Takže…ENDURO. Dycky!
Původně jsem jezdil enduro na motorce. Super, ale čím dál více jsem si to přestával užívat s pocitem, že prudím a v lese nemám co dělat. Tak jsem na jedné testovačce vyzkoušel Canyon Spectral /150/140mm/…a bylo rozhodnuto. Kolo super, váhově i jízdními vlastnostmi. Ale je to trailbike. Když jsem zkoušel první enduro závody (Endurosérie v Koutech), tak mě to chytlo. Kolo fajn, ale na rozbitých pasážích jsem narážel na limity (kola i mě).
Na podzim 2018 už bylo jasné, že Whyte bude mít na rok 2019 model na 29 palcích…
Zvažoval jsem Striva, Konu a Metu, ale skvělý přístup, servis a kamarádi z Whyte.cz udělali cenu a začátkem léta byl doma. Jo…a není to tuctovka!
Něco málo jsem již najezdil kolem komína, nějaké závody a musím říct, že kolo je pecka.
Do kopce…není problém. Ano, hardtail to není. Jízda po asfaltu je trochu tupější, ale není to žádná hrůza. V terénu nevnímám. A to mám vzadu Agressor DD + Panzer. Když zavřu tlumič i vidlici, tak jen minimální propružení, prakticky se to nehoupe.
No a dolů…SUPER. Kolo je velmi jisté, pohodlné a opravdu rychlé. Velká pevnost rámu a vyvážená podpora komponentů dává jistotu v těžkých pasážích. 29 jsou pohodlné a poberou spoustu, 170mm pak zbytek.
Kolo je naživo hezčí, než na fotkách a černá se časem tak neočumí.
Doplnil jsem košíkem, kde vejde i 0,75l. Taky matná průhledná folie a pod převodníkem BushGuard od Neutrina.
Pod zadkem pracuje skvělá sedlovka Bike Yoke Revive v rozměru 185mm – takže při zasunutí mám obě nohy na zemi.
Vzadu je Panzer a přední Lyrik je ze 160mm upgradován na 170 mm zdvihu.
Nyní už jen ladit limity…ale né kola. Moje vlastní :o).
(vloženo 17.9.19)
Značka | Whyte |
Model | G170 C-RS |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15+ |
Rám | karbon |
Vidlice | RockShox Lyrik RC 29", 170mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe RCT, DebonAir |
Hlavové složení | FSA No. 42 Orbit ZS Plus |
Kliky | SRAM Descendant 7K Eagle, X-SYNC 2, Direct Mount 32T, DUB |
Středové složení | SRAM DUB, BSA, 73mm |
Měnič | SRAM Eagle, 12 Speed |
Řazení | SRAM Eagle, 12 Speed |
Převodník | 32T |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle, 10-50, 12 Speed |
Řetěz | SRAM Eagle, 12 Speed |
Náboj přední | Alloy, 15mm x 110mm Boost, 32 Hole |
Náboj zadní | Alloy, 12mm x 148mm Boost , XD Driver, 32 Hole |
Brzda přední | SRAM Code R, 200mm Rotor |
Brzda zadní | SRAM Code R, 200mm Rotor |
Brzdové páky | SRAM Code R |
Ráfek přední | RaceFace AR-30 |
Ráfek zadní | RaceFace AR-30 |
Dráty | DT Swiss Factory 2.0mm |
Pedály | NS |
Řídítka | Whyte Custom 6061 Alloy |
Představec | Whyte Gravity Stem |
Sedlovka | BikeYoke Revive 185 |
Sedlo | Whyte Custom |
Pláště | Maxxis Minion DHF WT, TR, 29" x 2.5, Maxxis Aggressor WT, TR, 29" x 2.5 |
Líbí, koukal jsem na něj, ale 170mm na 29er bych na moje ježdění nechtěl. Připomíná mi to Enduro od Spešlu :P
Je fajn, že se kolo líbí…ale stejně tak, že někomu ne. Angláni to dělají trochu jinak, možná ne tak trendy. Hlavní ale je, že to funguje bezvadně a já si to luxusně užívám!
18.9.19 09:45
Je to takové „ošklivé káčátko“ ale čím víc na to čumím, tak se mi to líbí víc a víc ;-) za 5 *
Uz se ty Whyty nejak rozmnozuji, asi ho budu muset prodat :-D . Jinak 5*
Pěkné, pěkné, takže za 5*
Fran7: tak určitě, sedlová trubka je zakřivená vůli zadnímu zdvihu 170mm s použitím 29ER (s ohledem na použití sedlovky s velkým zdvihem a rozumnému sedlovému úhlu), spodní rámová vůli tlumiči a bidonu :)
Jezdím teď hliníkovou G-170 a tam je to prohnutí na rámové trubce menší . . Hliníková ale zase nemá od výroby tlumič s expanzkou (což neznamená, že se tam nevejde, jen to omezí velikost láhve na půllitr :))
grafio: máš to moc pěkné!
Zajímalo by mě zda ta zakřivení na rámu jsou podložena nějakým výzkumem a porovnáním co je a není lepší, co už je kompromis atd. nebo jen snaha se odlišit od ostatních.
Nicméně i tak za 5***** neb fotky, popis a výpis komponent je za školní 1.
Nadhera! Osobne jsem se byl u kluku z Whyte podivat na G150, strasne se mi libilo, jak vizualem, osazenim a presne tim co pises, neni to tuctovka. Pro me velika smula, ze mi kolo pocitove nesedlo a proste jsem se na nem necitil uplne tak, jak bych potreboval (mam kratsi nohy, primarne to tedy prisuzuji delsi sedlovce a kratsimu reachi). Jeffsy to ma obracene a tam mi to sedlo. Torque je blize k whytu ale tam to diky 27,5 neni tak markantni.
Kazdopadne gratulace, moc hezka masina :)
Jak se mi normálně Whyte líbí, tak tento rám se vyloženě nepovedl. Věřím, ale, že to bude pěkné svezení! Tak ať slouží!
Goob: no, praveze jsem si tim uplne jisty nebyl. Od dob, kdy intel zacal oznacovat sve procaky tim „nepravdivym“ taktem, jsem k tem oznacenim v nazvech trochu skepticky.
Vzdycky jsem o te znacce slysel sama pozitiva. Ale doprdele, kde zjistim jaky to ma zdvih? Jsem slepy nebo co? :-)
Aha, adaptér je asi z Kanóna… https://www.koloshop.cz/…t-180mm.html?…
Super. Povedenej stroj, profil, fotky, přístup k bajkování. Plnej!
p@x: to bude nějaká verze DirectMountu na horákovi… za mě super ;-)
Sorry ale ten rám vypadá to jako když sere pes, čímž nezpochybňuji že to může skvěle jezdit ale hezký to fakt není.
Nevím, vidím tam snahu se odlištit, ale připadá mi ten design jakýsi nedotažený. Zaujal mě adaptér zadní brzdy, co to je zač?
Parádní. Kamarád má 150 a až budu příště řešit kolo, Whyte bude určitě vysoko na seznamu.
Parádní. Na testovačkách mi Whyte vždycky seděl parádně. Jak geometrií, tak projevem.