menší E tuning :-)

Přidat foto

tak tohle bylo už ted oříšek koupit....

"lehké" vylepšení ... Code místo XT, lehčí nové kotouče XTR místo XT a přidáno i 200 mm vzadu, pláště 2,6 vpředu (aktuálně na rezervním kolo na fotce) místo plu

no to bude kritika E kolo a ještě jeho vylepšování nebo pokus o odlehčování…

Tak nakonec u brzd, které mě trápily nejvíc vyhrály místo Shimano XT – Avid Code. Přeci jen vylepšené XT, které by se k celému Shimanu hodily víc, ve formě čtyřpístků mi moc lepší na brzdění nepřišly. A spokojenost i po „chvílce“ ježdění s nimi, absolutně super.

Pak přišlo na řadu sedlo a váhové odlehčení .. :-)) po přidání gramů díky Code. Původní Vigo v provedení Pivot bylo sice asi nějaké vylepšené oproti originál WTB Vigo aspon dle udajů co jsem viděl na netu (uváděli 340 gr) a toto mělo 302 gr. Bylo sice super pohodlné při prvním sednutí vždy, ale po delším ježdění mi i šířka 150 mm nevyhovovala. Jasná volba změny byla stejná značka, ale model Rocket v provedení Carbon lyžiny. Což se ukázalo jako skoro neřešitelný oříšek, jelikož ho přestali vyrábět v tomto provedení. I v Německu nikde už nebylo. Nakonec ale nezklamali „soudruzi“ v Americe a jedno jsem tam objevil. A ač jsem spíš odpůrce eshopů tak jiná možnost se nenabízela a nakonec jsem byl přijemně překvapen i rychlostí doručení. A výsledná váha nakonec ještě lepší než oficiální – 179 gramů !

Drobné váhové vylepšení ještě u kotoučů – původní XT (170 gr- 200 mm / 136 gr –180 mm) nahradili nové velice hezké i designově XTR se super váhou 140 gr – 200 mm. I změna na 200 mm vpředu i vzadu. U Ekola Enduro mi to přijde, že to je poznat pocitově i vzadu když je 200 mm na rozdíl od klasického Endura.

A nakonec pláště pluska Recon vepředu nahrazeny 2,6 Minion 3C Maxx Terra. Ovšem zase plus váha :-((. Nicméně drží super a celkový projev je mnohem lepší než u plusek. Jediná vyjímka byla snad jen na extrémně kamenitých stezkách, které spíš byly horskými chodníčky pro pěší, jaké jsem ted zažil v horních pasážích na relativně nově postavených trailech v Rabac, kde pluska byly fajnovější.

(vloženo 5.11.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Erider
Erider

18.11.19 15:14

no jo no, jsou to darebaci , Fox uvadi vahy totiz pouze od .., Takze jen u 27,5 a jeste s nerealnym sloupkem jen 165 mm…

Reagovat
AleZ80
AleZ80

14.11.19 19:26

Kamarád navážil u 29-palcové 34ky se 120 mm zdvihu 2230 g. :-)

Reagovat
Erider
Erider

13.11.19 10:05

AleZ80 : tak jsi mě vyhecoval abych to zjistil a je tam, jak jsem předpokládal podle čísla výrobního klasická vidlice. Takže jak vidíš není pravidlem, že výrobci dávají nutně e verzi. Jinak pro tvou představu e verze je těžší prý o cca 100 gramů.

Reagovat
kesu
kesu

9.11.19 10:30

:DD mám tu WTB Silverado Carbon ze stejného důvodu a čekám ještě na Carbon kliky…

Tomxx: jasně, že mám na ebiku 1195 a bude 1295 kazeta, přece bych tam nedal nějaký těžítko..

Ale pluska nechám, vyhovují mi. Jenom asi budou Miniony…

Reagovat
Zdendyš
Zdendyš

7.11.19 20:07

Rb Edragster mam na 18.5kg ale je to pevny ram. Oproti pujcenemu na test ktery mel 23 kg je to nebe a dudy. Krom toho jej mam postavene na styl klasickeho xc.

Reagovat
AleZ80
AleZ80

5.11.19 20:43

Dělali je už od roku 2017 pro 27,5" i 29". Mají zesílené šavle, 34ka e-bike má stejný vnitřní průměr šavlí jako standardní 32ka a využívá vzduchovou komoru z 32ky. 36ka e-bike pro změnu využívá vzduchovou komoru ze standardní 34ky. Zesílená by měla být i korunka.

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 19:22

AleZ80: noo, bohužel ti neumím odpovědět na sto procent, protože skoro vše mám zvážené a vidlici ne. Ale je to k zamyšlení až se budu nudit:-)). Aby to byla jistota. Nicméně v manuálech co k tomu mám (samostatně fox – tak žádná zmínka o E verzi není). A aktuální modely pro 2020 mají pouze fox e 34 ve verzi 27,5… pokud se dívám správně. Fox e 36 jen ve 29. A v katalogu 2018 jsem vůbec verzi pro e bike nenašel. Tak nevím. Ale třeba se zde někdo k tomu zasvěceně vyjádří. Možná se to dá poznat i podle seriového čísla.

Reagovat
AleZ80
AleZ80

5.11.19 18:49

A moc tedy nechápu, proč místo E-34ky výrobci neosazují standardní 36ku, která je výrazně lehčí a nedělá se v E-Bike verzi jen 36ka pro extrémy.

