nově Vittoria Barzo/Mezcal
Garbaruk 10-52z
Garbaruk 10-52z
XT M810
Thisiskurvalife
34z Garbaru
XTR
Zrozen k rychlosti
kokpi
Reverse
Super speed 1.0
Reverse
Selle San Marco Shortfit openfit Dynamic narrow
Race Face Turbin
Sid
monoburst funguje skvěle
Váha včetně pedálů M520 a košík
Upgrade: Nastal čas, nahodit 12s a rozloučit se s blátem kazetou od E-13. Pohon, řazení a hazku jsem chtěl od Shimana, neboť mi spolehlivě slouží na mém fullu. Kombo XTR řazení a XT hazka je pro mé účely perfektní. Co byl oříšek, tak byla kazeta. Mám XD ořech, microspline pro můj náboj není a přeplétat jsem zatím nechtěl a hlavně ani nepotřeboval. Kola jsou super, lehká (na poměry Al) a po roce i velmi spolehlivá. Proto jsem zvažoval X01 nebo Garbaruk. Nakonec jsem nahodil Garbaruk 10–52z a k tomu vzal i Garbaruk převodník se 34z. Vše spojil X01 řetěz. Dalším upgradem (dárkem) bylo sedlo Selle San Marco o rozměrech 134 × 250 a krátké sedlo jsem vyloženě potřeboval. Bike slouží parádně, je rychlý, lehký, obratný, spolehlivý a každou jízdu si s ním užívám. Plně konkuruje BMC, ačkoliv to je moje srdcovka a na těžší závody/vyjížďky radši sáhnu po BMC. Nicméně Silverback je pro mne velkým překvapením. Do budoucna bych už uvažoval jen o karbon kolech, který by jistě bike hooodně posunula.
Původní message:
Jízdní dojmy: Každý si u rámu všimne té zvláštnosti, zvané monoburst, kdy sedlová trubka není napojena na zadní vzpěru a k tomu je sedlová trubka u středu zploštělá. To vše s sebou přináší neskutečný rozdíl v pohodlí, oproti „standardnímu“ řešení rámu. První nasednutí a byl jsem z toho v šoku! Funguje to parádně, krásně to pobere drobné nerovnosti a přitom tam není žádná fičura typu planžet u BMC TE01, isospeed apod. Rám je přitom krásně tuhý a jde neskutečně za pedálem. Tohle se vážně povedlo! V terénu se s kolem krásně manévruje, čemuž napomáhá i velmi krátká řetězová vzpěra, pouhých 422 mm! Velmi pěkné detaily, jako vedení bowdenů v rámu (zatím nedrncají a doufám, že to tak i zůstane – jsem spíše zastáncem venkovního vedení) a potěší i šikovné a praktické vodítko řetězu. Je vidět, že se s rámem a jeho detaily někdo zabýval a ono to jako celek funguje a výborně.
Pohon, mrtvola 1×11 a nenáviděná e-13 kazeta, a sakra?! Při koupi jsem si říkal, vyzkouším a uvidím a kdyžtak holt půjde do světa. Po několika jízdách říkám, nechám ji tam! Vůbec s ní nemám problém s pohonem Shimano funguje naprosto bezchybně a skoky mi vůbec nevadí. Jediné, co změním, bude řetěz. Až jej sjedu, tak dám sram 11 nebo Eagle GX (ano i sním to funguje). Z youtube vím, že s ním nedochází k padání řetězu z největšího pastorku (s KMC ano). Kliky Raceface turbine mému oku vyloženě lahodí, mám je prvně a věřím, že budou sloužit dobře. 32z převodník zatím ponechám, v kombinaci s 46z pastorkem vyjedu vše. Co mě trochu štve, že řazení je „jen“ SLX. Ovšem po zajetí musím konstatovat, že to žádná tragédie není a oproti XT mě to nijak zásadně nelimituje a jediným „podstatným“ rozdílem je odřazování na vyšší jen o jeden stupeň při jednom stisknutí.
