černá střela

Přidat foto

nově skinwal

nově skinwally

nově skinwally

nově skinwally

Váha včetně pedálů M520 a košík

Upgrade: no dlouho to netrvalo a změna kokpitu, karbon rodla Reverse a k tomu představec od Reverse. Nové gripy a 300g je dole. A dále přišlo vylepšení a sice 11s řazení XT na jedné objímce :-). A také došlo na karbon sedlo z číny, se kterým jsem spokojen u svého fullu. Po sjetí půjdou pryč pláště, jednak jsou těžítka (kolem 780g jeden), takže úspora ve váze bude min. 250g, ale ani moc nejedou a nedrží…

Tak jsem na předek dočasně dal Rocket Rona, kterého jsem měl v garáži (lehce jetého). Crossmark mě vypekl v jedné zatážce a to mě tak na.ralo, že jsem jej z předku sundal a už jej dám jedině na zadek, tam mi nevadí. Jinak změnou pláště šla i váha pomalu o 200g dolů, takže krom lepšího gripu itakový malý bonus v úspoře váhy :-)

Jinak bike dělá neskutečnou radost, zadní stavba funguje úžasně a jak je i krátká (422mm), tak se s kolem skvěle ovládá v prudších zatáčkách. Uvidím, co v budoucnu, ale moc změn už v plánu nemám, takhle jsem s kolem velmi spokojený :-).

Původní message:

Jízdní dojmy: Každý si u rámu všimne té zvláštnosti, zvané monoburst, kdy sedlová trubka není napojena na zadní vzpěru a k tomu je sedlová trubka u středu zploštělá. To vše s sebou přináší neskutečný rozdíl v pohodlí, oproti „standardnímu“ řešení rámu. První nasednutí a byl jsem z toho v šoku! Funguje to parádně, krásně to pobere drobné nerovnosti a přitom tam není žádná fičura typu planžet u BMC TE01, isospeed apod. Rám je přitom krásně tuhý a jde neskutečně za pedálem. Tohle se vážně povedlo! V terénu se s kolem krásně manévruje, čemuž napomáhá i velmi krátká řetězová vzpěra, pouhých 422 mm! Velmi pěkné detaily, jako vedení bowdenů v rámu (zatím nedrncají a doufám, že to tak i zůstane – jsem spíše zastáncem venkovního vedení) a potěší i šikovné a praktické vodítko řetězu. Je vidět, že se s rámem a jeho detaily někdo zabýval a ono to jako celek funguje a výborně.

Pohon, mrtvola 1×11 a nenáviděná e-13 kazeta, a sakra?! Při koupi jsem si říkal, vyzkouším a uvidím a kdyžtak holt půjde do světa. Po několika jízdách říkám, nechám ji tam! Vůbec s ní nemám problém s pohonem Shimano funguje naprosto bezchybně a skoky mi vůbec nevadí. Jediné, co změním, bude řetěz. Až jej sjedu, tak dám sram 11 nebo Eagle GX (ano i sním to funguje). Z youtube vím, že s ním nedochází k padání řetězu z největšího pastorku (s KMC ano). Kliky Raceface turbine mému oku vyloženě lahodí, mám je prvně a věřím, že budou sloužit dobře. 32z převodník zatím ponechám, v kombinaci s 46z pastorkem vyjedu vše. Co mě trochu štve, že řazení je „jen“ SLX. Ovšem po zajetí musím konstatovat, že to žádná tragédie není a oproti XT mě to nijak zásadně nelimituje a jediným „podstatným“ rozdílem je odřazování na vyšší jen o jeden stupeň při jednom stisknutí.

SIDka, asi nikoho nepřekvapí, že funguje skvěle! Při SAGu cca 20% jsem s jejím chodem maximálně spokojený. Krásně žehlí a na asfaltu se příliš nehoupe. Dálkový lock asi ihned dodělávat nebudu, ale tohle je slabina, lock z rodel by nevadil, ale chápu, ta cena se někde musela projevit. Tady budoucí změnu nevylučuji, uvidím co praxe a nějaký ten závod, pak se rozhodnu.

