F1SS 1986

Přidat foto

Toto kolo zde v galerii už mám. Aktuálně jsem jej doplnil o zadní disk. Docela se mi to líbí, tak jsem se rozhodl podělit o tu radost zde s vámi:-)

Nechtěl jsem investovat nesmyslné peníze do původního disku, tak jsem se rozhodl vyrobit si repliku doma na koleni. Kousek tvrdé folie, lepidlo a zapletený galuskový ráfek na starém vysokém náboji Favorit. Náboj jsem předělal z 36 na 28 děr. Galuskový aero ráfek s 36 dírami dnes neseženu. No a starý náboj na šroubovací vícekolečko je dobrý, kdyby se něco pokazilo...…..tak to případně bez výčitek hodím po psovi. Hmotnost disku se vyšplhala na 1320g.

A zatím to i jezdí.

(vloženo 9.2.20)

learita learita
Ohodnoť bajk: (4.4  / 39 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1SS
Modelový rok 1986
Velikost 60
Hmotnost asi tak 9,5kg
Rám Od Mistra FB
Vidlice Musel jsem zkrátit
Hlavové složení Campa SR
Kliky Campa SR
Středové složení Campa SR
Přesmykač Campa SR
Měnič Campa SR
Řazení Campa SR aero
Převodník Campa SR
Kazeta No koment
Řetěz Sram
Náboj přední Campa Record
Náboj zadní Favorit vysoký
Brzda přední Campa SR
Brzda zadní Campa SR
Brzdové páky Campa SR
Ráfek přední FIR 26 palců
Ráfek zadní Remerx RTX galuskový
Dráty Čtyřlístky vpředu
Řídítka 3TTT
Představec 3TTT
Sedlovka Campa aero
Sedlo Turbo
Pláště Galusky Vittoria 28"+26"

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
André Vebr
André Vebr

12.2.20 13:09

Aha, já zapoměl – ono je to Italský … :)))))

Reagovat
sergo
sergo

12.2.20 12:20

Také čerpám z Velobase, a právě podle http://velobase.com/…ogScans.aspx

je to katalog 1985. A to se neodvažuji otevřít tématiku vysokých náb Record. To bychom se teprve zamotali :)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

12.2.20 11:50

Toto ale není kat. 85, ale podle mě +/-73, když poprvé představili SR a NR. Rozdíl je akorát v pákách (SR odvrtané), jinak čelisti stejné. Je to 1.gen V1. Všimni si, že na excentru jsou ty „ploutvičky“ rovný, kdežto u 2.gen. V1 (i V2) už jsou vypouklý. Record čelisti představili už v r.68, pak to takřka beze změn vyráběli 5–6let (do příchodu SR). Souhlasím, že celkově to zmatený je, odborník nejsem, ale hodně se o starou Campu zajímám a dost čerpám tady: http://velobase.com/…ponents.aspx?…

Reagovat
sergo
sergo

12.2.20 11:10

Nahoře SR, dole NR. A pak se v tom vyznej. (katalog 1985)

Reagovat
André Vebr
André Vebr

12.2.20 10:31

čelisti jako takový mají SR (V1) a NR stejný, pak přišly SR-V2, který zas mají stejný čelisti s Cobalto a 50th. Průřez čelistí V1 je víc zakulacený a s tiskacím nápisem, V2 jsou víc do špičky s nápisem psacím (podobně i jako Victory)

Reagovat
learita
learita

11.2.20 20:36

Taky se mi zdají ty čelisti SR a NR stejné. Všiml jsem si, že některé mají boty co drží špalky duralové a jiné zase ocelové. A páčka excentru bývá odlišná.

Ovšem V2 s psacim se mi líbí více.

Reagovat
sergo
sergo

11.2.20 19:13

TO: André: Cobalta patří do grupo C-Record, Stejně jako Delta a čelisťové C-Record. (Delta a klasické C-Record – viz Centenario 1985. ale s těma čelistma s psacím Campagnolo na SR mi to není furt jasný… :)

Reagovat
Roman64
Roman64

11.2.20 18:21

Super, to musí ĺetět,

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:38

Dle Velobase 83–87 s tím, že Cobalto už byly označovaný jako C-Record

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:33

..ale když koukám na Anniversary50 (1983), tak ty brzdy vychází z nich. Takže je to trochu zmatený :)))

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:29

85–6?? Jak jsem to pochopil já, tak 1.gen Delta se moc nepovedly (ty byly 86), takže s nimi dělaly souběžně V2

Reagovat
sergo
sergo

11.2.20 16:23

Nevíš od kterého roku je SR V2?

