CÉZAR!

Přidat foto

CZAR spadá pod Čínskou značku ECHO, vyrábí čistě street trialové bajky

Na Avid bb7 nedám dopustit! :

Takhle dorazí bajk, slož si sám..

Rozborka / čištění volnoběžky. Na trialových kolech je volnoběžka jedním z nejdůležitějších prvků, musí mít ideálně co nejvíce poloh záběru a hlavně na ní musí být spoleh, nesmí prokluzovat, při odrazech by jezdec špatně skončil v případě prošlapu. Zajímavé také je, že nejsou umístěny na zadním náboji, ale na klice. Díky tomu, že převodník má větší počet zubů, než zadní pastorek, může být volnoběžka větší, je v ní více prostoru pro více praporků a více poloh záběru, není tak zatěžována jako na zadním kole. Celkově i rozložení hmotnosti je lepší - váha více ve středu kola.

Volnoběžka má 108 poloh. Má 9 praporků, po třech trojicích. Vždy zabírají na střídačku tři trojice

Praporky na svém místě, stáhnuty provázkem, aby se dala nasadit vnější část s drážky na praporky.

Poslední kolo do galérky co mám doma – street / trialové.. :-) Biketrial jsem začal jezdit někdy v patnácti, tenkrát na tom jediným, co se tady dalo v kamenným krámě sehnat – Author A-Gang! První 26" model od Járy Spacemana Spěšnýho, ročník 2002, zakoupen samozřejmě ve výprodeji v roce 2003..:-) Poté jsem vlastnil už vyloženě 26" trialové speciály. Poslední kousek před tímhle streetem bylo trialové Echo 24", což byla pogo tyč, která vážila asi 8,5Kg. No a mě se začalo stýskat po těch začátcích, kdy ty kola víc jezdily a měly sedačky :-) Takže jsem v roce 2017 koupil tohodle mazla, ve fabrice mi na přání dali komponenty ve fialovém eloxu, běžně se dá tenhle bajk koupit jen v červeném. Poježdění je na tom oproti trialovým speciálům samozřejmě jiné, kolo je extrémně krátké, nemá tak vysoko střed, má kolmější hlavový úhel, trochu delší zadní stavbu, kokpit je vyšší a né tak dlouhý. Posez je na tom prostě blíže k normálním MTB bajkům, kolo je hravé, bunny hop jde díky krátkému rozvoru hrozně snadno, ale klasické trialové prvky se na tom nedělají zrovna nejlépe, nevyskočíte z místa tak vysoko, tak daleko. Kolo jsem si ale hrozně oblíbil, je to taková hračka do města, kde jsem vlastně s tímhle sportem začínal. Koncem roku 2018 jsem si ale pořídil k třicátinám ocelového trailového hardtaila, no a tomu jsem tak trochu propadl. Začal jsem s klukama jezdit endůrko po lesích, obrážet bajkparky, poznal nový lidi,… Prostě nový sport, ve kterým mám najednou zase progres, který jsem v trialu mít přestal. Na Cézarovi ale občas rád vyrazím poskákat do města, potrénovat techniku, pojezdit se starou partou klasickej trial, kterej se prostě nezapomíná.. :-) Je to nádhernej sport a bylo by mi líto se toho úplně vzdát.. :-) Samotnej bajk mi teď když přesednu z MTBčka připadá jako dětská hračka, prostě 27,5" versus 24" :-) Láká mě mít tohle kolo ve verzi 26", ideální doplněk na trénování techniky k horáku.. :-)

(vloženo 16.1.20)

benobiker benobiker
Ohodnoť bajk: (3.5  / 78 hlasujících)
Značka CZAR
Model CZAR ION 24"
Modelový rok 2017
Hmotnost 9,6
Rám Alu 6061-T6
Vidlice CZAR Alu 6061-T6 420mm
Hlavové složení ECHO integrované
Kliky ECHO TR ISIS 170mm, Splined
Středové složení ECHO Spanish ISIS integrovaný v rámu
Převodník Volnoběžka ECHO SL, 108 poloh, 18z, 9 praporků
Kazeta Pastorek ECHO TR 13z, Splined
Řetěz KMC Z610HX
Náboj přední ECHO TR Disc 100x10mm
Náboj zadní ECHO TR Disc 135x10mm
Brzda přední Avid BB7, 180mm kotouč ECHO
Brzda zadní Avid BB7, Trialtech desky, 180mm kotouč ECHO
Brzdové páky Avid FR-5, koncovky Alligator, bowdeny Alligator LY-186
Ráfek přední CZAR 24" 32děr
Ráfek zadní CZAR 24" 32děr
Dráty CZAR, alu niple
Pedály ECHO TR
Řídítka CZAR Street Al 7075-T6, 730mm šíře, 31,8mm, 102mm rise, 5° Up 6° Back
Představec No Name Al 6061-T6 110mm x 35°
Sedlovka CZAR
Sedlo CZAR
Pláště MAXXIS Holy Roller 24 x 2,4

