Jeffsyna v1.3

Přidat foto

Silueta

Setup na 2018

Kokpit

nad Novou Vs

Dalejské údol

Slavičí údol

Trutnovská hrabank

Rychlebská žula

Hradiště

Poslední dobou velice oblíbené Hřebeny

Dat ASS!

Satanský Drtikol vol.

Korýtko

Dokud je to ještě aktuální, po 2 a půl letech jsem se dokopal udělat jí profil. :)

Co k tomu říct no. Dlouho jsem snil, šetřil a hledal ideální kolo primárně na terény hlavně v JZ okolí Prahy. Univerzál co se nezalekne prudkých sjezdů, přežije nějaké to prasoskákání, nenechá mě na holičkách v technických pasážích, nebude moc vzdorovat cestou do kopce a příliš neznechutí nutné přesuny po asfaltu.

Mno, nejdřív (dávno) to měl bejt Nerve/Neuron. :) Pak jsem asi 2 roky šilhal po Spectralu, ale ceny 2017 se moc nevyvedly, AL 6.0 jen v Raw a navíc to praskání zadní stavby… Chvíli jsem přemýšlel o Trancovi 2 LTD 2017, ale dodneška nevim, jestli se mi to kolo libí nebo ne, a opět trochu nad limit cena + otázky v osazení řekly NE. No a pak jsem objevil YT Industries, resp. že nedělají jen Capru a Tues. :) Velikost kol byla jasnou volbou, 29" mi nesedí ani na dnešních kolech s lepší geometrií, než tehdy. Objednával jsem už někdy koncem června, dostupnost 14. srpna a skutečně, 14. klepal kurýr na dveře. I s dopravou tehdy 57 800. Muj první pořádný bike a zároveň první full, přechod ze starého levného 26" hardtailu byl docela jinej svět, pohádka, do kopce to jelo snad i líp, z kopce úplně jinej vesmír, lehčí sjezdy rázem za poloviční čas, těžký sjezdy najednou nebyly těžký. :)

Původně doplněno pedály XT PD-M8000, brzy jsem vyměnil gripy za oblíbené Bontrager Race Lite+, původní Sensus byly dost úzké, při delší jízdě z toho bolely ruce. Nedlouho poté se jako slabina začaly jevit brzdy, s výměnou destiček za metalické origo Sram to bylo snesitelnější. Na jaře 2018 bezduše, s Finishline tmelem jsem udělal chybu, loni jsem přešel na MucOff a jsem s ním spokojený. Dalšim upgradem na jaře 2018 byl tlumič se zamykánim, jinak stejnej, stejně nastavenej, sundanej z jiný nový Jeffsy. Jaro 2019 ve znamení pořádných pedálů – Saint PD-M820 a „freeride“ nášlapů Shimano AM5, nechápu jak jsem mohl jezdit s xc nášlapama a tretrama. :) A protože mě ve stále rychlejších průjezdech rozbitejma sjezdama začala štvát citlivost Piku, došlo i na DebonAir a rovnou ve 160mm zdvihu místo původních 150. V létě pak odešly ložiska na hlavnim čepu, tak jsem rovnou vyměnil všechny v zadní stavbě za nějaký obyčejný 20Kč/ks, zatim vypadaj v pohodě, uvidim jak dlouho vydrží, kdyžtak tam střelim Enduro MAX nebo zkusim SKF MTRX s tou modrou samomaznou klecí.

