Jen tak...

Přidat foto

Předělávka na SLR kokpit a nová kola Mavic Comete Pro London Edition 2020. Jeden z dvaceti pěti párů určených pro evropský trh.

(vloženo 3.4.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Krejza
Krejza

10.4.20 22:54

Na stará kolena? Pokud Ti není 80, 90, vůbec se toho neboj. 95% je o pochopení a zkušenostech, věci, které se dají naučit kdykoliv. Jako cyklista máš určitě cit pro jednostopé vozidlo.

Já mám rád obě dvě strany, i když jako motor u kola nestojím za nic. Trochu mě štvou žabomyší války obou skupin, přijde mi to zbytečné.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.4.20 22:41

Tak, já na motorkách jezdil aji na Krétě na druhou stranu přes hory, ale tak, jako na kole a hlavně v tom autě se to nikdy teď už na starý kolena nenaučím.

Není v tom ta jistota, takovej ten samozřejmej, zcela automatickej pevnej základ, ze kterého se eventuelně, když na věc přijde, dá opravdu i docela hodně rychle jet.

A jak říkám, už mě to naštěstí přešlo.

Reagovat
Krejza
Krejza

10.4.20 22:30

To si fakt raději pořid Caterhama, Duc je strašlivá na naučení, servis a i když se pějí ódy na italský design, tak zrovna monstery mi přijdou jako jedny z nejhnusnějších motorek.

Jestli umíš na kole, na motorce to půjde taky.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.4.20 10:26

Jo a ještě (ale to nás už tady asi zakousnou) – já hodně chtěl jednu dobu tohle.

Naštěstí mne to už přešlo. Na motorce to ostatně zas nějak moc neumím.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.4.20 10:20

Jak říkáš.

A s tou motorkou na čtyřech kolech – no, Allah je veliký, jak říkají jeho vyznavači… :)

Reagovat
Krejza
Krejza

10.4.20 10:14

Myslím, že záleží ještě na dalších okolnostech. Pokud je ten člověk normální, má alespoň hrubou představu a nechá si poradit, tak v pořádku. Jen se často setkávám s tím, že se lidé snaží jakýmkoliv způsobem odůvodnit zrovna ten jejich výběr, až je to kolikrát absurdní až směšné.

U moto je problém, že to může být sakra nebezpečné pro ně a pro okolí.

Nikdy neříkej nikdy ;-) Může se stát a bude Ti říkat pane.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

10.4.20 09:55

Naprosto souhlasím.

Jak u kol, tak u motorek je pro většinu hobby jezdců nejpodstatnější, aby je ta věc nějak oslovila, aby se jim líbila a přinášela jim tím radost. Mně je tohle jasné a ve skutečnosti to respektuju. A to, že mnohdy právě to koupená věc je pro toho člověka vlastně méně vhodná, že její funkční vlastnosti nemůže využít a nejsou mu ku prospěchu, spíše naopak, na tom zas tolik nemění.

No, toho Caterhama si už asi nekoupím, to by se musel stát zázrak. I když myslím, že bych jej patrně i jakože použít trochu dokázal. Nojo. Ale že jsem jej, *****, opravdu dost chtěl! :)

Reagovat
Krejza
Krejza

10.4.20 09:18

Jo, je fajn mít někoho, kdo ti určí priority :-D Držím palce, aby sis ho mohl koupit.

Ale abychom se vrátili k tématu.

Pro koho je takové kolo primárně určeno? Pro závodníky nebo pro marketing (hobby jezdce)?

Kdo a za jakých podmínek takové kolo dokáže využít?

Koho větší hmotnost bude skutečně limitovat?

Z mého pohledu jsou odpovědi tak řádu 1% u závodníků, pokud by ho měli jako pracovní nástroj. A to jen pro určitý typ závodu.

U zbytku jde potom především o design, značku a další věci. Tím se nechci dotknout amatérů, kteří potenciál využijí třeba z poloviny.

Mírný off topic: u moto je naprostá většina zblázněná do kapot (supersporty a superbiky). Překoňované, přebrzděné rychlé motorky, obtížně se na nich učí a rychle se na nich dá zabít. Ale markenting je postaven na tom, že ji musíš mít, protože ji má tvůj hrdina z MotoGP.

Myslím si, že u kol je to dost podobné.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.4.20 16:59

Dík.