SIDka, asi nikoho nepřekvapí, že funguje skvěle! Při SAGu cca 20% jsem s jejím chodem maximálně spokojený. Krásně žehlí a na asfaltu se příliš nehoupe. Dálkový lock asi ihned dodělávat nebudu, ale tohle je slabina, lock z rodel by nevadil, ale chápu, ta cena se někde musela projevit. Tady budoucí změnu nevylučuji, uvidím co praxe a nějaký ten závod, pak se rozhodnu.
Brzdy, ověřená klasika XT M8000, totéž mám na svém fullu a výborné 3 leté zkušenosti, tady nemám co řešit, pro mne parádní, bezproblémová brzda se skvělým účinkem.
Sedlovka, sedlo a rodla, sedlovka je karbonová a má 25 mm offset, průměr 27mm a s vysunutím opět přispívá k lepšímu komfortu, nemám co vytknout, navíc je moc hezká :-). Sedlo mě mile překvapilo, je tvrdé, ale materiál lehce pruží a mé zádeli zatím vyhovuje, tak možná ani nebude třeba měnit. Rodla jsou 760 mm široká a s představcem 70 mm se díky nim s kolem krásně manévruje a ačkoliv jsem se té šířky bál, tak to bylo zbytečné. Karbon by byl už moc, ale do budoucna se tomu nebráním.
Kola a pláště. Uvidíme, Stan s NT S1, šířka 23 mm zatím OK, mám necelých 80 kg, tak snad vydrží, ale na to je brzy hodnotit, uvidíme, ukáže čas. Náboje pro mne no-name, snad budou OK, majitelé si nestěžují, tak snad to tak budu mít i já :-).
Pláště jsem ponechal původní, jsou celkem rychlá, ale docela těžká (780g), až je sjedu, tak nahodím mé oblíbené Crossking a Race King.
Shrnu-li to: Za málo peněz dostanete hooodně muziky a ten rám a drtivá většina osazení je prostě bomba! Dále máte kolo, které jen tak nepotkáte. Kdo chce rychlé, obratné a přitom velmi pohodlné HT, tak tohle je vážně dobrý kauf :-).
(vloženo 22.5.20)
Značka | Silverback |
Model | Superspeed 1.0 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,32 kg na foto (váženo s pedály a košíkem), bez košíku a pedálů cca 9,9 kg |
Rám | Superspeed 1.0, carbon |
Vidlice | Rockshox SID RL, 100mm |
Tlumič | MonoBurst :-) |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Raceface Turbine |
Středové složení | Pressfit BB Shell |
Měnič | Simano XT M8100 SGS |
Řazení | Shimano XTR M9100 |
Převodník | Garbaruk 34t |
Kazeta | Garbaruk 10-52z 12s |
Řetěz | SRAM X01 Eagle 12s |
Náboj přední | Promax Sealed Cartridge, boost |
Náboj zadní | Promax Sealed Cartridge, boost |
Brzda přední | Shimano XT M8000, kotouč XT 180 mm |
Brzda zadní | Shimano XT M8000, kotouč XT 160 mm |
Brzdové páky | Shimano XT M8000 |
Ráfek přední | Stan's Crest S1 |
Ráfek zadní | Stan's Crest S1 |
Pedály | Shimano M520 |
Řídítka | Carbon Reverse TRACER XC 760mm , 9° |
Představec | Reverse XC 70mm -6° |
Sedlovka | Sector Carbon, 25mm zahnutí, 400mm |
Sedlo | Selle san marco Shortfit openfit dynamic narrow 134 x 250 |
Pláště | Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed Exo, TR, SkinWall, 29x2,2 |
madcat: JJ, já to zapomněl vyfotit a dát do profilu… přitom jsem chtěl. Až budu u kola (jsem služebně mimo bydliště), tak doplním. Je tam nápis This is ***** life :-)
esmo: děkuji.