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
goofy
goofy

22.1.20 18:26

Za pět! :-)

Reagovat
marosh16v
marosh16v

20.1.20 14:48

Ode mě plný ;)

RB už je bohužel pryč, za páky se platí zlatem :) . SamOne do toho hodně šlapou, funtown nabízí i půjčení na vyzkoušení ;)

Reagovat
midlander
midlander

20.1.20 11:55

no já se ještě nezadaptoval na přechod 26HT – 27,5celopéro. ale já jsem lemra, no, musel bych asi jezdit mnohem víc. :-)

Reagovat
benobiker
benobiker

20.1.20 10:58

Přesně tak :-) Je fajn to střídat a umět zajet na všem… Hlavně to pak člověka víc baví, když má změnu..:-) Líbilo by se mi mít doma ještě celopérko, vyloženě tank na 29" :-)

Reagovat
Manas
Manas

20.1.20 10:25

Midlander: ono je to divny, ale me prijde stridani kol (20", 24" a 26") celkem poucny, pokazdy se musim v mozku „prepnout“. Ale me to bavi :) .. novy rozmery 27.5 a 29 k nam do nasich veteranskych kol nedorazily .. obavam se ze driv budou mit „moderni“ kola nase deti nez my :)

Reagovat
benobiker
benobiker

18.1.20 10:38

midlander: Tak samozřejmě je to dost jiný, ta 24" je oproti horáku jak dětská hračka :-) Ale po chvilce si zvyknu. Naopak, když pak sednu na 27,5" bajka, tak mi to nevadí, prostě najednou prostorné kolo, které jede a všecko přejede. :-) Hlavně na každým kole jezdím úplně něco jiného. A člověk si dycky na všecko zvykne…

Reagovat
midlander
midlander

18.1.20 10:03

Když střídáš 24 a 27, nemáš problém s adaptací na větší kolo? To musí působit hrozně neohrabaně.

Reagovat
benobiker
benobiker

17.1.20 17:36

Ondrejst: Díky! Přesně tak, jak jsem již tady psal, chtěl jsem zase něco víc jezdivého, víc kolo, prostě kolo se se sedačkou :-) Takže po Echu CZAR, nic lepšího v poměru cena/výkon se nedá koupit..

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

17.1.20 17:24

Pekný bike a fotky mňamkové a super profil.

Prosím ťa, to Echo si menil za Czar z dôvodu že je viac street a echo trial? Som totiž po echo pokukoval tak ma to zaujíma. Diik

Reagovat
Nimrod
Nimrod

17.1.20 16:59

benobiker: bike battle, správně :-) jo, 90., já jen narážel na ty KUBULovo kotouče v plenkách. když nebudu zabíhat do úplného pravěku jako je sachs, tak zrovna magura v druhý polovině 90. let už měla asi zavedenou produkci clara, luisa a gustav (ten je tuším ´97). tak ani nevím, jak moc brzy přišly hs…

tuhle páčku ani neznám, jde to mimo mě, no… ale je také pěkná :-)

Reagovat
fery18
fery18

17.1.20 13:17

Krasavec a super počtení.

Sice nevím očem tu melete, ale začetl jsem se do toho fakt hluboko :-)

Reagovat
benobiker
benobiker

17.1.20 10:55

Nimrod: Přesně tak, v té době se street trial teprve rodil, tady to propagoval Kraus se Spacemanem, ten závod se jmenoval RedBull Bike Battle :-) Já tenkrát chtěl jezdit klasickej trial, ale cenově dostupnej bajk byl jen ten A-Gang, kterej byl „lazen“ do streetu.