Auta. No, já chtěl, když jsem přišel před pár lety k troše penězům, Caterhama, že.

Manželka mně však postupně vysvětlila, že je třeba spíše zrekonstruovat byt.

Reagovat
Krejza
Krejza

8.4.20 12:44

Mít auta jako koníček, tak je to ještě mnohem horší. Nebo traktory, kamiony atd.

Reagovat
Krejza
Krejza

8.4.20 12:33

Není to uhýbání od otázky, odpovím v dalším odstavci.

Oproti kolu stojí motorky více. Nejen pořizovací cenou, ale servisem, provozem, pro lidi z bytů i uskladněním atd. Zabírají více prostoru.

Vlastnit tak více motorek je obtížnější než mít více kol. Výběr tak bývá pro univerzální stroj.

Osobně mám doma Versyse, který funguje na obě varianty. Cesty do práce, krátké vyjížďky, dovolené, bral jsem ho i na okruhy a tři první závody jsem jel na něm. Až doslouží, tak chci Tracera 900.

Mít možnost provozovat více motorek, tak rozdíl krátké/dlouhé vyjížďky vyřeším stejně jednou motorkou. Místo toho by šla okruhovka, enduro, šlapačka.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

8.4.20 10:50

Vidíš – netroufal jsem si zkraje, ale teď se zeptám: odhlédnuto od předchozího i od toho, co sám na motorce závodně jezdíš: jakou by sis ty vybral dnes nejraděj (tedy spíše na silnici) motorku: jednu na běžné, i zábavné kratší projížďky a druhou na delší cestování?

Docela by mne to zajímalo. (Doufám, že mne s tímhle off topic tady nevyfakujou :)

Reagovat
Krejza
Krejza

7.4.20 22:05

Cioran-m -„Absolutně“ jsem myslel tak, že to není ta hlavní součást, která by ovlivňovala jízdu a celkovou rychlost. Nechtěl jsem se ropzepisovat, udělal jsi to za mě.

U naprosté většiny lidí, kteří si takové kolo koupí, je význam aera zanedbatelný. Stejně tak, když si koupí ultra lehké vrchařské kolo. Takže souhlas s připomínkou na 90% hobíků. Sám jsem mezi nimi.

Limit 6,8kg celkem chápu jako určitý bezpečnostní limit. Je to tak u všech špičkových závodních strojů.

Mám určitou zkušenost, co se týká motorek. Tam je *******, že se prodávají překoňované, přebrzděné stroje, na kterých skoro nikdo neumí jezdit. Proto se už i tam rozvíjí mrtě asistentů, což byla původně doména u aut. U kol je aspoň vidět, když na to dotyčný nemá. Než bude boom elektra. Pak to bude podobné jako u moto. Velká rychlost a neschopnost ji ovládat.

Souhlas, že kola dělají mnohem více práce než rám. Pořád je ale hlavní práce na jezdci. To je na jedné stopě to krásné.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.4.20 20:48

A že u kol dělají naprosto největší podíl na aerodynamice samotná jejich kola – a z nich navíc zejména to přední – je dávno známá a přesně změřená záležitost.

Ale to všechno je naprosto zanedbatelné proti posedu, šlapání (kolena etc), oblečení a několika dalších věcech. Rám je až na jednom z posledních míst. A v rychlostech, ve kterých se většina hobby majitelů aero kol běžně pohybuje, je to už úplně srandovní.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

7.4.20 20:36

Krejza. : U tanků fakt nevím u aut je to – asi – krz ty bezpečnostní nutný prvky a pak to, čemu se říká „vybavení“. A také proto, že je móda velkých, škaredých pseudoterénnich aut, jež se snad původně dělala pro americké důchodce. Pro koho se dělají X6, Q7 a Cayenne + Bentayga a proč snad ani vědět nechci.

Připadá mi, že s koly je to v poslední době stejné.