Brzdy, ověřená klasika XT M8000, totéž mám na svém fullu a výborné 3 leté zkušenosti, tady nemám co řešit, pro mne parádní, bezproblémová brzda se skvělým účinkem.

Sedlovka, sedlo a rodla, sedlovka je karbonová a má 25 mm offset, průměr 27mm a s vysunutím opět přispívá k lepšímu komfortu, nemám co vytknout, navíc je moc hezká :-). Sedlo mě mile překvapilo, je tvrdé, ale materiál lehce pruží a mé zádeli zatím vyhovuje, tak možná ani nebude třeba měnit. Rodla jsou 760 mm široká a s představcem 70 mm se díky nim s kolem krásně manévruje a ačkoliv jsem se té šířky bál, tak to bylo zbytečné. Karbon by byl už moc, ale do budoucna se tomu nebráním.

Kola a pláště. Uvidíme, Stan s NT S1, šířka 23 mm zatím OK, mám necelých 80 kg, tak snad vydrží, ale na to je brzy hodnotit, uvidíme, ukáže čas. Náboje pro mne no-name, snad budou OK, majitelé si nestěžují, tak snad to tak budu mít i já :-).

Pláště jsem ponechal původní, jsou celkem rychlá, ale docela těžká (780g), až je sjedu, tak nahodím mé oblíbené Crossking a Race King.

Shrnu-li to: Za málo peněz dostanete hooodně muziky a ten rám a drtivá většina osazení je prostě bomba! Dále máte kolo, které jen tak nepotkáte. Kdo chce rychlé, obratné a přitom velmi pohodlné HT, tak tohle je vážně dobrý kauf :-).

(vloženo 22.5.20)

Lachtis Lachtis
Ohodnoť bajk: (4.3  / 83 hlasujících)
Značka Silverback
Model Superspeed 1.0
Modelový rok 2020
Velikost L
Hmotnost 10,32 kg na foto (váženo s pedály a košíkem), bez košíku a pedálů cca 9,9 kg
Rám Superspeed 1.0, carbon
Vidlice Rockshox SID RL, 100mm
Tlumič MonoBurst :-)
Hlavové složení FSA
Kliky Raceface Turbine
Středové složení Pressfit BB Shell
Měnič Simano XT M8000 SGS
Řazení Shimano XT M8000
Převodník Raceface 32t
Kazeta E-Thirteen TRS 11 Speed 9-46t
Řetěz SRAM GX Eagle 12s
Náboj přední Promax Sealed Cartridge, boost
Náboj zadní Promax Sealed Cartridge, boost
Brzda přední Shimano XT M8000, kotouč XT 180 mm
Brzda zadní Shimano XT M8000, kotouč XT 160 mm
Brzdové páky Shimano XT M8000
Ráfek přední Stan's Crest S1
Ráfek zadní Stan's Crest S1
Pedály Shimano M520
Řídítka Carbon Reverse TRACER XC 760mm , 9°
Představec Reverse XC 70mm -6°
Sedlovka Sector Carbon, 25mm zahnutí, 400mm
Sedlo silverback original
Pláště Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed Exo, TR, SkinWall, 29x2,2

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.8.20 19:54

Parádní, BMC u mě vede, ale i tak za 5*, máš to super.

Reagovat
morso
morso

24.5.20 10:47

…super, skvělé jsou ty „jednoduché linie“. Má to říz :-) 5*

Reagovat
rosnaj
rosnaj

23.5.20 21:24

Super kolo za tu cenu.Ať bezproblémově slouží.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 21:04

Pouzivam tenhle, neni to highend, ale uz 4roky funguje.

https://www.kupkolo.cz/…14nm_z91846/

Reagovat
Jano86
Jano86

23.5.20 20:30

Aký používaš momentak? Zvažujú že si kúpim.. Akurát by som potreboval nejaký tip :)

Reagovat
venkovan
venkovan

23.5.20 17:00

Ty jo, to je hnusnejsi nez na produktovych fotografiich.

Reagovat
Filipprvni_MTB
Filipprvni_MTB

23.5.20 10:22

Pěkný kolo, taky mam Silverback a spokojenost.

