný kolo a hezky sepsaná recenze. Ale nedá mi to se nezeptat, kolik měříš? 19" rám, sedlovka vysunutá snad na max a přitom píšeš, že vážíš 63kg :-O

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

23.5.20 19:10