A s myšlenkou, že absolutně není důležité, zda silniční kolo váží osm a půl kila nebo o dvě a víc kila míň opravdu nesouhlasím. A ani jsem, myslím, na takto explicite formulovaný názor snad dosud nenarazil. Tohle skutečně poznat je (a vždycky také bylo) – a nejenom tehdy, když tu věc bereš do ruky. Ostatně, kdyby v profi cyklistice stále neexistoval ten nesmyslný limit 6,8 kilo, jsem si dost jist, že by špičková silniční kola vážila i vypadala poněkud jinak, než tyhle hrůzy. :)

Pokud však jde o „aero kola“ jsem toho názoru, že pro zhruba 80–90% hobbiků, kteří nikdy nezávodili a na silničce defakto slušně sedět ani jet neumí (o jejich schopnosti jet na kole trochu rychleji nemluvě) , tohle opravdu žádný smysl v praxi nemá.

Reagovat
Krejza
Krejza

7.4.20 08:34

cioran-m – Proč mají tanky stále 55–65 tun? Proč Lancia Delta Integrale váží stejně jako Fabia R5?

Ano, Trek by mohl vážit o 2 kila méně. Ale je to skutečně potřeba vzhledem k jeho použití?

Dobře to popsal nooski – mluvil o aeru, ale podobně je to s hmotností. Ani jedna z uvedených vlastností není absolutně důležitá, spíše jen spolupůsobí v celkovém dojmu z kola/jízdy.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

5.4.20 21:36

DaD: Tak- já sem toho Herse a stránku z té knihy dával jen proto, žes psal, že té váze neuvěříš. Chtěl jsem jen ukázat, že lehčí kola, než ten dnešní Trek se dělala již před osmdesáti lety a to dokonce turistická, vážena s blatniky, světly, baterkami, nosiči a vším ostatním.

Jak konkrétně to ze semačtyřicátého roku s váhou pod osm kilo jelo, nevím; jen podotýkám, že amatéři na turistických kolech, jen o trochu těžších, závodili ještě v šedesátých letech na trati dlouhé 1200 km, přičemž tým na kolech, která stavěl René Herse jej vyhrával opakovaně (výsledný čas býval, pokud se nepletu, kolem padesáti hodin).

A navíc se ta kola esteticky (alespoň podle mého mínění) nedala s většinou dnešní produkce vůbec srovnat. Nejde starý-nový, ale jakýsi cit pro věc. (To je ostatně stejné s auty, hodinkama, architekturou a na co si člověk vzpomene).

Ale abych neodbočil kamsi, kde to už skoro nikoho nezajíma: proč musí v roce 2020 drahá silnička vážit tolik (a teda taky vypadat :) ) jako ten Trek tady na obrázku, mi připadá stěží vysvětlitelné.

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 18:59

DaD: Vsak ja vim, ze netvrdis. Ja jen ze ti nemusi byt lito, ze mas na Trek dobre ceny tak hura do toho :D

Reagovat
celevra
celevra

4.4.20 18:57

DaD: Venge bych si nechal líbit, ale ta cena je za mě šílená, na to moje šmrdlání. :) Já teda měl kliku, že sem loni stihl objednat zelenáka za 116 tis. MOC, což při pohledu na letošní ceníky byla tak trochu výhra v loterii.

Reagovat
DaD
DaD

4.4.20 18:57

To já přeci nikde netvrdím a proto si ho chci koupit:)

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 18:49

DaD: nemyslim, ze by Trek delal nejak vyrazne horsi kola nez Spesl :)

Reagovat
DaD
DaD

4.4.20 18:46

celevra: Když už Spešla tak jedině Venge. Spešl kola umí, to se musí nechat, ale já mám na Trek takovou cenu, že mi by byla hanba letos ještě něco nekoupit. I kdyby pouze na vyzkoušení.

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 17:45

Honzis: Jenze na konicky casto ekonomickym pohledem koukat nelze :)

Reagovat
celevra
celevra

4.4.20 17:06

Dejva počkal bych spíš na novýho Tarmaca, někde sem četl v zahraničí, že snad Venge a Tarmac se má sloučit, nicméně tomu moc nevěřim. Každopádně já se současným Tarmacem si těžko dokážu představit lepší kolo, oproti předchozí generaci to kolo prostě jede a není tak tupý/nezábavný jako generace předchozí a do toho je to na bezduších krásně pohodlný i bez různejch píčovin, co na to dává Trek. Za mě silnice musí bejt jednoduchá a učelná, nejvíc na pohodlí stejně udělaj pláště a správnej tlak, ale to, že Madone vypadá líbivě, to souhlasim. Já bych třeba na Tarmacu jedině ocenil kokpit jako má Venge, tzn. schoval všechno vedení.