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:22

Cobalto

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:21

Cobalto vychází z V2

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:20

V1 vs V2

Reagovat
sergo
sergo

11.2.20 16:18

TO: André – nejsem z toho moudrěj, protože dle katalogu mají čelisti pro SR a NU stejné číslo a jsou i pohledově stejné – tedy tiskací.. s psacím nápisem jsem se setka spíš u Cobalto.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 16:14

sergo: ty „psací“ jsou SR V2, poznáš je i podle špičaté centr. matice. SR V1 mají nápis tiskace. Oby typy jsou s černými „návleky“ na těch zobácích u špalků. Bez návleků (jen chrom) je to jen Record a úplně bez zobáků pak NuovoR (ty mají navíc i jiný typ matičky pro nastavení bovdenu). Pak ještě bacha na Victory a Triomphe, ty zas mají jiný typ excentru.

Reagovat
sergo
sergo

11.2.20 15:34

Po delší době je na co koukat.. :) Jen bych rád položil dotaz k věci kterou zrovna řeším: brzdové čelisti SR jsou většinou označovány ty s „psacím“ nápisem Campagnolo, ale v katalodu z r. 1985 jsou SR (kat č.2001/2000) totožné s NR – tedy tiskací nápis?

Reagovat
learita
learita

11.2.20 13:14

Kubula – je pouze na levé straně. Origo je na straně pravé, ale chtěl jsem to mít fotogenictejsi :-)

AV – ten laminát je pouze domněnka. Nikdy jsem to neviděl naživo, vím prd.

Taky to mám pojištěné vicekoleckem.

Maruška – budeš na mě žalovat?

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.2.20 11:48

learita: kde byl přesně otvor si nepamatuju, ale na 100% se přelepoval lep.páskou. Celé kolo z laminátu být rozhodně nemohlo, to by se rozpadlo. Fakt to byl kryt, sice netuším, jak se připevňoval na L straně, ale P strana se přitáhla 6ti kolem, byla tam ještě tenká podložka. Ten kryt byl víc vypouklý a jak se to přitáhlo k nábě, tak se „přicucnul“ na ráfek. Ale je taky možný, že se jednalo o tehdejší DIY v podmínkách totalitní ČSSR.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

11.2.20 09:17

learita: když už píšeš o otvoru na pumpičku, tak kde ho máš? Je jen na levé straně ?

Reagovat
learita
learita

10.2.20 23:18

AV – trochu jsem na fotkách studoval otvor pro pumpicku a tam alespoň dle barvy vidím laminát… Pouze má domněnka. Vždy jsem si myslel, že originál z osmdesátých žádné špice nemá.

Reagovat
HonzaP9
HonzaP9

10.2.20 21:51

Marušák – Bereš pojem plagiát moc úzce. Kdyby to majitel prezentoval tak, že to je Campa, nebo kdyby se to jako Campu snažil prodat, tak pak je to samozřejmě přes čáru. Takhle je to prostě jen vizuálně celkem věrná napodobenina, která v kontextu celku(!) má svoje místo a svým způsobem i hodnotu. Zdůrazňuju ale ještě jednou – v kontextu celku.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

10.2.20 18:00

Mě to taky nenapadlo, že je to DIY, z fotek to vypadá jako originál, který vypadal přesně takto a pokud si pamatuju, tak to byl taky jen kryt přes dráty, jako tohle (alespoň v Pze na Dukle to tak měli). Karbon prakticky nikdo neznal, natož nějaký zapékání disků.

Reagovat
jardalee
jardalee

10.2.20 17:42

no me to teda napadlo ze to neni original disk teda soucasnej karbon,v te dobe se to snad takhle aji delalo ale nevim ,ja to prave videl taky jednou jako nakej kit z ciny pro fixie :)

Reagovat
Marušák
Marušák

10.2.20 17:32

Kubula -„Já myslím, že nejlepší na tom všem je to, že kdyby se autor sám nepřiznal k tomu jak disk vznikl, tak ví každý odborník kulový.“ Krásná reakce dokazující, že časy se mění, ale myšlení některých zůstává… Nedávno jsem viděl Dustera vzadu s naprosto originálně vypadajícím logem Cayenne. Neskutečně vtipná satira, ne každý pochopí:-)…

Reagovat
KUBULA
KUBULA

10.2.20 15:00

Já myslím, že nejlepší na tom všem je to, že kdyby se autor sám nepřiznal k tomu jak disk vznikl, tak ví každý odborník kulový. Za mě moc pěkný počin, mammut není nic špatného vzhledem k tomu že v průmyslu se používají stejná lepidla jen pod jiným názvem k lepení konstrukčních věcí, které jsou mnohem namáhanější než toto. Navíc z konstruktérského hlediska pružný spoj naprosto chápu a každý kdo tomu rozumí tak také že …:-D:-D:-D .

Za mě máš plný počet a jsem moc rád, že někdo se do takovéto věci pustí.

Reagovat
Marušák
Marušák

10.2.20 14:47

Vzít kolo Remerx/Favorit a pomocí lepidla a čehosi vytvořit plagiát velké značky naprosto odpovídá myšlení lidí v době kdy tento stroj vznikl, takže vlastně proč ne:-). Hlavně, že ty časy jsou za námi…

Reagovat
learita
learita

10.2.20 14:38

Scott – díky za super komentář. Ono to potěší, když si vezmeš, co je za tím práce.