Ať to jezdí 5*

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 10:01

Riditka, sedlo, dal tezsi gumy ale na bezduse to stacilo :)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 09:25

TJK: je to tak a asi se tomu v budoucnu nevyhnu, ale letos pujde tuning do fulla (rodla, sedlo a pohon). Nicmene u silvera jsou tezitka plaste, tam po prechodu na contiky pujde 250–300g dolu, rodla za karbon cca 150g, pedaly cca 50g, slo by i sedlo cca 100g. A jsem v klidu do 8 tis (prip. nakup z bazaru) pres 0,5 kg dole. Jen pro zajimanost, cos delal u manzelky Ty? Pocitam, ze asi obdobne… 

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 08:11

ja manzelce koupil 2.0, lehce pomazlil a ma to na 10.4kg a funguje super!

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.5.20 21:51

Cena té kazety je teda brutální. Celkem jsem rád, že jsem si to kolo nekoupil.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 21:01

andy97: jj, to neslo odolat a je fakt bomba i diky Tvym doporucenim a ostatnim jsem vubec nevahal. A super jsem rad, ze i co psal Vilem neni pravda, hned mi prislo divny, ze by mi to nikdo z majitelu (ani Ty) nepotvrdil :-). Hlavne ten ram se jim teda povedl, kazda jizda je radost a full asi zacne zavidet ;-)

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 19:42

andy: Ta to je potom jina, ja to tema pochopil bohuzel jinak.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:31

Vilém: Ahoj ta fotka není Silverback ale Specialized diverge, kde se mi povoluje zadní osa. Silverback drží po cca 2000km ve všem, tam není problém.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:23

Pěkný, tak nakonec si ho koupil. Ať slouží dobře.

Reagovat
Danielfojt
Danielfojt

22.5.20 19:09

ahoj pekne kolo,dneska jsem Silverback potkal na vsetine,jelo na strese.asi nahoda.

Reagovat
Annaii

22.5.20 16:42

TicTac135
TicTac135

22.5.20 15:37

Hezké kolo, funkční – za 5*

Kdyby bylo moje, dal bych XT řazení.

T.

Reagovat
JachymP
JachymP

22.5.20 15:21

Pěkný, jen kdyby to nemělo tu ohnutou sedlovku, to je prapodivný vynález. Ale zas jde dát rovná a posunout těžiště dopředu – do výjezdů dobrý…

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:12

Jo a za 5*:)

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:11

Kolega ho včera taky prvně provětral a hned cca po 100m pokřtil ,kdy zkoušel vidlici a zkusil brzdu – letěl přes řidítka:)kolo naštěstí přežilo:)tak ostré xt brzdy jsem už dlouho neviděl?

Jinak jsem na tom kousek jel a opravdu velké překvapení -pohodlné ,lehké,ovladatelné ,jelo to opravdu fajn /bezva bike .

Ať ti slouží .

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:43

Vilém: Dík za info! Trochu jsi mě zarazil, ale dotahuji na předepsaných 11 (ve vlákně píšou i 16nm) a zatím naprosto OK. Navíc to jsou modely 2019, tak snad nebude problém u mne, ale dám si na to bacha.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:32

lachtis: Viz toto vlakno.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:06

Vilém: nedávno jsem dělal kontrolu dotažení všech spojů (momenťákem dle předepsaných Nm) i os a ty byly v pohodě. Ostatním? Žádný majitel Superspeed 1.0 (ne jiného modelu – oslovoval jsem jen ty) mi tohle nenapsal? Odkud to víš, dám si na to teda pozor.

Marek.Kv: Dík, je to hobby :-)

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

22.5.20 14:02

Pěkná zahrada.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:00

Ten roman se mi cist nechce, tak se optam, jestli uz se ti povoluje zadni osa, jako jinym majitelum zde?

Jinak kolo pekny.

Reagovat
Ace1976
Ace1976

22.5.20 13:17

To nenapojení zadní vzpěry na sedlovou trubku ale na rám mám na svém kole taky a potvrzuji že to skutečně pobere dost vibrací.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Real 9 11
unitak 22
Sark88 19
Likebike 19
WACANT 4
mire 6