Reagovat
khonza
khonza

4.4.20 13:05

Dnes jsem viděl takového Treka v černo-červené. Naživo moc pěkné kolo. Zkusit bych si to chtěl. Ale mít doma to asi nemusím. Jak tu někdo poznamenal: je to o osobních preferencích. Já jsem teď spokojen se starým cannonem.

Reagovat
Honzis
Honzis

4.4.20 13:01

snobárna možná nebylo úplně nejvhodnější slovo, ale prostě trochu ekonomickým pohledem se mi nepozdává kupovat kolo třeba za 150 stejně jako auto za 2mega, i když na to člověk má. V cyklistice je tolik proměnných že teprve pokud si projedu nějaký okruh za stejných podmínek mohu něco soudit, to že hučej karbony nebo to pocitově „frčí“ leckdy neznamená, že tomu tak skutečně je. Někdo preferuje zrychlení, pocit v kopci, točivost, pohodlí, … jiný zase drtí roviny časovkářským stylem hold.

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 12:04

Nojo, zive pamatuju kdyz jsi sem Propela hazel a ono uz je to skoro 2 roky :)

Reagovat
DaD
DaD

4.4.20 11:46

Tak nějak přemýšlím o změně stroje. Aero za aero, jak jinak:) S Propelem jsem velmi spokojen, ale už ho mám nějaký ten pátek a chytají mě roupy. S novým jen tak nevyjdou a tak zkusím asi tu Madonu. SL7 už má Di2, slušná kola a jen předělám kokpit na verzi SLR. Ten stávající je jako pěst na oko.

Reagovat
bernie
bernie

4.4.20 11:14

Kolo pěkný, někdy bych si to chtěl zkusit, abych pochopil, o co přicházím, když tento trend nevyhledávám. Deekay a jeho názor je mi bližší a nooski o Dream biku udeřil hřeb na palici. Master ála neo retro.

Tak ať ti to lítá.

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 10:59

TheJD: Tak ja na trenazeru nejsem schopen vnimat nic, takze mam jen nejakou monotonni uptempo hudbu :)))

Ale ok, dam si to do sluchatek u tvoreni obeda :D

Reagovat
TheJD
TheJD

4.4.20 10:58

deekay: ja vetsinou posloucham podcasty na trenazeru. na to je to idealni. lepsi, nez film nebo serial, ktere stejne nejsem schopny uplne vnimat. aspon pro me

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 10:54

TheJD: Tak to se omlouvam, cetl jsem jen ten uvod k tomu. Podcasty nemam rad, preferuju text.

Reagovat
TheJD
TheJD

4.4.20 10:42

deekay: kdyby sis to cele poslechl, tak na me takto nereagujes

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 10:33

TheJD: Jenze tu se neresi, co je rychlejsi. Kazdej ma preference na kolo jine. Ja mam treba nejakou pocitovou hranici, kdy kolo vazi tak akorat. Tezsi, ale i lehci mi neni tak jizdne prijemne. Samozrjeme to ma spoustu dalsich promennych.

Tim, ze nezavodim a nehonim KOMy, tak dam hlavne na pocit, ktery z toho kola mam. Coz je jeden z duvodu, proc na silnici stale mam galdy (dokonce s velkym crr), rafkove brzdy a nesnazim se sundavat hmotnost nejak vyrazne dolu pod stavajicich 7.4. Jo a nemam aero kolo:) Verim ze na aeru s bezdusema bych byl rychlejsi pri stejne namaze. Ale me to kafe neutece :)

Reagovat
siky83
siky83

4.4.20 10:31

Muj dream bike,naprosto nadherny kolo :) nemuselo by mit ani kotouce. V cerveny barve. Krasa. :)

Reagovat
TheJD
TheJD

4.4.20 10:25

Doporucuju posledni Nerd Alert podcast od CT: https://cyclingtips.com/…avity-sucks/

Reagovat
deekay
deekay

4.4.20 10:25

honzis: Snobarna je imho neco jine. Todle je proste vrazeni penez do oblibeneho konicku :)

DaD: Vsak jo, jde o to, aby se na tom cloveku dobre jezdilo a aby se to majiteli aspon trochu libilo :)

milan: Moc se nechas ovlivnit minenim ostatnich :D Kdyby ne, kola tam nechas a mas ostatni u zadku ;) Me treba tahle moda, co tu nastala (a tim zdaleka neminim jen tebe) s mazanim kol z profilu pekne stve. Pro me to casto byl zdroj inspirace.

