proč tam nedali moment, když to ruplo? takhle je to celé zavádějící a působí to na mě, že chtějí ukázat, jak něco chlapácky rozmrd…a nemůžou tvrdit, že něco jiného by v ten moment vydrželo – stejná kategorie ráfků.
Marek. Kv: To jsou zase kecy. Možná se jeď podívat s kolem do zahraničí ať vidíš co se tam jezdí. Double Diamond traily jsou trochu něco jiného než singletrack.
17.2.20 06:51
A teda mimochodem ty AM 35 měly tuším kolem 450g/kus v 27,5. 100g navíc (tuším 585g) mají skoro DH 40 a to jsou fakt monstra s neuvěřitelnou tuhostí (mám na mysli, že bez vejpletu to ani se 100kg váhy nejde nějak promáčknout) a tomu množstvím materiálu určitě ty DT nekonkurují. Ty DH 40 mají 1,5× širší patky…
Wilda:
proč by měl mít? dt240 jsou težší, než ty Syntace, dráty na tom budou poodbně a mám to taky na 28.
kesu: Až na to, že ten AM35 bude mít na sobě odhadem o 100g materiálu méně. Nevěřím, že vydrží to samé.
vojtech:
jasně, je to jak to vyjde. Pak jsem v sezoně dokupoval jeden ráfek a vyšel snad na 7 tis. Kč samotnej…
Kesu: ráfky v akci, náboje taky. Ty DT se též občas nechají koupit kolem 1k €.
Já nikde netvrdil, že to na dt350 budou stejná kola.
Na 240tkách už to bude to samé (nevěděl jsem, že exc mají 180tky, vycházel jsem z xmc.
Ale jsem rád, že jsme se konečně všichni pochopili :0)
Jako nechci vám tu do toho kecat, ale mám za to, že ve vánoční akci jsem koupil Nextie AM35 kolem 8 tis. Kč. Kolem stejných 8 tis byly Syntace Straight MX náboje a CXray se zapletením si nepamatuju, ale 5 tis to nebylo. Váhově to bude na úrovni těch DT. Narovinu řečeno po všech prasklejch ENVE nemám důvod si myslet, že by měly být lepší než ty Nextie. A totéž je DT, kolik asi tak musí stát ty DT ráfky na Taiwanu, aby se tam nacpala DT marže, „vývoj“ a marketing.
Cavendish: OK pokud se budeme bavit, že levný Čínský ráfek udělá stejnou službu jako znackovy, tak ti to odkyvu. Proto taky vozím spokojeně kde co.
Taky končím.
Pod recenzi kol s prasklým ráfkem:
“Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.”
Takže jsem chtěl doporučení stejných kol za třetinu. OK pokud by Cav myslel ráfky, tak může být, ale v zápeti oba svorně tvrdíte
„Přesně tak :) Dát na to DT350 a do 20k se vyjdeš. Tohle vychází na 55k.“
Jo fajn kola to budou, ale nejsou to stejná kola jako ty EXC. Neřeším že je(nebo není) DT/Enve/Ibis/Santa karbon ráfek v něčem lepší, ale že nepostavíš stejná kola za třetinu.
Spocti si kolik materiálu zůstává na ráfek když to mají na 180 a Aero dratech a ráfek je i nízký, bude to slušný kus materiálu. Zkus najít alternativu u nextie (jestli vůbec existuje) a pak na něm postav kola. Buď udržíš třetinový rozpočet nebo hmotnost, obojí dohromady těžko.
Už chápeš?
mpIII: Pust to z hlavy. Už teď mě mrzí, že jsem řekl svůj názor na hlas. Diskuze tu evidentně nemá smysl. Neztrácej čas…Ale ty si to pochopil správně.
Ach jo wildo, ty snad neumíš číst… tak ještě jednou:
“Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.”
Z toho je naprosto jasné, že nemluvil o DT kolech jako celku, ale o DT/Enve/Ibis/Santa Cruz Reservr atd. karbon ráfcích. A tam jeho tvrzení má smysl, protože za cenu Enve máš pět Nextie ráfků.
Rozepiš se, v čem se liší karbon ráfek DT od Nextie. Fakt mě to zajímá, protože porovnání nemám. ;0)
Hele, tak podrobně. Tyhle kola nemají s xmc nic moc společného kromě značky. Zatímco xmc mají relativně lehký ráfek a 240 naby. U EXC je hmotnost soustředěná spíš do ráfku (tipuji, že právě se snahou o odolnost).
