Nové kolo po 23 letech, kdy jsem moc nejezdil, tak se teprve hledám, chytlo mě to ale fest. Jezdím na tom od června, tak dávám pár poznatků, kdyby se to někomu hodilo.
Vidlici RS Recon RL 2019 jsem při servisu po 1800 km zvýšil zdvih ze 100 na 120 mm (stačí vyjmout spacer ze vzduchové komory), zdá se mi, že teď chodí o poznání lépe a při doskocích již nejde neustále na doraz. Foukám kolem 100–120 Psi při 80 kg, víc na doskoky. Sundal jsem zamykání z řídítek, protože jsem zjistil, že mi jen překáží a zamykat nepotřebuji ani na asfaltu. Navíc jsem ušetřil asi 80 g váhy. Vyndat pružinu z tlumiče Motion Control, aby šlo zamykat z korunky, se mi bohužel nepodařilo.
Vyměnil jsem také původní 720 mm řídítka za 760 mm, protože mi při blbnutí nějaké ty cm chyběly a experimentoval s 60 mm představcem, který řízení prospěl, ale na M rámu s 428 mm reachem (výrobcem s rezervou doporučená velikost na mých 184 cm) to již pro mě bylo příliš krátké ve sjezdech ve stoje. Vrátil jsem tam 80 mm, ale po pár dnech mi to nedalo a zase jsem začal experimentovat s tou šedesátkou, protože hravost toho kola zvýší těch ubraných 20 mm extrémně. A teď hledám kompromis – výška řídítek, posunutí sedla, na blbnutí, na normální ježdění, … Tak to dopadá, když si koupíte XC a pak z toho začnete zkoušet udělat kolo trochu akčnější.
Pořídil jsem gripy ESI Extra Chunky, abych šetřil ruce. Na vyjížďky bezva, ale vůbec se nehodí na trénink techniky, paradoxně pak spíš škodí, jak se do nich prsty boří, namáhá to ruce a nedávají pocit jistoty.
Limitem jsou i použité záplety s i18 ráfky, které nejsou vhodné pro bezdušový provoz, ani pro plášťě, širší než 2,25", navíc jsou těžké. Na druhou stranu mě zatím docela drží, skáču s tím neustále z půlmetrové výšky, tu a tam zadní dostane ránu od hrany betonu při nepovedeném bunny hopu, už je bouchlý.. Ale stále bez znatelného vlivu na jízdní vlastnosti. Jen jsem dotáhl výplet.
Kola byla od výroby obuta do Schwalbe Rapid Rob 2,25", což je takový základ. Po 600 km jsem na zadním objevil natrženou figuru, tak jsem ho vyměnil za Thunder Burt ve verzi Snake Skin TLE a jelo to lépe. Následně jsem dokoupil kevlarové SS TLE verze Racing Ray/Ralph a rozdíl v gripu a pohodlí na všech površích je proti Performance gumám značný. Šířka zmíněných 2,25" plášťů je ovšem na i18 ráfku pouze kolem 54 mm.
Brzdy MT400 sice brzdí, ale na Alpy, ani těžké jezdce to není. Investovat 2–3 tisíce do Deore sady bude znát hodně.
Původně jsem také pořídil SPD pedály 520 a tretry od Shimana, ale na blbnutí a učení techniky je vyměnil za nylonové platformy HT-PA12A, na které si po dvou měsících nestěžuju, jen mi žerou podrážky.
Koupil jsem si holt kolo, které není úplně pro mě, je mi v zásadě krátké a teď přemýšlím, zda do toho ještě investuji přinejmenším za lepší záplety a brzdy. A teleskopku.. A vhodnější rám :D
Záplety jsem nakonec koupil, ty se neztratí. Sice stejně těžké, ale bytelné 30 mm vnitřní šíře, a rozhodně je to posun k lepšímu.
XC se na tom ale jezdit dá, zvláště po výměně sedla za vhodnější.
(vloženo 25.1.20)
Značka | Kellys |
Model | Gate 50 29" |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M (odpovídá L většiny výrobců) |
Hmotnost | 13,7 |
Rám | KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle |
Vidlice | ROCK SHOX Recon RL (29) Boost, předěláno na 120mm, Solo Air / OneLoc Remote Lockout / Maxle Lite 15mm thru axle |
Hlavové složení | FSA 1.5 integrated |
Kliky | SHIMANO MT600-B2 (36x26), 175mm |
Středové složení | SHIMANO MT500 Press-Fit |
Přesmykač | SHIMANO SLX M7020-D (direct mount) |
Měnič | SHIMANO Deore XT M8000 (direct mount) |
Řazení | SHIMANO SLX SL-M7000 Rapidfire Plus |
Převodník | 36/26 |
Kazeta | SHIMANO CS-M7000-11 (11-42) |
Řetěz | SRAM PC-1110 |
Náboj přední | SHIMANO MT400-B Disc Center Loc 15x110mm |
Náboj zadní | SHIMANO MT400-B Disc Center Loc 12x148mm |
Brzda přední | SHIMANO MT400 Hydraulic Disc |
Brzda zadní | SHIMANO MT400 Hydraulic Disc |
Brzdové páky | SHIMANO BL-MT400 |
Ráfek přední | KLS MadMax Disc 622x18 (32 holes) |
Ráfek zadní | KLS MadMax Disc 622x18 (32 holes) |
Pedály | HT-PA12A |
Řídítka | Sting ST-208, 31,8 / 760mm, 9° sweep |
Představec | KlLS 80 mm |
Sedlovka | KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm |
Sedlo | KLS Avenger |
Pláště | SCHWALBE Racing Ray/Racing Ralph 2.25" |
Díky za komentáře, investice do nového kola se mi teď moc nehodí, tak ještě chvíli vydržím. Dneska jsem trochu blbnul, nedalo mi to a zas jsem tam vrátil kratší představec, to kolo je s ním řádově hravější a zábavnější. Jen mám ve stoje problém, že je reach kratší a já to musím při sjezdech zády kompenzovat, což snižuje komfort, i stabilitu.
Je ovšem zajímavé, že třeba trailový Qayron Spyro v L velikosti pro jezdce do 195 cm (což je o 11 víc, než mám já) má reach jen o pár mm větší, přičemž úhel sedlové trubky je totožný (po zvýšení zdvihu mého Recona), jen má delší zadní stavbu a položenější hlavu a tudíž delší rozvor, ale to nemění nic na prostoru, který má jezdec k dispozici, když stojí na pedálech..
Hele fajn kolo podpořený poctivým profilem a čtivým příběhem… no moc ti to kolo nevydrželo, ale i cesta je cíl a je fajn teď vědět, co dál chceš. Takže líbí! ;-)
Prodej to než ho úplně zničíš a jdi do trailového kola. Tuning nemá smysl.
Pěkný bike, ale rozumím tomu, že není vyhovující. Osobně bych to prodal jak to je a koupil něco dle představ. Rozhodně to bude jednodušší a možná i levnější cesta než postupný upgrade.
Určitě, teď už mám celkem jasnou představu o geometrii rámu, který chci, ale já si původně koupil kompromisní XC na dovolenou a prvních 1500 km jsem byl docela spokojen, až pak se to zvrtlo :)