Reagovat
milan.v
milan.v

4.4.20 10:10

DaD: S tím se dá souhlasit, nicméně právě proto jsem vymazal svá kola z profilu, nemám potřebu řešit, kolik ten a ten S-Works stál a nestál, atp., o tom to není…

Reagovat
nooski
nooski

4.4.20 10:09

Honzis: i sytiče jsou lepší než dualy Tiagra s opratěmi :-P odporná neergonomická věc.

Reagovat
DaD
DaD

4.4.20 09:59

Honzis: Snobárna bych neřekl. Proč má člověk jezdit na něčem, co mu sice plně dostačuje na jeho výkonnost, ale nebude z toho mít tu radost a dobrý pocit, který tady zmiňuješ. Znám kluky kteří mají velmi drahá kola, ale před kolegy v práci radši řeknou, že stálo třetinu než aby poslouchali něco o bláznech a podobné pindy. Nekupují je za účelem pozérství, ale proto, že se jim líbí a mají z jízdy na něm právě ten dobrý pocit o kterém to celé je. Proto mě osobně třeba nezajímá retro a ani třeba co nejlehčí kola. Oboje jsem vyzkoušel ale vůbec nic mi to neříká.

Reagovat
milan.v
milan.v

4.4.20 09:56

Tak pokud budeš srovnávat neaero s aero, tak to klidně udělá tolik…

Reagovat
Barak
Barak

4.4.20 09:52

Těch 30W jsi jen tak střelil nebo to fakt udělá tolik?

Reagovat
Honzis
Honzis

4.4.20 09:06

V hobby podle mě jde jak píše nooski spíš o to, abych se na tom cítil dobře, než o potencionalnich 30W při 40km/h. 99% z nás potenciál kola beztak nevyužije, ať vrchařsky či aero , je to spíš snobárna.

Reagovat
Honzis
Honzis

4.4.20 09:01

Spousta lidí, spousta názorů a teď , priznejme si, nic jinýho než černý aero na diskach v elektrice nefrčí. Však taky co prodávat, když by byla na 20 let stejná … sám třeba nevím, co by mělo být lepší, než dualy Tiagra 2×9

Reagovat
nooski
nooski

4.4.20 07:09

Aerodynamika je naprosto klíčovým odporem při silniční cyklistice a stačí se pohybovat nad 15 km/h. To je fakt. Naprosto největší aero odpor na kole má jezdec. To je taky fakt. Aero posed, správné hadry atd. udělají mnohem více než kolo. Aero rám tak tvoří rozdíl v řádu mála jednotek procent. Pro jezdce, pokud to není fakt závoďák, je důležité, aby se na kole dobře šlapalo, bylo pohodlné no a nakonec se i líbilo. Naštěstí si můžeme dneska vybrat z široké nabídky. Mě aero kola až na pár výjimek neoslovila, ale až budu vybírat třeba ke 40. narozeninám nový stroj tak s velkou pravděpodobností bude aero, s kotouči a na bezdrátové el. sadě. V té době už to snad bude hezké, lehké a pohodlné. No a nebo to bude Colango Master nebo titanový gravel Moots :-)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

3.4.20 22:36

Já bych to uzavřel, moc pěkný a komu se to nelíbí ať si kolo políbí, teda to svoje :-D

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 22:29

Chlebovnik: Ja si nevsiml, ze by tu nekdo psal, ze by aero bylo pomalejsi ;) Jenze on ne kazdy vyzaduje od kola absolutni cisla. Nekdo by treba chtel, aby se mu kolo na kterem jezdi libilo, nekdo ma rad retro, nekdo zase preferuje reaktivnost az nervozitu ultralehkych kol.. tisic lidi, tisic chuti :)

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

3.4.20 22:17

Achjo.

Je velká škoda, že hmotnost se dá zjistit velice snadno i v domácích podmínkách. To pak vede k duševním poruchám, které evidentně stojí za některými komentáři níže.