No a když budu teda pocitat 5tis za nějaký zesílený nextie ráfek, náboje 180 jsou 8+14, (slušné dráty, niple, páska, ventilky, práce) 8 a jsi na 40 jen to hvizdne. Takže ještě jednou, máte tip na STEJNÁ kola za třetinu ceny?
Že je financni nesmysl tohle stavět se asi nemusíme bavit. Stejně jako o tom, že EXC kola si asi nikdo moc nebude kupovat za MOC, ale většinou rovnou na kole nebo za půlku na bazaru (jako já svoje xmc). A ve výsledku to nebude o tom, že dt, nextie, lb nebo něco jiného vydrží více nebo méně, ale hlavně o štěstí co kde kdo trefí.
Máš XMC 1200 nebo ne? A neurážej se hned, ale rozepiš se, v čem se liší karbon DT od Nextie. Fakt mě to zajímá, protože porovnání nemám. ;0) Zatímco u rámu od Santy tu přidanou hodnotu proti čínskému karbonu jasně vidím, u ráfků moc ne.
Mp3: Jasně a za desetinu ceny máš taky stejně muziky. Taky to jsou kulata kola.
Reknu to jinak. Jezdim nextie 3 rok, jezdim jako prase a nazrat tomu davam. Bikepark, nedoleteny skoky a obcas posrany dropy. Mel jsem jak 27,5 tak ted 29. Za 3 roky bez jedineho problemu. Pockal jsem si na vanocni akci a rafek vysel na 3,7. Sada do 8. Takze asi tak.
Ještě jednou ti vysvětlím cavendishuv příspěvek – “Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.”
Z toho je naprosto jasné, že nemluvil o DT kolech jako celku, ale o DT/Enve/Ibis/Santa Cruz Reservr atd. karbon ráfcích. A tam jeho tvrzení má smysl, protože za cenu Enve máš pět Nextie ráfků.
Přijde mi, že jak ti někdo sáhne na DT kola, tak začneš vidět rudě :-D
A kdybychom to měli tedy srovnat, tak náby 240s, Nextie a CX Ray + alu niple = cca 1450g a ±30 tisíc. Takže co prosím tě dostanu za těch 20 tisíc u DT navíc?
Vůbec neřeším jestli se to vyplatí nebo ne, ale jen jsem reagoval na ten nesmysl o „tretinove ceně za stejná kola“.
Můžeš, ale pořád nebudeš na hmotnosti těch DT. Co tam máme dál? Aerolite, premium – hmm hmotnost jde pomalu dolů, cena ale fofrem nahoru. Kdybys chtěl postavit opravdu stejná kola, tak to nebude třetina, ale daleko víc. To že 350, dt competititon a základní nextie/lb budou v pohodě fungovat, ale nijak nerozporuji. Ale furt to máš Adidas se čtyřmi proužky z tržnice ;)
wilda: pořád ty Nextie ráfky můžeš naplést na 240tky a jsi v tom za půlku těch DT. Tak kde je teda ta výhoda DT?
mpIII: Přesně tak :) Dát na to DT350 a do 20k se vyjdeš. Tohle vychází na 55k.
wilda: tipuju že to myslel tak, že než kupovat Enve, nebo jiné značkové a drahé ráfky, tak stačí třeba LB nebo Nextie.
Ráfky můžou být lehký nebo trvanlivý, obojí jde těžko. Čím lehčí, tím dřív něco praskne. Pomoct může muší váha v sedle a nejezdit jak dobytek.
Jen k těm opravám – oprava za 2500 (cena DT ráfku) a za měsíc to prdlo v opravovaném spoji – ráfek roztrhanej na sračku :) Takže i s těma opravama nic moc…
Upraví se to za zlomek ceny nových ráfků a jede se dál, tohle ti hliníkový ráfek nedovolí.
Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.
Karton nebrat.
Single: Ne teoreticky, prostě musí. Když to nevydrží karbon, tak co potom? 2200Euro…
novas752: EXC 1200 jsou podle výrobce endurové speciály nejvyšší kvality, etalon endurových kol. Takže by měly teoreticky vydržet prasení v bikeparku bez problémů.
miťo na enduru se v balíku moc nejezdí. ;)
Rozstřelený lehký závodní kola v bikeparku hmm, a?