Slam09: díky za pozitivní ohlas :-). JJ, kolo je, až nečekaně suprové, primární pro mě je (bylo?) BMC, ale tohle je tak dobré, že mu plnohodnotně konkuruje. Další upgrady budou a to 1×12. Zřejmě kazeta Garbaruk 10×52, garbaruk převodník 34z a pohon Shimano XT. A uvidím, zda se někdy dokopu ke karbon kolům, která mě na tenhle bike neskutečně lákají :-)
Parádní, BMC u mě vede, ale i tak za 5*, máš to super.
Pouzivam tenhle, neni to highend, ale uz 4roky funguje.
Aký používaš momentak? Zvažujú že si kúpim.. Akurát by som potreboval nejaký tip :)
Pěkný kolo, taky mam Silverback a spokojenost.
Ať to jezdí 5*
TJK: je to tak a asi se tomu v budoucnu nevyhnu, ale letos pujde tuning do fulla (rodla, sedlo a pohon). Nicmene u silvera jsou tezitka plaste, tam po prechodu na contiky pujde 250–300g dolu, rodla za karbon cca 150g, pedaly cca 50g, slo by i sedlo cca 100g. A jsem v klidu do 8 tis (prip. nakup z bazaru) pres 0,5 kg dole. Jen pro zajimanost, cos delal u manzelky Ty? Pocitam, ze asi obdobne…
ja manzelce koupil 2.0, lehce pomazlil a ma to na 10.4kg a funguje super!
Cena té kazety je teda brutální. Celkem jsem rád, že jsem si to kolo nekoupil.
andy97: jj, to neslo odolat a je fakt bomba i diky Tvym doporucenim a ostatnim jsem vubec nevahal. A super jsem rad, ze i co psal Vilem neni pravda, hned mi prislo divny, ze by mi to nikdo z majitelu (ani Ty) nepotvrdil :-). Hlavne ten ram se jim teda povedl, kazda jizda je radost a full asi zacne zavidet ;-)
Vilém: Ahoj ta fotka není Silverback ale Specialized diverge, kde se mi povoluje zadní osa. Silverback drží po cca 2000km ve všem, tam není problém.
ahoj pekne kolo,dneska jsem Silverback potkal na vsetine,jelo na strese.asi nahoda.
22.5.20 16:42
Hezké kolo, funkční – za 5*
Kdyby bylo moje, dal bych XT řazení.
T.
Pěkný, jen kdyby to nemělo tu ohnutou sedlovku, to je prapodivný vynález. Ale zas jde dát rovná a posunout těžiště dopředu – do výjezdů dobrý…
Kolega ho včera taky prvně provětral a hned cca po 100m pokřtil ,kdy zkoušel vidlici a zkusil brzdu – letěl přes řidítka:)kolo naštěstí přežilo:)tak ostré xt brzdy jsem už dlouho neviděl?
Jinak jsem na tom kousek jel a opravdu velké překvapení -pohodlné ,lehké,ovladatelné ,jelo to opravdu fajn /bezva bike .
Ať ti slouží .
Vilém: Dík za info! Trochu jsi mě zarazil, ale dotahuji na předepsaných 11 (ve vlákně píšou i 16nm) a zatím naprosto OK. Navíc to jsou modely 2019, tak snad nebude problém u mne, ale dám si na to bacha.
lachtis: Viz toto vlakno.
Vilém: nedávno jsem dělal kontrolu dotažení všech spojů (momenťákem dle předepsaných Nm) i os a ty byly v pohodě. Ostatním? Žádný majitel Superspeed 1.0 (ne jiného modelu – oslovoval jsem jen ty) mi tohle nenapsal? Odkud to víš, dám si na to teda pozor.
Marek.Kv: Dík, je to hobby :-)
Ten roman se mi cist nechce, tak se optam, jestli uz se ti povoluje zadni osa, jako jinym majitelum zde?
Jinak kolo pekny.