Kdyby se daly stejně snadno zjistit rozdíly ve valivém odporu (to vyžaduje minimálně investici do powermeteru) nebo odpor vzduchu, i těmto jedincům by došlo, že v běžném světě je aero vždy rychlejší. (Nicméně přiznávám, že pokud někdo jezdí pouze směrem nahoru do 6%+ stoupání, na vršku naskočí do auta, nechá se svézt z kopce a přes rovinu dál k dalšímu kopci, kde vyskočí a opět se vydá nahoru, může pro něj být lehké kolo vhodnější. xD)

Zrovna nedávno byl na CyclingTips na toto téma Podcast.

Reagovat
DaD
DaD

3.4.20 21:56

cio: Teď tedy vůbec nevím, proč by to měla být otázka snobismu. Nějak mi to uniká. Každý má nějaké záliby a chápu, že do toho investuje jak peníze tak hlavně svůj čas. Pokud o tom chci něco vědět, tak musím číst a nebo jinak získávat informace. Já tě osobně považuji za člověka s velkým přehledem a vědomostmi, co se týká kol týče. Mě osobně historická kola neberou vůbec a proto o nich nemohu vést diskuze.

Zajímám se spíše o novinky a mám možnost si toho i dost vyzkoušet. Vyzkoušel jsem i pár historických kol z Italské produkce, ale s radostí jsem to vrátil a jel na švih na aeru. Na cestu na kafíčko asi dobré, ale nic pro mě.

Reagovat
novas752
novas752

3.4.20 21:54

Závodní kola nesmí mít méně než 6,8kg.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 21:52

Jo – a to kolo (myslím ten turisťák z roku 47 na fotce) existuje a ta udaná váha je reálná – napřiklad bylo zváženo například před publikací v knize „The Golden Age of Handbuilt Bicycles“ Jana Heineho (Rizzoli, N.Y., 2010), z které je také ta fotografie.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 21:37

Chudák Pedersen – já myslel, že kola závodní kola by měla vážit 6,8 kilo? Nejel on teda na kole Trek? Pak musel být prostě – hodně dobrej a odolnej :)

Nojo, ony tam však byly podmínky vlastně pro všechny těžký. Mathieu by mohl povídat

A pokud se týče toho, čemu věříš či ne, zkus se někde podívat na pány, jako byli třeba Alex Singer a René Herse. A o výstavách „Concours de Machines“ a o závodech jako Paříž – Brest – Paríž.

Když člověk něco málo o lidech a věcech kolem kol ví, může to být i ze zájmu o věc a nemusí to být ve všech případech jen známka nějakého přihlouplého snobismu… :)

Reagovat
DaD
DaD

3.4.20 21:16

Když vyhrál loni Pedersen mistrák světa, tak měl kolo cca. 8kg těžké. Asi mu příliš nevadilo, že má tak těžkou hajtru:) Aero kola se přeci nedělají jako ultralight a ani to není cílem. Jak už jsem zde několikrát psal. Mnohem radši dám přednost aero kolu, které jede pěkně v tempu, než vrchařskému speciálu, který je sice příjemný v prudkých a dlouhých výjezdech ale na rovinně mi to vůbec nic neříká. Spoustu lidí to má samozřejmě naopak a já tomu rozumím.

Cio: Té váze kola na obrázku v životě neuvěřím dokud si to sám nezvážím. Vše z oceli, pumpa, blatníky, světla, dynamo s touto váhou? By mě zajímalo jak to jede. I přes (možná) nižší váhu bych na tom opravdu jezdit nechtěl. Váha není vše, nejvíc přeci záleží jak to funguje jako celek.

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 21:14

milan.v: Ze ty mas toho Experta? .)))

cio: tak ono zalezi na proporcich daneho jedince. Asi budu muset nafotit tu svoji plecku. A to predesilam ze ten posed nemam kvuli „designu“, ani aero, ale kvuli tomu, ze je mi to pohodlnejsi a jako bonus jsem na tom tak nejak „vycentrovanejsi“. Na kratkych kolech s vysokou hlavou proste nemam zatizenej predek dostatecne.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 21:14

deekay: S tím Cervelem – nemusí být zrovna přesně „to moje“ je to tak, že tehdejší R5 (o Californii teda nemluvě) beru jako etalon – osobně jsem na nějak lepším kole neseděl a, koneckonců, koho to opravdu zajímá, může si je někde půjčit a vyzkoušet. Já je trochu vyzkoušený mám, proto o něm mluvím. A jak říkám, podobně (co vlastností, ne vzhledu) nikdy neopomenu také zmínit totálně provařenýho Tarmaca – ten je vlastnostma taky naprosto OK.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 21:09

Deekay: Posez na Cervelu mám naprosto identickej jako na Kleinovi (a, koneckonců i na staré DeRose). A zas tak extra vzpřímenej teda není :) Akorát na rozdíl od toho Kleina tam nemám žádnou podložku.

