Focus

Přidat foto

Barva je metalická, mění se pěkně pod úhly.

Bohužel jen jedna láhev a asi max 750ml

Vnitřní vedení lanek supr, zatím to necinká, jak se někde psalo...

Na domácí trati :-)

Kvalita laku je prý excelentní, tak uvidíme, co vydrží.

Karbon ke karbonu sedá, zde karbonové kliky a rám samý karbon

Trošku složitější přepákování, ale funguje. Snad ložiska budou v pohodě

Tak jsem byl asi naivní, že v Německu vyrábějí kromě alu rámů také ty karbonové, škoda...

Kdsi jsem už celopéra měl 2×, ale jednou mě zklamala funkce (Giant XTC NRS1 z roku 2001), podruhé neustálě nutný servis (Scott Geinus carbon MC10 z roku 2004), takže na 12 let jsem se vrátil k pevnému kolu. Nicméně vývoj jde dál, priority se mění a tak jsem začal více uvažovat o novém kole. 29 jsem původně vůbec nechtěl, protože při přímém srovnání mezi 26–27.5–29 stejného modelu to bylo nicmoc. Kam směřovat jsem si ujasnil v létě, že chci opět zkusit celopéro, věřím, že aktuální stav je co se týče konstrukcí, ložisek a tlumičů už jinde. Vždy mě to více lákalo z kopce, ale nechtěl jsem těžkopádné kolo, chtěl jsem pěkně stoupající do prudkých pasáží, ale zároveň fungující zadek. A carbon. A chtěl jsem si kolo nejprve projet. Narazil jsem na tohoto Focuse a po zkušební jízdě na známe trati bylo jasno. Ani jsem nemusel projíždět další biky jako Giant, Scott (tam se dost platí za značku), Spešl vůbec (osobní odpor k této značce), Canyon (nelíbí se mi, ale váhově super), Trek (opět dražší kvůli značce), Cannondale (vlastní specifické komponenty = drahá náhrada). Nyní po 3 jízdách mohu zatím říct, že moderní geometrie s pěkně položeným úhlem vidlice je fakt skvělá, pěkně to stoupá do kopců, tlačí to zadní kolo do terénu, při dupání do pedálů ve stoje se zadek hýbe jen trošku. Zdvih 100 vzadu úplně stačí, pocitově to bere dost více. Kolo jede jak tank (to asi 29 obecně), má delší zadní stavbu (448mm), reach 425, stack 611. I přesto se dá docela v pohodě měnit směr, ale nejančí při sjezdech. Kolo mám zatím v prodejní specifikaci kromě představce, kde jsem chtěl trošku delší a s více negativním sklonem. Uvidím, jestli mě přesvědčí teleskopická sedlovka, zda-li stojí jeji vyšší hmotnost za to. Sedlo asi dám WTB Volt z předchozího kola. Brzdám dám šanci, ale už nyní vidím slabší výkon oproti SLX. Poprvé mám Sram řazení, oproti XT a SLX žádný rozdíl, pouze ta kazeta NX je těžítko = bude určitě změna. Možná dám větší převodní a možná ovál a asi změním gripy. Kola skvělé, zadní rohatka je boží. Vidlice oproti Marzocchi méně pohodlná, ale dá se. Snad se ještě letos dostanu do Beskyd to projet na pořádných kopcích a sjezdech… Pak dám update. Jo a ještě – je to jednočep, ale tvrdnutí při brždění moc nepozoruji. Váha – je to tak 300–400g nad specifikací, netuším proč. Ale pocitově to moc nejde poznat, že to nemá 11kg :-)

(vloženo 6.10.19)

Lukster Lukster
Ohodnoť bajk: (4.7  / 53 hlasujících)
Značka Focus
Model O1E 8.9
Modelový rok 2019
Velikost 17,5
Hmotnost 12,6
Rám Carbon, 100mm F.O.L.D. kinematic, PF30BB, boost 148x12
Vidlice Rock Shox SID RL 2019 120mm, 15mm QR, OneLock remote
Tlumič Rock Shox Monarch RT3
Hlavové složení Acros AiX-322 R1
Kliky Truvativ Stylo Carbon
Středové složení DUB
Přesmykač není:-)
Měnič Sram GX
Řazení Sram GX
Převodník Sram 32 zubů
Kazeta Sram NX
Řetěz Sram NX
Náboj přední Mavic Crossmax Light Boost
Náboj zadní Mavic Crossmax Light - ID 360, Boost
Brzda přední Sram Level TL
Brzda zadní Sram Level TL
Brzdové páky Sram Level TL
Ráfek přední Mavic Crossmax Light 25 mm vnitřní šířka
Ráfek zadní Mavic Crossmax Light 25 mm vnitřní šířka
Pedály Shimano 520
Řídítka BBB, flatbar, 9°backsweep, ALU, 720mm, rise 0
Představec 100mm, alu, výrobce noname, -17°
Sedlovka Kind Shock Zeta, 31,6mm, zdvih 50mm, přímý zámek
Sedlo Prologo Scratch X8
Pláště Schwalbe Nobby Nic EVO Addix Speedgrip, 29x2.25