Poslední cca rok jsem se do toho ježdění docela opřel, brzdy už prostě nestačí, dvojplacka na enduro závody a podobné kratochvíle asi taky nebude to pravé ořechové (minulej rok na enduroserii na špičáku mi to spadlo asi 20× :D ) ⇒ přestavba na Shimano XT 1×12 + M8120 brzdy je v procesu, radost si udělám i novejma zápletama na DT350 a Nextie a k Reverbu X1 páčkou (starou klasickou jsem nedávno utrhnul :) ), a i do tlumiče půjdou tokeny, poslední dobou často lítám na doraz. Původní kola dostanou nový ořech, SLX kazetu a lehčí jezdivější obutí na občasný vyjížďky lehčim terénem, pumptracky a případně nějaký ty flowtrailový trailcentra. Do budoucna nejspíš dozadu nějaká ta vložka ala Cushcore, možná nová Charger patrona RC2, nelze vyloučit pružinovej tlumič jen tak pro srandu a zkušenosti, ale už teď ten zadek žere fakt pěkně, vidlice v bordelu furt trochu zaostává.

Dosud najeto 5100km za asi 400h, nastoupáno/na­klesáno cca 120 000m + cca 6000m lanovkou. Padla na to jedna sada organických destiček, 1 a půl sady metalických, 5 řětězů, 5 plášťů, skoro litr finishlinu, půl litr Muc-Offu, jedny šutrama odrbaný převodníky, nový jsem naštěstí zbufetil z nějaký přestavby zadarmo :), jedna kladka z přehazky a kazeta už je taky ojetá.

Fotky hala bala jak šel čas, pořádná galerka detailů bude po přestavbě.

(vloženo 11.2.20)

novas752 novas752
Ohodnoť bajk: (4.3  / 44 hlasujících)
Značka YT Industries
Model Jeffsy 27 AL Two
Modelový rok 2017
Velikost L
Hmotnost 14,74kg total, 4,68kg osazený kola, 10,06kg vše mimo kol.
Vidlice RockShox Pike RC A2 27,5" 100x15 My2017 s DebonAir 160mm
Tlumič RockShox Deluxe RT3
Hlavové složení Across semiintegrované
Kliky RaceFace AEffect 175mm
Středové složení BB92 RaceFace X-Type
Přesmykač Sram GX 2x11 SideSwing E-type
Měnič Sram GX 2x11
Řazení Sram GX 2x11
Převodník Raceface Turbine 24/36z na Cinch Boost pavoukovi
Kazeta Sram GX XG-1150 10-42z
Řetěz Sram PC1130
Náboj přední DT Swiss 370 Straightpull 15x100 28h
Náboj zadní DT Swiss 370 Straightpull 12x148 28h XD ořech
Brzda přední Sram Guide R + 200mm Sram Centerline, sintr desky Sram
Brzda zadní Sram Guide R + 180mm Sram Centerline, sintr desky Sram
Ráfek přední DT-Swiss M1900 Spline Two 22,5mm, 650b
Ráfek zadní DT-Swiss M1900 Spline Two 22,5mm, 650b
Dráty DT Swiss Champion Straightpull 2,0 + Alu Squorx Pro Lock niple
Pedály Shimano Saint PD-M820
Řídítka Raceface AEffect 780x35mm
Představec Raceface AEffect 50x35mm
Sedlovka RockShox Reverb Stealth B1, conectamajig, tlačítko levá nahoře
Sedlo SDG Fly MTN v custom YT designu
Pláště Maxxis HighRoller II 27,5x2,4" 3C MaxxTerra EXO TR/ Maxxis Aggressor 27,5x2,3" EXO TR/ Tmel Muc-Off

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
hovado_cz
hovado_cz

13.2.20 23:03

máš to hezký, co k tomu víc dodat .-)

Reagovat
novas752
novas752

13.2.20 22:48

Jop, asi málo brzdim. Nevim. :) organiky šly pryč po prvních pár stech, přední sintr vydržel ty 3500, zadní sintr něco přes 4000 no. Nebo to je těma Guidama, na ty tvrdý velký metalický desky nezatlačí tolik, silnější brzda by těm deskám asi dala pokouřit víc.

A taky moc nejezdim ve sračkách, většinou sucho nebo holomráz, to má taky velkej vliv.