A – upřímně řečeno – rád bych viděl hobbika, který by si tam dal představec s negativnim sklonem a – pak to na švihu vydržel. :)

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 21:07

cio: No ja jen ze to tvoje cervelo neopomenes nikdy zminit v podobnem duchu :) Ale nic proti. me vic zajimal ten tvuj custom titan, skoda, ze je z profilu pryc :)

A ono zakaznici casto preferuji, co je jim „odborniky“ nakukano :) Bohuzel zrovna je takova modni vlna, ktera nepreje tomu, abych si poridil novou silnici…

Reagovat
milan.v
milan.v

3.4.20 21:05

Nejvyšší Tarmac je co? Jak S-Works, tak rám hned pod ním, Expert, se chovají stejně, byť je S-Works o trochu odlehčenější, tuhost, pohodlí srovnatelné…

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 21:03

novas: Tak jak vysvetlis, ze kdyz porovnam treba moje supersix evo 2015 v 56 s C­ervelem R5 v 56 2016, tak cervelo ma o 22mm vyssi hlavovku? A takovej Argon Gallium v Mku (coz odpovida delkove ty 56), ma hlavu jeste o kousek nizsi.

Koukal jsem po nastupci moji S6 a Cervelo jsem vyradil prave kvuli tomu, ze bych musel mit –20 stupnu predstavec, nebo podobnou zlotrilost a to pak fakt vypada hruzostrasne.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 20:58

deekay: Jo, Cervelo z roku 2012, kdy je ještě „dělali“ VW, je ještě ok. Pevnostně, i těmi 760 g.

Z toho, co jsem měl možnost vyzkoušet, choval se podobně asi jen nejvyšší Tarmac.

Ale hele – mně na mých kolech až tak nezáleží (resp. na tom, co si o nich kdo myslí) a nechci se o jejich nějakou „skvělost“ jakkoli přít – o to mi nikdy nešlo. Jde o to, že dnes spousta firem i jejich zákazníků z pro mne nepochopitelných důvodů preferuje kola těžká, drahá, nepohodlná a často také dosti nepěkná.

Reagovat
milan.v
milan.v

3.4.20 20:57

Z tohoto hlediska ať si každý jezdí, na čem chce…

Reagovat
novas752
novas752

3.4.20 20:54

Cervela kratoucke a vysoke? Lol :D Vzdyt ty jsou naopak brutalne dlouhy. To ti reknou i lidi kteri na silnici zavodili ze jsou dlouhy.

A aero kola proste nejsou lehke. Kola jako Madona uz vubec ne – rám je tezky jak prase, vsechny aero dily k tomu taktez. To proste neni gramarina.

Ono taky proc, aero kolo je kolo na dlouhe roviny = rovina a ± konstantni vysoka rychlost. Tam ti je hmotnost kola v podstate jedno, i kdyby to melo 12kg, pojede to po rovine uplne stejne.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 20:51

nzg: Nechci nikterak zpochybňovat aero efekt v závodní cyklistice – Saganovi a jemu podobnejm jistě může pomoci, jedou-li v úniku patnáct nebo padesát kilometrů průmerem skoro pade a spíše po rovině na aero kole, které váží zase kolem sedmi jako jeho Tarmac. Akorát aerodynamický podíl samotného kola (bavíme-li se o běźné silničce, ne o kolo pro časovku) je oproti všemu ostatnímu – tedy posed, oblečení atd. velmi malý.

Ale pro amatérskou hobby cyklistiku (teď mluvím obecně, nikoli o konkrétní osobě) je to spíše legrační – zvlášť když člověk vidí spoustu hochů s aero koly, jak na nich sedí a jakými průměry jezdí.

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 20:48

cio: Proste modni vlna :) Vzdy to tak je.

