Bottecchia Ottavio 2008

Přidat foto

Vysoké karbonové ráfky jsem měl na kole 4 roky a pokud mám být upřímný, pak nikomu nedoporučuji na nich dlouhodobě jezdit. Jsou to kola vhodná na závody, ale na každodenní trénink vůbec ne. Proč? Jsou velmi tuhá, cítíte každou nerovnost na silnici a otřesy během jízdy se časem podepisují na vaší páteři. Když to mám napsat natvrdo, tak já osobně jsem si díky této "frajeřině" záda doslova zničil :-( Když jsem v roce 2014 osadil kolo hliníkovými ráfky zn. Citec, neuvěřitelně se mi ulevilo, jízda se stala úplně jiným požitkem. Co na tom, že kolo ztratilo hodně na atraktivnosti? Moje zdraví je přednější...

Bottecchia s hliníkovými ráfky... Ubylo krásy, ale při jízdě jednoznačně přibylo komfortu!

Bottecchia Ottavio byla ve své době jedním z prvních modelů silničního kola s prohnutou slopingovou vrchní štanglí, jednoznačně předběhla dobu a dodnes zůstává v tomto ohledu, podle mého názoru, svou geometrií nejkrásnější.

Pokrok šel mezitím kupředu, dnes bych nejspíš přivítal lanka vedená vnitřkem a ne po povrchu, ale kvůli takové marginálii rozhodně nebudu tuhle italskou krasavici měnit za nějaké modernější kolo.

(vloženo 8.10.19)

Alex1956 Alex1956
Ohodnoť bajk: (3.9  / 42 hlasujících)
Značka Bottecchia
Model Ottavio
Modelový rok 2008
Velikost 54
Hmotnost 7,2
Rám karbon monocoque
Vidlice karbon
Kliky FSA
Přesmykač Sram Red
Měnič Sram Red
Brzda přední Sram Red
Brzda zadní Sram Red
Ráfek přední FSA karbon
Ráfek zadní FSA karbon
Řídítka FSA karbon
Představec FSA
Sedlovka FSA
Sedlo Specialized Romin

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

11.10.19 14:30

Moc to hrotíte hoši, pěkná funkční silnice, za 5*

Reagovat
bernie
bernie

11.10.19 12:35

I když je ten rám křivolaký jako uličky Stínadel :), tak se mi líbí. Do práce se drncám na pláštích na 7,2, ale když už si párkrát do roka sednu na víc-než-jednici na galdách a vysokých karbonových ráfcích, tak to musí „zvonit“. A obuto na betonová TUFO samozřejmě.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

10.10.19 22:39

deekay: nezkoušel, já vozím ta betonová Tufa, moc na pohodlí nejsem

Reagovat
deekay
deekay

10.10.19 13:48

Trepi: Vittoria Corsa jsi zkousel? To mi prijde jeste pohodlnejsi. Osobne mi teda tam uz trochu vadi, ze cloveka moc odtahnou od deni na vozovce.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

9.10.19 12:00

Hogy. s betonovým Tufem máš pravdu, pokud to chce někdo na pohodlí tak doporučuji galusky Continental Comeptition

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

9.10.19 11:59

kolo se mi nelíbí a na vysoké ráfky mám přesně opačný názor, resp. přesně opačnou zkušenost, ale uznávám, že tohle může být dosti individuální

Reagovat
Člověk a jeho svět
Člověk a jeho svět

9.10.19 10:56

Coural: Zera od Campy neznám, ale Zera od Fulcrumu byla pro mě super kola.

Reagovat
Hogy
Hogy

9.10.19 00:36

Pokud má jít o pohodlí, tak to chce nízké ráfky, ne ty vysoké duralové, co jsou na fotkách (o těch bakeltových nemluvě). A 32 drátů. A kvalitní galdy. Veloflex a Vittoria jsou sázkou na jistotu. Rozhodně ne betonová Tufa.

Reagovat
Hogy
Hogy

9.10.19 00:27

Tak tohle je slušný peklo. Pozitivní je asi jen to, že tady už výsledku ublížit nic nemůže. Tohle zcela bez potíží snese i růžovou omotávku, či spíše výsledku i pomůže.

Reagovat
Coural
Coural

8.10.19 21:28

Mě se to kolo prostě líbí. I když je na Sramu a má divné barvičky. Karbonové rámy od roku 1990 do roku 2010 považuji za nejhezčí. Firmy tenkrát hodně experimentovaly a na rámech to bylo vidět. Dneska je to buď jak přes kopírák, nebo garážovka.

Pokud jde o zapletená kola, nejhorší na pohodlí byla hliníková Zera od Campy. Nejpohodlnější jsou vysoké karbony na bezduších.

Reagovat
nooski
nooski

8.10.19 16:39

Karbonová kola jsou parádní. Proti hliníku s tlustými dráty i výrazně pohodlnější. Kolo osobně se mi ukrutně nelíbí.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

8.10.19 16:21

Taky jsem absolvoval na jednici celou sezonu na 50 mm výšce a navíc galuskách, pohodlí je záležitost čistě gum a tlaku v nich, (možná malinko i výpletu a ráfků pokud jsou opravdu nízké, jako že postaru úplně a hranaté) tyhle hliníky nevypadaj na žádné krouťáky co by něco pobraly a výplet taky ne…

Pláště a i galdy co jsou stavěné na horší terén (víc materiálu, guma a karkas určitého typu, latex duše nebo asi bezduše, to nemám ozkoušeno, vyšší TPI) a tlak kde bude těch 10% promáčknutí, ne na beton jak je pořád ještě zvykem, plus teda šířka, radši 25 min, ideálně 27/8 ono to tak je i víc aero na správných ráfcích kdyby šlo i o to. Je to pak nejen pohodlnější ve smyslu nevytřese to z Tebe duši, ale dokonce bylo dokázáno, že valivý odpor je taky nižší nez to samý nabušený… ale pořád přežívaj starý moudra o tom, jak to musí být nepohodlný aby to jelo a že to tak má být.

Reagovat
enzzo69
enzzo69

8.10.19 16:16

No s tou prohnutou štanglí to teda nevím. Být tam rovná, tak kolo krásný. Je to každého věc. Ono se furt něco ohýbá a křiví a zkracuje, pak se to zas prodlouží a nakonec je klasika nejhezčí.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

8.10.19 15:48

A jak víš, že sis to zničil na ráfcích…

Reagovat
Člověk a jeho svět
Člověk a jeho svět

8.10.19 14:52

Tak jo, když myslíš :). Podle mě je ale obojí blbost (zdraví škodlivé ráfky zcela jistě a dokazatelně, elegance rámu pak subjektivně).

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.10.19 13:29

Rám je designová šílenost. Vypadá to jako kreace noname čínského výrobce z veletrhu Taipej cycle show před 15 lety :-)

Reagovat
Doyle
Doyle

8.10.19 12:48

Zajímavý názor na vysoké karbonové ráfky, to už by musel být nejen celý profi peloton invalidní…

Reagovat
JerryRed
JerryRed

8.10.19 12:19

Moc pěkný i na nízkých …

Reagovat
look_as1
look_as1

8.10.19 11:33

Na kolik baru jsi to foukal? Nemas blbe nastaveny posed?

Ja jezdim na vysokych rafkach od brezna do rijna, z toho hodne dokonce na koze a problem nemam.

Reagovat