Reagovat
AleZ80
AleZ80

5.11.19 18:46

Zrovna Fox má ty e-bike vidlice těžší o dost, ne jen o tu nálepku.

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 15:16

vpa007: tak musíš se tím bavit, užívat si to a mít z toho radost a nečekat zázraky.

Reagovat
vpa007
vpa007

5.11.19 13:34

@Erider: Humory… ty v tom necítíš ty humory? :D :D

Podle mýho těžký kolo ze své podstaty neodlehčíš… gumy byly humor, aby tam nebyla baterka sama. Tady poměr cena/ušetřený gramy vs. hmostnostní efekt na celým kole, to nemůže nikdy vyjít a vpodstatě cokoliv morálně ospravedlnit. Ale jak jsem psal, je to tvoje volba, tvůj boj ;-)

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

5.11.19 13:31

20,8kg? Tak to je pekne uz tak.

Kdybys byl pod 19kg, tak to by bylo jako moje stare kolo (18kg). Coz si klidne na jezdeni predstavit uz dokazu. I tech 19–20 je asi hodne peknych. Ale dostat se na takove vahy, asi bude velice tezke.

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 12:08

vpa007 : těžký pláště zahodil…a jaký pláště by jsi tam prosím tě dal ?

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 12:03

bnx: No tak jasně, samozřejmě to šetření je víc pro radost bohužel. Kilogramy nesundáš. To by museli spíš výrobci motorů otuningovat motory lehčími částmi. Ale k tomu je nic moc nenutí aktuálně. Na začátku před koupí jsem měl naivní představu pod 19 kg. Ale ted s ohledem na to, že výrobce šidí, tak bych rád se dostal na jeho udávaných 19,9 kg :-). Mělo 20,8 kg. Jsem někde v půli. Nicméně preferuju funkčnost, takže se za váhou nijak nehoním, proto i někde plus gramy. A titanovejma šroubkama s Číny jsem toho taky moc nedohnal..:-).

Reagovat
tomxxx
tomxxx

5.11.19 11:40

nemluvim o alu kazetě, ale těžko si někdo soudnej bude rvát na elektro XTR nebo XX kazetu. Záplety budou furt kolem 2kg, stejně jako vidlice.

Reagovat
vpa007
vpa007

5.11.19 11:39

Tak já teda nevím.. jako odlehčovat po gramech 20kilovýho ébajka, to je jak na jedničkovou ovci přidat vRS křídlo a mračítka od Milotecu… je to úplná blbost, ale stejně to někdo dělá… já bych prvně zahodil těžký pláště a baterku :D. Ale tak když tě to baví v tom utápět prachy, tvůj boj ;-)

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 11:26

tommxxx : pokud se nemýlím vidlice je identická, no oni taky občas napíšou výrobci e-něco a je to skoro stejné. Jen zinkasují víc peněz za E… A koneckonců Alu kazetu taky na XC když jezdíš hodně raději nedáš. Ale je fakt, že u ní je docela záhul. A záplety jak vidíš tak mám vepředu ted náhradní „klasické“ zapletené kolo a žádné problémy nejsou a tuning této části ještě plánuji (originál jsou tam zbytečně těžké špice a hlavně ráfky jsou dost těžké /aspon co mi vychází podle celkové váhy zapleteného kola- přesný tento model neumí nebo nechtějí rozkodovat ani u DT/). Za ty prachy mohli dát syčáci aspon karbonový. No co už. Akorát ted spíš začíná sezona pro E kolo, tak nevím jestli to půjde tak rychle.

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

5.11.19 11:12

Jako taky me napadlo, ze tolik prace a pritom takova blbost. USetrit na 20+ kole treba 200g, to nevypada jako uplne poznatelna zalezitost :-)

Ale na druhou stranu proc ne. Takhle gram ke gramu a casem treba bude nejaka peknejsi poznatelna vaha.

Kolik to ted vazi? A kolik to bylo puvodne?

Reagovat
tomxxx
tomxxx

5.11.19 11:12

Doma jedno elektrokolo máme a nepřijde mi to nijak hitparádní. Čekal jsem víc, těžký je to nehorázně, ale hlavně kromě nějakejch mega krpálů nahoru bych byl na obyčejnym lehkym kole rychlejší, pokud to člověk nějak neočipuje.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

5.11.19 11:09

@good: To je píčovina. Na elektro hodně věcí na kterejch záleží u běžného kola prostě lehký dát nemůžeš – záplety, vidlice, kazeta, na zbytku už to moc nedoženeš. To jestli ušetříš 300g nebo neušetříš na elektrokole je asi jako řešit jestli koupíš karbonové víčko hlávka na 12kg XC kolo.

Reagovat
Erider
Erider

5.11.19 11:08

šlapátko : no máš bohužel pravdu, při manipulaci s kolem to taky tak vnímám :-). Těžká bestie. Jen koukám, že jsi nestihl být nakonec první. Jinak díky a pohoda s cyklisty v reálu je téměř vždy, to jen zde na foru je trošku až hysterie.

Reagovat
Goob
Goob

5.11.19 10:56

Protože kdyby neřešil, dostane se na třicet kilo? Jo, Code jo, lepší brzdy jsem asi nikdy neměl.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

5.11.19 10:46

Paráda že můžu být první. Je to těžká, hnusná bestie :-) Přeju mnoho hezkých km a mír s cyklisty.

Reagovat
ferencr1
ferencr1

5.11.19 10:42

Moc nechápu proč řešíš u elektrokola gramy na sedle a kotoučích.

Reagovat