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Zoidberg
Zoidberg

7.10.19 19:20

Super – za plný počet. Se dívám, že to je téměř identické odpružení, jako používá Evil, akorát oni dávají čep hlavního vahadla na dolní rám. trubku…

Reagovat
Lukster
Lukster

7.10.19 16:02

Přesně tak, toto kolo je prepakovany jednocep. A ta mekkost do boku je cílená (jedno z raminek se hýbe do boku), mělo by to lépe absorbovat razy při průjezdu zatáček

Reagovat
nzg
nzg

7.10.19 15:43

Tohle kolo ale nema bezcepou zadni stavbu, zadni stavba je v kuse. Ale je docela meka do strany.

Vyhoda je hlavne vahova.

Reagovat
Yatza
Yatza

7.10.19 15:43

Hlavni vyhoda asi bude tuhost, bych rekl.

Reagovat
AleZ80
AleZ80

7.10.19 15:11

Nějak se poslední dobou roztrhl pytel s bezčepými zadními stavbami. Má to nějakou výhodu kromě toho, že se tam nemusí měnit ložiska?

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

7.10.19 12:07

Za mně za plný počet. Kolečko se mně moc líbí a lak je nádherný!

Reagovat
Goob
Goob

7.10.19 10:13

To s tím sagem 30 procent a výš na tomto typu kol neděláte dobře, Jaromíre.

Reagovat
Lukster
Lukster

7.10.19 10:07

To Honzabike: mám tam 20%dát

To Cryzyy: četl jsem test v německém Bike a tam uvedli 2047g bez tlumiče a se zadní osou a to u verze MAX. To mně přijde dost, to by ten můj měl vážit tak 2.3kg bez tlumiče počítám… Je tam ale to prepakovani, dost ložisek…

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

7.10.19 09:54

Rám bude podstatně těžší, než Super-lightweight MAX carbon frameset (complete frame only 1830 g) na 9.9 , já to zkoušel dopočítávat a dostával jsem se na hmotnost, které jsem úplně nechtěl věřit…

Reagovat
honzabike
honzabike

7.10.19 09:50

A jakej máš sag? Já mám Rebu 130 se sagem 30% a půjdu asi ještě níž. Malé nerovnosti to moc nezobe.

Reagovat
Lukster
Lukster

7.10.19 09:41

To Honzabike: toto kolo má vepředu 120mm a tak má hlavovka 68.4 stupně. Marzocchi přece jenom nebyla top závodní číslice a její chod je fakt extra pohodlný. Ale tím neříkám, že je SID hrozný, to rozhodně ne. Naopak drží se pěkně ve zdvihu, nepropada se. A včera po vyjizdce byla gumicka na 10cm. Překvapilo me, ze vnitrni nohy maji přesně 12cm. Foukám jej zatím méně, než je doporučení výrobce, tak uvidíme…

Reagovat
honzabike
honzabike

7.10.19 09:28

69,2 st. moc položená vidlice není, to má dnes kdejaký HTčko. Moderní Fully dnes už začínají na 67–68.

Píšeš že vidlice oproti Marzocchi méně pohodlná. Sem myslel že vidle s DebonAir zobou pěkně od malejch nerovností.

Reagovat
nzg
nzg

7.10.19 09:28

Pekny, zena ho ma druhou sezonu a spokojenost.

Ten teleskop se urcite vyplati.

Reagovat
theedge
theedge

7.10.19 08:26

Tohle kolo určitě není tank, ale jinak pěkná barva

Reagovat
Lukster
Lukster

7.10.19 06:57

*karbon, mobil přepisuje jak si zamane

Reagovat
Lukster
Lukster

7.10.19 06:55

Aspoň jsem vas s tím Německem pobavil;). Hlíny vyrobené v Německu mají (teda aspoň mojí silničku ano), tak jsem doufal i v ten karton no. Ale asi by se tím více chlubili

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

7.10.19 06:35

Je to Taiwan jako cokoli jiného. Ale nenech si tím zkazit radost…

Reagovat
Dag
Dag

7.10.19 05:39

Pěkně kolo. V Německu je navrhnuto a ne vyrobeno. :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.10.19 00:30

Tohle se Focusu povedlo. Za plnej! Bez debat.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

7.10.19 00:11

Jak si prisel na to, ze je to vyrobene v Nemecku? :-))

Reagovat
embi
embi

7.10.19 00:05

Karbonovy kliky, SID a vzadu NX… Zajimavy, ale neda se rict spatny. Proste spotrebak je levnej.

Reagovat