Přestavbu už mám skoro hotovou, zítra si jen udělám repasi Reverbu a bude to komplet. :) jeví se to moc pěkně.

O novym kole jsem přemýšlel ale nakonec zavrhnul, rám Jeffsy jako takovej mi sedí, proč to měnit… Ale kdo ví, za pár let třeba jo, ale to bych to musel rozdělit na 2 kola, jedno nějaký endurko/freeride na prasení a jedno jezdivej lehkej trailbike na lehčí terény. A na to v současný době nemám ani místoani cash ani náladu. :) Časem na to asi dojde ale.

Reagovat
theedge
theedge

13.2.20 16:46

Končeně je tady a s pěknejma fotkama :-)

Z toho co píšeš je to klasický vývoj :-) Ale fakt bych se zamyslel nad tím jestli se ti vyplatí do toho cpát tolik peněz na upgrade. Myslím že tomu začínáš nakládat víc než na co to kolo bylo zamýšlené. Novej pohon, karbon záplety, Novej Charger, Pružina, CushCore … to je za mne na nový bike.

Na 5100 km jsi sjel jen 2,5 brzdových desek ?

Reagovat
novas752
novas752

12.2.20 14:11

@Velkejtvrdak:

Hele na Rychlebky apod. bych xc kolo neuvazoval, tam je ideal prave neco okolo 130mm, hlavne kvuli pohodli. Tady okolo Prahy jsou mistama mnohem tezsi sjezdy nez na oficialnich Rychlebskych stezkach, takze to tady mistama vyuzivam, samozrejme nejakou cast vyjizdky je tahnu zbytecne. Ale celkove jsem s tim spokojenej.

V bikeparku jsem zatim byl jen na Spicaku na Sumave.

Reagovat
Velkejtvrdak
Velkejtvrdak

12.2.20 11:10

Ahoj, vždycky mě u těchto kol zajímá jak je to se zdvihem. Jezdím na enduru 170/165 a přijde mi že v bikeparku je to tak akorát, ale občas by to sjezďaka chtělo. Každopádně na rychlebech apod to kolo tvladam s přehledem možná až moc, jak je z fotek vidět kořeny malý kameny apod, nestačí na tohle xc? Chci něco koupit a rozhoduju se mezi nizkozdvihovym fullem na trail okolo 140/130 nebo proste klasicky xc 100/tlak zadního kola. Kolo je to moc pěkný ale neotravuje trochu ten zdvih na to ježdění po lese? Jinak už jsi ho vytáhl někam do bikeparku?

Reagovat
vpa007
vpa007

12.2.20 10:07

Pěkně pěkně pěkně! ;-)

Reagovat
hAjPR
hAjPR

12.2.20 08:28

Jsem zvědavý, co z toho vyleze :) No a dlouhodobě ještě víc, trochu se ztotožňuju s názorem níže, že ta geoška a malý kola budeš chtít vyměnit. Držím pěsti!

Reagovat
sibicz
sibicz

12.2.20 08:22

Jsem zvědaf na ten tvůj novej setup! Ale už teď je to za 5*

Reagovat
gersa
gersa

12.2.20 07:40

Povídání super, kolo taky ;)

Reagovat
novas752
novas752

12.2.20 06:05

@JakeF: Pozdě ¯\_(ツ)_/¯

Reagovat
pidro
pidro

12.2.20 00:19

Moc pěkný kolo a super report. Už se těším na upgrade s dalším povídáním :-)

Reagovat
JakeF
JakeF

12.2.20 00:18

Asi mě neposlechneš stejně jako kdysi s jednoplackou… Ale vyser se na karbon kola, hliníkový DTčka jsou funkčně jistota.

A jak se zlepšuješ, tak ještě trochu zrychlíš a budeš chtít 29ku, pak ti budou fajnový karbon záplety akorát kazit náladu.

Reagovat
juraj.9
juraj.9

11.2.20 22:26

Pekny to mas…

Reagovat