Jst – souhlas. Ovšem kam vlastně míří Vittoria tyto úzké galdy? Dětské silniční kolo......?

Kouba – než jsem se do toho pustil, vše jsem promyslel. Zcela zamerne jsem použil trvale pružné lepidlo. Napadás tady moje kutilství slovy jako prasarna. Přitom můžeš své schopnosti předvést zcela jinak než hloupými argumenty. Postav takovýto disk s kompletními náklady do 15 stovek, dej ho do své prázdné galerie a můžeme si vyměnit zkušenosti ze stavby.

Reagovat
JSt
JSt

10.2.20 13:54

learita: problem tech galusek na salovou cyklistiku neni ani tolik barva jako rozmer. jsou tluste. ;-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

10.2.20 13:35

Ježiš sorry, já zapomněl, že se tady musí jen chválit a pro jiný názor tu prostor není :-)

Že se to tak dělalo mi je úplně u zadku, konstatoval jsem jen, že je to příšerný. Nezajímá mě ani cena originálního disku – lepit cokoliv na kolo Mamutem je bastl a prasárna, ať je to koníček nebo ne.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

10.2.20 13:04

Kouba zabils…

Reagovat
scottscott
scottscott

10.2.20 12:49

Mě to přijde moc pěkně udělané a fandím tomuto domácímu kutilství. Ne vždy vše musí vyjít, ale to nevadí, protože co by se v zimě dělalo, než zkoušet vylepšováky a realizovat nápady. Good job a ať to vydrží :)

Reagovat
learita
learita

10.2.20 12:36

Cioran – to bylo v roce 1991 a škoda, nedaří se mi nalezt žádné video tohoto závodu.

Kouba – zda se, že o casovkach z té doby nic nevíš.

Ano, nalepil jsem to mamutem a jezdím na tom. Zatím to drží a pokud se to rozsype, tak žádná škoda, pač náklady na folii a samolepky byli nízké. Zjisti si co stojí originál a přijdeš na to, proč někomu stojí za to tvořít v dílně věci které mu jsou vlastně koníčkem.

Cen da- ty 26 galdy dělá Vittoria a dají se sehnat na ebay. Ovšem myslím, že seženeš 26 galdy i od Tufa. Dělají je snad pro nějaké disciplíny jako kolová či krasojizda nevím. Problém je, že je dělají v nevhodných barvách a jediná 26 galda s retro béžovým bokem jsem našel u té Vittorky.

Standodlav – ty bowdeny jsou tak, jak jsem kolo koupil, snad původní stav.....

Díky za fajn komentáře chlapy.

Reagovat
standoslav
standoslav

10.2.20 10:06

Ty bowdeny máš asi schválně jak se to tehdy jezdilo, mě se to takto nikdy nelíbilo. Dají se ale dát i opačně, tzn.lanko zasunout zvrchu a pod brzdou nasadit Bowden.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

10.2.20 08:58

co 26" galusky, to je stále normálně možno koupit? Kolo je krásný, FB signatura na zadní stavbě je parádní!

Reagovat
standoslav
standoslav

10.2.20 08:14

Tenkrát se ty „kozy“ tak stavěly a FB měl na to asi i mufny. Já jsem si postavil něco podobného, viz.profil, jen s vodorovnou, mě to mufny jinak nedovolovaly a rám se tím pádem dál i snížit, pro menšího jezdce.

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

10.2.20 08:05

Proč má ten rám takový sloping? Při vodorovné horní rámovce a jen protažené sedlové by se docílilo toho samého, ne? Tohle vypadá příšerně. A lepit na kole něco Mamutem … jestli to má být jen na oko na kole na zeď, OK, ale na ježdění … nevim nevim

Reagovat
tromboonen
tromboonen

9.2.20 23:39

Pěkná práce, i úprava počtu děr, impressive!

Reagovat
cioran-m
cioran-m

9.2.20 21:15

Pamatuju se, jak starej Křižák na tomhle v závěrečné časovce vyhrál Rakousko…

Reagovat
šlapatko
šlapatko

9.2.20 20:37

Pěkné

Reagovat
learita
learita

9.2.20 19:56

Folii jsem k ráfku nalepil Mamutem. Ihned drží a folie se dá srovnat. Chce to s citem, aby toho lepidla tam nezůstalo příliš.

Moc jsem toho na disku nenajezdil, tak časem uvidím, co vydrží.

Reagovat
Haryk
Haryk

9.2.20 19:00

Srdcař…

Reagovat
Zaskar LE
Zaskar LE

9.2.20 18:37

Krasny stroj davam za 4 *, cim jste disk nalepil?

Reagovat
André Vebr
André Vebr

9.2.20 18:36

5* krásný kus historie!!

Reagovat