Jestli jsi vozil na HS-33 klasický magurácký špalky, tak se nedivím, že tě ta brzda neoslovila..:-) Ráfkové magury se začaly dělat někdy v 90. letech, to si teda moc nepamatuju, to je na povídání od jiných..:-) Já si pamatuju až ty svoje HS-33 Race Line a to byl rok tuším 2003. :-)

Tu páčku co jsem měl na mysli od kluků ze slovenska je tahle, RB už je taky letitá záležitost..:-)

https://funtown.cz/…ydro-aj.html#…

Reagovat
Nimrod
Nimrod

17.1.20 10:40

KUBULA: v tý době se street trial teprve rodil. pamatuju si, jak byl spaceman a kraus na red bull nevím co, jak to bylo street trialový, a právě že českým klukům říkali, že tam musí dávat nějaký triky, protože tam jezdili klasickej trial. a to je rok 2003 či 4? řekl bych, že to byly klasický trialový kola a nikdo to neřešil, protože geometrie bývala krátká, že jo…

hs-33 jsem měl na zoo! pitbull někdy před skoro 15 lety a fakt mi nepřijdou v ničem dobrý (ale je to můj názor a všude to tak píši)… od jakýho roku je vlastně hs (tehdy asi 11)?

benobiker: jo, rb páčka je luxusní :-) já nikdy neměl trialový špalky, ani na maguře, takže jsem vždycky asfaltoval, i když ke konci už ani to ne, nebavilo mi to a celkem to drželo i bez asfaltování. avid fr5, nokon + powercordz, avid sd ultimate a červený koolstopy. ale měl jsem to na 24", tam to přece jen brzdí o něco lépe jak na 26"

Reagovat
benobiker
benobiker

17.1.20 08:27

Díky lidi za zájem! :-) Přidávám ještě nějaký historický fotky, jak šel čas..:-) Na první fotce rok asi 2006, již těžkej tuning A-Gangu:-) nějaká exhibice na Budějovickém náměstí, rám přestříkanej na žluto, magury HS-33 :-) Poté v roce 2008 jsem pořídil ojetý Polský stroj Mielec :-) Vypadalo to dost strašně, prostě posvařované, naohejbané hliníkové trubky, cena nízká, ale geometrie již revoluční a žádné sedlo! :-) Nu pak jsem odmaturoval, začal makat a našetřil na své první nové kolo od Echa – modrého krasavce Gu Le model 2009, od Lukáše Buriánka z Trial Říčany – dnešní jeho eshop trialsection.cz Skládal jsem to kompletně po dílech, kola vyplétal, aby to vypadalo dle mých vysněných představ. Taky se pak vyšplhala cenovka celkem vysoko.. :-) Tohle kolo mi vydrželo dlouhých 6 let, kdy jsem akorát měnil pláště a vlivem trialové evoluce představce… Na fotce, kdy jsem to kolo zrovna prodával, je vidět jako zadní brzda Véčko s trialovýma špalkama Rockman a podkovou. Poté jsem v roce 2016 pořídil menší, 24" bajk od Echa. Jooo, to byla vyloženě „pogo tyč“ nalakovaná na černo :-) Ale váha něco přes 8 Kg, parádička. Zadní brzdu jsem měl variantu od Echa – ráfková hydraulická, brzdová páka z kovaného hliníku 6061 od Trialtechu, brzdila skvěle. Ráfky se dřív patlaly asfaltem, nebo kalafunou, to děsně řvalo, za mokra to nebrzdilo. Později se brousily flexou, aby to kousalo. Pak to taky tak neřvalo, brzdilo to i za mokra. Na poslední fotce už někdy v roce 2018 na Cézarovi na vagónu.. Tam už mám kotouč i vzadu..:-)

Reagovat
benobiker
benobiker

17.1.20 08:12

Nimrod: Máš pravdu, že Dressler dovážel Monty, Lukáš Buriánek Echo, ten to dělá do teď, převzal po Pepovi zbytek dovozců, kdy se na to Pepa vyprdnul a dělá jen svoje kempy. Jenže já v té době ani neměl internety, abych mohl řešit Eshopy :-) A navíc tyhle kola byly za zcela jiné peníze, než co stál ten A-Gang, kterej navíc vyráběl Author a byl k němu přístum v kdejakým kamenným krámě. Tenkrát jsem tam véčka měl, ale s obyč špalkama a byla to trága. Poté přišly HS-33 a to byla jiná káva..:-) Rozhodě ta brzda není omyl, vyrábí se doteď, ale je pravda, že si našla místo pouze v trialu a to je hrozně malej sport. Vyloženě trialový výrobci vyrábí svoje brzdové páky k ráfkovým brzdám, trialový nadšenci ze Slovenska mají taky svojí trialovou páku, kterou vyrábí jako garážová firmička..:-) Véčka se taky používají, ale pořád ten brzdový výkon je menší, než u hydraulických ráfkových, hlavně ztráty na dlouhým bowdenu a lanku k zadní brzdě. Někdo ale používá véčka s trialovýma špalkama jako přední brzdu. Já sám jsem jeden čas používal véčko jako zadní brzdu, ale úplně super to nebylo, pak jsem se rád vrátil k hydraulickej…