Jinak jsi si jisty, ze to tvoje Cervelo je tak skvele? :D prezentujes to jako nejaky nadpozemsky ram :) (navic maji cervela takovou, rekl bych dost endurance geometrii, kratoucke a vysoke).

A k tomu pohodli…clovek si poridi aero kolo, delany na zavody a pak s tim jezdi nejake skoropolnacky treti tridy. Neni divu, ze pak ti lide volaji po pohodli.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.4.20 20:39

Je to zvláštní: napřed byla vždy snaha dělat lehká kola (koneckonců i ta sportovně turistická, viz obr.)

Pak, zhruba na přelomu 80.-90. let se ve jméno pevnosti dělat závodní těžká kola (ten Moser, na kterém vyhrál Bugno Giro, vážil l0,5 kg). Pak přišly šiřeji nové materiály – titan, hliník a karbon (nakonec i lehká superpevná nerezová ocel) a dělala se pevná, dobrá a velmi lehká kola. No a teď, s „aero“ rámy a kotoučovými brzdami se zase dělají těžká a drahá kola. A aby navíc nebyla hodně nepohodlná, dá to dost práce a někdy i trochu legračních výmyslů.

Podivné. Sám mám například titanové kolo s těžce předimenzovaným a těžkým rámem a bez celokarbonových kol, které váží o víc než kilo míň, než tohle zde prezentované a jedno karbonové (s rámem nikoli dražším, ale přesto patrně lepším, než jaký Trek kdy vyrobil), které má 6,3, přičemž ani jedno z nich nebylo stavěné nějak „do lehka“.

Trochu mi to připomíná tu módu SUV.

No – a o designu tohoto Treka raději nic. :)

Reagovat
nzg
nzg

3.4.20 20:30

Ty kola jsou moc pekny!

Vaha se u kola teto kategorie (aero) precenuje, jestli to vazi o kilo vice na rovine nehraje roli, aero efekt prevazuje. A v CZ tech opravdu prudkych a dlouhych kopcu moc nemame…

Reagovat
Emp14
Emp14

3.4.20 20:16

Moc libi

Reagovat
ferlikster
ferlikster

3.4.20 20:02

Na ty kola jsem koukal na kolokramu vypadaji super, tady sednou jak prdel na hrnec. To je nahrada za ty rozstipany?

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 19:53

Tak ono bys profitoval i v nizsich rychlostech, otazka, jestli te spasi dojet na kafe o 40s drive :D

Reagovat
Barak
Barak

3.4.20 19:52

Pekny to máš.

Reagovat
morrows
morrows

3.4.20 19:52

Tak to joo, já už se těřko dostanu do rychlostí, kdy bych profitoval z aero výhod. To radši o 2 kila lehčí kolo.

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 19:40

morrows: Na zavody a honeni rovinatejsich KOMu asi dobry, aero funguje :)

Reagovat
nomecz
nomecz

3.4.20 19:39

No sice me trosku prekvapuje ze to vazi jen o 300gr min jak moje hlinikove CX za par korun ale jinak se mi to hrozne zamlouva a kola vzhledove pecka

Reagovat
morrows
morrows

3.4.20 19:39

Vřdycky když vidím takhle drahé a těžké kolo, přemýšlím, co asi lidi vede k tomu, aby si to pořídili…Barevně ok, design rámu jak ze Star Treku. Klingonskej Trek

Reagovat
kubad
kubad

3.4.20 18:58

podařené líbí, ale ta váha za tu cenu grrrr :(

Reagovat
Doyle
Doyle

3.4.20 17:48

Na toto kolo s takovýmto designem se mechanická sada nehodí. Jinak o.k. Líbí.

Reagovat
roud
roud

3.4.20 17:42

Ta London edition se mi strašně líbí dumam nad tím zda by nebylo zverstvo to nalepit na cosmicky:)

Reagovat
deekay
deekay

3.4.20 17:37

Ta hmotnost je dobrej vtip :) A at uz nekdo vymysli prulomove reseni jak vyresit hydrobrzdy s mechanickym razenim, aby ty paky mohly byt koukatelne a drzitelne :( Jinak to neni spatny a ta grafika na kolech se mi libi.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Livina 35
Reyinstashot 32
gemini 7
Doyle 19
Atilla 46
kubajs mtb 10