Alan Carbonio CX 1983

Přidat foto

Začalo to asi před rokem a půl náhodným objevení vidlice ALAN na cyklobazaru. Pokračovalo to koupí relativně levného rámu na ebayi. Poté to pokračovalo opravou prasklé hlavové trubky a celé to bylo zakončené stavbou starého rámu na moderních komponentech. Je mi jasné že spousta z vás bude psát proč jsem to takto zmršil, ale já měl prostě v hlavě představu o kombinaci staré klasiky s moderní technikou. A nebojte se vymstilo se mi to. Vidlice není schopná zvládnout účinnost moderních brzd na broušených ráfcích a při brzdění se celá rozkmitá, takže je to vlastně nejezditelné. No ale jako cafe racer na pivo to bude fajn a na zdi to vypadá také pěkně. Treba až se mi to časem okouká tak to osadím klasickými díly a bude.

(vloženo 24.1.20)

KUBULA KUBULA
Ohodnoť bajk: (4.6  / 40 hlasujících)
Značka Alan
Model Carbonio CX
Modelový rok 1983
Velikost 56
Hmotnost 9,03
Rám Carbon / Alu
Vidlice Alu
Hlavové složení Ritchey 1"
Kliky Campagnolo Athena carbon 11 sp
Středové složení Campanolo power torque ITA
Přesmykač Campagnolo Athena 11 sp
Měnič Campagnolo Athena 11 sp
Řazení Campagnolo Athena 11 sp
Převodník Campagnolo 50/34
Kazeta Sh 105 11 sp 11-32
Řetěz Campagnolo
Náboj přední DT Swiss
Náboj zadní DT Swiss
Brzda přední Tektro
Brzda zadní Tektro
Brzdové páky Campagnolo Athena 11sp carbon
Ráfek přední DT Swiss P1800
Ráfek zadní DT Swiss P1800
Dráty ploché
Pedály Shimano PD-A600
Řídítka Easton EC90 slx3 Carbon
Představec Bontrager Alu 110mm
Sedlovka BBB Alu 30.0 mm
Sedlo Selle San Marco Rolls LOOK design
Pláště Challenge Strada Bianca 700x33C

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

29.1.20 12:23

Kubula: nebo tam vrazit nějakou vidlici co se k tomu rámu hodí, ale s pořádnou prostupností a udělat monstercross:-):-) Je to fakt krásný kolo, tak to ještě zkus dořešit ať funguje stoprocentně

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.1.20 14:44

Trepi: tak to se možná i povedlo :-D

Reagovat
tromboonen
tromboonen

27.1.20 01:05

doubeq: ono jak se to přibrousí tak si to sedne na obou/všech?, i na obyč klasika starejch silnice brzdách, špalky co nejlepší (nejdražší) a pilník, nebo chvilku počkat, akorát tohle asi ve svým zbývajícím životě přehnaně brzdit nebude :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

26.1.20 16:22

Kubula: ano, rám je to krásný a když se dodrží leštěný hliník a karbon i na ostatních komponentech tak jsou to krásná kola pro radost

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

25.1.20 22:17

5* Super

Reagovat
doubeq
doubeq

25.1.20 20:20

Ono záleží jak si sednou špalky a ráfek, na jedný sadě kol mi brzdy řvou, jen co se lehce namočí, ale necukají a na druhé zase ze začátku cukaly, ale jsou ticho. Taky Tiagra a miniV a moderní karnonová vidle.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

25.1.20 14:31

Tak tohle se mi líbí, i když jsem si originály moc nezapamatoval, a za „čalendže“ dávám 6, mám je taky… sice „jenom“ 27 mm a jenom Strada, ale jsou to sestry. No a na CX zápletech a kole mám miniV brzdy s normální 10 sp ultegrou, naprostá spokojenost, tam se vleze i 33 a vlezlo by se víc. Proč by to ta vidla něměla dávat? Kvůli hlíně? Mám podobný, pravda ocelový, ale taky starý a kdoví co a ani náznak přehnaného chvění, asi tolik nebrzdím :)

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

25.1.20 14:08

Jasnych 5*

Reagovat
rak
rak

25.1.20 09:54

Super stroj. To kmitání je vlastnost těchto vidlic, je třeba si zvyknout. Při krosech se nebrzdí, jenom přibržďuje:-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

25.1.20 09:45

Trepi a DaD: o vrzani vim, ale vzhledem k tomu ze kolo neni urcene na bezne jezdeni tak jsem to neresil. Navic ten ram urcite neni vhodny pro mich 93Kg. Stavel jsem to na design, protoze se mi ten ram hrozne libi.

p@x: vidlice kmita dopredu a dozadu takze to potkova nevyresi, uvazoval jsem o korkovych spalcich a nebo u stavajicich hodne zmensit brzdnou plochu

mykovec: spalky jsou serizene spravne, je to proste slabou konstrukci vidlice, sehnal jsem i jinou a chovala se stejne, mel jsem obdobny problem na silnicce u levne carbonove vidlice, dal jsem misto ni poradnou a je po problemu

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.1.20 09:41

Líbí se mi to, kombinace starého s novým mi tu vůbec nevadí (tato Campa je ještě krásná). Jen bych se asi bát to nechat po nějaké polňačce rozjet nad 30 km/h, stejně jako bych se bál to opřít před hospodou…

Reagovat
mykovec
mykovec

25.1.20 08:21

Jsou špalky ve správným úhlu?

Reagovat
p@X
p@X

25.1.20 08:13

Zkusil bych nějaký „nebrzdící“ špalky, možná podkovu…

Reagovat
DaD
DaD

25.1.20 03:51

Na oko fajné, až na sedlo tedy, ale je to opravdu tak kolo na pivo. Nic moc tuhost a hlavně to snad každému, po čase, začalo vrzat. I tak, za nostalgii, samozřejmě za pět.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

24.1.20 23:27

také jsem ho kdysi měl, ale vrzal mi v těch spojích tak šel do světa

Reagovat
KUBULA
KUBULA

24.1.20 23:11

mykovec: spatne serizene spalky

Reagovat
KUBULA
KUBULA

24.1.20 23:11

kubad: sedlo je 100% provokace, riditka klamou a az ted jsem si vsiml jak to na fotce vypada desne a predstavec je vec vkusu

Reagovat
kubad
kubad

24.1.20 22:41

podařené, modernější osazení mě nevadí, ale

  • sedlo mě tam nesedí, barvou ani tvarem
  • dal bych černý představec
  • poloha beranů je hooodně otočená nahoru – z fotky to působí až srandovně, ale možná to klame

jinak proč ne ať jezdí

Reagovat
mykovec
mykovec

24.1.20 22:24

Pěkný 90tky. Karbonový Alan byl daleko měkčí než podobný rám, ovšem lepený z hliníkových trubek. Vidlice byla stejná a tipoval bych, že vibruje kvůli špatně seřízeným špalkům, jinak moc hezký koleško

Reagovat
doubeq
doubeq

24.1.20 21:20

Náhodou je to vkusně udělané, Campa, ač moderní, tam sedí. Brzdy se dají vyměnit, neházej flintu ;-)

Reagovat