Reagovat
Atilla
Atilla

17.1.20 07:27

Perfektní. Triall je boží, škoda, že mi to vůbec nejde:)

Reagovat
ufoncz
ufoncz

17.1.20 07:26

Vymazlený! Pro mě taky spousta novejch informací. 5/5

Reagovat
KUBULA
KUBULA

17.1.20 06:57

Nimrod: mas pravdu v tom, ze se sem kola dovazela, ale tady je rec o street trialu a v tom bych si nebyl vubec jisty ze v te dobe sem Dressler a spol neco takoveho tahali. Sam jsem se v te dobe tomu dost venoval a vetsinou meli vsichni kolem me upravene 26" MTB k temto ucelum. A co se Magur tyka, tak nevim jak moc si jezdil trial, ale ja osobne si mysli ze spojovali vyhody hydrauliky a V. Na klasicke kolo souhlasim ze nic moc, ale na tento sport super, hlavne v dobe kdy kotouce byly v plenkach.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

17.1.20 05:17

hezký kolo i fotky, ale nebyl tu jen a-gang. trial říčany sem dovážel echo a čínský spol, pepa dressler monty a už nevím kdo try-all

za mě je hs-33 hroznej omyl, který spojuje nevýhody obou systémů. slušná véčka s nokonem fungují co se výkonu týče prakticky stejně, jen jsou o moc jednodušší na údržbu a nejspíš i lehčí (hmotnost jsem neštudoval)

Reagovat
Radek A. S.
Radek A. S.

16.1.20 21:23

Moc pěkné fotky, zajímavé zajímavosti a vůbec – je vidět, že k tomu máš opravdu vztah. Plný počet!

Reagovat
Tulipanek666
Tulipanek666

16.1.20 21:15

Suprovy kolo ! Sice nejsem vubec na trial ale kolo mas moc pekny ! Libi se mi ! Hltam to vsechno !

Reagovat
Lanzinho
Lanzinho

16.1.20 21:14

týhle větvi cyklistiky vůbec nerozumím… ale kolo hezký, fotky luxus, profil jak má bejt :)

Reagovat
benobiker
benobiker

16.1.20 20:40

Trialisti vozí pořád duše. Vozí se extémně široké ráfky až třebas 49mm a jak se skáče po překážkách, plášť je v jednom kuse žvejknutý, do stran by to furt uchcávalo, nefungovalo by to, už se to řešilo a dělaly s tím pokusy. Někteří street trialisti ale vozí bezduše, hlavně s vložkama. Tam se přeci jen více jezdí, ráfky nejsou tak široký, vozí se vyšší tlaky, pláště mají kulatý tvar, nedeformují se tolik.

Na Magurách HS-33 jsem začínal :-) Jezdily na nich všichni, hlavně jako zadní brzda. Poté se začaly používat na 26" kolech jako přední brzdy kotoučové, zadní ráfkové, na malých 20" speciálech se jezdily obě kotoučovky, jak vzadu, tak vepředu. Dnes se ráfkové hydrauliky vrátily, i na některé 20" speciály. Jednak kvůli hmotnosti – jsou prostě lehčí, absence kotoučů, menší náboje bez příruby a taky z hlediska pevnosti vidlic a rámů, pod kotoučovkama to dostává víc nažrat, než pod ráfkovejma, kdy se brzdí po vnějším obvodu kola. Další věc je, že kotouče jsou dost na ráně. Někteří jezdci na 20" ale mají v oblibě raději kotouče, kvůli dávkování, třeba náš top rider Vašek Kolář. V oblibě je hope mono trial.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

16.1.20 20:32

p@x: skvela ucinnos, nehrozi poskozeni kotouce, dobra vaha

Reagovat
p@X
p@X

16.1.20 20:22

Já mám taky otázku, proč maj trialisti stále v oblibě ráfkový hydromagury?

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

16.1.20 20:20

Pěkný a dobře nafocený. Mám jednu technickou – jak je to s trialem a tubeless plášti? Vozí trialisti pořád duše a pokud ano, proč?

Reagovat
benobiker
benobiker

16.1.20 20:13

KUBULA: cena 25.000,– Kč s brzdama Avid bb5. Ty jsem sundal a dal svoje staré bb7. Představec je noname, Trialtech jsou na něm jen samolepky, co jsem na něj nalepil..:-) Nevyhovovala mi geometrile originálního 80×40

Reagovat
KUBULA
KUBULA

16.1.20 20:03

Pekne kolo, zajimaji me dve veci. 1) cena a 2)pises ze predstavec je noname a na fotkach mas trialtech?

Reagovat